Jump to content

Wyciek oleju ze skrzyni biegów


forrest

Recommended Posts

Witam,

Legacy zostawia plamy oleju.

Myślałem że to wina cieknącego zbiorniczka wspomagania, ale po uszczelnieniu zbiorniczka nadal skądś "kapie" na postoju.

Wyciek z okolic łączenia silnik/skrzynia (automat) widać od spodu - kapie na wydech i po nim spływa, niestety źródła jeszcze nie zlokalizowałem.

 

Skrzynia działa bez zarzutu, płynnie zmienia biegi, nie szarpie, rusza delikatnie po puszczeniu pedału hamulca.

 

Do skrzyni nalano zbyt dużo oleju - kilka cm ponad Full - czy to może być przyczyna?

Jak zlokalizować źródło, czy ktoś ma pomysł co to może być (jakieś uszczelnienie między silnikiem/skrzynią)?

 

Auto mam od niedawna.

Każda podpowiedź jest dla mnie cenna.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czesto kapie z elastycznych przewodow wspomagania kierownicy, wlasnie w okolicach laczenia skrzyni z silnikiem i bezposrednio na wydech, sprawdz czy te przewody nie sa przypadkiem zaolejone :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o olej w skrzyni (czerwony).

Stan oleju przy zapalonym silniku ok 2 cm ponad full, wg niektórych taki stan jest OK?

 

Cieknie nawet na postoju zaraz po uruchomieniu silnika, bez zmiany przełożeń skrzyni (na P).

 

 

*Legacy96

Dokładnie w tym miejscu kapie i coś mi się wydaje że trafiłeś.

Zmylić mógł kolor oleju bo też czerwony. :oops:

Jakieś doświadczenia z przewodami wspomagania? Z cieknącym zbiorniczkiem się już uporałem.

Jak się do tego tematu zabrać?

 

Jeszcze jedno lamerskie pytanie:

Co jest między silnikiem i skrzynią (sprzęgło hydrokinetyczne? coś jeszcze?), jest tam miarka (przynajmniej mi na to wygląda) po przeciwnej stronie niż miarka od oleju w skrzyni. :???: :?:

 

Dzięki za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o olej w skrzyni (czerwony).

Stan oleju przy zapalonym silniku ok 2 cm ponad full, wg niektórych taki stan jest OK?

 

Cieknie nawet na postoju zaraz po uruchomieniu silnika, bez zmiany przełożeń skrzyni (na P).

 

 

*Legacy96

Dokładnie w tym miejscu kapie i coś mi się wydaje że trafiłeś.

Zmylić mógł kolor oleju bo też czerwony. :oops:

Jakieś doświadczenia z przewodami wspomagania? Z cieknącym zbiorniczkiem się już uporałem.

Jak się do tego tematu zabrać?

 

Jeszcze jedno lamerskie pytanie:

Co jest między silnikiem i skrzynią (sprzęgło hydrokinetyczne? coś jeszcze?), jest tam miarka (przynajmniej mi na to wygląda) po przeciwnej stronie niż miarka od oleju w skrzyni. :???: :?: Dzięki za odpowiedzi.

 

Jest tam przedni dyferencjal , i miarka ta jest do mierzenia poziomu oleju w przednim dyferncjale.

A co do wycieku w AT...nie powinno to byc przyczyna zbyt wysokiego poziomu.Niektorzy mechanicy, wymieniajac ATF, patrza poprostu w instrukcje, gdzie jest napisane, ze AT ma okolo 9 litrow ATF.Jednakze tak naprawde, do serwisowania potrzebne jest niecale 5 litrow( na wymiane)Radzil bym sprawdzic polaczenie skrzyni z przednim dyferencjalem...niekiedy lubi sie rozsczelnic, szczegolnie po kilku latach i duzym przebiegu.

Link to comment
Share on other sites

Ja nalałem shell'a do wspomagania.

Czytam że są Dextron II i III który lać do Legaca?

 

E12 wie.... :mrgreen: ...

 

AK

 

 

To Ci sie udało :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja nalałem shell'a do wspomagania.

Czytam że są Dextron II i III który lać do Legaca?

 

E12 wie.... :mrgreen: ...

 

AK

Napisz do SIPu tam wiedzą najlepiej :mrgreen: :razz:

 

Wystarczy DEXII , :idea:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...