Pedros Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 W zasadzie ten temat się już parę razy pojawiał na forum: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... nier%F3wno ale nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. W moim aucie też raz na jakiś czas pojawia się taki objaw i nie wiem od czego to zależy. Próbowałem na różnych paliwach noPB 95 i 98 i różnie z tym bywa. Może trochę bardziej odczuwalne są wahania mocy przy paliwie 98. Objaw jest taki, że w zakresie prędkości obrotowych pomiędzy 2000 a 3000 obr/min przy bardziej dynamicznej jeździe i na każdym biegu czuć wahania w rozwijaniu mocy silnika. Dodam jeszcze, że zjawisko nie jest powtarzalne, tzn. są okresy eksploatacji, gdzie nie czuć wogóle tego efektu - staram się zawsze tankować na markowych stacjach (Statoil, BP). Czasem mam wrażenie, że przy bardziej wilgotnej pogodzie to zjawsko się nasila. Co może być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pzakowski Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 W zasadzie ten temat się już parę razy pojawiał na forum: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... nier%F3wno ale nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. W moim aucie też raz na jakiś czas pojawia się taki objaw i nie wiem od czego to zależy. Próbowałem na różnych paliwach noPB 95 i 98 i różnie z tym bywa. Może trochę bardziej odczuwalne są wahania mocy przy paliwie 98. Objaw jest taki, że w zakresie prędkości obrotowych pomiędzy 2000 a 3000 obr/min przy bardziej dynamicznej jeździe i na każdym biegu czuć wahania w rozwijaniu mocy silnika. Ponoć standardowe postepowanie w takim przypadku jest nastepujące: Krok 1 - czyszczenie przepustnicy (u mnie nic nie dało) Krok 2 - przeprogramowanie silnika (u mnie pomogło) Krok 3 - wymiana czujnika lub zaworu (dokładnie nie pamiętam) spalania stukowego Uprzejmie proszę Dział Techniczny o potwierdzenie lub sprostowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 A jaki zrobiłeś przebieg po zmienia softu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pzakowski Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 A jaki zrobiłeś przebieg po zmienia softu? Niewielki, góra 1000 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazeee Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam, Podlaczam sie pod problem (mam ten sam silnik). Dodam tylko, ze zrobilem jedynie update sterownika silnika ale to nic nie zmienilo niestety. Ja zaobserwowalem spadek mocy w granicach 2100-2300 obrotow/min.,natomiast jak krece go wyzej i wbijam wyzszy bieg, a obrotomierz nie spada do magicznego przedzialu (2100-2300) tylko wyzej, to nie odczywam niedogodnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 2.0R to nie diesel zeby jezdzic na tak niskich obrotach nie ma sie co dziwic ze jak sie depta przy 2 tys obr to mocy nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xitram Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 ja tam się już oswoiłem z tym że czasami SUBARU tak ma z tymi obrotami! :roll: Dlatego jak jadę swoim Legiem to staram się nie schodzić poniżej 3500 rpm wtedy problem nie występuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 2.0R to nie diesel zeby jezdzic na tak niskich obrotach nie ma sie co dziwic ze jak sie depta przy 2 tys obr to mocy nie ma Nie chodzi o to, że mocy nie ma, tylko o to, że jest ona czasem rozwijana nierównomiernie i czuć taką lekką czkawkę. Nie wiem o co chodzi, ale od paliwa też to chyba nie zależy bo ostatni bak przejechałem mniej więcej tak: 200 km czkawka, 300 km brak takiego objawu.... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Ja miałem w seryjnym WRXie z 2004r wolne obroty wahajace się między 1200 a 1700, i odcięcie przy 5000, winnym okazał się silniczek krokowy. Po wymianie przy ostrym daniu gazu dostaje czasem lekkiej czkawki, ale po lekkim ujeciu gazu sie stabilizuje, podejrzwam przepływomierz lub jakiś trefny filtr powietrza, jutro wymieniam, zobaczymy czy pomoże :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bojan Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 W zasadzie ten temat się już parę razy pojawiał na forum: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... nier%F3wno ale nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. W moim aucie też raz na jakiś czas pojawia się taki objaw i nie wiem od czego to zależy. Próbowałem na różnych paliwach noPB 95 i 98 i różnie z tym bywa. Może trochę bardziej odczuwalne są wahania mocy przy paliwie 98. Objaw jest taki, że w zakresie prędkości obrotowych pomiędzy 2000 a 3000 obr/min przy bardziej dynamicznej jeździe i na każdym biegu czuć wahania w rozwijaniu mocy silnika. Ponoć standardowe postepowanie w takim przypadku jest nastepujące: Krok 1 - czyszczenie przepustnicy (u mnie nic nie dało) Krok 2 - przeprogramowanie silnika (u mnie pomogło) Krok 3 - wymiana czujnika lub zaworu (dokładnie nie pamiętam) spalania stukowego Uprzejmie proszę Dział Techniczny o potwierdzenie lub sprostowanie W moim przypadku pomogła wymiana softa. No i staram się żeby po zejściu poniżej 2,5tys. obrotów nie deptać od razu pedału gazu do podłogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pzakowski Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 W zasadzie ten temat się już parę razy pojawiał na forum: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... nier%F3wno ale nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. W moim aucie też raz na jakiś czas pojawia się taki objaw i nie wiem od czego to zależy. Próbowałem na różnych paliwach noPB 95 i 98 i różnie z tym bywa. Może trochę bardziej odczuwalne są wahania mocy przy paliwie 98. Objaw jest taki, że w zakresie prędkości obrotowych pomiędzy 2000 a 3000 obr/min przy bardziej dynamicznej jeździe i na każdym biegu czuć wahania w rozwijaniu mocy silnika. Ponoć standardowe postepowanie w takim przypadku jest nastepujące: Krok 1 - czyszczenie przepustnicy (u mnie nic nie dało) Krok 2 - przeprogramowanie silnika (u mnie pomogło) Krok 3 - wymiana czujnika lub zaworu (dokładnie nie pamiętam) spalania stukowego Uprzejmie proszę Dział Techniczny o potwierdzenie lub sprostowanie Ponownie zwracam się z prośbą do Działu Technicznego o potwierdzenie lub sprostowanie. Jak widać opisany problem występuje powszechnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Wczesne wersje softu w 2.0 wolnossących 06/07 wymagają update'u. Mój służbowy tez przyjechał bez tegoi musiałem sobie wgrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Problem pojawia się i z czasem sam znika jak bumerang. W moim przypadku nie zależy to od jakości paliwa, bo część baku potrafi przejechać bezproblemowo a resztę z czkawką lub odwrotnie. Zauważam też pewną prawidłowość - najczęściej taki efekt pojawia się gdy na zewnątrz jest bardzo duża wilgotność np. podczas deszczu. Na następny dzień gdy jest bardziej sucho temat sam znika. Co to może być? W grudniu jestem umówiony na przegląd więc zrobię update sterownika. pzakowski czy nowa wersja oprogramowania definitywnie rozwiązała problem i pytasz z ciekawości, czy czkawka powróciła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 To zależy od warunków atmosferycznych, problem nie jest w 100% usuwany przez poprawkę, w bardzo wysokiej temperaturze otoczenia nadaj się pojawia nie do końca płynne oddawanie mocy, ale da się z tym żyć. To znaczy moim zdaniem trzeba być bardzo czepliwym wobec auta żeby na to zwrócic uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pzakowski Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 pzakowski czy nowa wersja oprogramowania definitywnie rozwiązała problem i pytasz z ciekawości, czy czkawka powróciła? Na chwile obecna problem nie powrocil :smile: , ale od zmiany softa przejechalem zaledwie 1500 km. Sugerujac sie tym co napisales, obawiam sie, ze to jednak nie koniec :sad: Nie jestem tez do konca przekonany, ze problem rozwiazala zmiana softa, byc moze usterka, ze wzgledu na swoj charakter, ustapila sama i akurat zbieglo sie to w czasie ze zmiana oprogramowania. Pytam aby sie uspokoic, że ktos z SIP wie jak w tej sytuacji postepowac, bo zaraz konczy mi sie gwarancja a ja nie mam ochoty ponosic dodatkowych kosztow ........ Nadal wiec nie trace nadziei, ze jednak ktos z Dzialu Technicznego SIP potwierdzi lub zaprzeczy temu co usłyszałem w jednym z autoryzowanych serwisow. Pozdrowienia dla Panow z Działu Technicznego :smile: [ Dodano: Wto Lis 25, 2008 6:08 pm ] To zależy od warunków atmosferycznych, problem nie jest w 100% usuwany przez poprawkę, w bardzo wysokiej temperaturze otoczenia nadaj się pojawia nie do końca płynne oddawanie mocy, ale da się z tym żyć. To znaczy moim zdaniem trzeba być bardzo czepliwym wobec auta żeby na to zwrócic uwagę. Niestety trudno mi sie z Toba zgodzic. Ja powiedziałbym dokladnie odwrotnie. Trzeba byc bardzo znieczulonym na swoje auto, a jazde traktowac jako koniecznosc a nie przyjemnosc, by tego nie zauwazyc lub chciec z tym zyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bacardi Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 hej może moje troszkę starsze jest ale problem miałem taki sam na poczatku tego roku. "fachowiec" powiedział, że trzeba zmienić soft ale to tez może nie pomóc, a tak na prawdę kilka razy (w odstępach czasu hmmm może ponad tydzień - dwa) odłączałem aku na kilkanaście minut wiem wiem pewnie teraz gromem ktoś we mnie ciśnie ale podziałało i od marca tego roku nie miałem już tego problemu mniej więcej koło 2100 obr/min zaczynało go lekko dusić i dopiero po przekoroczeniu 2800 obr/min wracało do normy i nikt mi nie powie, ze to mały, niewyczówalny problem - w moim przypadku taki zakres obrotów to 80% jazdy i denerwowało za każdym razem jak tylko się pojawiło :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Moja impra jest już po zmianie softu. Podobno po 3 dniach ma być lepiej. Na razie zauważyłem, że na drugi dzień ta dziura jakby się skróciła, tzn. wcześniej był lug od 2000 do 3000, teraz jest od 2000 do 2400 mniej więcej. Za jakiś czas dam znać czy jest już lepiej. [ Dodano: Wto Gru 30, 2008 8:21 am ] Nie chcę zapeszać, ale faktycznie problem ustąpił po zmianie softu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pzakowski Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Moja impra jest już po zmianie softu. Podobno po 3 dniach ma być lepiej. Na razie zauważyłem, że na drugi dzień ta dziura jakby się skróciła, tzn. wcześniej był lug od 2000 do 3000, teraz jest od 2000 do 2400 mniej więcej. Za jakiś czas dam znać czy jest już lepiej. [ Dodano: Wto Gru 30, 2008 8:21 am ] Nie chcę zapeszać, ale faktycznie problem ustąpił po zmianie softu. U mnie jak na razie po zmianie softa też wszystko w porządku. Zupełnie inna jazda, miodzio. Panom z Działu Technicznego "dziękuję" za totalny brak jakiegokolwiek odniesienia sie do sprawy. Jak wiadomo brak odpowiedzi jest też odpowiedzią. Dlatego mam nadzieję, że problem więcej nie powróci (odpukać w niemalowane ...). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob44 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Ja mam dokładnie taki sam problem jak piszecie. Moje auto to Forester 2.0 125KM, rok produkcji 2003. Czy zmiana softu silnika definitywnie pomogła. Możecie napisać ile to kosztuje i czy to można tylko zrobić w serwisie. Rob44. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Rob44, z tego co zobaczyłem na szybko to do Twojego samochodu nie ma takiej poprawki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pzakowski Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Ja mam dokładnie taki sam problem jak piszecie. Moje auto to Forester 2.0 125KM, rok produkcji 2003. Czy zmiana softu silnika definitywnie pomogła. Możecie napisać ile to kosztuje i czy to można tylko zrobić w serwisie. Rob44. Robiłem to na gwarancji, wiec nie wiem ile to kosztuje. Tymbardziej, że mamy troche inne silniki. Mój ma 160 HP. Jak na razie po zmianie softa wszystko jest w porzadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Ciekawe zjawisko opisujecie. U siebie tego nie zauważyłem, albo nie wiem, że u mnie też występuje. Przy okazji zwrócę większa uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowix Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 czy problem z softem dotyczy również mojego Forka? MY01 Wcześniej czasami falował przy przyśpieszaniu do jakiś 4tys, później problem nie występował. Dziś odebrałem autko od mechaniora, po wymianie cieknącego przewodu paliwowego pod kolektorem. Po krótkiej jeździe odstawiłem z powrotem, teraz w pełnym zakresie obrotów faluje przyśpieszenie i to makabrycznie. Pali i na luzie chodzi jak złoto. Obstawiam , że jaką maniane zrobili z przewodami. Podrzućcie proszę gdzie szukać bo niesądze, bo coś sami znaleźli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paskalxxx Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Witam U mnie dokładnie taka sama sytuacja wystepuje w OBK MY2010 2.0D.Co jakis czas pomiedz 2000-3000 obr. turbo dziura tak ze aut nic nie jedzie i po 5 minutach jest juz ok.Serwis nic nie wykryl bo auto akurat jezdzilo normalnie.Sytuacja wystepuje raz na tydzien moze dwa.Moze dzial techniczny sie wypowie o co moze chodzic. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Jakbyś miał czas i ochotę podjechać do nas , rzucę okiem nie ma żadnego checku tylko po prostu słabnie w tym zakresie tak , i po chwili znów jedzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi