Skocz do zawartości

Koniec zawieszenia pneumatycznego w Legacy 2.5 99' A/T


LeszekS

Rekomendowane odpowiedzi

No i skończyło się zawieszenie pneumatyczne. Z okolicy przedniego lewego amortyzatora podczas pracy silnika słychać ciągły syk powietrza, cały przód opadł, tylne amory trzymają. Mam zamiar założyć klasyczne zawieszenie i w związku z tym kilka pytań:

1. Jakie elementy zawieszenia, oczywiście po za sprężynami i klasycznymi amortyzatorami, należy dokupić?

2. Czy można założyć zawias od Outbecka do tego modelu i czy musiałoby się to wiązać z jakimiś przeróbkami?

3. Jakie czynności należy wykonać w związku z wymontowaniem elementów pneumatycznych (usunięcie sprężarki, jakichś innych elementów, zmiany w elektryce, ECU itp)?

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jednak padł miech amortyzatora, więc definitywnie zmieniam na klasyczne zawieszenie. W związku z tym pytanie czy "przeszczep" do SUBARU LEGACY KOMBI 4WD, 2.5 (156PS), AUTOMAT, ROK PROD. 1999, (VIN JF1BHCLR5XG007554), może być tylko z tego konkretnego modelu, czy też ewentualnie będzie pasowało z innego, a jeżeli tak jakiego. Dzięki za pomoc.

ps. Próbowałem kupić nowe części, amory znalazłem bez problemu (KYB334273, ,KYB334274) ale kupienie sprężyn i górnego mocowania jest praktycznie niewykonalne, przynajmniej mi się nie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jak mi się rozszczelnił prawy przód w Legacu z 97, dowiedziałem się ile kosztuje nowy amor.... :cry: poradziłem sobie w taki sposób: kupiłem normalne, kompletne, używane amory za 1000pln, wyrzuciłem całą pneumatykę, i sprzedałem to co mi jeszcze dobrego zostało za cenę powyżej zakupu tych drugich amorów. Zrezygnowałem z lepszego komfortu, ale zyskałem niezawodność. Polecam, raz robisz i masz spokój. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Szukaj po Internecie jakiegoś softu. Jeden napalony użytkownik Range Rovera napisał i udostępnił program, którym można w tych autach zapisać w sterowniku własną wartość dla każdego "nazwanego" poziomu (oczywiście rozsądnie, bez przegięć, jeśli ma działać), więc może do Subaru też już ktoś o tym pomyślał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Odgrzewam, gdyż aktualnie poszukuję odpowiedzi na dokladnie te 3 pytania zawarte w pierwszym poście. Miechy w moim Legacy się kończą, a w garazu leza zakupione kolumny od obk. Co po kolei wyrwac i jak postapic zeby nie irytowala mnie pozniej kontrolka na desce? Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii sprężarki, to chyba wystarczy odłączyć jej zasilanie. Jest pod zderzakiem przednim od strony kierowcy.

Co do kontrolki HIGH - ja bym wyjął żaróweczkę z deski.;)

 

Z zawiasem z OBK to nie pomogę, bo ja wolę skierować swojego bliżej nawierzchni. Ale ponoć zawieszenie OBK podnosi regularnego Legasa o 5cm. Więc coś tam jeszcze może być inne, ale co to nie wiem - końcówki drążków, wahacze? Żeby nie było hocków-klocków z geometrią.

 

Na tył pasują kolumny z Legacy IV, a na przód z Imprezy GD jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dymian napisał:

nie pamiętam gdzie, ale miałem coś "zmostkowane" i nie było high na desce.

Ja nie miałem chyba nic mostkowane i stał wysoko na zawiasie z OBK.

 

5 godzin temu, DETT napisał:

Ale ponoć zawieszenie OBK podnosi regularnego Legasa o 5cm. Więc coś tam jeszcze może być inne, ale co to nie wiem - końcówki drążków, wahacze?

Przy wymianie mój ówczesny mechanik nie napotkał większych problemów. Chyba była różnica w mocowaniu przewodu hamulcowego do amortyzatora, nic poza tym nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...