OWOC Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Panowie, jak wygląda kwestia korozji w 10cio letnim Specu ? Trzeba powoli szykować się na rudę czy jeszcze parę ładnych lat pojeździ ? W kwestii rudej to sprawa jest taka sama jak w każdym innym Legacy z tego okresu Zależy w jakim kraju/klimacie samochód się poruszał i jak o niego dbali poprzedni właściciele pod tym względem. Niestety i w tym względzie Japończycy się nie popisali W Specymirze było rudej na elementach zawieszenia konkretnie łącznie z bilstein-ami Niestety, w czasie "detalingu" również zanotowałem w jednym miejscu oznaki korozji Wiem, że Padre to ogarnął, ale... mówię jak jest. Trzeba na tę kwestię także zwrócić uwagę, rdza lubi te auta Edytowane 29 Stycznia 2015 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymsocho Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) P.S. Czyżbyś miał te same numery? Pamiętam jakie numery miał poprzedni właściciel Na dobre zdjęcia do recenzji, trzeba będzie poczekać na ładne słońce do .... lata Jeśli chodzi o rudą to ja nie zauważyłem, a układ hamulcowy był objęty w zeszłym roku akcją serwisową, z które skorzystałem (Pan sprawdził, czymś tam popsikał i po robocie, całość trwało 30 min.) Edytowane 29 Stycznia 2015 przez szymsocho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) P.S. Czyżbyś miał te same numery? Pamiętam jakie numery miał poprzedni właściciel Na dobre zdjęcia do recenzji, trzeba będzie poczekać na ładne słońce do .... lata Nie wiem czy wiesz, ale najładniejsze zdjęcia samochodów wychodzą w pochmurne dni ew w słoneczne z chmurami które na chwile przysłaniają słoneczko Więc trzaskaj, trzaskaj i... Ja w każdym razie czekam Jeśli chodzi o rudą to ja nie zauważyłem, a układ hamulcowy był objęty w zeszłym roku akcją serwisową, z które skorzystałem (Pan sprawdził, czymś tam popsikał i po robocie, całość trwało 30 min.) Ty masz to szczęście, masz Speca z polskiej sieci Edytowane 29 Stycznia 2015 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Czemu "prawie"? Bo niestety nie widać na tych zdjęciach więcej cech szczególnych oprócz zderzaka przedniego A felgi ma ze zwykłego 3.0R. EDIT: Ale w opisie,jednak jest coś co zmienia postać rzeczy Jakos nie sadze, zeby ktos sie bawil w przekladanie zderzakow tylko po to, zeby twierdzic, ze to Spec.B Chyba nie mozna az tyle wiecej kasy od kupca wyciagnac...? Jak to wyglada na rynku wtornym cenowo? Panowie, jak wygląda kwestia korozji w 10cio letnim Specu ? Trzeba powoli szykować się na rudę czy jeszcze parę ładnych lat pojeździ ? 9letni trzyma sie ok, troszke zaczal tylko puszczac przy otworach odprowadzajacych wode w tylnej klapie, ale to szybkim zabiegiem dalo sie usunac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 9letni trzyma sie ok, troszke zaczal tylko puszczac przy otworach odprowadzajacych wode w tylnej klapie, ale to szybkim zabiegiem dalo sie usunac A co to za zabieg, bo u mnie jest podobnie? Od samego początku mam też lekko "pomarszczony" lakier tuż nad przednią szybą, na całej jej szerokości. Od dwóch lat nic się nie powiększyło, ale trochę mnie to drażni. Czy mam się martwić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 @@exit, musze sie dowiedziec bo to rodzice sie teraz autem zajmuja. "Pomarszczona szyba"? Masz zdjecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 "Pomarszczona szyba"? Masz zdjecie? Miałem na myśli lakier tuż nad przednią szybą. Zdjęcia zrobię w weekend i podepnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 No wiec juz wiem - bylo to juz pare miesiecy temu, na gwarancji antykorozyjnej, u lakiernika. Co dokladnie zrobili tego niestety nie wiem Warto jednak sprawdzic czy wszystkie przeglady karoserii byly robione regularnie i czy obowiazuje jeszcze gwarancja na lakier zanim sie zrobi cokolwiek na wlasna reke. Oczywiscie nie dotyczy to korozji w miejscach odprysku lakieru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 "Pomarszczona szyba"? Masz zdjecie? Miałem na myśli lakier tuż nad przednią szybą. Zdjęcia zrobię w weekend i podepnę. klasyka. Zajrzyj do tematu : http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77110-rdzewiej%C4%85ce-outbacki/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 exit szyba była wymieniana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 ... Spec stracił też pamięć... (o czym byłem poinformowany) mojego stylu jazdy i trochę to trwało zanim wrócił do "normy".... Panowie, czy możecie mi wytłumaczyć na czym to polega w Legacy 3.0R/Spec.B? Bo fajnie to brzmi Czemu "prawie"? Bo niestety nie widać na tych zdjęciach więcej cech szczególnych oprócz zderzaka przedniego A felgi ma ze zwykłego 3.0R. EDIT: Ale w opisie,jednak jest coś co zmienia postać rzeczy Jakos nie sadze, zeby ktos sie bawil w przekladanie zderzakow tylko po to, zeby twierdzic, ze to Spec.B Chyba nie mozna az tyle wiecej kasy od kupca wyciagnac...? Jak to wyglada na rynku wtornym cenowo? Założenie przedniego zderzaka ze Speca to nie jakiś tam problem Tylni zderzaki jest taki sam. Ja już kilka razy widziałem 3.0R ze zderzakiem specowskim i adnotacją że to spec.b. Ale w stosunku do niemieckich marek są to marginalne przypadki Np ten srebrny kombiak ze zderzakiem specowkim w poprzednim ogłoszeniu miał napisane że jest specem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Panowie, czy możecie mi wytłumaczyć na czym to polega w Legacy 3.0R/Spec.B? nie wiem jak w spec B a ale w dyszlu jest podobnie. Kasowanie błędów, odpięcia aku itd. powoduje że "kalibracja" włącza się za pierwszym razem i trwa kilka/kilkanaście minut. Po pierwszej trasie wszystko wraca do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Panowie, czy możecie mi wytłumaczyć na czym to polega w Legacy 3.0R/Spec.B? nie wiem jak w spec B a ale w dyszlu jest podobnie. Kasowanie błędów, odpięcia aku itd. powoduje że "kalibracja" włącza się za pierwszym razem i trwa kilka/kilkanaście minut. Po pierwszej trasie wszystko wraca do normy. Nie mam "twardych dowodów" ale wyglądało to tak, jakby przez ok. 100-200 km samochód zachowywał się minimalnie inaczej, trochę w innych momentach zmieniał biegi. Ciężko podać jakiś konkret, ale jadąc miałem wrażenie, że 'chyba coś jest inaczej' - kolejnego dnia było już 'tak jak wcześniej'. Oczywiście, ktoś obcy, nie przyzwyczajony do samochodu nic by nie zauważył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Ach, znam to uczucie Ja: cos szumi/stuka/wibruje jak zmieniam bieg/skręcam kołami/ wciskam pedał/otwieram drzwi Serwis: Ummm nic nie znaleźliśmy, nawet stetoskopem słuchaliśmy. Ja: no niemożliwe! Przecież wyraźne słyszę! Serwis: my juz w piątkę sie przysłuchujemy i nie wiemy o co ci chodzi! Ja: no to moze idźcie do lekarza? Serwis: a moze sam idź! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymsocho Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Ach, znam to uczucie Ja: cos szumi/stuka/wibruje jak zmieniam bieg/skręcam kołami/ wciskam pedał/otwieram drzwi Serwis: Ummm nic nie znaleźliśmy, nawet stetoskopem słuchaliśmy. Ja: no niemożliwe! Przecież wyraźne słyszę! Serwis: my juz w piątkę sie przysłuchujemy i nie wiemy o co ci chodzi! Ja: no to moze idźcie do lekarza? Serwis: a moze sam idź! Mam tak zawsze. Przyjeżdżam raz - nic, drugi nic, wymieniają jedno potem drugie i albo mija albo człowiek się przyczaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Ja: cos szumi/stuka/wibruje jak zmieniam bieg/skręcam kołami/ wciskam pedał/otwieram drzwi bo w swoim aucie to człowiek nawet komara usłyszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Panowie, czy możecie mi wytłumaczyć na czym to polega w Legacy 3.0R/Spec.B? nie wiem jak w spec B a ale w dyszlu jest podobnie. Kasowanie błędów, odpięcia aku itd. powoduje że "kalibracja" włącza się za pierwszym razem i trwa kilka/kilkanaście minut. Po pierwszej trasie wszystko wraca do normy. Nie mam "twardych dowodów" ale wyglądało to tak, jakby przez ok. 100-200 km samochód zachowywał się minimalnie inaczej, trochę w innych momentach zmieniał biegi. Ciężko podać jakiś konkret, ale jadąc miałem wrażenie, że 'chyba coś jest inaczej' - kolejnego dnia było już 'tak jak wcześniej'. Oczywiście, ktoś obcy, nie przyzwyczajony do samochodu nic by nie zauważył Z tego co widzę to "zjawisko uczenia/dostosowywania się" do stylu kierowcy występuje w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynkę. Czy mniej więcej chodzi o coś takiego? Fajny jest automat, który "uczy się" stylu jazdy kierowcy i tak dostosowuje swoją pracę do niego. Jeżdżąc normalnie po mieście wrzuca kolejny bieg zanim przekroczy się 2 tyś obr. Jeśli się zacznie deptać to utrzymuje obroty wyższe i nie wrzuca kolejnego biegu przez kilka sekund. Co najdziwniejsze kolega, który ma BMW E60 535D zdziwił się, że u mnie szybciej wrzuca biegi. (czas zmiany jest krótszy) A przecież jego auto jest 10 lat i generację młodsze. Ja dzięki uprzejmości kolegi Szamot (czy ktoś wie gdzie jest Szamot ) spełniłem marznie i prowadziłem Outbacka 3.0 kilkanaście km i fajnie mięciutko auto chodziło, ja nie miałem żadnych zastrzeżeń co do pracy skrzynki ale byłem tak szczęśliwy, że obiektywność zostawiłem w domu. Natomiast moi kuzyni którzy jeździli Spec.B w automacie i robili nim długie trasy mówili mi jedno głośnie, że skrzynka ta jest w takim aucie jakby to powiedzieć faux pas Może dlatego, że była nauczona stylu jazdy właściciela????Mhh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Może dlatego, że była nauczona stylu jazdy właściciela???? W porownaniu do aktualnych automatow Subaru (lub tez innych marek) jest po prostu troche antyczna Ale nie ma tragedii, wazne ze sie nie psuje. Edytowane 4 Lutego 2015 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Może dlatego, że była nauczona stylu jazdy właściciela???? W porownaniu do aktualnych automatow Subaru (lub tez innych marek) jest po prostu troche antyczna Ale nie ma tragedii, wazne ze sie nie psuje. Tak zdaje sobie sprawę, że jest to "dawna" konstrukcja, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest jakoś strasznie ospała i powolna w stosunku do konkurencji z tamtych lat. Przypominam, że 4 generacja Legacy tak naprawdę jest z 2003 roku. Wiecie co...? Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja jak wiecie na co dzień poruszam się 20 letnią corsą w automacie i dla mnie przejażdżka 90% innymi nowszymi o kilka lat autami sprawia ogromną frajdę i po prostu banana na twarzy Ba jazda tą Corsą raduje Bo ja odczuwam w każdym innym lepszym aucie tą innowację, jakiś tam postęp i nie musi on być wielki. Wystarczy, ze jest. Jedynym przypadkiem w którym byłem zdegustowany prowadzeniem jeśli chodzi o A/T była Vitara z 2004roku Natomiast, bardzo lubię rozmawiać/dyskutować wysłuchiwać opinii na temat samochodów i zauważyłem fajną tendencję. Trochę mi żal osób które poruszają się mocnymi/bardzo mocnymi nowoczesnymi produktami, naprawdę super dopracowanymi bo dla nich przesiadka do auta wolnossącego czy z tradycyjną skrzynką automatyczną jest... nieciekawa, nudna itp no bo przecież to nie jedzie, powolnie zmienia biegi itp Nie cieszą się z tego co mają, tylko gonią za nowszym wyimaginowanym lepszym... A czasy są takie, że co dziś jest wow jutro staje się bee bo wyszło nowsze, marketingowo lepsze... Takie osoby nie mogą zrozumieć często gęsto jak można zachwycać się dynamiką wolnossącego 1.8 czy takiego automatu z legacy 3.0 bo to według nich nie jedzie Jak czytam sobie czasami dyskusje kolegów z innych wątków np o Hot hatch-ach to... z jednej strony mi smutno, że ja nie mogę sobie pozwolić na tego typu dyskusje, wywody bo nawet jak się przejadę czymś super to i taki nie mam porównania do konkurencji bo dla mnie zwykłego pasjonata fajnej motoryzacji wszystko jest wow,i uważam że dzisiejsza motoryzacja szczególnie ta HOT jest na tak wyrwanym poziomie, że ciężko ot tak wyczuć różnice, pomijając opinie fachowców. Tak czytam to sobie i myślę, że... dużo na forum jest "dziennikarzy" pokroju pana Harris Fajny przykład to GT86/BRZ. Może przy innych konkurentach cyferki wypadają blado, ale... gdzie nie czytam wszyscy fachowcy są urzeczeni tym autkiem Myślę, że w tym jest cały problem Edytowane 5 Lutego 2015 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 gdzie nie czytam wszyscy fachowcy są urzeczeni tym autkiem z produktów z FHI to nie jest jedyny przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 OWOC, dalbym Ci zielona strzalke gdybym mogl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 @OWOC zawsze punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia Na tyle, na ile zdążyłem się zorientować, to skrzynia 5eat nie odstaje, w żaden sposób, od innych klasycznych skrzyń automatycznych. Tak jak napisał Than_Junior, to sprawdzona i raczej bezawaryjna konstrukcja (siedzi nawet w jakimś dużym pickupie Nissana). Co do dyskusji o autach, to wiadomo, że każdy ma swoje zdanie... choć niektórzy mocniej je akcentują nadając ton większości (np. Wątek Skoda vs Subaru). Legacy IV nie jest idealne, ma pewne braki, za skandal uważam fabryczne audio, brak takich pierdół jak domykanie szyb z pilota, brak trybu auto we wszystkich szybach i jeszcze parę detali by się znalazło, ale to wszystko, w mojej (i mojej lepszej połowy) opinii nic nie znaczy w chwili gdy przekraczasz 4-5k rpm. Dźwięk silnika, reakcja na gaz (tak, pomimo automatu) oraz trakcja wynagradzają nam wszystko Mam to szczęście, że samochodu mogę używać dla przyjemności - do pracy jeżdżę komunikacją miejską, a 3.0 daje bardzo dużo pozytywnych wrażeń. Obecnie mógłbym pozwolić sobie na nowe auto z segmentu c/d ale nawet przez myśl mi to nie przechodzi bo jeżdżąc nimi (mondeo, octavia, auris, suberb) nie czuję przyjemności z jazdy. Nie mówię że są lepsze lub gorsze - mi nie pasują, bo nie dają czegoś więcej niż sama jazda Dlatego, wszystko na to wskazuje, że swojego szaraka zatrzymam na dłużej, a jeżeli kiedyś przeniesiemy się za miasto, to kupię jakiś dupowóz na dojazdy, a Legacem będziemy pomykać w weekend Weź też poprawkę na to, że dużo osób powtarza zasłyszane gdzieś od kogoś opinie i nawet w aucie, o którym mówi, nie siedziała Doskonale Cię rozumiem (chodzi o Corse) - poprzednio miałem Corollę e11(1) i płakałem jak sprzedawałem. Serio, mimo, że raczej nie jest to pojazd, który wywołuje jakieś emocje i nie jest tematem motoryzacyjnych dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 msi tez by dostal ode mnie zielona strzalke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukp Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Spec B, ale brak zdjęć http://allegro.pl/subaru-legacy-specb-i5062911545.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 To jest poliftowy (GT) Spec b z 2.5T z podobno czystym Carfaxem. Był już wielokrotnie wystawiany. Fajna sztuka Mam gdzieś na mailu zdjęcia jak Ci bardzo zależy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się