forrest Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Witam, Legacy zostawia plamy oleju. Myślałem że to wina cieknącego zbiorniczka wspomagania, ale po uszczelnieniu zbiorniczka nadal skądś "kapie" na postoju. Wyciek z okolic łączenia silnik/skrzynia (automat) widać od spodu - kapie na wydech i po nim spływa, niestety źródła jeszcze nie zlokalizowałem. Skrzynia działa bez zarzutu, płynnie zmienia biegi, nie szarpie, rusza delikatnie po puszczeniu pedału hamulca. Do skrzyni nalano zbyt dużo oleju - kilka cm ponad Full - czy to może być przyczyna? Jak zlokalizować źródło, czy ktoś ma pomysł co to może być (jakieś uszczelnienie między silnikiem/skrzynią)? Auto mam od niedawna. Każda podpowiedź jest dla mnie cenna. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Zacznij od odessania nadmiaru oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Zacznij od odessania nadmiaru oleju. I jaki to olej kapie...silnikowy :?: czy z AT...(taki sam jak od wspomagania kolor :?: ) AK ps.stan oleju w AT spr. przy zapalonym silniku.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Czesto kapie z elastycznych przewodow wspomagania kierownicy, wlasnie w okolicach laczenia skrzyni z silnikiem i bezposrednio na wydech, sprawdz czy te przewody nie sa przypadkiem zaolejone Link to comment Share on other sites More sharing options...
forrest Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Chodzi o olej w skrzyni (czerwony). Stan oleju przy zapalonym silniku ok 2 cm ponad full, wg niektórych taki stan jest OK? Cieknie nawet na postoju zaraz po uruchomieniu silnika, bez zmiany przełożeń skrzyni (na P). *Legacy96 Dokładnie w tym miejscu kapie i coś mi się wydaje że trafiłeś. Zmylić mógł kolor oleju bo też czerwony. Jakieś doświadczenia z przewodami wspomagania? Z cieknącym zbiorniczkiem się już uporałem. Jak się do tego tematu zabrać? Jeszcze jedno lamerskie pytanie: Co jest między silnikiem i skrzynią (sprzęgło hydrokinetyczne? coś jeszcze?), jest tam miarka (przynajmniej mi na to wygląda) po przeciwnej stronie niż miarka od oleju w skrzyni. :???: :?: Dzięki za odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Zmylić mógł kolor oleju bo też czerwony. Zazwyczaj to ten sam olej - dextron Link to comment Share on other sites More sharing options...
darius darecki Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Chodzi o olej w skrzyni (czerwony).Stan oleju przy zapalonym silniku ok 2 cm ponad full, wg niektórych taki stan jest OK? Cieknie nawet na postoju zaraz po uruchomieniu silnika, bez zmiany przełożeń skrzyni (na P). *Legacy96 Dokładnie w tym miejscu kapie i coś mi się wydaje że trafiłeś. Zmylić mógł kolor oleju bo też czerwony. Jakieś doświadczenia z przewodami wspomagania? Z cieknącym zbiorniczkiem się już uporałem. Jak się do tego tematu zabrać? Jeszcze jedno lamerskie pytanie: Co jest między silnikiem i skrzynią (sprzęgło hydrokinetyczne? coś jeszcze?), jest tam miarka (przynajmniej mi na to wygląda) po przeciwnej stronie niż miarka od oleju w skrzyni. :???: :?: Dzięki za odpowiedzi. Jest tam przedni dyferencjal , i miarka ta jest do mierzenia poziomu oleju w przednim dyferncjale. A co do wycieku w AT...nie powinno to byc przyczyna zbyt wysokiego poziomu.Niektorzy mechanicy, wymieniajac ATF, patrza poprostu w instrukcje, gdzie jest napisane, ze AT ma okolo 9 litrow ATF.Jednakze tak naprawde, do serwisowania potrzebne jest niecale 5 litrow( na wymiane)Radzil bym sprawdzic polaczenie skrzyni z przednim dyferencjalem...niekiedy lubi sie rozsczelnic, szczegolnie po kilku latach i duzym przebiegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
forrest Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 Ja nalałem shell'a do wspomagania. Czytam że są Dextron II i III który lać do Legaca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Ja nalałem shell'a do wspomagania.Czytam że są Dextron II i III który lać do Legaca? E12 wie.... ... AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Ja nalałem shell'a do wspomagania.Czytam że są Dextron II i III który lać do Legaca? E12 wie.... ... AK To Ci sie udało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Ja nalałem shell'a do wspomagania.Czytam że są Dextron II i III który lać do Legaca? E12 wie.... ... AK To Ci sie udało :razz: AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
E12 Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Ja nalałem shell'a do wspomagania.Czytam że są Dextron II i III który lać do Legaca? E12 wie.... ... AK Napisz do SIPu tam wiedzą najlepiej :razz: Wystarczy DEXII , Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 E12 wie.... ... Napisz do SIPu tam wiedzą najlepiej :razz: E12 , śmieję sie bo wątek o "wycieku oleju" równolegle na dwóch forach jest prowadzony a na drugim Ty odpowiadasz.... :wink: AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
E12 Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 .....a jest jeszcze jakieś forum Subaru :?: ach te chińczyki wszystko podrobią .... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now