Ejector Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Witam, Planuje pierwsza wymiane oleju w Foresterze - diesel po 3-4Tyś i myślę o Motulu, lecz nie wiem który będzie spełniał wszystkie wymagania, łącznie z Low SAPS (filtr cząstek stałych), np: motul specific 504.00-507.00, motul 300V COMPETITION 15w-50 lub motul 8100 ECO-CLEAN PLUS. Może ktoś juz zgłębił ten temat?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Witam, Planuje pierwsza wymiane oleju w Foresterze - diesel po 3-4Tyś i myślę o Motulu, lecz nie wiem który będzie spełniał wszystkie wymagania, łącznie z Low SAPS (filtr cząstek stałych), np: motul specific 504.00-507.00, motul 300V COMPETITION 15w-50 lub motul 8100 ECO-CLEAN PLUS. Może ktoś juz zgłębił ten temat?? pozdrawiam Na odpowiedzi działu technicznego chyba nie ma co liczyć (patrząc na moje pytania o rozdział napędu w foresterze my09 i o olej Castrola). Należy użyć oleju który spełni normę C2/C3 i 5W30. Ja zamówiłem wczoraj do mojego forka 6 litrów Motula 8100 ECO-CLEAN C2 5w-30 :smile: PS wczoraj dowiedziałem się w jednym z warszawskich serwisów, że użycie oleju innego niż zalecany przez SIP Castrol może spowodować utratę gwarancji... a ja Castrola nie zamierzam zalewać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Wiatm, Subaru Import Polska rekomenduje dla samochodów z Slinikiem 2,0 diesel olej CASTROL SLX Professional Powerflow, LongLife III 5W-30. Został on dobrany wraz z oficjalnym przedstawiciem firmy Castrol w oparciu o wymagania prducenta. Przy stosowaniu tego oleju, gwrantujemy sprawne działanie silnika i przyjmujemy odpowiedzialność w przypadku awarii. Zdziwieni jesteśmy faktem przeprowadzeniem wymiany oleju po przebiegu 3-4tys km, bo nie jest to wymagane przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulfhere Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Wymiana oleju po 3-4 tys. związana jest po części z tym, że nikt nie wie jaki olej zalano w fabryce. Taką informację przynajmniej ja uzyskałem. Czy Dział Techniczny ma na ten temat wiedzę??? Jaki olej leje fabryka do nowych aut subaru???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Wiatm, Subaru Import Polska rekomenduje dla samochodów z Slinikiem 2,0 diesel olej CASTROL SLX Professional Powerflow, LongLife III 5W-30. Został on dobrany wraz z oficjalnym przedstawiciem firmy Castrol w oparciu o wymagania prducenta. Przy stosowaniu tego oleju, gwrantujemy sprawne działanie silnika i przyjmujemy odpowiedzialność w przypadku awarii. Czy to oznacza, że po zastosowaniu oleju który spełnia normy opisane w instrukcji, ale nie jest produkowany przez Castrola, SIP nie przyjmuje odpowiedzialności w przypadku awarii? Zdziwieni jesteśmy faktem przeprowadzeniem wymiany oleju po przebiegu 3-4tys km, bo nie jest to wymagane przez producenta. Taką wymianę zalecają warszawskie ASO, przynajmniej ja taką informację uzyskałem. Korzystając z okazji, że Dyrekcja zajrzała do tego wątku, zacytuję ponownie moje pytanie: Dostałem do nowego forestera 2.0d taki olej: jak widać, na opakowaniu jest następujący spis norm, które spełnia: SAE 5W-30; ACEA A3/B3/B4; VW 504 00/507 00 Nie ma nic na temat wymaganej normy C2/C3... czy w związku z tym można go bezpiecznie używać w tym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Witam, Faktycznie nia ma informacji na etykiecie, ale jest ona w karcie produktu jak poniżej. Przy czym producent nie zaleca stosowania tego oleju dla silników benzynowych. _______________________________________________________________________ SLX Professional Powerflow LongLife III ________________________________________________________________________________ Zastosowanie Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 został opracowany wspólnie z VW Group dla najnowszych generacji silników benzynowych i Diesla. W pełni syntetyczna formulacja opracowana zgodnie z Clean Performance Technology ™ przedłuża trwałość skomplikowanych systemów emisji spalin (katalizatorów i filtrów cząstek stałych DPF) i pomaga zmniejszyć emisję toksycznych związków do środowiska. Olej ten może być także stosowany do silników grupy VW wcześniejszej konstrukcji, także z pompowtryskiwaczami. Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 został opracowany w celu spełnienia najwyższych standardów w technologii środków smarnych. ________________________________________________________________________________ Podstawowe zalety i korzyści Zmniejszenie emisji substancji szkodliwych do środowiska Chroni i przedłuża trwałość systemów obróbki spalin (katalizatorów i filtrów cząstek stałych DPF) ________________________________________________________________________________ Specyfikacje VW 504 00/507 00 API A3/B3 , A3/B4 C3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Witam, Faktycznie nia ma informacji na etykiecie, ale jest ona w karcie produktu jak poniżej. Przy czym producent nie zaleca stosowania tego oleju dla silników benzynowych. Dziękuję bardzo, w związku z tym zostawiam go na ewentualne dolewki Czy mogę jeszcze prosić o ustosunkowanie się do mojego drugiego pytania: "Czy to oznacza, że po zastosowaniu oleju który spełnia normy opisane w instrukcji, ale nie jest produkowany przez Castrola, SIP nie przyjmuje odpowiedzialności w przypadku awarii? " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ejector Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Co do Castrola SLX zalecanego przez VW do pompowtryskiwaczy to urzywałem w Passacie 1.9 tdi i po trzech latach / 90tys przy wymianie rozrzadu zobaczyłem efekty, raczej opłakane. Wtedy mi powiedziano że jakbym urzywał Mobil 1 0W50 to by nie było problemów. Tak też póżniej uczyniłem i przez następne 5 lat/ 140tyś było OK. Potwierdził to kolejny rozrząd po 180 tyś. Nic z tego co napisane o Castrolu SLX oprócz wysokiej ceny sie nie potwierdziło, a mój przypadek był jednym z wielu. Zalecenia i współpraca firm samochodowych z olejowymi nie ma na celu zapewnienia urzytkownikowi sprwanej i bezawaryjnej eksploatacji, lecz naganianie naiwnych i zastraszonych kierowców i zyski dla fim. Pozdrawiam i do przemyśleń dla Działu Technicznego. Zalecane nie znaczy obowiązkowe?!?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 PS wczoraj dowiedziałem się w jednym z warszawskich serwisów, że użycie oleju innego niż zalecany przez SIP Castrol może spowodować utratę gwarancji... a ja Castrola nie zamierzam zalewać Coz, ja w ASO otrzymalem ciche przyzwolenie na Motula (przy kolejnym przegladzie). Oczywiscie pracownik serwisu zaznaczyl, ze oni sprzedaja Castrol i nic innego. Ale jesli przyniose Motula spelniajacego norme C2, to wleja... :grin: Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ejector Opublikowano 10 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Dżiś też dostałem potwierdzenie w dwóch ASO w sprawie oleju i nie ma problemu, jeżeli tylko trzyma normy zalecane przez SIP lub wyższe to wszystko OK. A opinie o Castrolu jakie wydali to zachowam dla siebie;-))) pozdrawiam PS Jakby Subaru robiło motory to bym nie jeżdził Yamahą??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ja również podłączam się do tematu. Zgodnie z instrukcją do silnika diesel należy stosować olej spełniający normy C2 lub C3 oraz posiadający klasę lepkości 5W30. Czy wobec tego oleje: Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 oraz Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 mogą być stosowane bez wpływu na przebieg gwarancji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ejector Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Otrzymałem odpowiedż od dystrybutora w kraju i on zaleca do boxera - diesla - Motul 8100 X-clean 5W-40. hhttp://www.motul-oleje.pl/product/index-id-18.html oraz, MOTUL 8100 X-CLEAN C3 100% SYNTHESE SAE 5W40 W 100% syntetyczny, olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, spełniających normy emisji spalin EURO IV, Wyposażonych w filtr cząstek stałych, wymagających olejów typu „Mid SAPS”, o niskiej lepkości HTHS. Odpowiedni także do silników wymagających olejów spełniających normy ACEA A3/B3 i ACEA\A4/B4. ACEA C3/A3/B4, API SM/CF, BMW LL-04, MB 229.31, VW 502.00/505.00, Porsche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leotdi Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Otrzymałem odpowiedż od dystrybutora w kraju i on zaleca do boxera - diesla - Motul 8100 X-clean 5W-40. hhttp://www.motul-oleje.pl/product/index-id-18.html oraz, MOTUL 8100 X-CLEAN C3 100% SYNTHESE SAE 5W40 W 100% syntetyczny, olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, spełniających normy emisji spalin EURO IV, Wyposażonych w filtr cząstek stałych, wymagających olejów typu „Mid SAPS”, o niskiej lepkości HTHS. Odpowiedni także do silników wymagających olejów spełniających normy ACEA A3/B3 i ACEA\A4/B4. ACEA C3/A3/B4, API SM/CF, BMW LL-04, MB 229.31, VW 502.00/505.00, Porsche. Motul, świetne oleje. Użytkuje wprawdzie X-Cess 5W/40 (TDi), ale jak dotychczas Motul nigdy mnie nie zawiódł. A zawsze mam zawirusowane auta (aktualnie nawet mocno a będzie mocniej). Ze wszech miar tę markę polecam. 5W/40 to wg mnie optymalna kombinacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Ejector, w czasie przeglądania oferty Motula też zwróciłem uwagę na 8100 X-clean ze względu na normę ACEA C3. Problem w tym, że dostępna w Polsce wersja nie ma lepkości wspomnianej w instrukcji. Idealny byłby 8100 X-Clean 5W-30, który można dostać za zachodnią granicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ejector Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Z tego co słyszłem i doczytałem to jak perametry są troche lepsze (5W40) od zalecanych (5W30) to tylko na kożyść, a kilka złotych wiecej nie robi różnicy. W jednym AOS też mi go polecali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Z tego co słyszłem i doczytałem to jak perametry są troche lepsze (5W40) od zalecanych (5W30) to tylko na kożyść, a kilka złotych wiecej nie robi różnicy. W jednym AOS też mi go polecali. Ejector, nie mozna powiedziec, ze 5W40 ma lepsze parametry niz 5W30. Zbyt duze uogolnienie. Nawet jesli porownasz parametry obu 5W30 o ktorych pisal Bouler to zobaczysz, ze to dosyc rozne oleje. Ja dalej czekam na odpowiedz. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Podbijam - za ok. 2 tyg. chciałbym olej zmienić :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Czy ktoś z Panów napisze konkretnie dlaczego np Motoul jest lepszy od Castrola? Bo jak do tej pory, to tylko dział techniczny udzielił w tym temacie rozsądnej wypowiedzi. Chodzi mi o porównanie: lepkość w 100st lepkość HTHS w 150stopniach liczba zasadowa zawartość popiołu siarczanowego Spadek HTHS w zależności od okresu użytkowania itd.. Tak na marginesie te Motoul-e to są oleje uniwersalne, natomiast SLX-y są dedykowane specjalnie odpowiednim silnikom i były na nich testowane. Za to się płaci. Dużo też zależy od charakteru kierowcy - spokojny opanowany => oleje energooszczędne - lubiący korzystać z dobrodziejstw boxera => oleje o wysokim HTHS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Czy ktoś z Panów napisze konkretnie dlaczego np Motoul jest lepszy od Castrola? Któryś z "Panów" :wink: na pewno udzieli Ci odpowiedzi ale wątek do tej dyskusji jest tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106771 Pomimo jego rozciągliwości polecam przeczytać go, tam jest sporo odpowiedzi na temat wyższości jednego oleum nad drugim :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baltazar Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Jak Castrol skoro w ASO rzeszow leja shella? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Jak Castrol skoro w ASO rzeszow leja shella? Bo tak było zawsze w serwisach Subaru - niby oficjalnie dogadują się np. z Castrolem, i to jest olej oficjalnie zalecany, ale w rzeczywistości w ASO zalewają olej który uważają za najlepszy, np. Mobila. I moim zdaniem bardzo dobrze, bo chyba dla wszystkich jest jasne, czemu np. teraz zalecany jest Castrol (o którym ja osobiście mam złe zdanie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 bo chyba dla wszystkich jest jasne, czemu np. teraz zalecany jest Castrol dla mnie nie jest. mozesz mnie oswiecic? ale nie tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Czy ktoś z Panów napisze konkretnie dlaczego np Motoul jest lepszy od Castrola? Któryś z "Panów" :wink: na pewno udzieli Ci odpowiedzi ale wątek do tej dyskusji jest tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106771 Pomimo jego rozciągliwości polecam przeczytać go, tam jest sporo odpowiedzi na temat wyższości jednego oleum nad drugim :wink: jeszcze nie przeczytałem, ale się zamierzam jednak po zgrubnym przeglądnięciu dalej widzę tylko subiektywne opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 subiektywne bo nikomu nie chce się tłumaczyć 10 razy tego samego, ja też ten wątek przeczytałem cały pomimo jego rozciągliwości. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leotdi Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Czy ktoś z Panów napisze konkretnie dlaczego np Motoul jest lepszy od Castrola?Bo jak do tej pory, to tylko dział techniczny udzielił w tym temacie rozsądnej wypowiedzi. Chodzi mi o porównanie: lepkość w 100st lepkość HTHS w 150stopniach liczba zasadowa zawartość popiołu siarczanowego Spadek HTHS w zależności od okresu użytkowania itd.. Tak na marginesie te Motoul-e to są oleje uniwersalne, natomiast SLX-y są dedykowane specjalnie odpowiednim silnikom i były na nich testowane. Za to się płaci. Dużo też zależy od charakteru kierowcy - spokojny opanowany => oleje energooszczędne - lubiący korzystać z dobrodziejstw boxera => oleje o wysokim HTHS kolego, czy Ty chemikiem jesteś ... Jeśli setki ludzi użytkuje stuningowane autka z mocą przekraczajacą 100 koni i więcej na 1 litr poj.skokowej (diesel) polecając zawsze oleje Motula, i mają z tego tytułu - dzięki temu ! - 0-problemów, to czego Ty się jeszcze doszukujesz :?: Motul jest lepszy od Castrola i basta. Szkoda stawiać takie pytania wg mnie. Zapraszam na forum www.leonclub.pl Wrzuć szukajkę i poszperaj tam za wątkami o olejach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi