kofcio Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Witam, Chciałbym spytać fachowców, co można zmienić w seryjnym, (ambitnym), wolnym ssaku w kwestii zawieszenia. Raaaczej chodziłoby mi o amatorskie pojeżdżawki, żeby koszt modyfikacji nie przekroczył wartości nowej dwójki. Na zmianę auta zawsze przyjdzie czas... Pozdrawiam, Marcin P.S. Jeśli chodzi o off-top'a to od dzisiaj moja czarna dwójka jest oświniona, więc bardzo chętnie przyjmę na kark obtrąbienie tudzież obmachanie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Nowe grubsze (odpowiednio dobrane) stabilizatory z łącznikami i powinno mniej się bujać, do tego ewentualnie jeszcze ALK + mała zmiana nastaw geometrii i będzie fajnie skręcać Ja tak mam i jestem zadowolony. Nie wiem tylko czy cokolwiek można u Ciebie w aucie na gwarancji wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kofcio Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 Nie wiem tylko czy cokolwiek można u Ciebie w aucie na gwarancji wymienić. Myślę, że można sporo zmienić jeśli się zleci prace do ASO bez utraty gwarancji. Koszt odrobinę większy, ale jest kwit. Chciałbym wiedzieć na początek co pozwoli mi lepiej wykorzystać możliwości tego auta... Później pomyślę o zmianie. Narazie chciałbym się uczyć techniki i niewielkim kosztem przygotować auto do szybszej jazdy :cool:. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Aktualnie jeżdżę prawie identycznym wolnossakiem i mam wrażenie że wiele złego robią koła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 kofcio, moze cos z tego Ci sie przyda, dziala praktycznie w kazdym Subaru: http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=498338 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Co do samych kół to mam mieszane uczucia... WRX ma jednak więcej Nm i mocy w porównaniu do wolnossącego auta, więc i nieco więcej miejsca na eksperymenty z wielkością felgi i szerokością opony. W nowych imprezach też nie jest tak strasznie źle bo tam 160 kucy jest... ale u mnie jest ich 115 i nie wiadomo ile już uciekło :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Nowe grubsze (odpowiednio dobrane) stabilizatory z łącznikami i powinno mniej się bujać, do tego ewentualnie jeszcze ALK + mała zmiana nastaw geometrii i będzie fajnie skręcać Ja tak mam i jestem zadowolony. Nie wiem tylko czy cokolwiek można u Ciebie w aucie na gwarancji wymienić Możesz podać przybliżony koszt takiej zabawy? Głównie cena części mnie interesuje. Aktualnie jeżdżę prawie identycznym wolnossakiem i mam wrażenie że wiele złego robią koła. Co konkretnie proponujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 koszt 2 stabilizatory ok 1000zl komplet lacznikow ok 600zl zawias (amory + sprezyny ) od 2500zl + robocizna i jakies pierdolki , powinoo sie zamknac w 5000-6000zl. Polecam poszperac po stronach brytyjskich ceny ok 20% tansze niz u nas i wieksza dostpnosc czesci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Nowe grubsze (odpowiednio dobrane) stabilizatory z łącznikami i powinno mniej się bujać, do tego ewentualnie jeszcze ALK + mała zmiana nastaw geometrii i będzie fajnie skręcać Ja tak mam i jestem zadowolony. Nie wiem tylko czy cokolwiek można u Ciebie w aucie na gwarancji wymienić. Polecam - nawet w STI, które ma bardziej sportowe zawieszenie taki zestaw zrobił kolosalną różnicę. PS Już wiem, co będą kupowali właściciele imprezy MY'08 zaraz po odebraniu samochodu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 ps z tego co mi pisali to stare GT ma przedni stab cienszy niz wolny ssak:PPP(ale ma za to tylni ktorego tam brak:(() Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Co konkretnie proponujesz? Jeszcze nic, teraz zmienie na letnei i zobaczę, najpierw zacznę od geometrii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Jaki jest rozmiar kol i opon w tym samochodzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kofcio Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 Jaki jest rozmiar kol i opon w tym samochodzie? ...fabrycznie jest 205/55 R16 i takie mam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 To nie jest jeszcze tak tragicznie, ale mozna sie zastanowic nad zmiana na opony z twarda scianka, np Kumho Ecsta MX, albo od razu na jakies lekkie 17". Link to comment Share on other sites More sharing options...
kofcio Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 To nie jest jeszcze tak tragicznie, ale mozna sie zastanowic nad zmiana na opony z twarda scianka, np Kumho Ecsta MX, albo od razu na jakies lekkie 17". Nad tym powoli myślę. Poupalam troche to wytrę co mam i właśnie myślałem o jakichś run-flat'ach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 właśnie myślałem o jakichś run-flat'ach... To kompletnie niedobry pomysł Link to comment Share on other sites More sharing options...
kofcio Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 kofcio, moze cos z tego Ci sie przyda, dziala praktycznie w kazdym Subaru:http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=498338 Dzięki!! Jakoś tego nie znalazłem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Jaki jest rozmiar kol i opon w tym samochodzie? ...fabrycznie jest 205/55 R16 i takie mam. A nie powinno być 205/50 R16 ? Moje SI stoi właśnie na takim rozmiarze. 205/55 to mam zimówki i po zmianie na letnie 205/50 nastapiła duża poprawa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kofcio Posted February 29, 2008 Author Share Posted February 29, 2008 A nie powinno być 205/50 R16 ? Moje SI stoi właśnie na takim rozmiarze. 205/55 to mam zimówki i po zmianie na letnie 205/50 nastapiła duża poprawa. Zerknę dzisiaj do garażu na letnie, bo się zakręciłem. Kupiłem taki sam rozmiar zimówek (przynajmniej tak mi się wydaje). :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Też mam w Imprezie 205/50 i to zarówno lato jak i zima Link to comment Share on other sites More sharing options...
kofcio Posted March 1, 2008 Author Share Posted March 1, 2008 Też mam w Imprezie 205/50 i to zarówno lato jak i zima To prawda. Letnie są 205/50, więc będzie drobna poprawa . Dzięki za wszystkie sugestie i linki. Powoli będę wdrażał plan w życie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now