Skocz do zawartości

Manual vs. automat - argumenty


Polini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój ojciec chce kupić imprezę RS, i ciągle mówi, że tylko w automacie. (przyzwyczaił sie juz...). Wiem, ż eto wygodne, ale jednak manual to jets to, szczególnie w SI. Te obroty, pyk-pyk mmm... Jak go przekonać do manuala? :D 8) :lol: Jakieś argumenty? :)

 

Będę wdzięczny.

(jesteśmy coraz bliżej kupna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

z tego co wiem to rs jest limitowan edycja upodobniona do wrx i raczej z automatem nie bedzi wystepowac, nie widzialem jeszcze dobrego japonskeigo automata, ja bym bral manula wkoncu to subaru a nie auto dla inwalidow (nie ublizajac nikomu kto jezdzi automatem) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem automatem przez rok. Na poczatku myslalem, ze to 'hamerykanski" wynalazek, dziadostwo i ulatwienie dla niedzielnych kierowcow. Nie wiem jak w innych samochodach - w Legacy smigalo to pieknie - w polaczeniu z fajnym tempomatem to juz w ogole miodzio.

Do tego Dżanek (Sub-fan) pokazal mi, ze automat to tez manual - tylko biegi zmienia sie nie w "H" tylko sekwencyjnie - w "I" :lol:

Jak stoisz sporo w korkach albo jedziesz w dlugie trasy gdzie bardziej niz na biciu rekordow zuzycia paliwa zalezy Ci na wygodzie - to automat naprawde jest fajnym rozwiazaniem. Poza tym - jechalem jakis czas temu za kierownica 450 konnego Audi RS6 Quattro z automatem wlasnie... powiem szczerze - czysta przyjemnosc, mimo ze biegow nie zmieniasz... Kick down dzialal naprawde swietnie. Z ciekawostek - wlasciciel powiedzial mi, ze w jego poprzednim samochodzie - WRX kombiwarze (z manualem :wink:) na mokrym czul sie bardziej pewnie. Tyle, ze w sporo podrozuje w dlugie trasy - wiec wydal 300.000 PLN wiecej i ma luksus w polaczeniu z moca :) A automat nie przeszkadzal mu jechac 280km/h... :wink:

Anyway, tez sobie mojej Imprezy z automatem nie wyobrazam... ale mozliwe, ze jesli kiedys zmienie model (nie marke :wink: - no chyba, ze na Audi RS6 :wink:) to moze kiedys do automatu wroce... tez ma sporo zalet :)

Pozdrawiam

Szymon vel Pumex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam problemów z ojcem, gdyż on jeżdzi po takich zadupiach na ryby, że automatem nigdy by nie wyjechał.

powiedz lepiej lepiej, że jak chce automat to niech kupi auto dla starych dziadów/nowobogackich (Mercedes-Benz), bo Impreza ma być manual a nie ścierwomat. jeszcze inna sprawa - ktoś patrzy: "o! RS, znaczy się prawie Impreza WRC! idę sobie popatrzeć...", zagląda przez szybę i pęka ze śmiechu obryzgując mięchem wszystkie auta na parkingu. czemu? a kto widział auto sportowe (rajdowe) z automatem?!? nikt!

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tata ma właśnie Legacy 3.0 i jest w automacie. Jego teraz już na nic innego nie namówię i powiem szczerze, że jak mam zrobić 400 km jednego dnia w tym 50 po zakorkowanej Warszawie - wcale mu się nie dziwię. Auto może z manualem pojechałoby szybciej (szczególnie w zakrętach), ale się człowiek lewarkiem nie namacha. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... no ja bym uwazal z wyrazaniem negatywnych opini o kierowcach automatow w stylu inwalidzi i starcy, gdyz sama Jej Najwyzsza Ekscelencja Mamusia takowego automata w kosmicznym forysiu ujezdza 8) ........

 

mk.si

 

kobiety się nie liczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat: większy komfort (szczególnie w korkach)

Manualny: nizsza cena, nieco lepsza dynamika i zużycie paliwa.

 

To tak w skrócie :wink:

 

Pozdrowienia

 

Witam i nie zgadzam sie z powyzszym ;-)

Sa wyjatki i to w Subaru.

Jako mocno zainteresowany zakupem Legacy lub Outbacka znalazlem w danych technicznych Legacy 3.0 ciekawostke:

wersja z automatem pali mniej niz manualna, zwłaszcza w miescie.

 

Przy okazji - jest na to jakies rozsadne i proste wytlumaczenie?

 

Pozdrawiam,

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat: większy komfort (szczególnie w korkach)

Manualny: nizsza cena, nieco lepsza dynamika i zużycie paliwa.

 

To tak w skrócie :wink:

 

Pozdrowienia

 

Witam i nie zgadzam sie z powyzszym ;-)

Sa wyjatki i to w Subaru.

Jako mocno zainteresowany zakupem Legacy lub Outbacka znalazlem w danych technicznych Legacy 3.0 ciekawostke:

wersja z automatem pali mniej niz manualna, zwłaszcza w miescie.

 

Przy okazji - jest na to jakies rozsadne i proste wytlumaczenie?

 

Pozdrawiam,

Mariusz

 

 

No właśnie dołączam się do pytania:

 

Automat

-cykl miejski 13,7

-cykl drogowy 7,6

-cykl mieszany 9,8

 

Wajchomat

-cykl miejski 17,1

-cykl drogowy 8,6

-cykl mieszany 11,7

 

Zatwardziałym zwolennikom wajchy polecam:

- demontaż klaksonu - ręczna trąbka z gumowym mieszkiem znakomicie się sprawdza

- ręczny napęd wycieraczek za pomocą korbki - od dzisiaj to Wy będziecie decydować jak szybko wycierać i w jakich odstępach czasowych! w wersji ultra-pure również ręczna regulacja siły docisku do szyby oraz ręczny spryskiwacz

- ręczna regulacja kąta wyprzedzenia zaołonu

- ręczny rozrusznik - korba nigdy cię nie zawiedzie

 

pozdrawiam wszystkich uzależnionych od ruszania ręką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dołączam się do pytania:

 

Automat

-cykl miejski 13,7

-cykl drogowy 7,6

-cykl mieszany 9,8

 

Wajchomat

-cykl miejski 17,1

-cykl drogowy 8,6

-cykl mieszany 11,7

 

bo jak wajchujesz, to czasem możesz się zapomnieć i jak głośno gra radio to kapniesz się, że czas zmienić dopiero przy 6000rpm. albo ktoś chce się spróbować z Subaru spod świateł, to też kręcisz trochę inaczej silnik niż przy spokojnej jeżdzie. albo masz nerwa lub jesteś w euforii, to też raczej póżniej zmieniasz.

prawda?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

bo jak wajchujesz, to czasem możesz się zapomnieć i jak głośno gra radio to kapniesz się, że czas zmienić dopiero przy 6000rpm. albo ktoś chce się spróbować z Subaru spod świateł, to też kręcisz trochę inaczej silnik niż przy spokojnej jeżdzie. albo masz nerwa lub jesteś w euforii, to też raczej póżniej zmieniasz.

prawda?

 

pzdr

 

No mi sie nie raz zdażyło jak pożyczyłem od brata auto z manualem zapomnieć zmienić biegu z powodu głośnego radia ale to jeszcze mało przekonujący powód żeby tak zwiększyło się zużycie paliwa. Przecież jak pogonisz automata na trybie POWER to też się kręci do 6k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie jest przypadkiem tak ze automat nie do konca ma staly naped na 4 kola? Jest tam chyba w skrzyni jakies sprzeglo sterowane elektronicznie, mozna odlaczyc naped na tyl przez wyjecie bezpiecznika. Mamy wtedy mniejsze straty na napedzie, lepsza ekonomia jazdy. Pozatym skrzynia biegow jest inaczej zestopniowana i w czasie jazdy testowej, silnik moze pracowac w bardziej ekonomicznym zakresie obrotow, ale jesli przycisniemy to automat powinien spalic wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...