Skocz do zawartości

Montaż hydraulicznego hamulca ręcznego


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Może banalne i głupie pytanie ale skoro szczęki z GT są za małej średnicy i nie sięgają do bębna to czemu do tarczo-bębna z STi nie zastosować szczęk z STi? Nie pasują?

 

[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 12:57 pm ]

wodnik, znalazłem jeszcze coś takiego: http://cgi.ebay.pl/SUBARU-IMPREZA-CLASS ... 240%3A1318

Podwójne okładziny zamiast tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przy takiej modyfikacji od razu rozwazyć zrobienei całego układu hamulcowego na bezpeicznych przewodach i wywalenei wspomagania.
Dobra rzecz ale w sumie trochę kosztowna. To może jednak na razie zastosować półśrodek i przerobić seryjne bębny - słyszałem że włożenie samych szczęk od STi nie wystarczy. Co dokładnie trzeba przerobić?

 

Przeróbka sprowadza się do wprasowania w tarczobęben tulei, któa zmniejszy średnicę wewnętrzną o bodajże 20mm. Gdzieś na forum ktoś nawet wkleił zdjęcia czegoś takiego (...)

to ja zamieszczalem te zdjecia (moze ktos jeszcze, nie wiem :razz: )

 

dobra, nieche bedzie jeszcze raz:

 

dsc02411xx8jh9.jpg

 

dsc02412wy7ru7.jpg

 

tez pomuka poprosze :mrgreen:

 

[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 1:23 pm ]

Panowie, jak czytam takie coś: cytat; Przeróbka sprowadza się do wprasowania w tarczobęben tulei, która zmniejszy średnicę wewnętrzną o bodajże 20mm. Gdzieś na forum ktoś nawet wkleił zdjęcia czegoś takiego. koniec cytatu - TO MI ZACZYNA PACHNIEĆ KRYMINAŁEM!!! różne mutacje aut robiłem, ale nie tuleje w hamulcach! i jak to ma być zamocowane? na patex czy wprasowane na wcisk? brał ktoś pod uwagę różną rozszerzalność termiczną różnych metali? czy te tuleje zrobione są z identycznego materiału jak np.oryginalne tarcze Subaru? jak wydzwonisz z powodu hamulców, i będą ofiary w ludziach, a rzeczoznawcy znajdą takie patenty w hamulcach, to idziesz kolego DO PUDŁA, bez dyskusji. Nie polecam i ostrzegam! Pozdro, E :lol:

spokojnie, bez przesady... :lol:

 

wiele osob tak jezdzi (w tym moj znajomy, ktory ma hamulce od STI w WRX'ie), i jakos nie slyszalem, zeby cos sie zlego komus wydarzylo...

 

 

p.s. takie wypowiedzi przypominaja mi watek o hamulcach od Porsche w GT'eku - iluz znawcow tu sie pienilo, ze tak NIE WOLNO, ze tak NIE WYPADA, a wlasciciel auta pewnie sie smial pod wasem z takich eGZpertow :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez pomuka poprosze
proszszsze :mrgreen:

 

[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 1:37 pm ]

Podsumowując temat rozbiorę sobie tył, obejrzę, spróbuję wpasować szczęki od STi - jak się nie da to napiszę dlaczego sie nie da i wtedy pomyślę nad tulejami z kolegą z Polibudy. Jak rozwiążę problem to napiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. takie wypowiedzi przypominaja mi watek o hamulcach od Porsche w GT'eku - iluz znawcow tu sie pienilo, ze tak NIE WOLNO, ze tak NIE WYPADA, a wlasciciel auta pewnie sie smial pod wasem z takich eGZpertow

 

Adam przerobił tarcze na alu dzwony w końcu bardzo profi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodnik, znalazłem jeszcze coś takiego: http://cgi.ebay.pl/SUBARU-IMPREZA-CLASS ... 240%3A1318

Podwójne okładziny zamiast tulei.

 

Tak, znam to rozwiązanie, ale jakos mnie nie przekonuje... Bałbym się, że taka grubośc okładzin spowoduje, że podczas gwałtownego zaciągnięcia ręcznego (podcięcie auta), to się jakoś rozwarstwi, albo porwie/wyrwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodnik, znalazłem jeszcze coś takiego: http://cgi.ebay.pl/SUBARU-IMPREZA-CLASS ... 240%3A1318

Podwójne okładziny zamiast tulei.

 

Tak, znam to rozwiązanie, ale jakos mnie nie przekonuje... Bałbym się, że taka grubośc okładzin spowoduje, że podczas gwałtownego zaciągnięcia ręcznego (podcięcie auta), to się jakoś rozwarstwi, albo porwie/wyrwie.

Dokładnie tak jak mówisz - ja też mam obawy jak patrzę na te okładziny. Tuleje wydają mi się dużo bardziej sensownym i bezpieczniejszym rozwiązaniem.

 

[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 1:48 pm ]

wodnik, w najgorszym razie stracisz ręczny.
Hehe właśnie to samo chciałem napisać - przecież to tylko ręczny choć czasem idąc bombą i licząc na ręcznego można się zdziwić jak nagle nie zadziała :???:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodnik, w najgorszym razie stracisz ręczny.
Hehe właśnie to samo chciałem napisać - przecież to tylko ręczny choć czasem idąc bombą i licząc na ręcznego można się zdziwić jak nagle nie zadziała :???:

 

Azrael, no jakby nie patrząc, to masz rację.

Kruk, no to wtedy pojawi się dużo nowych postów w dziale kupię/sprzedam częsci z literką [K] na poczatku :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wtedy pojawi się dużo nowych postów w dziale kupię/sprzedam częsci z literką [K] na poczatku
A jak strzał będzie znacznej mocy to z literką :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez pomuka poprosze
proszszsze :mrgreen:

 

[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 1:37 pm ]

Podsumowując temat rozbiorę sobie tył, obejrzę, spróbuję wpasować szczęki od STi - jak się nie da to napiszę dlaczego sie nie da i wtedy pomyślę nad tulejami z kolegą z Polibudy. Jak rozwiążę problem to napiszę co i jak.

 

nie ma opcji zeby pasowaly, przede wszystkim dlatego ze tarcza nosna szczek hamulcowych jest mniejsza w GT/WTRX niz w STI. Szczeki hamulcowe po "zamknieciu" je w kolo maja zdecydowanie mniejsza srednice niz te w STI i tym samy otwory na montaz szczek w tarczy nosnej tez nie beda pasowaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma opcji zeby pasowaly, przede wszystkim dlatego ze tarcza nosna szczek hamulcowych jest mniejsza w GT/WTRX niz w STI. Szczeki hamulcowe po "zamknieciu" je w kolo maja zdecydowanie mniejsza srednice niz te w STI i tym samy otwory na montaz szczek w tarczy nosnej tez nie beda pasowaly
No to teraz rozumiem w czym rzecz - jeszcze tego nie rozebrałem ale pewnie zrobić odpowiednich otworów pod mocowanie szczęk STi na tarczach nośnych GT też się nie da?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś testował różne rozwiązania w EVO 7 bo tam ręczny ni cholery nie chciał działć. Były zaciski endless, hydrauliczny 1 obwodowy, seryjny i nic albo prawie nic. Gdybym od razu zainwestował w hydrauliczny dwuobwodowy to oszczędziłbym czas i nerwy a finansowo wyszłoby tak samo.

Czasami półśrodki są droższe w dłuższym okresie czasu.

 

PozdrM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś testował różne rozwiązania w EVO 7 bo tam ręczny ni cholery nie chciał działć. Były zaciski endless, hydrauliczny 1 obwodowy, seryjny i nic albo prawie nic. Gdybym od razu zainwestował w hydrauliczny dwuobwodowy to oszczędziłbym czas i nerwy a finansowo wyszłoby tak samo.

Czasami półśrodki są droższe w dłuższym okresie czasu.

 

PozdrM

Cenna uwaga - dzięki :smile:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakem wujek dobra rada mam jeszcze jedną uwagę.

 

Jeśli zdecudujesz się na hydraulczny dwuobwodowy to zrób go w profesjonalnej firmie (lub fachmana) i przetestuj na przyczepnym asfalcie, czy działa. To, że działa na szutrze czy brudnym asfalcie nie znaczy że działa na przyczepnym, a wtedy może być zonk!. Zapytaj się również jakie klocki najlepiej założyć bo na przykłąd jak założysz jakieś ostre, które trzeba rozgrzewać to możesz się czasem zdiwić, że masz hydraulikę a nie działa od pierwszego razu.

 

Wiem, że to banały ale jak już się wydaje tyle kasy to wszystko musi działać i każda rzecz musi być zrobiona fachowo.

 

Pozdrawiam M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szaleństw i ciekawych pomysłów to najbardziej słuszna wydaje mi się w tym przypadku wypowiedź Azraela, czyli jak już robić porządny hydrauliczny ręczny to warto wywalić cały układ hamulcowy i zrobić wyczyn na dużej pompie, bezpiecznych przewodach i bez serwa, a ponieważ w chwili obecnej sporo zainwestowałem w odelżenie auta to na taki kompletny układ hamulcowy mnie nie stać. Tak więc na razie przerobię ręczny pod tarcze STi żeby działało a potem będę zbierał do skarbonki na lepsze rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wiesz oczywiśice że do parkowania sienie nadaje i jest nielegalny zpunktu widzenia przeglądu?

 

są dzwignie które mają blokade , możesz parkować i przechodzisz przegląd bez łaski :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz oczywiśice że do parkowania sienie nadaje i jest nielegalny zpunktu widzenia przeglądu?

 

są dzwignie które mają blokade , możesz parkować i przechodzisz przegląd bez łaski :roll:

 

No nie wiem. To czemu ogól samochodów ma hamulec ręczny sterowany typowo mechanicznie. Nie zaufałbym takiemu hamulcowi zostawiając samochód na górce na tydzień, co innego sterowny linką czy jakimś innym układem mechanicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu ogól samochodów ma hamulec ręczny sterowany typowo mechanicznie.

Po pierwsze to dużo tańsze rozwiązanie, po drugie ręczny mechaniczny jest nie zależny od nożnego, po trzecie nie koliduje z systemami ABS, ESP itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dzwignie które mają blokade , możesz parkować i przechodzisz przegląd bez łaski
Nie polecam nikomu takiego parkowania. Shodan się przekonał.

 

a jesteś pewien na 100% że było wszystko ok :?: Ja to też spardzałem i było ok, przynajmniej przez 4 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu ogól samochodów ma hamulec ręczny sterowany typowo mechanicznie.

Po pierwsze to dużo tańsze rozwiązanie, po drugie ręczny mechaniczny jest nie zależny od nożnego, po trzecie nie koliduje z systemami ABS, ESP itd.

Uważasz że to temat nie do przeskoczenia? Ciekawe że nawet w najdroższych autach oszczędzają. Hydraulika i pneumatyka nie nadaje się do wywierania siły na okładziny w hamulcu postojowym, jest bardziej zawodna niż mechanika. Źle się wyraziłem w poprzedniej mojej wypowiedzi. Sterowanie może być hydrauliczne ale już mechanizm wywierania siły na okładzinę nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...