Wiatrak Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Sprawdzałem wczoraj poziom oleju po ostrej w tygodniu jeździe i się okazało, że poziom był przy LOW. Lekko posmutniałem, że po ok. 4000 przejechanych km muszę dolewać. Logiczne było dolać jakieś 400 ml, by kreska oleju na bagnecie zatrzymała się w połowie. Tak zrobiłem i się okazało, że przelałem tak, że poziom o jakieś 30% przekracza FULL patrząć na odległość pomiędzy LOW FULL. Tak jakbym wklał około 1,3 litra. Bez sęsu, teraz muszę oddessać trochę. Ale zero logiki w tym jest, wynika z tego, że wcale nie musiałem dolewać, tylko bagnet jakoś "fałszuje". Szlag by to trafił. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarpen Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Jeśli sprawdzałeś na gorącym silniku to w sumie nic dziwnego, bagnet nie fałszuje tylko oleum nie zdążyło jeszcze spłynąć... (przynajmniej tak mi moja ograniczona wiedza podpowiada) :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Na goracym silniku stan powinien byc ok 1/3 wiecej niz max. powinien podchodzic pod takie male wyciecie na bagnecie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted March 10, 2008 Author Share Posted March 10, 2008 Jeśli sprawdzałeś na gorącym silniku to w sumie nic dziwnego, bagnet nie fałszuje tylko oleum nie zdążyło jeszcze spłynąć... (przynajmniej tak mi moja ograniczona wiedza podpowiada) :???: Sprawdzałem na zimnym, nawet po sprawdzeniu odczekałem jeszcze pół h i raz jeszcze sprawdziałem, pozim był przy dolnej dziurce - LOW niezmiennie. Dolałem 400 ml, odczekałem jakieś pół h i skoczyło o jakieś 3 mm powyżej FULL, przy tym samym położeniu samochodu, w tym samym miejscu sprawdzania. Dziwna sprawa... Poza tym brakuje mi w samochodach zegara z poziomem oleju w misce. Jak się już dioda oleju zaświeci to tylko oznacza, że jest za późno... duże prawdopodobieństwo zatarcia silnika. [ Dodano: Pon Mar 10, 2008 11:03 am ] Na goracym silniku stan powinien byc ok 1/3 wiecej niz max. powinien podchodzic pod takie male wyciecie na bagnecie. Ale nie odpalałem silnika po dolewce... po wlaniu tylko 400 ml tak skoczyło. Dzisiaj rano w apteca kupiłem strzykawki i wężyk od kroplówki, będzie odsysanie tłuszczu :-) A tak apropos, bardzo niezdrowe w subarku forku jest przelanie oleju o jakieś 20-30% ponad FULL? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 to cos jest nie tak bo normalnie miedzy max a min. masz 1 litr.po dolwece powino sie odpalic silnik zagrzac i dopiero sprawdzic. jak olej jest cieply to latwiej splywa do miski. [ Dodano: Pon Mar 10, 2008 12:41 pm ] Wiatrak, moze to ci pomoze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted March 10, 2008 Author Share Posted March 10, 2008 Na goracym silniku stan powinien byc ok 1/3 wiecej niz max. powinien podchodzic pod takie male wyciecie na bagnecie. Na ciepłym to chyba powinno być sucho? Olej jeszcze przecież nie wrócił do miski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korton Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Na goracym silniku stan powinien byc ok 1/3 wiecej niz max. powinien podchodzic pod takie male wyciecie na bagnecie. Na ciepłym to chyba powinno być sucho? Olej jeszcze przecież nie wrócił do miski. Sucho? raczej caly zachlapany uniemozliwiajacy odczyt poziomu oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Na ciepłym to chyba powinno być sucho? Olej jeszcze przecież nie wrócił do miski. wyzej podalem opis z mamuala do GT98 jak to sie powinno zrobic.Sadze ze dla forka turbo S powinno byc tak samo :wink: Wiatrak, jedyna mozliwosc kiedy przybywa oleju to tak jak masz walnieta uszczelke pod glowica i do oleju dostaje sie plyn chlodniczy ale wtedy dz oleju robi sie zupa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted March 10, 2008 Author Share Posted March 10, 2008 Na goracym silniku stan powinien byc ok 1/3 wiecej niz max. powinien podchodzic pod takie male wyciecie na bagnecie. Na ciepłym to chyba powinno być sucho? Olej jeszcze przecież nie wrócił do miski. Sucho? raczej caly zachlapany uniemozliwiajacy odczyt poziomu oleju. Przecież przed sprawdzeniem czyścisz bagnet, zaraz po wyłączeniu silnika prawie nic na bagnecie nie zobaczysz. Zakład? [ Dodano: Pon Mar 10, 2008 4:12 pm ] Na ciepłym to chyba powinno być sucho? Olej jeszcze przecież nie wrócił do miski. wyzej podalem opis z mamuala do GT98 jak to sie powinno zrobic.Sadze ze dla forka turbo S powinno byc tak samo :wink: Wiatrak, jedyna mozliwosc kiedy przybywa oleju to tak jak masz walnieta uszczelke pod glowica i do oleju dostaje sie plyn chlodniczy ale wtedy dz oleju robi sie zupa Uszczelka na 100% okej, bo jak mówiłem: było LOW, wlałem 400 ml, nie odpalałem silnika, powstało jakieś 3 mmm ponad FULL, cudów nie ma. Tłumaczę sobie to tym, że może jakimś cudem krzywo stałem, bagnet jakoś "źle" zmierzył (ale chyba 10 razy sprawdzałem)... Dodam tylko tyle, że ze wszystkich samochodów jakie miałem to w Subaru najtrudniej odczytać poziom oleju. Z jednej sytrony bagnetu zawsze pokazuje inaczej jak z drugiej.... Niby pryszcz ale nie taki pryszcz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Dodam tylko tyle, że ze wszystkich samochodów jakie miałem to w Subaru najtrudniej odczytać poziom oleju. Z jednej sytrony bagnetu zawsze pokazuje inaczej jak z drugiej.... Niby pryszcz ale nie taki pryszcz... Jak kiedyś będziesz miał okazję pomacać wyciągnięty silnik to przyjrzyj się jak bagnet jest poprowadzony, przestanie Cię dziwić trudność odczytu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
foreks Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 w foresterze tez pod mocnym ukosem idzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Przypomnę tylko , ( pewnie wszyscy wiedza :roll: ) , że ten rysunek konewki na bagnecie ma być przodem do sprawdzajacego... :!: :wink: AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 w foresterze tez pod mocnym ukosem idzie? Przecież to taki sam silnik jak reszta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Wiatrak, odpal furkę, niech pochodzi na wolnych obrotach, zgaś i sprawdź poziom oleju rano. A potem się zabierz za odsysanie jak dużo przelałeś. Od min. na bagnecie do max. powinien wchodzić jeden litr oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Wiatrak, tak jak pisze hogi rusz auto pojedz najlepiej do jakiegos centrum handlowego zostaw auto w garazu podziemnym ( bo masz pewnosc ze jest poziom) idz na zakupy i pozniej sprawdz choc nie hcce mi sie wierzyc ze po 400ml przeszlo ci ponad max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Wiatrak, tak jak pisze hogi rusz auto pojedz najlepiej do jakiegos centrum handlowego zostaw auto w garazu podziemnym ( bo masz pewnosc ze jest poziom) idz na zakupy i pozniej sprawdz choc nie hcce mi sie wierzyc ze po 400ml przeszlo ci ponad max. Mi się też nie chce wierzyć! Co więcej, odciągnąłem 8 strzykawek, czyli jakies 160 ml olejku, i poziom spadł mi do 3/4 poziomu pomiędzy L i F. Normalnie to tak powinno być jakbym z pół litra odciągnął, cholera, może mam jakąś miskę nieoryginalną.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Może masz wygiętą? Ale tak mocno? Nie uderzyłeś mocno od spodu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Może masz wygiętą?Ale tak mocno? Nie uderzyłeś mocno od spodu? Nie ruszona, tzn. osłona jak nowa, zresztą i tak nic nie widać. Ale nie przypominam sobie bym w coś wjechał, możliwe, że ten plastik/osłona jest tak elastyczny, że nawet jakby w coś wjechać nie pęknie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gimli2 Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Wiatrak osłona pęka sprawdzone a co do poziomu oleju to mam to samo co Ty, było minimum, wlałem więc szybko 750 ml i poziom wskoczył 2-3 mm ponad max. silnik mam 2.0 122 KM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubble Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Hmmm, a mi chłopaki wlali 4.2l do wolnossącego EJ20. W instrukcji piszą, że maks to 4l. Trzeba to wyciągać, czy nic mu nie będzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 A ja myślałem , że między max. a min. jest pół litra... :wink: AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibowit Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 A ja myślałem , że między max. a min. jest pół litra... :wink: AK Andrzej Koper, a... bo Ty masz krótki bagnet. Hmmm, a mi chłopaki wlali 4.2l do wolnossącego EJ20. W instrukcji piszą, że maks to 4l. Trzeba to wyciągać, czy nic mu nie będzie? A jak masz na bagnecie? Jeśli oleju jest za dużo, to katalizator może powiedzieć papa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Andrzej Koper, a... bo Ty masz krótki bagnet. No to jest możliwe.....nie miałem okazji porównać.. :roll: ..a w wojsku nie byłem Ale coś pamiętam , że chyba w 99 miski olejowe zmienili i dlatego te " pół litra " tak za mną chodzi...... :razz: AK ps. może ktoś wie dokładniej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Hmmm, a mi chłopaki wlali 4.2l a mnie wchodzi zawsze 4.5 i tez pisze ze ma byc 4 :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubble Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Hmmm, a mi chłopaki wlali 4.2l a mnie wchodzi zawsze 4.5 i tez pisze ze ma byc 4 :roll: W zaturbiony wchodzi 4.5 według instrukcji. Sprawdziłem i na bagnecie jest ok, więc chyba nie ma co szumu robić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now