Skocz do zawartości

Rajdowe Spekulacje. Sezon 2005


wrx33

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 588
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Colin testował Fiata Grande Punto S2000 :

 

- Jak dotąd nie podpisałem jeszcze kontraktu, jednak nie wykluczam takiej możliwości - powiedział Colin McRae po czterogodzinnych testach Fiata Punto Super 2000, przeprowadzonych na Sardynii. - Fiat ma wielkie tradycje w rajdach, dlatego przyjąłem zaproszenie na testy. Super 2000 jest interesującą konstrukcją. Ogromnie różni się od WRC, choć także posiada napęd 4x4. Osiągi są znacznie gorsze, a pierwsze, co można zauważyć po przesiadce, to brak kopnięcia spowodowanego turbosprężarką.

 

Punto prowadzi się zupełnie inaczej, ponieważ brakuje elektronicznych pomocy dla kierowcy. Ogólnie moje odczucia były pozytywne. Samochód ma dobrą trakcję i duży potencjał. Można go znacznie rozwinąć. Moje ewentualne zaangażowanie w ten program jest również uzależnione od liczby producentów, którzy zbudują takie pojazdy. Jestem jednak przekonany, że Super 2000 to klasa z przyszłością.

 

11.jpg

 

4.jpg

 

9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punto testują..a Łada zaczyna siać pogrom...

 

Debiut Łady S2000

 

Aleksandr Nikonienko pokonał osiem Mitsubishi i Subaru N4 w pierwszym starcie Łady Super 2000 - samochód jest na razie wyposażony w testową wersję silnika, rozwijającą moc 220 KM. Corolle i Polo jeżdżące w RPA, mają 260 koni, Punto - 240. Tegoroczny mistrz Rosji w A6, Nikonienko zajął trzecią lokatę w generalce Trofiej Peno, rajdu kończącego rozgrywki Pucharu Rosji.

 

Na sześciu szutrowych oesach (101 km) obwodu twerskiego, prototyp WAZ 21126 zgłoszony w klasie P12 przez Łada Awtosport Rally Togliatti, przegrał o 1.28,8 z Imprezą N10 Aleksandra Żełudowa oraz o 14,5 sekundy z Lancerem Evo VIII Gennadija Brosławskiego. Od OS 1 Nikonienko i Walery Kolczugin widnieli w czołowej trójce, na jednej próbie uzyskując drugi czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S1600 tez jest N/A ale napędem na przód?

 

tak :wink:

 

yhyyyy papa N-ki

 

Jedna rzecz mnie zastanawia. Klasa S2000 miała być powołana do "obsady" Mistrzostw Regionalnych i Krajowych, a nie WRC, a szczerze mówiąc wątpie żeby Colin jeździł Fiatexem w Mistrzostwach Europy.... :|

 

Oj nie podoba mi sie kierunek w jakim zmierzają współczesne rajdy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc już po odcinku testowym Rajdu Kataloni który pierwszy raz odbywa się w prowincji Tarragona z bazą w Port Aventura..najlepszy czas uzyskał Francois Duval przed Bernardim, Sarrazinem i Gallim oraz Solbim...tak swoją drogą ciekawe co zrobi Duval..mimo że kilka razy dał "ciała" w tym sezonie..to pokazał też że potrafi się spiąć i robić czasy na poziomie szpicy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to jeździ, ale S2000 ma jedną wadę. Według mnie dużą.

Jest bardzo oderwana od cywilnych samochodów. N4 wymusza korzystanie z samochodu cywilnego w tak dalekim stopniu, że możemy sobie kupić takie STi czy Evo, bo producenci chcąc zaistnieć na OS’ach, muszą mieć w ofercie samochód bazowy. Zresztą jeszcze lepiej było, kiedy nie było wurców, tylko A-grupa. Dzięki ówczesnym przepisom powstały samochody, o których dzisiaj tylko myśląc ma się ślinotok. Te wszystkie Lancie Delty, Toyoty 4wd/GT4, Coswothy itp. Zresztą Impreza GT i evo też powstały z myślą o budowie na ich bazie rajdówek.

Teraz to już nie będzie potrzebne. Do zbudowania S2000 wystarczy wziąć dowolny samochód, wyrzeźbić w nim napędy, totalnie przebudować i gotowe. Jeżeli to wyprze N4, to ostatnie bastiony cywilnych rajdówek będą zagrożone. Evo już ma się zamienić w bulwarówkę, oby to nie spotkało Imprezy......

a więc już po odcinku testowym Rajdu Kataloni

I mimo wcześniejszych zapowiedzi Junior nie startuje. Szkoda......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już nie będzie potrzebne. Do zbudowania S2000 wystarczy wziąć dowolny samochód, wyrzeźbić w nim napędy, totalnie przebudować i gotowe. Jeżeli to wyprze N4, to ostatnie bastiony cywilnych rajdówek będą zagrożone. Evo już ma się zamienić w bulwarówkę, oby to nie spotkało Imprezy......

 

Pogódź się z tym, tak już będzie. Jeśli nawet jeszcze przez jakiś czas Evo i Impreza się utrzymają w obecnym kształcie, to prędzej czy później pogonią je co innego: przepisy dotyczące emisji zanieczyszczeń, bezpieczeństwa oraz prawdziwe lub wykreowane potrzeby odbiorców, którym ze sportowości wystarczy, że auto będzie miało białe zegary w chromowanych obwódkach, skórzany ster szyty czerwoną nitką, wielkie koła, a przede wszystkim będzie SUV-em.

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już nie będzie potrzebne. Do zbudowania S2000 wystarczy wziąć dowolny samochód, wyrzeźbić w nim napędy, totalnie przebudować i gotowe. Jeżeli to wyprze N4, to ostatnie bastiony cywilnych rajdówek będą zagrożone. Evo już ma się zamienić w bulwarówkę, oby to nie spotkało Imprezy......

 

Pogódź się z tym, tak już będzie. Jeśli nawet jeszcze przez jakiś czas Evo i Impreza się utrzymają w obecnym kształcie, to prędzej czy później pogonią je co innego: przepisy dotyczące emisji zanieczyszczeń, bezpieczeństwa oraz prawdziwe lub wykreowane potrzeby odbiorców, którym ze sportowości wystarczy, że auto będzie miało białe zegary w chromowanych obwódkach, skórzany ster szyty czerwoną nitką, wielkie koła, a przede wszystkim będzie SUV-em.

 

r.

I to jest być może, prawda. Samochody cywilne będą wyłącznie "do jeżdżenia" - po cywilnych drogach, z cywilnymi prędkościami. Bez udawania rajdówek.

Ale AWD przeżywa pewien renesans, mam wrażenie - więc może nadal utrzymają się fajne samochody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...