Skocz do zawartości

Co zrobic by poprawic prowadzenie Imprezy STi?


Mervin

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do znawcow co zrobic by poprawic prowadzenie Imprezy STi. Czytalem o rozporkach teraz pytanie jakie gorne/dolne/przod/tyl (czyli jaki zestaw bedzie optymalny) czytalem o stabilizatorach przednie/tylne (innych chyba nie ma :mrgreen: ) jesli tak to jakiej grubosci. Czytalem o ALK, jesli tak to jaki, co jeszcze pominalem (pewnie jakies powerflexy)? Zawieszenie na razie zostaje seryjne (docelowo pojde w cos lepszego). Jakich firm produktow szukac, na co zwrocic uwage, mile widziane rady gdzie takowe produkty nabyc najtaniej (na PW jak sadze).

 

Generalnie mile widziane wszelakie sugestie bo ja sie nie znam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry:

Rozpórki górne przód+tył, dolna trapez przód

Łączniki stabilizatorów + stabilizatory

Poliuretanowe mocowanie przekładni kierowniczej

ALK

Śruby regulacyjne pochylenia tylnych kół

 

Czytalem o ALK, jesli tak to jaki

Whiteline do STi;)

 

Są sklepy, w których można nabyć cały komplet poprawiający skręcanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Whiteline do STi;)
no popatrz a ja myslalem ze ze sa trzy rodzaje:

- comfort

- standard

- race

 

ale moze ja sie nie znam :mrgreen:

 

jak auto upalane non stop to bierz race,

jak uzywaz jako auto na codzien (tylko) to comfort

wersja standard jest wypadkowa obu wczesniejszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od dobrych opon :roll: i dobrze ustawionej geometri, a potem reszta gadzetów, które jedne są przydatne drugie zbedne
i stabilizatorow ojcze, stabilizatorow :)

jak tam ten wynalezek z germani masz te 25mm czy ile tam mialo byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od dobrych opon :roll: i dobrze ustawionej geometri, a potem reszta gadzetów, które jedne są przydatne drugie zbedne
i stabilizatorow ojcze, stabilizatorow :)

jak tam ten wynalezek z germani masz te 25mm czy ile tam mialo byc?

 

Moim zdaniem w kolejności od najważniejszej :

opony

geometria z dobrymi negatywami

stabilizatory

twarde tuleje wahaczy

 

reszta mało ważna przynajmniej w przypadku STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwiecej z tego co pamietam dal mi Ohlins Sportline :mrgreen:

 

to napewno, ale mogę się założyć o tego Twojego Ohlinsa :mrgreen: że wezme seryjne STI + slicki + geometria, Ty mozesz mieć ohlinsa i seryjną oponę ( nie r888 ) i czasy na seryjnym zawiasie + opony bedą lepsze :razz: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od dobrych opon :roll: i dobrze ustawionej geometri, a potem reszta gadzetów, które jedne są przydatne drugie zbedne

 

Carfit przeciez kupilem od Ciebie sliki :mrgreen: To chyba dobre opony? :wink: :mrgreen:

 

A tak na powazne to na codzien RE050, a co do geometrii jakies sugestie?

 

I pytanie moje jest nastepujace od ktorych gadzetow zaczac (mam na mysli te przydatne) te zbedne zostawmy sobie na koniec. :cool:

 

EDIT, widz e ze czesc odpowiedzi sie pojawilo.

 

geometria z dobrymi negatywami

stabilizatory

twarde tuleje wahaczy

 

Jesli moglbys podac nastawy geometrii bylbym wdzieczny, no i pytanie dalsze jakie stabilizatory polecacie (grubosc + producent) i gdzie znalezc te magiczne tuleje (znaczy sie kto to produkuje :mrgreen: )

 

a teraz Mervil przelewa nam po 200 za uslugi konsultingowe :mrgreen:

ps.

najwiecej z tego co pamietam dal mi Ohlins Sportline :mrgreen:

 

:mrgreen: :cool: :mrgreen: Na zawieszenie przyjdzie czas, narazie westie skrecania o zawieszenie bede meczyl szanownych forumowiczow za jakis czas :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie geometria i opona to podstawa (nawet lepiej jak opony sa cztery :mrgreen: )

na ostatnim ulezu jezdzilem bez doladowania na r888 i nie mialo towarzystwo podejscia choc gonili za szczesciem :mrgreen:

 

ale mogę się założyć o tego Twojego Ohlinsa
ja sie tu dwoje i troje aby nowy nabywca czul sie PanemSwiataITorowWyscigowych a Ty mi psujesz intryge :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit przeciez kupilem od Ciebie sliki :mrgreen:

 

:shock: możliwe, ale naprawde nie kojarze przynajmniej po nicku :lol:

A tak na powazne to na codzien RE050, a co do geometrii jakies sugestie?

 

na co dzień po -1,5 przód i tył bedzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli moglbys podac nastawy geometrii bylbym wdzieczny
jako alter ego edwina (ktory pewnie juz pije albo sprawdza czy mu sie licznik elektryczny za szybko nie kreci) odpowiem -2.5 przod i tyl :mrgreen: trzeba sie troche przyzwyczaic w cywilu - ale daje sie rade, na poczatek mozna zrobic troche mniej na tyl - trzeba pamietac ze bez takich wynalazkow (np. Whiteline'a) za pare zlotych ciezko jest zrobic minus z tylu.
jakie stabilizatory polecacie (grubosc + producent)
w Polsce akurat niewiele jest dostepnych (glownie Whiteline i STI) te pierwsze maja chyba 22 mm - w stanach jest sporo wiekszy wybor - polecam takze japonskie sklepy internetowe gdzie mozna znalezc cos STI
gdzie znalezc te magiczne tuleje
znalezc je mozesz w wielu miejscach - prawda Edwin? :mrgreen: a produkuje je Powerflex

 

[ Dodano: Sro Gru 10, 2008 10:04 pm ]

na co dzień po -1,5 przód i tył bedzie ok
boisz sie konkurencji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce akurat niewiele jest dostepnych (glownie Whiteline i STI) te pierwsze maja chyba 22 mm - w stanach jest sporo wiekszy wybor - polecam takze japonskie sklepy internetowe gdzie mozna znalezc cos STI

można kupić Eibachy , przynajmniej są dobrze polakierowane ,a nie jak whitline farbką w spray-u malowaną przez chińczyka :twisted: która po pół roku odpada :mrgreen:

 

[ Dodano: Sro Gru 10, 2008 10:08 pm ]

boisz sie konkurencji?

 

tia :mrgreen: , na co dzeń jak ktoś nie upala 2.5 to dość sporo moim zdaniem, bedzie miał problem z hamowaniem przy dużych prędkościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z geometrii warto też pobawić się zbieznością, ale to już bardzo zależy jak się komu jeździ danym autem i na jakich oponach.
i na jaka konfiguracje toru
przynajmniej są dobrze polakierowane ,a nie jak whitline farbką w spray-u malowaną przez chińczyka :twisted: która po pół roku odpada :mrgreen:
glupoty gadasz moje whiteline byly speszal edyszyn i zardzewialy z pominieciem odpadania farby :mrgreen:
bedzie miał problem z hamowaniem przy dużych prędkościach
dlatego jezdzisz powoli? :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Łączniki stabilizatorów
byle nie regulowane
Poliuretanowe mocowanie przekładni kierowniczej
nic nie daje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glupoty gadasz moje whiteline byly speszal edyszyn i zardzewialy z pominieciem odpadania farby :mrgreen:

 

no właśnie , dla mnie produkty whitline to syf :cry: łączniki śmietnik stabilizatory - rdzewieją , łuszczy sie farba, poliuretan słabej jakości itd. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-1,5 odnosi sie do kata pochylenia kol, tak? a jakie zbieznosci maja byc, zeby bylo optymalnie?

 

tak, to są kąty, jesli chodzi o zbieżność to ja preferuje z przodu 0, tył w zalezności czy kręto czy szybko, tylna zbieżność jest bardzo ważna , ale to tez zalezy od preferencji kierowcy, opon itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie , szpery , hamulce , oraz ilość mocy to wszystko wpływa jedno na drugie,

Zastanów się do czego potrzebujesz pojazd i w jakim stopniu potrafisz go wykorzystać , czy będziesz jeździł na czas czy fun... wtedy można pomyśleć o min. niezbędnych modyfikacjach lub pójść w profi co niestety wymaga przeglądów , ustawień, serwisów dużo częstszych...

defakto stabilizatory powinno być dobierane na sam koniec jak ustawisz dyfry , zawias , hamulce, wtedy możesz jeszcze ciut zmienić według twoich oczekiwań charakterystykę...

jeśli nic nie ruszasz możesz je dać z ALK na pierwszy ogień i ustawić geometrię , zastanów się też do czego i na jakich oponach.

JAk odczuwasz swojego STI , podsterowny, nadsterowny , czego Ci brakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...