Skocz do zawartości

Przelałem olej :-(


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm, a mi chłopaki wlali 4.2l

 

a mnie wchodzi zawsze 4.5 i tez pisze ze ma byc 4 :roll:

 

W zaturbiony wchodzi 4.5 według instrukcji.

 

Sprawdziłem i na bagnecie jest ok, więc chyba nie ma co szumu robić :oops:

Dokładnie :idea:

4L -1/2 stanu

4,2L- 3/4 stanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe, ciekawe jak to działa przy krzywo ustawionym aucie :)

Według mnie to niema dużego znaczenia. Jak postawisz auto na pochyłości i wywali ci komunikat to poprostu sprawdzisz co jest nie tak. Jest szansa że te ustrojstwo ostrzeże cię wcześniej niż kontrolka ciśnienia oleju. Poza tym jak dobrze pamiętam z omegi jest to funkcja informacyjna i nie ma wpływu na prace silnika przy wykryciu niedostatku oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZIBI-451, e tam pierścienie od razu. Z którego roku auto, jaki silnik, jaki przebieg i jaki styl jazdy?

 

OK, już znalazłem, masz legacy z silnikiem 2,2 - czyli max 1998 rok. Do tego jeździsz na gazie. Nie rozumiem czemu robisz dolewki po 12 tys oleju, skoro instrukcja zaleca wymianę po 12,5 tys a przy tak starym aucie nie zaszkodzi jak będzie to co 10 tys. 1 litr oleju na 10 tys to zupełnie normalne zużycie, zwłaszcza, że masz zagazowane auto. Jak kopci ci na starcie przy zimnym to prawdopodobnie problem uszczelniaczy zaworowych, ale w świetle tego 1litra oleju to nie jest jakiś dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZIBI-451, u mnie wciąga 2-3 litry oleju na 10 tys, silnik jest już nieco zmęczony, ma do zrobienia uszczelniacze (czekam z tym jeszcze kilka tys km. by zrobić razem z rozrządem). Fakt, ze ja lubię kręcić do 6-6,5 tys. No i przebieg silnika... 220 tys licznikowy, rzeczywisty... kto to może wiedzieć :) O ile pamiętam maluszki nie dochodziły bez remontu do takich przebiegów ;) Aha, auto mi nie dymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZIBI-451, u mnie wciąga 2-3 litry oleju na 10 tys, silnik jest już nieco zmęczony, ma do zrobienia uszczelniacze (czekam z tym jeszcze kilka tys km. by zrobić razem z rozrządem). Fakt, ze ja lubię kręcić do 6-6,5 tys. No i przebieg silnika... 220 tys licznikowy, rzeczywisty... kto to może wiedzieć :) O ile pamiętam maluszki nie dochodziły bez remontu do takich przebiegów ;) Aha, auto mi nie dymi :)

 

Jeżeli ma byc efekt to i pierścienie ....niestety.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej Koper, bardzo możliwe, już 100tys km temu mówili mi, że będą do wymiany... ale się okazało, że jakimś cudem się rozprężyły i przetrzymały. Teraz i tak jestem nastawiony, że może na uszczelniaczach się nie skończyć i trzeba będzie remoncik mały zrobić ;) Jak już będą to rozbierać to niech to zrobią raz a dobrze - przynajmniej będę spokojny na kolejnych pojeżdżawkach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...