Skocz do zawartości

Na 30 lecie Mitshubishi !


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Dla upamiętnienia trzydziestej rocznicy wejścia na rynek angielski Mitsubishi przygotowało specjalną, jubileuszową wersję Lancera Evo VIII.

 

Pojazd nosi skomplikowaną nazwę Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR (Mitsubishi Racing) FQ-400, wyprodukowany zostanie w liczbie 100 egzemplarzy i będzie kosztował 46 999 funtów.

 

 

Źródłem napędu jest zmodyfikowany, turbodoładowany dwulitrowy silnik o mocy 405 KM. Dzięki temu Lancer przyspiesza niczym motocykl. Pierwsza setka pojawia się na liczniku w 3.5 s po zapaleniu się zielonego światła! Tymczasem kosztującemu w Anglii 330 tysięcy funtów Porsche Carrera GT dokonanie tej sztuki zajmuje 3.9 s, podczas gdy ultrasportowe Pagani Zonda osiąga setkę w 3.7 s.

 

Wśród sportowych sedanów nokaut jest jeszcze większy - BMW M3 przyspieszenie do 100 km/h zajmuje aż 5.3 s.

 

Prędkość maksymalna Lancera FQ-400 przekracza 280 km/h.

 

W ślad za tak wysilonym silnikiem musi pójść zawieszenie. Pojazd posiada kontrolowany elektronicznie napęd na cztery koła, a za zawieszenie kół odpowiadają sprężyny i amortyzatory Bilsteina, które ustawiane były na legendarnej, północnej pętli niemieckiego toru Nurburgring.

 

 

Zmiany zewnętrzne są niewielkie i mają poprawić stabilność przy wysokich prędkościach. Samochód otrzymał aerodynamiczne lusterka Ralliart, przedni spojler z włókna węglowego oraz "zęby rekina" umieszczone nad tylną szybą.

 

 

 

We wnętrzu znajdziemy sportową kierownicę Momo oraz kubełkowe fotele Recaro. Ponadto koło lewarka skrzyni biegów znajduje się dyskretna tabliczka informująca o numerze egzemplarza.

 

Lancer Evo VIII MR FQ-400 nie jest jednak autem przeznaczonym na tor. Na jego pokładzie znajdziemy bowiem m.in. klimatyzację i elektryczne szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pierwsza setka pojawia się na liczniku w 3.5 s po zapaleniu się zielonego światła! Tymczasem kosztującemu w Anglii 330 tysięcy funtów Porsche Carrera GT dokonanie tej sztuki zajmuje 3.9 s, podczas gdy ultrasportowe Pagani Zonda osiąga setkę w 3.7 s.

 

Wśród sportowych sedanów nokaut jest jeszcze większy - BMW M3 przyspieszenie do 100 km/h zajmuje aż 5.3 s.

Przez ludzi oceniających auta w ten sposób są one często "zepsute" z fabryki bo tak dobierane są przełożenia by 0 - 100 dobrze wychodziło a potem by podczas spokojnej jazdy autostradowej mniej spalić. Popatrz choćby na skrzynię STi gdzie biegi 5 i 6 są tylko użyteczne na autostradzie bo na 5 auto już nie przyspiesza.

To EVO jest bez wątpienia szybkie ale nie 0 - 100 o tym decyduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie zastanwaie jedno! czemu Subaru widzac ze impreza zaczyna coraz bardziej odstawac od lancera, nie wsadzi do niego solberga i karze mu ustwaic porzadnie zawieszenie i popracowac nad charakterystyka silnika :? przeciez impreza do jakby wizytowka firmy, to dzkieki niej subaru zdobylo porzadny image.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówimy o miśkach - pewnie większość z Was to już wie, ale jeśli nie... Otóż przyszłoroczna wersja evo, tj. EVO IX, będzie miała w standardzie 281 bhp

 

Czyli Mitsubishi ciśnie...

 

Ciekawe, czy różnica w cenie będzie taka, jak pomiędzy obecnymi wersjami STi i EVO :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Popatrz choćby na skrzynię STi gdzie biegi 5 i 6 są tylko użyteczne na autostradzie bo na 5 auto już nie przyspiesza...

 

nie dam sobie reki obciac, ale wydaje mi sie ze przelozenie 5 i 6

biegu w europejskich sti jest inne. jak rozmawialem z osoba jezdzaca

us spec to wlasnie wspominala, ze jest za duza roznica przelozen miedzy

4 i 5 biegiem (wkladasz 5 i auto "przestaje" przyspieszac).

w sti europejskim nie mam tego odczucia.

 

pzdr,

abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosmiczny samochód. Mam nadzieję że Subaru nie zostanie z tyłu i już niebawem podobnego potwora wypuści.

 

Po co czekać na FHI skor mamy tu rodzimego 'Producenta'.

Wypuścił jednego takiego, ponad 400KM "potwora", a teraz chyba kończy budować drugiego.

Są w limitowanych ilościach, a można nawet powiedzieć ze to edycje BIG ONE.

 

I to jest to. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosmiczny samochód. Mam nadzieję że Subaru nie zostanie z tyłu i już niebawem podobnego potwora wypuści.

 

Po co czekać na FHI skor mamy tu rodzimego 'producenta'.

Marcin Cz. wypuścił jednego takiego "potwora", a teraz chyba kończy budować drugiego. :)

 

Niby tak, ale jest jeszcze kwestia gwarancji i serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...