ao Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 lekko na temat: w wrzesniu badz w pazdzierniku tego roku w TVN TURBO, program TURBO KAMERA bylo poruszone zagadnienie "ksenonow", wypowiadal sie przedstawiciel Policji, ktory oficjalnie powiedzial NIE dla montowanych ksenonow "na dokladke"...dla mnie to wystarczy ale podobno telewizja KLAMIE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepsiman Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Zmieniłem temat bo jak na razie nie widzę odpowiedzi od SIP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Chyba lepiej byłoby przenieść temat do "Pytań do Dyrekcji"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepsiman Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Hmm, tylko jak to zrobić, chyba jakiś mod musi to zrobić bo ja nie widzę u siebie takiej opcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Zgłosiłem temat 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepsiman Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Dziękuję bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Grudnia 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 - kto ma racje Szczecin czy Białystok (prawie jak zimna wojna wschód - zachód)? - jak daleko sięga gwarancja serwisu z Białegostoku? czy są odpowiedzialni za cala elektrykę czy tylko za reflektory? - jeśli za całość elektryki to gwarancja przez 2 lata (rękojmia) czy 3 lata? Dzień dobry. Ad 1. nie wtrącam się wojny wschód-zachód. Historia wykazała, że to niebezpieczne. Ad 2. zgodnie z przepisami o gwarancji unijnej obejmuje cały teren Unii. (uwaga: ew, rozliczenie na podstawie faktur naprawy; nie jest to bowiem gwarancja fabryczna). Jeżeli stwierdzone zostanie uszkodzenie innych elementów instalacji na skutek zamontowania reflektorów, to nie będzie to objęte gwarancją fabryczną. Ad 3. zgodnie z wymogami unijnymi 2 lata. Niemniej, jezeli w ciągu następnego roku coś się stanie, to Białystok i tak będzie musiał pokryć koszty; w innym przypadku KC (niezgodność towaru z umową; chyba, że w momencie zakupu został Pan poinformowany niefabrycznej instalacji). Niestety (z braku czasu) nie szukałem oryginalengo tekstu dot. warunków homologacji w jezyku angielskim (łatwiej i szybciej było dla mnie po niemiecku): § 50 Abs. 10 StVZO (10) Kraftfahrzeuge mit Scheinwerfern für Fern- und Abblendlicht, die mit Gasentladungslampen ausgestattet sind, müssen mit einer automatischen Leuchtweiteregelung im Sinne des Absatzes 8, einer Scheinwerferreinigungsanlage und Czyli: przy wyposażeniu w reflektory ksenonowe obligatoryjne jest wyposażenie w automatyczną regulację ich wysokości (samopoziomowanie) oraz spryskiwacze. Czy, i na ile jest to przestrzegane w Polsce .... to inny temat. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 chyba, że w momencie zakupu został Pan poinformowany niefabrycznej instalacji Była taka informacja podczas prowadzenia rozmów handlowych. pepsiman, ze swojej strony wyrażam gotowość do przywrócenia stanu fabrycznego pojazdu oraz rozliczenie różnicy wynikającej z instalacji HID. W razie zainteresowania jestem do Pańskiej dyspozycji. Pozdrawiam Jacek Łukaszewski Subaryta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 przy wyposażeniu w reflektory ksenonowe obligatoryjne jest wyposażenie w automatyczną regulację ich wysokości (samopoziomowanie) oraz spryskiwacze. a więc jednak... zatem w praktyce legalny ksenon - tylko fabryczny (opłacalnosc montowania calej instalacji od zera jest chyba dosyc kiepska) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Niestety (z braku czasu) nie szukałem oryginalengo tekstu dot. warunków homologacji w jezyku angielskim (łatwiej i szybciej było dla mnie po niemiecku): § 50 Abs. 10 StVZO (10) Kraftfahrzeuge mit Scheinwerfern für Fern- und Abblendlicht, die mit Gasentladungslampen ausgestattet sind, müssen mit einer automatischen Leuchtweiteregelung im Sinne des Absatzes 8, einer Scheinwerferreinigungsanlage und Czyli: przy wyposażeniu w reflektory ksenonowe obligatoryjne jest wyposażenie w automatyczną regulację ich wysokości (samopoziomowanie) oraz spryskiwacze. Czy, i na ile jest to przestrzegane w Polsce .... to inny temat. Pozdrowienia Tyle, że z tego co sie orientuje ten przepis mówi o fabrycznych lampach xenonów (czyli homologacji na nowe auto), natomiast nigdzie nei jest napisane, iż dokładając takie źródło światła samemu trzeba pomyśleć o samopoziomowaniu i spryskiaczach, czy wręcz, iż nie można robic tego samemu. Dokładając same żarówki łamie się "jedynie homologacje lampy, który jest certyfikowana z danym, określonym źródłem światła" (wybitym często na kloszu). Idealny wydaje się więc zmianę całej lampy wtedy nie traci się homologacji. Przytoczona tutaj opinia policji czy diagnosty myśle, że nie wiele pomoże bo co diagnosta to inna interpretacja :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Tyle, że z tego co sie orientuje ten przepis mówi o fabrycznych lampach xenonów (czyli homologacji na nowe auto), natomiast nigdzie nei jest napisane, iż dokładając takie źródło światła samemu trzeba pomyśleć o samopoziomowaniu i spryskiaczach, czy wręcz, iż nie można robic tego samemu. Trzeba!!! Tak jak pisał Dyrekcja, dotyczy to wyposażenia samochodu, bez względu na to kto to robi -fabryka czy użytkownik. 2 tygodnie temu mój kolega pokazywał mi załozone nowe, kompletne lampy (i jeszcze jakieś elementy do instalacji pod maską) do VW Bora. Cieszył sie z tego, że ma jaśniej, narzekał na olbrzymie koszty, i mówił, że w razie kontroli drogowej ma nadzieję, że policja nie będzie się czepiała tego, że ma ręczną regulację świateł a nie samopoziomujące (spryskiwacze już były w aucie), "bo takie teraz obowiązują przepisy". Sprawdzał to w Wydziale Komunikacji i u znajomego policjanta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepsiman Opublikowano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Szanowna Dyrekcjo, Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź i serdecznie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Droga Dyrekcjo proszę jeszcze raz potwierdzić, gdy będzie to już pewne na 100% (choć wyciąg z niemmieckiego tekstu odnośnie homologacji mi osobiście wystarczy), czy i w jaki sposób dołożyć ksenony. Czy np. homologowany samochód to samochód, który ma autopoziomowanie i spryskiwacze, czy homologowany samochód to taki, który w opcji miał ksenony. Bo już nie wiem jak powinno być - Dyrekcja piszę, to co akurat dzisiaj mi diagnosta wytłumaczył, a Subaryta podpierając się innymi dokumentami i wiedzą pisze, że nie trzeba mieć autopoziomowania i mycia reflektorów - te 2 zdania się automatycznie wykluczają dlatego proszę o 1 stanowisko PS: jest np. lista samochodów naszej kochanej marki, do której można legalnie założyć ksenon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepsiman Opublikowano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Szanowna Dyrekcjo, Doceniam deklarację Pana Jacka z Subaru Grafix, ale jednocześnie proszę o wyjaśnienie następującej kwestii: Czy przywrócenie samochodu do stanu z przed zamontowania żarników (czyli stanu fabrycznego) automatycznie przywróci gwarancję na reflektory i całość instalacji elektrycznej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 pepsiman, ze swojej strony wyrażam gotowość do przywrócenia stanu fabrycznego pojazdu oraz rozliczenie różnicy a tak się ciekawie wątek zapowiadał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 ja bym jednak wolal zostać przy ksenonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 ja bym jednak wolal zostać przy ksenonie tym bardziej iż diler powiedział dalej - poinformowałem Pana, że PEŁNĄ odpowiedzialność za stan Pańskich reflektorów przyjmuję na swoją firmę. Rękojmia swoją drogą a ja dołożyłem jeszcze rok (czyli zgodnie z terminem gwarancji na całej auto), serwis w Szczecinie zadał mi już pytanie o sposób podejścia do tematu i wyjaśniłem go w 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepsiman Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Przeglądając forum trafiłem na post na temat tuningu Diesla i znalazłem odpowiedź z działu technicznego: Witam, Producent gwarantuje sprawne działanie samochodu w kompletacji fabrycznej. Zapisy w książce gwarancyjnej mowią jasno, że dokonywanie niedozwolonych modyfikacji (w tym tuningu) skutkują utratą gwarancji. ASO Subaru nie może polecać czy montować urządzeń i przeprowadzać modyfikacji niezgodnych z warunkami gwarancji, byłoby to sprzeczne z warukami umowy o współpracy. Przestrzegamy przed dokładaniem "powerboxów" - mimo zapewnień dystrybutorów takich urządzeń, że wymontowanie przed wizytą w autoryzowanym serwisie nie zostawia śladu, to ASO będą w sposób namacalny w stanie sprawdzić czy powerbox był podłączany. Konsekwencje zostaly opisane powyżej. Ciekawy jestem jak to się ma do moich "reflektorów ksenonowych". Dla zainteresowanych http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=120540 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Ciekawy jestem jak to się ma do moich "reflektorów ksenonowych". Subaryta napisał/a:dalej - poinformowałem Pana, że PEŁNĄ odpowiedzialność za stan Pańskich reflektorów przyjmuję na swoją firmę. Rękojmia swoją drogą a ja dołożyłem jeszcze rok (czyli zgodnie z terminem gwarancji na całej auto), serwis w Szczecinie zadał mi już pytanie o sposób podejścia do tematu i wyjaśniłem go w 100%. Pepsiman....ale o co chodzi :?: ...bo nie wiem...chcesz te ksenony czy nie chcesz :?: Jak nie chcesz to Ci zdemontuja....jak chcesz to zostaw . W obu przypadkach gwarancje masz na ten sam okres.....i na całe auto..... AK ps. jak założysz " pawerboxa " to stracisz gwarancje na całosc.....decyzja gwaranta..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Przeglądając forum trafiłem na post na temat tuningu Diesla i znalazłem odpowiedź z działu technicznego: Witam, Producent gwarantuje sprawne działanie samochodu w kompletacji fabrycznej. Zapisy w książce gwarancyjnej mowią jasno, że dokonywanie niedozwolonych modyfikacji (w tym tuningu) skutkują utratą gwarancji. ASO Subaru nie może polecać czy montować urządzeń i przeprowadzać modyfikacji niezgodnych z warunkami gwarancji, byłoby to sprzeczne z warukami umowy o współpracy. Przestrzegamy przed dokładaniem "powerboxów" - mimo zapewnień dystrybutorów takich urządzeń, że wymontowanie przed wizytą w autoryzowanym serwisie nie zostawia śladu, to ASO będą w sposób namacalny w stanie sprawdzić czy powerbox był podłączany. Konsekwencje zostaly opisane powyżej. Ciekawy jestem jak to się ma do moich "reflektorów ksenonowych". Dla zainteresowanych http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=120540 :shock: Ale o co Ci chodzi?? Bo nie rozumie. Masz pisemną deklarację dilera że bierze na siebie całą odpowiedzialność za dokonaną przeróbkę, dodatkowo pisze że może przywrócić do stanu fabrycznego twój samochód jeśli masz takie życzenie co jest równoznaczne z tym że masz pełną gwarancję SIP , a teraz wyskakujesz z poweroboxem?? Ja bym się cieszył dostając taką promesę na "przeróbkę". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepsiman Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Tu nie chodzi o "chcenie" lub "nie chcenie" ale o to czy mam gwarancję czy nie i w jakim zakresie. Bo wydaje mi się że jest pewna różnica zdań pomiędzy Grafix'em a SIP. Poza ty pozostaje kwestia wypraw poza granice Polski i zgodności tego co w tej chwili mam w samochodzie z przepisami w Unii Europejskiej. Nie bardzo wyobrażam sobie tłumaczenie policji np. w Niemczech, że na forum SIP dowiedziałem się że wszystko jest zgodne z prawem... Btw Dyrekcja jeszcze nie odpowiedziała na moje poprzednie pytanie czy przywrócenie samochodu do stanu fabrycznego automatycznie przywróci gwarancję. Kupując samochód bylem przekonany że nie będę miał jakichkolwiek problemów z jego eksploatacją. Poza tym wydaje mi się (być może niesłusznie) że mogę mieć szereg problemów z gwarancją na instalację elektryczną. Wyobraźcie sobie sytuację awarii elektrycznych podzespołów podłączonych do silnika. Trzy strony sporu, ja, SIP i Grafix będą się zastanawiać czy miała na to wpływ przeróbka reflektorów czy tez nie... I nie posądzam nikogo o złą wolę, ale sytuacja jest bardzo niejasna. Praktycznie w większości wypadków z którymi miałem doczynienia, racja jest po stronie tego po której została "kasa w kieszenie". A mnie nie bardzo interesują przepychanki w sądzie, powołanie biegłych i tego rodzaju sprawy. Bo ja kupiłem samochód żeby nim jeździć. Szanuję Wasze zdanie, ale tu nie chodzi o deklarację jednej lub drugiej strony. Tu chodzi o to czy to co się stało jest zgodne z prawem i warunkami gwarancji. Wydaje mi się że jest pewna różnica pomiędzy zakupem latarki nie posiadającej homologacji i kosztującej 5 PLN a samochodu za 100 tys. i problemów z jego gwarancją. Tak jak pisałem wcześniej, forum SIP jest właściwym miejscem do wyjaśniania tego rodzaju kwestii a odpowiedz Dyrekcji (jako przedstawiciela gwaranta jak myślę) jest jedyną słuszną. capricorn ASO Subaru nie może polecać czy montować urządzeń i przeprowadzać modyfikacji niezgodnych z warunkami gwarancji, byłoby to sprzeczne z warukami umowy o współpracy. Cytując poprzedni post chodziło mi o to zdanie a nie o powerbox'a. Jeśli sprawa była wyjaśniana z SIP tak jak mówi Sybaryta, zwracam honor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 A i wszystko jasne. BTW swego czasu zastanawiałem się nad zainstalowaniem "xenonów" w samochodzie który ich nie miał i pytałem się diagnosty na badaniu technicznym o taką przeróbkę. Powiedział mi iż zestaw użyty do tej przeróbki musi mieć homologację i że jak przyjadę na badanie wystawią mi odpowiedni glejd na to i nikt mnie się nie będzie czepiał a chodziło mi o policję austriacką. Co prawda nie zdecydowałem się na tą przeróbkę to jest raz a drugi diagnosta to znajomy więc nie wiem ile w tym wszystkim prawdy. Najłatwiej będzie przejechać się do stacji diagnostycznej i im zadać takowe pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sendrek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Pepsiman, Ty się martwisz gwarancją? Powiedz mi gdzie Cię spotkam w ruchu ulicznym, stuknę się z Tobą zajeżdżając Ci drogę i powiem że nielegalne oświetlenie mnie oślepiło i nie widziałem co się dzieje. Wezwę rzeczoznawcę(nawet nie musi być specjalnie rozgarnięty), wskażę o co chodzi, on odczyta z klosza reflektora z jakim źródłem światła została rzeczony reflektor homologowany, następnie stwierdzi brak urządzenia oczyszczającego szybę (wymagane regulaminami ECE R48 i ECE R45) oraz automatycznego układu regulacji zasięgu reflektora i przekaże to pismo do Twojej ubezpieczalni i do policji. Twoja Ubezpieczalnia odmówi wypłaty, jako że auto którym się poruszałeś było niezgodne z homologacją - czyli nie miało ważnych badań technicznych. Ja Cię pozwę do sądu, wyrok korzystny dla mnie zapadnie na pewno na pierwszej rozprawie i będziesz zmuszony pokryć z własnej kieszeni wszelkie koszty które pokryło by Twoje ubezpieczenie! Plus przy dobrym adwokacie wyciągnę jeszcze dożywotnią rentę za uszczerbek na zdrowiu itd. Oczywiście nie chcę się z Tobą zderzać i nic z tych rzeczy, chciałem Ci tylko uzmysłowić, że konsekwencje prawne mogą być ogromne. Pamiętaj o tym,że to Ty a nie osoba która to zamontowała, czy sprzedała będziesz ponosił odpowiedzialność. Europejskie przepisy bardzo jasno określają (tylko sprzedawcy z allegro nie rozumieją), co jest wymagane do wyposażenia auta w oświetlenie ksenonowe. Musisz zakupić homologowany w tym modelu zestaw reflektorów przystosowany do wyładowczego źródła światła, zestaw oczyszczania szyby reflektora,oraz zestaw automatycznej regulacji zasięgu reflektora. Automatyczna regulacja zasięgu jest wymagana od 1999roku. Pierwsze auto z "ksenonami" wyjechało na ulice w 1995roku i był to mercedes W210. Do 1999 przepisy nie mówiły nic o automatycznej regulacji zasięgu reflektora, więc można spotkać auta z lat 95-99 z manualną regulacją i bez układu oczyszczania szyby reflektora. Przepisy mówią stanowczo i wyraźnie NIE takim samopałom ksenonowym. A jak jest w rzeczywistości? Badałem w laboratorium reflektory z żarówkami H4, H1 i H7 zarówno projektorowe jak i refleksyjne. Porównywałem żarówki zwykłe i "ksenony" z allegro. Przemilczę kwestię rozkładu natężenia oświetlenia na ekranie fotometrycznym przy "ksenonie H4"...powiem tylko że żarówka osram Silver Star( chyba to była taka) była lepsza pod każdym względem. Ciemniej świeciła tylko na linii oczu kierowcy nadjeżdżającego z przeciwka auta i wszędzie powyżej granicy światło-cienia. H1 z "ksenonem 4300K" (reflektor z WRX MY03) świecił od biedy dobrze (GSC),ale i tak powodował nieznaczne oślepianie. W przypadku reflektorów projektorowych wszystko było w normie. Tak więc nie wątpię,że u Ciebie w aucie wszystko świeci tam gdzie trzeba i zarówno rozkład natężenia na ekranie fotometrycznym jak i granica światła i cienia były by dobre, ale przepis jest przepis i jeździsz na własne ryzyko. Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Pepsiman, Ty się martwisz gwarancją?Powiedz mi gdzie Cię spotkam w ruchu ulicznym, stuknę się z Tobą zajeżdżając Ci drogę i powiem że nielegalne oświetlenie mnie oślepiło i nie widziałem co się dzieje. Wezwę rzeczoznawcę(nawet nie musi być specjalnie rozgarnięty), wskażę o co chodzi, on odczyta z klosza reflektora z jakim źródłem światła została rzeczony reflektor homologowany, następnie stwierdzi brak urządzenia oczyszczającego szybę (wymagane regulaminami ECE R48 i ECE R45) oraz automatycznego układu regulacji zasięgu reflektora i przekaże to pismo do Twojej ubezpieczalni i do policji. Pozdrawiam Marcin Niekoniecznie tak będzie, bo spór o to czy należy założyć samopoziomowanie i spryskiwacze czy nie trwa od lat. Normy podane przez Ciebie oczywiscie istnieja, jednak są ich dwie interpretacje: jedni piszą, iz dotycza one nowych samochodów inni, że wszystkich. Dlatego, kazdy policjant, diagnosta czy inny rzeczoznawca wydać może inna opinie odnośnie używanego samochodu z przerobionym lapmami. Oczywiście, bezdyskusyjny jest fakt podmiany żarówek w lampie. Ten temat np jest omawiany na tym forum, traktującym nt. badan i rejestracji pojazdów "Ale zauważcie, że regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) to jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej - dotyczą tylko pojazdów nowych i zostały opublikowane w dzienniku UE 30 maja 2007r. źródło czyli właściwie nie dotyczą pojazdów starszych. Jednocześnie dzwoniłem do ministerstwa transportu i zapytałem wprost o przeróbkę świateł na xenony. Otrzymałem odpowiedź, że jedyne przepisy jakie mnie obowiązują to Rozporządzenie ministra w sprawie warunków technicznych Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262 źródło gdzie nic nie pisze o rozróżnieniu na rodzaje świateł jest mowa jedynie o światłach mijania. Wielokrotnie dzwoniłem też do stacji diagnostycznych i co stacja to inaczej a Panowie, którzy twierdzili, że samopoziomowanie i spryskiwacze muszą być - przyparci do muru też nie wiedzieli z jakiego przepisu to wynika" i taka jest prawda w naszym kraju, iż zamiast Ministerstwo wprowadzić nowelizacje ustawy lub okreslić jednoznaczną interpretację przepisów, to kazdy interpretuje to na własny sposób :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sendrek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 To nie jest tak jak mówisz. Przepraszam, ale idziesz tokiem myślenia osoby która usprawiedliwia sobie montaż takich świecidełek w swoim aucie. Montując lampę wyładowczą do reflektora, który jest homologowany dla tradycyjnej żarówki tracisz homologację na ten reflektor i automatycznie na całe auto. Jest to jednoznaczne z nieważnością badan technicznych. Jeżeli jakiś diagnosta powie Ci, że tak można to poproś go żeby z imienia i nazwiska + nr uprawnień wystawił Ci do tego stosowne oświadczenie. Stawiam 1000PLN, że nikt się nie zgodzi. Przepisy jasno określają co jest niezbędne do posiadania legalnego oświetlenia ksenonowego w swoim aucie i nie są to same reflektory! Dopuszczalne było przed 1999,że auto nie miało zestawu oczyszczania szyby reflektora,oraz automatycznej regulacji zasięgu reflektora. Po 1999 muszą to mieć wszystkie auta i temat nie podlega żadnej dyskusji http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs41-60.html pod powyższym linkiem masz podane wszystkie regulaminy ECE, przestudiuj sobie te istotne dla oświetlenia R48, R45, R123(dla lamp "skrętnych"). One obowiązują również w PL, więc wg mnie jest bardzo jasno sprecyzowane co i jak ma świecić. wracając do tematu diagnostów i "ksenonów". Diagnosta nie jest uprawniony do zmiany homologacji reflektora, on nawet nie jest w stanie sprawdzić jak naprawdę Ci reflektory świecą (rozkład natężenia oświetlenia). Może tylko sprawdzić ustawienie w osi horyzontalnej i wertykalnej oraz linię odcięcia. Do pełnego sprawdzenia reflektora potrzebujesz goniometru, ekranu do pomiarów fotometrycznych, luksomierza. Możesz zlecić badanie Twojego reflektora w ITS, oni chyba Ci wtedy nawet go na nowo mogą homologować, pytanie tylko czy Cie stać? Co do przytoczonej przez Ciebie strony, to przeczytaj tekst ze str. 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się