Jump to content

Legacy z USA - warto?


Guest joohn
 Share

Recommended Posts

Guest joohn

Witam wszystkich!

Przeglądałem forum, ale nie znalazłem za bardzo informacji na ten temat - przymierzam się do zmiany samochodu i definitywnie postanowiłem, że będzie to Legacy :mrgreen: I teraz w związku z tym mam kilka pytań:

 

1. Macie doświadczenia z Subaru z USA? Nie ma problemów z serwisem w Polsce, nie są to jakieś padaki?

2. Jak sprawuje się automat z manetkami przy kierownicy? Warto, czy lepiej brać manuala (osiągi, niezawodność)

3. Są duże różnice w spalaniu pomiędzy 2.5 a 2.5T ? Ogólnie szykuje się na jakieś 14l/100 po mieście przy oszczędnej jeździe...

 

Na otomoto.pl jest sporo ofert z roczników 2005-2006 poniżej 60k zł z małymi przebiegami, sprawa niezwykle kusząca :wink:

 

Z góry dzięki za odpowiedź!!

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry

Na wstępie należało by się przywitać tutaj

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... start=5200

 

A teraz całkiem subiektywnie

1. Nie lepiej poszukać w UE??

2. Kupując w UE Legacy z 2006 roku masz jeszcze jak się nie mylę gwarancje wiec jeśli coś wyjdzie na biegu możesz to bez większych problemów naprawić.

3. Te wszystkie przeróbki samochodów z US + wyświetlanie temp w faranhite-ah, (mnie to drażni)

4. Co do okazji, ja w nie nie wieże zawsze jest jakiś haczyk

5. Każdy serwis Ci pomoże w miarę możliwości (pamiętaj jest to inna specyfikacja)

6. Co do skrzyni to polecam poszukać na forum jest obszerny wątek z wrażeń jazdy legacy Spec B

7. A ze spalaniem się wyrobisz, na marginesie polecam ten sam wątek

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

joohn, Bierz turbodoładowany. BTW krąży na forum powszechna opinia, że Legacy złożone w USA są złożone lepiej niż w Japonii.

to chyba cos przegapilem... :shock:

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, Nie raz poruszany był temat opadających drzwi, trzeszczących plastików i takich tam. Ktoś mi nawet potwierdził, że US-Speci Legacy/OBK są lepiej zmontowane.

 

nic podobnego. postawisz obok siebie US i UE i jest ogromna różnica materiałów na niekorzyść US. podniesiesz maskę i też zobaczysz pewne różnice :wink:

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, Nie raz poruszany był temat opadających drzwi, trzeszczących plastików i takich tam. Ktoś mi nawet potwierdził, że US-Speci Legacy/OBK są lepiej zmontowane.

 

nic podobnego. postawisz obok siebie US i UE i jest ogromna różnica materiałów na niekorzyść US. podniesiesz maskę i też zobaczysz pewne różnice :wink:

slyszalem dokladnie to samo, wiec stwierdzenie Harviego troche mnei zdziwilo... :roll:

 

 

p.s. Mamusiu mila, ten Kolumb to straszny fajtlapa byl (jescze wiekszy niz ja :mrgreen: ) - szukal Indiow, a odnalazl, jak sie okazuje, USA :razz: :mrgreen::lol:

Link to comment
Share on other sites

To ja.

 

W stanach jest taka firma jak http://www.jdpower.com/, ktora prowadzi analizy rynku, bada produkty itd. Miedzy innymi maja taka statystyke, ktora liczy ile razy wlasciciel nowego samochodu musial sie wrocic do dealera w ciagu pierwszych trzech miesiecy w celu usuniecia usterek. Mozna przyjac ze mowi nam to jak samochod zostal poskladany. W ktoryms tam roku Legacy (US) bylo na pierwszym miejscu przezd Foresterem (JAP) i Impreza (JAP). Nie ma bezposredniego porownania z Legacy z Japonni bo nie spprzedaja ich na rynku amerykanskim.

Z tego co widze to Legacy i Forester sa blisko i czasem zamieniaja sie miejscami, Impreza zawsze jest ostatnia z tej trojki.

 

Legacy GT ma kilka zalet:

- turbo

- wieksze hamulce

- skladana i dzielona kanapa z tylu.

Link to comment
Share on other sites

To ja.

 

W stanach jest taka firma jak http://www.jdpower.com/, ktora prowadzi analizy rynku, bada produkty itd. Miedzy innymi maja taka statystyke, ktora liczy ile razy wlasciciel nowego samochodu musial sie wrocic do dealera w ciagu pierwszych trzech miesiecy w celu usuniecia usterek. Mozna przyjac ze mowi nam to jak samochod zostal poskladany. W ktoryms tam roku Legacy (US) bylo na pierwszym miejscu przezd Foresterem (JAP) i Impreza (JAP). Nie ma bezposredniego porownania z Legacy z Japonni bo nie spprzedaja ich na rynku amerykanskim.

Z tego co widze to Legacy i Forester sa blisko i czasem zamieniaja sie miejscami, Impreza zawsze jest ostatnia z tej trojki (...)

trzy pierwsze miesiace? :roll:

imho to zaden wskaznik tego, jak pojazd jest "zlepiony"...

 

btw, Anglicy maja taka stronke jak http://www.reliabilityindex.co.uk/

co ciekawe, Forek wsrod aut uzywanych wypada b. dobrze (2-ie miejsce w top100), natomiast Impreza i Legacy o wiele slabiej (28-te i 69-te miejsce odpowiednio)

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, to kiedy ma sie niby sprawdzac jak fabryka poskladala samochod? Po roku, po 10 latach?

samochod moze byc dobrze "zlozony" (tj. nic nie stuka nie puka) i np. w ciagu 1-go roku uzytkowania spisywas sie b. dobrze, natomiast imho dopiero min. po 2-3 latach uzytkowania mozna cos stwierdzic nt. who's who :wink:

 

swiat, niestety, zmierza do tego, ze auto ma byc ok w ciagu max.3 lat, a potem to juz "nie moja sprawa, bo i tak zmieniam auto na nowe" :lol:

 

p.s. to, jak "fabryka poskladala samochod" nie jest tak istotne jak to, jak zamochod zostal zaprojektowany i zbudowany... temat rzeka

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, tylko ze na samym poczatku to fabryka ma wplyw na to jak samochod zostal zlozony, a pozniej duzo zalezy juz od uzytkownika.

Ja nie pisze o niezawodnosci samochodow, tylko ktora fabryka lepiej sklada Subaru.

 

Byla kiedys taka anegdota, ze Poloneza to najlepiej kupowac rocznego, bo jest duza szansa ze pierwszy wlasciciel juz poprawil wszystko co spiepszyla fabryka.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie pisze o niezawodnosci samochodow, tylko ktora fabryka lepiej sklada Subaru.

jezeli chodzi tylko o skladanie, to ja tam najbardziej ufam Japonczykom :smile:

 

Byla kiedys taka anegdota, ze Poloneza to najlepiej kupowac rocznego, bo jest duza szansa ze pierwszy wlasciciel juz poprawil wszystko co spiepszyla fabryka.

anegdota de facto aktualna do dzis... najlepiej kupowac nie calkiem nowy model, a model po liftingu, tj. takie auto, ktore juz nie ma tzw. "dzieciecych chorob" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja nie pisze o niezawodnosci samochodow, tylko ktora fabryka lepiej sklada Subaru.

jezeli chodzi tylko o skladanie, to ja tam najbardziej ufam Japonczykom

Ja ufam statystykom.

 

Byla kiedys taka anegdota, ze Poloneza to najlepiej kupowac rocznego, bo jest duza szansa ze pierwszy wlasciciel juz poprawil wszystko co spiepszyla fabryka.

anegdota de facto aktualna do dzis... najlepiej kupowac nie calkiem nowy model, a model po liftingu, tj. takie auto, ktore juz nie ma tzw. "dzieciecych chorob" :mrgreen:

Poloneza produkowali wystarczajaco dlugo (za dlugo) aby pozbyc sie "chorob dzieciecych".

Link to comment
Share on other sites

Ja ufam statystykom.

bywaja klamstwa, duze klamstwa i... statystyka :mrgreen:

 

Poloneza produkowali wystarczajaco dlugo (za dlugo) aby pozbyc sie "chorob dzieciecych".

ale chyba sie zgodzisz, ze te mlodsze Polonezy byly iles tam lepsze od tych starszych, hm? :lol:

 

 

p.s. Kuba, to ja Ci tez opowiem anegdote:

 

czym sa podobne bikini i statystyka?

i bikini, i statystyka wiele pokazuja, ale najwazniejsze rzeczy maskuja :razz:

Link to comment
Share on other sites

nic podobnego. postawisz obok siebie US i UE i jest ogromna różnica materiałów na niekorzyść US. podniesiesz maskę i też zobaczysz pewne różnice

A możesz napisać co tam pod maską za różnice znajdę? Mam US Spec MY05 LL Bean Edition i w środku (moim zdaniem) wygląda ciekawiej niż EU Spec. Jakość matriałów nie budzi zastrzeżeń, nic nie zgrzypi, nic nie stuka....

Link to comment
Share on other sites

najlepiej kupowac nie calkiem nowy model, a model po liftingu, tj. takie auto, ktore juz nie ma tzw. "dzieciecych chorob" :mrgreen:

no to chyba ryzykowałem kupując kota w worku (legacy diesel, którego nawet jeszcze nie widziałem na żywo jak zamawiałem :wink: ) - póki co, spoko

 

Poloneza produkowali wystarczajaco dlugo (za dlugo) aby pozbyc sie "chorob dzieciecych".

dizecięcych się pozbyli, zostały same wirusy, choroby środowiskowe i społeczne oraz kryzys wieku średniego :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jakość matriałów nie budzi zastrzeżeń, nic nie zgrzypi, nic nie stuka....

 

...i jeszcze ma 2-strefową klimatyzację... ;)

 

A myślałeś o wymianie radia na EU? Bo z Fahrenheitami luz mam - ale radia co 0,1 MHz i RDS-u mi trochę brak... :cry:

Link to comment
Share on other sites

ale radia co 0,1 MHz i RDS-u mi trochę brak...
W Europie radia stroją co 0.1 ?? Mój OBK stroi co 0.05 MHz...

 

 

A możesz napisać co tam pod maską za różnice znajdę? Mam US Spec MY05 LL Bean Edition i w środku (moim zdaniem) wygląda ciekawiej niż EU Spec. Jakość matriałów nie budzi zastrzeżeń, nic nie zgrzypi, nic nie stuka....
Czyli potwierdzasz, że US spec jest lepiej zmontowany od EU ??

Szczerze to aż z ciekawości obejrzę jakiegoś USa, żeby porównać :P

Link to comment
Share on other sites

W Europie radia stroją co 0.1 ?? Mój OBK stroi co 0.05 MHz...

chodzi o to, ze US Spec nie posiada zakresu parzystego, innymi slowy: mozesz sluchac 94,1 Mhz, ale nie mozesz 94,0 Mhz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...