Skocz do zawartości

FELGI - co, gdzie i jak?


alunetik

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, abecer napisał:

bbs forged

Muszą być 18"

 

12 minut temu, abecer napisał:

Prodrive GT1, Oz ultraleggera. Fondmetal evo corse

OK, nieźle zwłaszcza Fondmetal, choć nie chciałem cienkich szprych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rosaskc napisał:

EvoCorse na Hawku są 

 

No do tej pory to najbardziejsze z tych co piszecie

 

3 minuty temu, rosaskc napisał:

Nie zgodzę się, grafit czy inny ciemny chrom na białej perle mi podchodzi bardzo :) Natomiast czarny odpada, koło ginie zupełnie.

 

 

Już chyba wiem o co chodzi. Revolution ma przecież grube ramiona - to może robić różnicę. Delikatne szprychy w graficie nie wyglądają źle, rzeczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Beavis napisał:

8"

 

A to ciekawe, bo seryjnie przy 8 calach było ET 48 albo 53. Chyba że dla Ciebie seria po prostu za mocno się chowa ;) 

 

image.png.0cf216be22b0b5dce30865482a3f1826.png

 

W każdym razie felga z GH (jak wspomniany przeze mnie Enkei) o parametrach 8.5 cala oraz ET 55 wyjdzie tak samo jak 8 cali i ET 48.

 

Skoro tak Ci pasuje ET 40 jak w przypadku Arcastinga, a do tego Ci się podobają Fondmetale, to idź w nie. Na Hawku wyglądają ekstra, są dostepne 18x8 ET 39, do tego są dedykowane do Subaru, bo mają otwór 56,1 -> https://rallyplanet.pl/racing/do-samochodu/felgi/felga-evocorse-sanremocorse-8x18-subaru-impreza-sti-gr.n-n11-14/

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, rosaskc napisał:

Chyba że dla Ciebie seria po prostu za mocno się chowa ;) 

 

Zauważyłem, że na Revolution opony siedzą najgłębiej ze wszystkich felg, które mam (miałem). Nie wiem czy wynika to z grubości rantu (nie mylić z wysokością) czy z czegoś innego, ale gdyby położyć koło licem felgi na płaskiej powierzchni, to bok opony szer.225 ma dobrych kilka mm przerwy do tej powierzchni. Może właśnie tych kilku mm mi brakuje. Inaczej sprawa pewnie wygląda przy cywilnej oponie i miękkim boku oraz zwłaszcza szerokości 235 lub 245 - tego nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tommi1 napisał:

@Beavis, jak chcesz "przymierzyć" z gh to mam na składzie. Mogę pożyczyć. Ale m teraz tylko białe. (sreberka zostały na aucie)

 

Pewnie, chętnie. Ale to jeszcze myślę kilka miesięcy. Dopiero kiedy auto będzie gotowe...

Wiesz, kiedy auto się robi to człowiek z nudów wirtualnie przymierza mu różne graty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rant ochronny felgi na oponie? Generalnie, opona 225 na feldze 8 cali jest juz lekko naciągnięta i koło na płasko leży na feldze, nie na oponie, chyba że jest rant.

U mnie wyglądało to jak poniżej (opona z rantem ochronnym):

 

20200330_204747.thumb.jpg.8b306128d9c1f5759b2ee321d980e28e.jpg

 

Tu możesz zobaczyć podobne naciągi -> https://tyrestretch.com/results.php?RimWidth=8.0&TyreWidth=225&Aspect=&TyreDia=18&TyreMan=&RimMan=&Credit=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rosaskc napisał:

Masz rant ochronny felgi na oponie?

 

Nie, wiesz ja nie napisałem, a miałem na myśli slicki i półslicki - tylko takie opony ta felga u mnie widziała. Wszystko bez rantów ochronnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Beavis napisał:

 

Nie, wiesz ja nie napisałem, a miałem na myśli slicki i półslicki - tylko takie opony ta felga u mnie widziała. Wszystko bez rantów ochronnych.

 

Czyli rozpoczęliśmy dyskusję od złej strony :biglol:

Ja mam na Enkeiach 8.5 cala Micheliny R21 20/65R18, co odpowiada szerokości 225 właśnie. Wedle producenta oponę można zakładać na felgi 7.5-8.5 cala, gdzie 8 cali to zalecana szerokość. Do upalania lepiej mieć trochę za szeroką felgę niż za wąską, żeby ścianka boczna opon mniej pracowała w zakrętach. Nie przejmowałbym się na Twoim miejscu tym, że koło na płasko leży na feldze, nie na oponie. Z drugiej strony, zapewne jak i Ty, staram się obchodzić z nimi delikatnie, żeby nie porysować jeszcze bardziej rantów, chociaż poprzedni właściciel raczej o tym nie myślał za dużo...

 

20200530_092738.thumb.jpg.79c9800d55076979a6011731947b6524.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

No tak czy siak, Revolution raczej nie wchodzą w grę. Bo musiałbym je odświeżyć, zmienic kolor a i tak byłoby ryzyko, że odsadzenie mi nie przypasuje, albo co innego.

Luz, zostaną do Spec-C i dokończą żywota upalając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do "polskiego" hawka to wiadomo, że tylko ATS DTM ;)

8x18 ET40 CB 56,1 idealnie siadają do tej budy

 

Mam srebrne i złote (niestety tylko 3 szt.)

 

Btw, zawsze mi się marzył taki myk, aby po jednej stronie założyć dwie srebrne, a po drugiej dwie złote :mrgreen:

 

Tylko hawka tak i nie kupiłem, choć parę ciekawych gratów do niego nadal leży na półce...

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...