Skocz do zawartości

Sekwencyjna przystawka do 5MT GT/WRX


mati

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałem że fajnie byłoby mieć sekwencyjną skrzynię biegów w moim GT'ku, niestety jedyny producent przystawek sekwencyjnych jakiego znam, Ikeya Formula, nie produkuje ich do skrzyni 5MT, tylko do 6MT z STi. Czy zna ktoś może jakąś inną firmę która robi takie gadzety?

 

Tak wygląda zestaw Ikeya Formula (z seryjną skrzynią biegów) w Evo 8 :arrow:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=OevN4imds1Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda zestaw Ikeya Formula (z seryjną skrzynią biegów) w Evo 8

 

mati, jak dla mnie to ma strasznie dlugi skok :roll: .... ale ja sie nie znam.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w związku z tym mam pytanie - jaki sens ma skrzynia kłowa do streetowego auta? Bo moim zdaniem nie ma sensu z dwóch powodów:

- skrzynia kłowa szybciej się zużywa od zsynchronizowanej

- komfort jazdy jest tragiczny i trzeba się nauczyć z tym jeździć (w miejskich warunkach i tak jest to masakra).

Chyba najlepsze rozwiązanie do mocnego auta na ulicę jest zsynchronizowana na prostych zębach.

Jeśli coś pokręciłem to proszę o sprostowanie :wink: bo sam zastanawiam się nad zakupem skrzyni a'la PPG do GT-ka i myślę co najlepiej wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, no kłowa to wogóle odpada bo trzeba odpowiednio obrotami sterować żeby wbić bieg i wogóle wyższa szkoła jazdy.

A wydawało mi się że proste zęby + synchronizatory to idealny kompromis sportu i wygody codzień do mocnych aut.

Generalnie hałasu nie biorę pod uwagę bo nie ma dla mnie znaczenia. Chcę pancerną skrzynię o w miarę łatwej obsłudze, może być głośna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, no kłowa to wogóle odpada bo trzeba odpowiednio obrotami sterować żeby wbić bieg i wogóle wyższa szkoła jazdy.

 

Kto CI takich głupot naopowiadał?

 

A wydawało mi się że proste zęby + synchronizatory to idealny kompromis sportu i wygody codzień do mocnych aut.

Generalnie hałasu nie biorę pod uwagę bo nie ma dla mnie znaczenia. Chcę pancerną skrzynię o w miarę łatwej obsłudze, może być głośna.

 

To bierz kłową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, naopowiadał mi ktoś kto jeździł na kłówce w klasie A7 i mówił że generalnie to trzeba 2-3 kłowe rozwalić żeby się nauczyć tym jeździć i że wogóle kłowe są dobre ale w rajdowych sponsorowanych autach bo krótko żyją i często się je rozbiera, wymienia bo są super ale też są i awaryjne. W cywilnym aucie nikogo na to nie stać dlatego dla niewprawionych lepiej wziąć synchronizowaną bo dłużej pożyje. Chcę podkreślić że ja tylko bazuję na opiniach lepszych i bardziej doświadczonych ode mnie - moja wiedza tak daleko nie sięga i dlatego ciężko mi polemizować a jak mam wydać 15tyś. na skrzynię to muszę być na 1000% przekonany co biorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, czyli kłową można zmieniać ze sprzęgłem i bez sprzęgła? Rozumiem że w kłowej te tzw.kły czyli takie metalowe wypustki zastępują synchronizatory - tylko co to daje? Bo jak wiadomo synchronizowane skrzynie też można używać bez sprzęgła pod warunkiem wyrównywania gazem prędkości obrotowych wałków. A jak jest w kłowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kłowej wbijasz bieg na siłę i już
niezależnie od obrotów pakujesz? a jak z redukcją i hamowaniem silnikiem?

Kurcze trochę nie mogę zrozumieć różnicy pomiędzy synchronizatorami i kłami - jaka jest przewaga tych drugich nad pierwszymi skoro oba rodzaje skrzyń działają ze sprzęgłem.

Az, nie chcę zamęczać Cię głupimi pytaniami. Brakuje mi wiedzy na ten temat :oops: może ma ktoś jakieś materiały poglądowe dla zielonych w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezależnie od obrotów pakujesz?

 

 

Tak.

 

a jak z redukcją i hamowaniem silnikiem?

 

Ujmujesz i bieg niżej, jak mało pryczepności to lepiej ze sprzęgłem bo zblokuje koła.

 

Kurcze trochę nie mogę zrozumieć różnicy pomiędzy synchronizatorami i kłami - jaka jest przewaga tych drugich nad pierwszymi skoro oba rodzaje skrzyń działają ze sprzęgłem.

 

W kłowej skrzyni czas zmiany jest zerowy w porównaniu do synchronizowanej ale za to treba używac sporoo siły i jak nie wejdzie bieg to odbije boleśnie lewarek w rękę,no i można wyłamac kły.

 

Kłową mozna z i bez sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i można wyłamac kły.
tego się właśnie najbardziej boję - droga zabawka i trach :shock: dlatego zacząłem myśleć o synchronizowanej jednak - muszę jeszcze poczytać i pomyśleć a najlepiej przejechać się z kimś kto ma kłówkę i popatrzeć jak to działa w praktyce. Dzięki Az za wskazówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...