Skocz do zawartości

Haczący wsteczny w Imprezie


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Rzecz dotyczy wolnossącej Imprezy z 2000 r. (ale jeszcze w starym kształcie) i haczącego wstecznego biegu. Jeżdże już drugą (w poprzedniej też haczyło ale myślałem sobie że to może być konsekwencją tego że autko było uderzone) i nie zawsze ale często wsteczny nie chce "wejść" tzn trzeba na kilka razy; nic nie zgrzyta tylko po prostu nie wchodzi. Pozostałe biegi chodzą bardzo dobrze. Czy to typowe w tym modelu i trzeba się przyzwyczaić, może to kwestia jakiegoś subtelnego wyczucia ?

Poza tym sprzęgło działa płynnie, nic nie szarpie, jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ze wstecznym może się tak zdarzać. Przyczyną jest zazębienie proste - nawet synchronizcja nie zawsze w takim przypadku pomoże.

Zaletą "pancernej" konstrukcji skrzyni w STi jest jej wytrzymałość.

Natomiast ilość oleju implikuje konieczność jej rozgrzania - przy zimnej skrzyni biegi chodzą dość topornie. Zgodnie z ogólna zasadą - im krótszy bieg, tym trudniejsza pracę ma synchronizacja - jest to szczególnie odczuwalne właśnie na 1-szym biegu.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzenie wstecznego to bolączka nie jednej skrzyni biegów.

 

Heh, a ja myślałem, że tylko autka pokroju cienkiego mają takie problemy ze skrzynią :) A w cienkim to norma, co drugie wsadzenie jedynki stojącego autka wymaga powtórnego odpuszczenia i wciśnięcia sprzęgła, podobnie, aczkolwiek z mniejszą częstotliwością jest ze wstecznym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez na poczatku mialem problemy z ciezko chodzaca skrzynia w SI.

 

"Znaffcy" twierdzili, ze ten typ tak ma i niewiele da sie z tym zrobic. Okazalo sie, ze wystarczylo wymienic olej w skrzyni na Shell Gear Oil (dostepny chyba wylacznie w ASO Subaru) i problemy zniknely :-)

Tzn. zeby byla jasnosc - owszem zdaza sie, ze czasami szczegolnie jedynka wchodzi dosyc opornie ale jest to powiedzmy 1 przypadek na 100 a nie tak jak mialem 1 na 10.

Ze wstecznym jest roznie - ale generalnie tez nie ma jakies tragedii :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ilość oleju implikuje konieczność jej rozgrzania - przy zimnej skrzyni biegi chodzą dość topornie. Zgodnie z ogólna zasadą - im krótszy bieg, tym trudniejsza pracę ma synchronizacja - jest to szczególnie odczuwalne właśnie na 1-szym biegu.

To prawda, ale w moim przypadku to rozgrzanie trwa dość długo - dopiero po kilkunastu kilometrach... kiedy już trzeba wysiadać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...