Skocz do zawartości

jaki Olej Motul do Diesla


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuje pierwsza wymiane oleju w Foresterze - diesel po 3-4Tyś i myślę o Motulu, lecz nie wiem który będzie spełniał wszystkie wymagania, łącznie z Low SAPS (filtr cząstek stałych), np: motul specific 504.00-507.00, motul 300V COMPETITION 15w-50 lub motul 8100 ECO-CLEAN PLUS.

Może ktoś juz zgłębił ten temat??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Planuje pierwsza wymiane oleju w Foresterze - diesel po 3-4Tyś i myślę o Motulu, lecz nie wiem który będzie spełniał wszystkie wymagania, łącznie z Low SAPS (filtr cząstek stałych), np: motul specific 504.00-507.00, motul 300V COMPETITION 15w-50 lub motul 8100 ECO-CLEAN PLUS.

Może ktoś juz zgłębił ten temat??

pozdrawiam

 

Na odpowiedzi działu technicznego chyba nie ma co liczyć (patrząc na moje pytania o rozdział napędu w foresterze my09 i o olej Castrola).

 

Należy użyć oleju który spełni normę C2/C3 i 5W30. Ja zamówiłem wczoraj do mojego forka 6 litrów Motula 8100 ECO-CLEAN C2 5w-30 :smile:

 

PS wczoraj dowiedziałem się w jednym z warszawskich serwisów, że użycie oleju innego niż zalecany przez SIP Castrol może spowodować utratę gwarancji... a ja Castrola nie zamierzam zalewać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm,

 

Subaru Import Polska rekomenduje dla samochodów z Slinikiem 2,0 diesel olej CASTROL SLX Professional Powerflow, LongLife III 5W-30. Został on dobrany wraz z oficjalnym przedstawiciem firmy Castrol w oparciu o wymagania prducenta. Przy stosowaniu tego oleju, gwrantujemy sprawne działanie silnika i przyjmujemy odpowiedzialność w przypadku awarii. Zdziwieni jesteśmy faktem przeprowadzeniem wymiany oleju po przebiegu 3-4tys km, bo nie jest to wymagane przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm,

 

Subaru Import Polska rekomenduje dla samochodów z Slinikiem 2,0 diesel olej CASTROL SLX Professional Powerflow, LongLife III 5W-30. Został on dobrany wraz z oficjalnym przedstawiciem firmy Castrol w oparciu o wymagania prducenta. Przy stosowaniu tego oleju, gwrantujemy sprawne działanie silnika i przyjmujemy odpowiedzialność w przypadku awarii.

 

Czy to oznacza, że po zastosowaniu oleju który spełnia normy opisane w instrukcji, ale nie jest produkowany przez Castrola, SIP nie przyjmuje odpowiedzialności w przypadku awarii?

 

Zdziwieni jesteśmy faktem przeprowadzeniem wymiany oleju po przebiegu 3-4tys km, bo nie jest to wymagane przez producenta.

 

Taką wymianę zalecają warszawskie ASO, przynajmniej ja taką informację uzyskałem.

 

 

 

Korzystając z okazji, że Dyrekcja zajrzała do tego wątku, zacytuję ponownie moje pytanie:

 

Dostałem do nowego forestera 2.0d taki olej:

 

olejwe5.jpg

 

jak widać, na opakowaniu jest następujący spis norm, które spełnia:

SAE 5W-30; ACEA A3/B3/B4; VW 504 00/507 00

 

Nie ma nic na temat wymaganej normy C2/C3... czy w związku z tym można go bezpiecznie używać w tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Faktycznie nia ma informacji na etykiecie, ale jest ona w karcie produktu jak poniżej.

Przy czym producent nie zaleca stosowania tego oleju dla silników benzynowych.

_______________________________________________________________________

 

SLX Professional Powerflow LongLife III

 

________________________________________________________________________________

 

Zastosowanie

 

Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 został opracowany wspólnie z VW Group dla najnowszych generacji silników benzynowych i Diesla.

W pełni syntetyczna formulacja opracowana zgodnie z Clean Performance Technology ™ przedłuża trwałość skomplikowanych systemów emisji spalin (katalizatorów i filtrów cząstek stałych DPF) i pomaga zmniejszyć emisję toksycznych związków do środowiska.

 

Olej ten może być także stosowany do silników grupy VW wcześniejszej konstrukcji, także z pompowtryskiwaczami.

 

Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 został opracowany w celu spełnienia najwyższych standardów w technologii środków smarnych.

 

 

________________________________________________________________________________

 

Podstawowe zalety i korzyści

 

Zmniejszenie emisji substancji szkodliwych do środowiska

Chroni i przedłuża trwałość systemów obróbki spalin (katalizatorów i filtrów cząstek stałych DPF)

 

 

________________________________________________________________________________

 

Specyfikacje

 

VW 504 00/507 00

API A3/B3 , A3/B4 C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Faktycznie nia ma informacji na etykiecie, ale jest ona w karcie produktu jak poniżej.

Przy czym producent nie zaleca stosowania tego oleju dla silników benzynowych.

 

Dziękuję bardzo, w związku z tym zostawiam go na ewentualne dolewki :)

 

Czy mogę jeszcze prosić o ustosunkowanie się do mojego drugiego pytania:

"Czy to oznacza, że po zastosowaniu oleju który spełnia normy opisane w instrukcji, ale nie jest produkowany przez Castrola, SIP nie przyjmuje odpowiedzialności w przypadku awarii? "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Castrola SLX zalecanego przez VW do pompowtryskiwaczy to urzywałem w Passacie 1.9 tdi i po trzech latach / 90tys przy wymianie rozrzadu zobaczyłem efekty, raczej opłakane. Wtedy mi powiedziano że jakbym urzywał Mobil 1 0W50 to by nie było problemów. Tak też póżniej uczyniłem i przez następne 5 lat/ 140tyś było OK. Potwierdził to kolejny rozrząd po 180 tyś. Nic z tego co napisane o Castrolu SLX oprócz wysokiej ceny sie nie potwierdziło, a mój przypadek był jednym z wielu. Zalecenia i współpraca firm samochodowych z olejowymi nie ma na celu zapewnienia urzytkownikowi sprwanej i bezawaryjnej eksploatacji, lecz naganianie naiwnych i zastraszonych kierowców i zyski dla fim.

Pozdrawiam i do przemyśleń dla Działu Technicznego.

Zalecane nie znaczy obowiązkowe?!?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS wczoraj dowiedziałem się w jednym z warszawskich serwisów, że użycie oleju innego niż zalecany przez SIP Castrol może spowodować utratę gwarancji... a ja Castrola nie zamierzam zalewać :mrgreen:

Coz, ja w ASO otrzymalem ciche przyzwolenie na Motula (przy kolejnym przegladzie). Oczywiscie pracownik serwisu zaznaczyl, ze oni sprzedaja Castrol i nic innego. Ale jesli przyniose Motula spelniajacego norme C2, to wleja... :grin:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżiś też dostałem potwierdzenie w dwóch ASO w sprawie oleju i nie ma problemu, jeżeli tylko trzyma normy zalecane przez SIP lub wyższe to wszystko OK. A opinie o Castrolu jakie wydali to zachowam dla siebie;-)))

pozdrawiam

 

PS

Jakby Subaru robiło motory to bym nie jeżdził Yamahą???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również podłączam się do tematu. Zgodnie z instrukcją do silnika diesel należy stosować olej spełniający normy C2 lub C3 oraz posiadający klasę lepkości 5W30. Czy wobec tego oleje: Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 oraz Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 mogą być stosowane bez wpływu na przebieg gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedż od dystrybutora w kraju i on zaleca do boxera - diesla - Motul 8100 X-clean 5W-40.

 

hhttp://www.motul-oleje.pl/product/index-id-18.html

oraz,

MOTUL 8100 X-CLEAN C3 100% SYNTHESE SAE 5W40

W 100% syntetyczny, olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, spełniających normy emisji spalin EURO IV,

Wyposażonych w filtr cząstek stałych, wymagających olejów typu „Mid SAPS”, o niskiej lepkości HTHS.

Odpowiedni także do silników wymagających olejów spełniających normy ACEA A3/B3 i ACEA\A4/B4. ACEA

C3/A3/B4, API SM/CF, BMW LL-04, MB 229.31, VW 502.00/505.00, Porsche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedż od dystrybutora w kraju i on zaleca do boxera - diesla - Motul 8100 X-clean 5W-40.

 

hhttp://www.motul-oleje.pl/product/index-id-18.html

oraz,

MOTUL 8100 X-CLEAN C3 100% SYNTHESE SAE 5W40

W 100% syntetyczny, olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, spełniających normy emisji spalin EURO IV,

Wyposażonych w filtr cząstek stałych, wymagających olejów typu „Mid SAPS”, o niskiej lepkości HTHS.

Odpowiedni także do silników wymagających olejów spełniających normy ACEA A3/B3 i ACEA\A4/B4. ACEA

C3/A3/B4, API SM/CF, BMW LL-04, MB 229.31, VW 502.00/505.00, Porsche.

 

Motul,

 

świetne oleje. Użytkuje wprawdzie X-Cess 5W/40 (TDi), ale jak dotychczas Motul nigdy mnie nie zawiódł. A zawsze mam zawirusowane auta (aktualnie nawet mocno a będzie mocniej). Ze wszech miar tę markę polecam. 5W/40 to wg mnie optymalna kombinacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ejector, w czasie przeglądania oferty Motula też zwróciłem uwagę na 8100 X-clean ze względu na normę ACEA C3. Problem w tym, że dostępna w Polsce wersja nie ma lepkości wspomnianej w instrukcji. Idealny byłby 8100 X-Clean 5W-30, który można dostać za zachodnią granicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszłem i doczytałem to jak perametry są troche lepsze (5W40) od zalecanych (5W30) to tylko na kożyść, a kilka złotych wiecej nie robi różnicy. W jednym AOS też mi go polecali.

Ejector, nie mozna powiedziec, ze 5W40 ma lepsze parametry niz 5W30. Zbyt duze uogolnienie.

Nawet jesli porownasz parametry obu 5W30 o ktorych pisal Bouler to zobaczysz, ze to dosyc rozne oleje.

Ja dalej czekam na odpowiedz.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś z Panów napisze konkretnie dlaczego np Motoul jest lepszy od Castrola?

Bo jak do tej pory, to tylko dział techniczny udzielił w tym temacie rozsądnej wypowiedzi.

 

Chodzi mi o porównanie:

lepkość w 100st

lepkość HTHS w 150stopniach

liczba zasadowa

zawartość popiołu siarczanowego

Spadek HTHS w zależności od okresu użytkowania

itd..

 

Tak na marginesie te Motoul-e to są oleje uniwersalne, natomiast SLX-y są dedykowane specjalnie odpowiednim silnikom i były na nich testowane. Za to się płaci. Dużo też zależy od charakteru kierowcy - spokojny opanowany => oleje energooszczędne

- lubiący korzystać z dobrodziejstw boxera => oleje o wysokim HTHS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Panów napisze konkretnie dlaczego np Motoul jest lepszy od Castrola?

Któryś z "Panów" :wink: na pewno udzieli Ci odpowiedzi ale wątek do tej dyskusji jest tu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106771

Pomimo jego rozciągliwości polecam przeczytać go, tam jest sporo odpowiedzi na temat wyższości jednego oleum nad drugim :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Castrol skoro w ASO rzeszow leja shella?

 

Bo tak było zawsze w serwisach Subaru - niby oficjalnie dogadują się np. z Castrolem, i to jest olej oficjalnie zalecany, ale w rzeczywistości w ASO zalewają olej który uważają za najlepszy, np. Mobila.

I moim zdaniem bardzo dobrze, bo chyba dla wszystkich jest jasne, czemu np. teraz zalecany jest Castrol (o którym ja osobiście mam złe zdanie). :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Panów napisze konkretnie dlaczego np Motoul jest lepszy od Castrola?

Któryś z "Panów" :wink: na pewno udzieli Ci odpowiedzi ale wątek do tej dyskusji jest tu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106771

Pomimo jego rozciągliwości polecam przeczytać go, tam jest sporo odpowiedzi na temat wyższości jednego oleum nad drugim :wink:

 

jeszcze nie przeczytałem, ale się zamierzam :mrgreen:

jednak po zgrubnym przeglądnięciu dalej widzę tylko subiektywne opinie :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Panów napisze konkretnie dlaczego np Motoul jest lepszy od Castrola?

Bo jak do tej pory, to tylko dział techniczny udzielił w tym temacie rozsądnej wypowiedzi.

 

Chodzi mi o porównanie:

lepkość w 100st

lepkość HTHS w 150stopniach

liczba zasadowa

zawartość popiołu siarczanowego

Spadek HTHS w zależności od okresu użytkowania

itd..

 

Tak na marginesie te Motoul-e to są oleje uniwersalne, natomiast SLX-y są dedykowane specjalnie odpowiednim silnikom i były na nich testowane. Za to się płaci. Dużo też zależy od charakteru kierowcy - spokojny opanowany => oleje energooszczędne

- lubiący korzystać z dobrodziejstw boxera => oleje o wysokim HTHS

 

kolego,

 

czy Ty chemikiem jesteś ... :mrgreen:

 

Jeśli setki ludzi użytkuje stuningowane autka z mocą przekraczajacą 100 koni i więcej na 1 litr poj.skokowej (diesel) polecając zawsze oleje Motula, i mają z tego tytułu - dzięki temu ! - 0-problemów, to czego Ty się jeszcze doszukujesz :?:

 

Motul jest lepszy od Castrola i basta. Szkoda stawiać takie pytania wg mnie. Zapraszam na forum www.leonclub.pl

Wrzuć szukajkę i poszperaj tam za wątkami o olejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...