mati Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Pomyślałem że fajnie byłoby mieć sekwencyjną skrzynię biegów w moim GT'ku, niestety jedyny producent przystawek sekwencyjnych jakiego znam, Ikeya Formula, nie produkuje ich do skrzyni 5MT, tylko do 6MT z STi. Czy zna ktoś może jakąś inną firmę która robi takie gadzety? Tak wygląda zestaw Ikeya Formula (z seryjną skrzynią biegów) w Evo 8 :arrow: http://pl.youtube.com/watch?v=OevN4imds1Q Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Sprzęgło jest tradycyjne czy też sterowane przez tą przystawkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Sprzęgło zostaje tradycyjne, i skrzynia biegów też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Tak wygląda zestaw Ikeya Formula (z seryjną skrzynią biegów) w Evo 8 mati, jak dla mnie to ma strasznie dlugi skok :roll: .... ale ja sie nie znam..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 turdziGT, może i długi, ale przynajmniej nie ma szansy na wrzucenie złego biegu, np. 2 zamiast 4. (co mi się zdarzyło podczas walki u ułamki sekund :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Bez kłowej skrzyni to nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Wiem że z kłową byłoby optymalnie, ale sporo Japończyków używa te przystawki do zwyklej skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 firma KAPS robi takie przystawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Zgadzam się z Kubą, że bez kłówki to nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 firma KAPS robi takie przystawki http://www.kaps.cz/zavodni.php?page=pro ... etlang=eng Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Ok, to jest jednak przerost formy nad treścią bez kłówki. Zapominam o tym pomyśle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 A ja w związku z tym mam pytanie - jaki sens ma skrzynia kłowa do streetowego auta? Bo moim zdaniem nie ma sensu z dwóch powodów: - skrzynia kłowa szybciej się zużywa od zsynchronizowanej - komfort jazdy jest tragiczny i trzeba się nauczyć z tym jeździć (w miejskich warunkach i tak jest to masakra). Chyba najlepsze rozwiązanie do mocnego auta na ulicę jest zsynchronizowana na prostych zębach. Jeśli coś pokręciłem to proszę o sprostowanie :wink: bo sam zastanawiam się nad zakupem skrzyni a'la PPG do GT-ka i myślę co najlepiej wybrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Kłowa czy synchronizowana, na prostych zebach nie za bardzo da się jeździc po ulicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Azrael, kłowa rozumiem, ale zsynchronizowaną trudniej? Możesz powiedzieć coś bliżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Azrael, kłowa rozumiem, ale zsynchronizowaną trudniej? Możesz powiedzieć coś bliżej? Helikalne PPG trochę hałasuje, proste zęby zagłuszają własne myśli. Kłowa skrzynia po prostu wymaga zdecydowanych zmian biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Azrael, no kłowa to wogóle odpada bo trzeba odpowiednio obrotami sterować żeby wbić bieg i wogóle wyższa szkoła jazdy. A wydawało mi się że proste zęby + synchronizatory to idealny kompromis sportu i wygody codzień do mocnych aut. Generalnie hałasu nie biorę pod uwagę bo nie ma dla mnie znaczenia. Chcę pancerną skrzynię o w miarę łatwej obsłudze, może być głośna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Azrael, no kłowa to wogóle odpada bo trzeba odpowiednio obrotami sterować żeby wbić bieg i wogóle wyższa szkoła jazdy. Kto CI takich głupot naopowiadał? A wydawało mi się że proste zęby + synchronizatory to idealny kompromis sportu i wygody codzień do mocnych aut. Generalnie hałasu nie biorę pod uwagę bo nie ma dla mnie znaczenia. Chcę pancerną skrzynię o w miarę łatwej obsłudze, może być głośna. To bierz kłową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Azrael, naopowiadał mi ktoś kto jeździł na kłówce w klasie A7 i mówił że generalnie to trzeba 2-3 kłowe rozwalić żeby się nauczyć tym jeździć i że wogóle kłowe są dobre ale w rajdowych sponsorowanych autach bo krótko żyją i często się je rozbiera, wymienia bo są super ale też są i awaryjne. W cywilnym aucie nikogo na to nie stać dlatego dla niewprawionych lepiej wziąć synchronizowaną bo dłużej pożyje. Chcę podkreślić że ja tylko bazuję na opiniach lepszych i bardziej doświadczonych ode mnie - moja wiedza tak daleko nie sięga i dlatego ciężko mi polemizować a jak mam wydać 15tyś. na skrzynię to muszę być na 1000% przekonany co biorę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 No kłowe są mało odporne na błędy użytkownika, ale jak zmieniasz ze sprzęgłem to ciężko coś popsuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Azrael, czyli kłową można zmieniać ze sprzęgłem i bez sprzęgła? Rozumiem że w kłowej te tzw.kły czyli takie metalowe wypustki zastępują synchronizatory - tylko co to daje? Bo jak wiadomo synchronizowane skrzynie też można używać bez sprzęgła pod warunkiem wyrównywania gazem prędkości obrotowych wałków. A jak jest w kłowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 W kłowej wbijasz bieg na siłę i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 W kłowej wbijasz bieg na siłę i już niezależnie od obrotów pakujesz? a jak z redukcją i hamowaniem silnikiem?Kurcze trochę nie mogę zrozumieć różnicy pomiędzy synchronizatorami i kłami - jaka jest przewaga tych drugich nad pierwszymi skoro oba rodzaje skrzyń działają ze sprzęgłem. Az, nie chcę zamęczać Cię głupimi pytaniami. Brakuje mi wiedzy na ten temat może ma ktoś jakieś materiały poglądowe dla zielonych w tym temacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 niezależnie od obrotów pakujesz? Tak. a jak z redukcją i hamowaniem silnikiem? Ujmujesz i bieg niżej, jak mało pryczepności to lepiej ze sprzęgłem bo zblokuje koła. Kurcze trochę nie mogę zrozumieć różnicy pomiędzy synchronizatorami i kłami - jaka jest przewaga tych drugich nad pierwszymi skoro oba rodzaje skrzyń działają ze sprzęgłem. W kłowej skrzyni czas zmiany jest zerowy w porównaniu do synchronizowanej ale za to treba używac sporoo siły i jak nie wejdzie bieg to odbije boleśnie lewarek w rękę,no i można wyłamac kły. Kłową mozna z i bez sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 no i można wyłamac kły. tego się właśnie najbardziej boję - droga zabawka i trach :shock: dlatego zacząłem myśleć o synchronizowanej jednak - muszę jeszcze poczytać i pomyśleć a najlepiej przejechać się z kimś kto ma kłówkę i popatrzeć jak to działa w praktyce. Dzięki Az za wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 To ja wkleje obrazek poglądowy elementów skrzyni kłowej (od jakiegoś peugeota) Patrząc na jej budowe to te kły mają naprawde ciężkie życie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się