Janussz Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Czesc musze zmienic olej w skrzyni oraz tylnim dyferencjale i potrzebuje kupic do tego olej. Jaki to ma byc olej. Moze ktos z forumowiczow ma do sprzedania?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qTi Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112867 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Czesc musze zmienic olej w skrzyni oraz tylnim dyferencjale i potrzebuje kupic do tego olej. Jaki to ma byc olej. Shell gear oil lub Motul Gear 300 SAE 75W90. Do dyfra może być to samo, ja nalałem Motul Gear FF Competition SAE 75W140 i jest ok :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 ja nalałem Motul Gear FF Competition SAE 75W140 i jest ok :grin: do auta, ktorym jezdzisz na codzien ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 ja nalałem Motul Gear FF Competition SAE 75W140 Ten olej nadaje się tylko do mechanizmów ze szperą i raczej do upalania. Wysoka gęstość sprawia że trudno osiąga temperaturę pracy w jeździe na codzień i w mechanizmach bez szper, a co za tym idzie przy niedogrzaniu ma gorsze właściwości smarne i skraca żywotność mechanizmów. Do aut na codzień i bez szpery zalecam 75W90. PS. Kashmere nie używa GT-ka na codzień ale mimo to ja bym tego oleju do seryjnej skrzyni nie wlewał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 ja nalałem Motul Gear FF Competition SAE 75W140 (...) Kashmere nie używa GT-ka na codzień ale mimo to ja bym tego oleju do seryjnej skrzyni nie wlewał. sie nie znasz... to jest MOTUL :!: rozne indeksy sa bez znaczenia, bo Motul i tak jest NAJLEPSZY - zapytaj o to czlonkow klubu olejowego frajera, wytlumacza Ci :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Ja do celów cywilnych wlałem Liqui Moly 2183 GL5 75W-90 i wszystko jest cacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Janussz, masz w FAQ wątek o olejach - poczytaj bo czuję w tym wątku się zaraz jeden wielki off-top zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 do auta, ktorym jezdzisz na codzien ? tak jak pisał kruk to nie jest auto na co dzień. Taką wartość mi polecono, jeżdżę tak i nie ma żadnych dziwnych objawów. nie nie znasz... to jest MOTUL :!: różne indeksy są bez znaczenia, bo Motul i tak jest NAJLEPSZY to Twoje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 jeżdżę tak i nie ma żadnych dziwnych objawów niestety to niczego nie dowodzi bo jak jest niedopowiedni olej lub nieodpowiednie warunki do jego pracy to wyjdzie to stopniowo dopiero za jakiś czas w postacji skrócenia żywotności synchronizatorów i szybszego zużycia skrzyni bo na zbyt gęstym i niedogrzanym oleju jest większe tarcie i gorsza penetracja ale to tylko moje zdanie :wink: Ja powiem od siebie tak: mam również skrzynię zalaną Motulem 75W140 ale mam PPG (producent sam zaleca ten olej do swoich skrzyń) i mocno skręconą płytkową szperę centralną - mimo to przy uruchamianiu auta długo muszę jeździć (muszę przejechać ok.15km latem) żeby poczuć przy zmianie biegów że olej jest odpowiednio rozgrzany do upalania. Tak więc przy seryjnej skrzyni z wiskozą i np. zimą ten olej moim zdaniem wogóle nie osiągnie właściwej temperatury pracy i skrzynia będzie dostawać po dupie. Podobnie jest w przypadku jazdy takim autem na codzień gdy olej nie zdąży się rozgrzać w drodze do pracy bo jest za krótka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 jeżdżę tak i nie ma żadnych dziwnych objawów niestety to niczego nie dowodzi bo jak jest niedopowiedni olej lub nieodpowiednie warunki do jego pracy to wyjdzie to stopniowo dopiero za jakiś czas w postacji skrócenia żywotności synchronizatorów i szybszego zużycia skrzyni bo na zbyt gęstym i niedogrzanym oleju jest większe tarcie i gorsza penetracja ale to tylko moje zdanie :wink: ale w skrzyni mam 75W90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 jeżdżę tak i nie ma żadnych dziwnych objawów niestety to niczego nie dowodzi bo jak jest niedopowiedni olej lub nieodpowiednie warunki do jego pracy to wyjdzie to stopniowo dopiero za jakiś czas w postacji skrócenia żywotności synchronizatorów i szybszego zużycia skrzyni bo na zbyt gęstym i niedogrzanym oleju jest większe tarcie i gorsza penetracja ale to tylko moje zdanie :wink: ale w skrzyni mam 75W90 A to co innego - myślałem że gadamy o oleju w skrzyni. W dyfrze tylnym może być - wszak jest tam szpera, bardzo delikatna ale szpera. Poza tym dyfer jest zbudowany mniej precyzyjnie niż skrzynia i nie ma synchronizatorów więc nic się nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 do skrzyni nie nalałbym 75W140 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 do skrzyni nie nalałbym 75W140 :wink: wiem dlatego byłem w szoku - niepotrzebnie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janussz Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 ja kupie sobie olej shella i naleje do skrzyni i dyfra ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 ja kupie sobie olej shella i naleje do skrzyni i dyfra ten sam. i będzie dobrze tylko zalej 75W90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 [mocno skręconą płytkową szperę centralną jakiego producenta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janussz Opublikowano 10 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 hogi znalazlem Shell Gear SL 80W90 w dobrej senie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Ten jest zalecany do Subaru. Wlewaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 hogi znalazlem Shell Gear SL 80W90 w dobrej senie dobrej cenie przy bańce 20L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 hogi znalazlem Shell Gear SL 80W90 w dobrej senie dobrej cenie przy bańce 20L W dwa lata się zużyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 mocno skręconą płytkową szperę centralną raczej masz mocna wiskoze centralna a nie szpere płytkową :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 mocno skręconą płytkową szperę centralną raczej masz mocna wiskoze centralna a nie szpere płytkową :wink: gwarantuję że płytkową - sam widziałem jak wymienialiśmy synchronizatory w skrzyni - jakiej firmy to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 mocno skręconą płytkową szperę centralną raczej masz mocna wiskoze centralna a nie szpere płytkową :wink: gwarantuję że płytkową - sam widziałem jak wymienialiśmy synchronizatory w skrzyni - jakiej firmy to nie wiem. ale co widziales? :smile: Ja wiem co kupowal poprzedni wlasciciel, pozatym nie widzialem centralnej szpery plytkowej (malo kto to wogole robi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się