burzum Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Czy warto stosować dodatki czyszczące do paliwa (np. STP) ? Zdarzylo mi się niedawno wyjeździć paliwo do zera - ledwo dotoczyłem sie na stacji. Po tym zdarzeniu forek "przestał jechać" na niskich obrotach - do momentu wkręcenia się turbiny. Myslałem, ze zassał jakiś brud z dna zbiornika - po wizycie w serwisie i resecie kompa wszystko wróciło do normy i zapomniałem o sprawie. Niestety teraz znowu problem się pojawia - po zatankowaniu na tej samej stacji (nie podam nazwy, wlalem 98 Ultimate ). W zawiązku z tym zaczałem sie zastanawiać: 1. Czy to paliwo, czy może 2. ECU czy 3. Mechanika ? Zastanawiam się, czy wlanie (jednorazowe) jakiegoś środka czyszczącego pomoże, czy szkoda kasy ? Jeżeli to może być sprawa ECU, to czy remap rozwiąże sprawę ? Generalnie dbam o silnik i napęd, jeżdzę na Motulu, wymieniam olej co 7500km, dolewam jak trzeba - niechciałbym, żeby jakiś banalny problem powodował poważne natępstwa. pozdrawiam, Piotr Edit: Teraz zdanie ma troche wiecej sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 burzum, możesz wlać sobie dodatek czyszczący firmy Motul - bardzo dobre opinie słyszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Kruk, Dzieki za info. Też slyszałem dobre opinie o Motulu - tylko STP jest na stacjach, a motula bym musial zamowic... pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 STP też będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 burzum, jak ma zadziałać to warto poczekać :wink: Bo tak to kupisz STP a potem będziesz po raz drugi zamawiał Motula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 To chyba poczekam - chyba że mnie znowu skilluje coś, co nie powinno :smile: Dzięki ! Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 burzum, teraz sporo bardzo szybkich i niepozornych niespodzianek jeździ typu Seicento, Uno, itp. więc się nie przejmuj :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Teraz to w mieście (Poznaniu) jeżdzą głównie kapelusze i zielonki totalne - jedna wielka frustracja :wink: A przepraszam, wieczorem, wracając z Kiekrza, spotkałem kilku wojowników prostych szos - Golfy z diodami, bawary itp... A ja zapomniałem opony zmienić, to się specjalnie nie wychylam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 W 3-mieście są Seicenta, Uno, Swifty i Civici, które złoją tyłek niejednemu Lancerowi Evo i Imprezie i to wcale niekonieczne seryjnym :shock: Na poprzednim setupie jak miałem jeszcze 250KM to dostałem z Fiatem Uno, Golfem II, Hondą Civic - irytujące uczucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 GTkiem dostałeś ? 250KM ? Aż nieprawdopodobne. Może na 50 metrów na suchym, ale kurcze dalej ? Sprzedajesz GTka ? To ja chce Możesz szczegóły na pw ? pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 burzum, to EvoIX jest po tuningu i remapie i ma 340-350KM. Ja mam 350KM ale jechałem ze zwężką na wastegate na której miałem ok.300KM. Wyścig był na dystansie ok.400m. Szczególy na temat sprzedaży mojego GT w dziale kupię/sprzedam. Jakbyś był konkretnie zainteresowany kupnem to dawaj na PW bo zaczynam się powoli rozmyślać z jego sprzedażą ale to dłuższa historia. [ Dodano: Pią Maj 02, 2008 6:09 pm ] burzum, tu masz link: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=116971 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_67 Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Niestety teraz znowu problem się pojawia - po zatankowaniu na tej samej stacji (nie podam nazwy, wlalem 98 Ultimate ). W zawiązku z tym zaczałem sie zastanawiac Miałem niedawno podobny broblem, zatankowałem jakiegoś szajsu pewnie zdużą ilością H2O na stacji X i zaczeło się: falujące obroty, zapalający się Check. Pojechałem na serwis, wykasowali błędy, przejechałem może z 10 km.i na nowo się zaczeło falowanie. Kolega z Radzymina co ma blizniaka doradził mi żeby dolać właśnie uszlachetniacza to może pomoże?. Dolałem Xeramic jeden pojemnik na cały zbiornik paliwa, po wyjeżdzeniu tej mixtury i po następnym zatankowaniu dopiero wszystko wróciło do normy. pozdro Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 burzum, dolej na początek butelkę denaturatu na pełen zbiornik paliwa. Na H2O na pewno pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 hogi, zgadzam się. Właśnie miałem to samo zasugerować :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Niestety teraz znowu problem się pojawia - po zatankowaniu na tej samej stacji (nie podam nazwy, wlalem 98 Ultimate ). W zawiązku z tym zaczałem sie zastanawiac Uparłeś się żeby rozwalić sobie samochód czy co ? Tankujesz uparcie na stacji po której Ci auto nie jedzie ? A zmieńże kolego stację !!! 1) Zakładam,że niesposób zatankować 3 razy paliwo z wodą.Bo paliwo z wodą się nie miesza a rura ssawna jest ok 12cm na dnem a woda na dnie.Musi być w zbiorniku ze 100-300 L (z zależności od wielkości zbiornika) aby rura zassała wodę. Mało prawdopodobne na porządnej stacji.Jeśli mają nowoczesne dystrybutory (ulitmate,BP-pieszesz) to wogóle nieprawopodobne bo dystrybutory by padły zanim by Ci ta woda dotarla do zbiornika.Jeśli masz akie podejrzenia to idź do kieornika stacji i poproś o wydruk z elektroniki i odczyt poziomu wody z sondy.. Jeśli będzie 4 cm to jest to wielkość czujnika i albo jest wody mniej niż 4 cm albo wogóle jej nie ma.Jesli zaś jest poniżej 60 L lub wartości podobne to i tak do dystrybutora nie ma prawa się dostać. 2) Ultimate 98 to paliwo które słabo się sprzedaje.Jesli jest to stacji gdzie jest mało klientów na 98 a zalali z jakiś względów duży zbiornik na 50 tys.L przy sprzedaży 5 tys.L/mies to to paliwo może leżeć w dole kilka miesięcy. Oczywiście bzdura bo kieorownik nie powinien aż tyle magazynować w stosunku do miesięcznej sprzedaży.Jesli to jednak zaniedbał to paliwo traci z czasem swoje właściwości. Zamiast stosować dodatki na przyczynę której nieznamy polecam: 1) ZMIENIĆ STACJĘ !!! NA LEPSZĄ. 2) Lać porządne PB95 zamiast kiepskiego ultimate 98. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Denaturat wlany - czekam na efekt. Problem pojawil sie pare tankowan temu. Po tym tankowalem wylacznie na shellu, niestety problemy nie minely - nie do konca. Dlatego pytanie o jakies drastyczne "wspomagacze". JackyX - te stacje mam na trasie praca-dom, wiesz jak jest. Nie chce mi sie wierzyc, ze to kwestia stacji, co zreszta potwierdzasz. A dobra 95 to gdzie ? Fakt faktem, ze poki jezdzilem na 95 bylo ok. Poczekam na efekt po denaturacie (brzmi ciekawie), potem ewentualnie wleje cos bardziej ekstremalnego. dziekuje i pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Burzum : dobra 95 to tam lejesz i jedziesz.I znajomi tak samo.Czasami wygląd stacji sporo mówi.Jak ktoś inwestuje to raczej stara się mieć porządne paliwo bo nie w głowie mu utrata reputacji i klientów.Choć słyszałem o wypasionych Orlenach z badzewnym paliwem i milionowymi karami ale i na BP tez słysząłem o niezłych kwiatkach. Jeśli lejesz uszlachetniacz to i tak tylko do tego co jest w zbiorniku. 1)Jak podejrzewasz paliwo-to lepiej wylej ze zbiornika oranżadę i zaleć paliwem. 2)Jesli to jednak jakieś uszkodzenie bdziwnym paliwem to teraz nawet zalanie wodą ... święconą nie pomoże.Tylko serwisowa robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Od lat jeżdżę na Shell V-Power Racing i nigdy się nie zawiodłem, a tankowałem na różnych stacjach w całej Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 to wogóle nieprawopodobne bo dystrybutory by padły zanim by Ci ta woda dotarla do zbiornika Napisz to dużymi literami bo do niektórych to nie dociera :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Podłączę się pod pytanie: czy do prawie dwuipółrocznego wozu, które pierwsze półtora roku przejeździł na Supremie 98 ze statoila, a ostatni niecały rok na VPower Racing jest sens dolewać te czary-mary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Podłączę się pod pytanie: czy do prawie dwuipółrocznego wozu, które pierwsze półtora roku przejeździł na Supremie 98 ze statoila, a ostatni niecały rok na VPower Racing jest sens dolewać te czary-mary? Moim zdaniem nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 to wogóle nieprawopodobne bo dystrybutory by padły zanim by Ci ta woda dotarla do zbiornika Napisz to dużymi literami bo do niektórych to nie dociera :wink: 1) JEŚLI KOLEŚ STAWIA NA WYSEPCE DYSTRYBUTOR O WARTOŚCI SAMOCHODU TO NIE CHCE GO ZNISZCZYĆ. 2) PROJEKTANT SAMOCHODU MOŻLIWE ŻE PRZEWIDZIAŁ DOSTANIE SIĘ ŚLADOWYCH ILOŚCI WODY DO UKŁADU PALIWOWEGO. 3) PROJEKTANT NOWOCZESNEGO DYSTRYBUTORA NA 100% NIE BRAŁ POD UWAGĘ MOŻLIWOŚCI POPRAWNEGO DZIAŁALNIA PRZY POMPOWANIU WODY ZAMIAST PALIWA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, cunimi napisał: Odkąd pamiętam jak miałem problem z silnikiem to stosuje specyfiku adblue Piękny odkop. A co do pisowni, marketingowcy w obecnych czasach nie muszą mieć skończonej podstawówki? Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez Urabus Usunięcie spamu z cytatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 A swoją drogą to nie wiedziałem, że AdBlue jest dodatkiem do paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 2 godziny temu, Urabus napisał: A swoją drogą to nie wiedziałem, że AdBlue jest dodatkiem do paliwa No jest. To nic, że zalewany do oddzielnego zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się