Przemeq Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Przemeq, DCCD-A jest rozpięte w takiej sytuacji. O tym właśnie mówię: będąc rozpięte, są "nieaktywne", a więc nie wariują 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 tylko wiskozy i płytki trochę wprowadzają zaburzeń Ale zaburzenie w płytkowej wynika tylko z jej 'preloadu' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Chyba, że po prostu jest zepsuta, bo nie ma szpery i mieli na wyjściu Z E P S U T A A poważnie to na wyjściu możesz zastosować tzw. sztuczną szperę, czyli lewą nogą przytrzymać lekko hamulec. Uprzedzam, trudna sztuka, trzeba bardzo dużo ćwiczyć i przede wszystkim umieć hamować lewą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 TomaszRT, Generalnie chodzi o sytuację gdy auto nie hamuje idealnie prosto albo jedno z kół zablokuje się np. przy podbiciu na jakiejś dziurze, wtedy szczególnei gdy jest ABS jest problem - ABS widzi że jedno koło staje więc odpuszcza hamulec, ale siła przekazana przez szperęna sąsiednie koło powoduje że drugie też zacyzna stawać,w iec ABS odpuszcza oba, wtedy to 1. zacyzna się kręcic i takie sprzezneie zwrotne powstaje, ukłąd ABS moze torchę od tego glupieć, to sięoczywiscie w aucie AWD przez wał przekazuje na druga oś jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Azrael, opisaną przez Ciebie sytuację rozumiem. Zapytam może inaczej.. Jeśli mielibyśmy teoretyczną szperę (2 way, preload = 0 jednostek) to po wciśnięciu sprzęgła szpera nie działa podczas hamowania? Jeśli mielibyśmy teoretyczną szperę (1 way, preload = 10 jednostek) to po wciśnięciu sprzęgła szpera mimo wszystko podczas hamowania zadziała z siłą =< preload? Czy może ja nie do końca rozumiem budowę/działanie szpery płytkowej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Trochę to skomplikowane ale jak dobrze rozumiem jedna i druga nie zadziała, ale toraczej teoretyczne przypadki. 1-way to raczej tylko z przodu, a 0 preload to się nie spotkałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 a 0 preload to się nie spotkałem Ja również, dlatego napisałem 'teoretyczna szpera' :wink: To jeszcze jedno pytanie Jakimi parametrami możemy opisać szperę płytkową ? n-way, preload ? czy jeszcze jakieś parametry ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 TomaszRT, To n-way to uproszczenie , są jeszcze "ramp angles". W autach wyczynowych się to "n-way" reguluje płynnie różnymi krzywkami. Np. Lancer Grp.N ma bodajze 35/65 ramp angles. Te kąty odpowiadają za dynamikę spięcia dyfra wraz z dodawaniem/ujmowaniem gazu. Można mieć np. mały preload ale przy dodaniu gazu dyfer spina się gwałtownie. TO wpływa na "przyjazność" dla kierowcy. Szczerze móiac to jest to już zadanie dla inżynierów w fabrykach żeby te rzeczy dobierać do konkretnych zastosowań, dla mnie to troche za skomplikowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Azrael, czyli ten ramp angle to kąt rozwarcia tego klinowego wycięcia gdzie napiera pinion shaft (jak to się po polsku nazywa ?). Przykład Lancera gr.N rozumiem w ten sposób, że 35 to kąt w kierunku 'przyspieszania' a 65 w kierunku 'hamowania'. Co za tym idzie szybciej/mocniej spina przy przyspieszaniu niż hamowaniu. Z powyższych rozumiem, że stricte 2way jest przypadkiem gdy te kąty są równe np 45/45, a 1way gdy ten drugi kąt wynosi 180. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 TomaszRT, chyba jest odwrotnie 35 przyhamownaiu a 65 przy przyszpieszaniu, musiałbym sprawdzić na rozebranym dyfrze bo z opisu części w dokumentacji to nie wynika, ale tak mi się wydaje że jest logiczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Azrael, czym ostrzejszy kąt tego rozwarcia klinowego, tym większa siła działająca prostopadle (czyli działająca na boki i dociskająca do siebie elemetny cierne szpery). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 erixon, AFAIR to napisał tak Czopik w WRC, tez uważasz go za "truckera"? Właśnie On tak powiedział - wiedziałem, że mogę na Ciebie liczyć Az [ Dodano: Wto Lut 26, 2008 8:43 pm ] Ja nie hamuję silnikiem i stosuję heel&toe przy redukcjach. W poprzednim francuzie dzięki temu nie miałem problemów ze skrzynią, a koledzy w tym samym modelu wymieniali skrzynki po parę razy...... No i właśnie o to chodzi - a co Ty o takim hamowaniu myślisz Az? [ Dodano: Wto Lut 26, 2008 8:51 pm ] Śmiem się nie zgodzić. W hamowaniu awaryjnym silnik tylko przeszkadza i wprowadza zakłocenia do hamowania, ciśniemy hamulec i sprzęgło zawsze. Hamowanie awaryjne to sytuacja któa się zdarza 1-2 razy w życiu, jak zdarza się czesciej to mamy jakiś problem ze sobą. Wspomaganie biegami to może było potrzebne w kanciaku, współczesne auta mają hamulce wystarczające do 100% wykorzystania przyczepnosci wszystkich 4 kół. Już wiem co o tym myślisz - moje przekonanie zostało potwierdzone przez Ciebie - nic dodać, nic ująć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 No i właśnie o to chodzi - a co Ty o takim hamowaniu myślisz Az? Ja zawsze używam heel&toe przy redukcjach, to dla mnie odruch prawie bezwarunkowy. Z autami staram się obchodzi c delikatnie ale różnie to mi wychodzi, z hamulcami miewam problemy w naszych potworkach, ale to raczej dlatego ze za dużo hamuję po prostu bo za mało jeżdżę i za mało pewnie jadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 heel&toe pytanie od mniej wprawionego: co oznacza ten termin i co to daje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Przy redukcji biegu palcami u nogi naciskasz hamulec a pieta dodajesz gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 kashmere, tak się domyślałem ale pytanie podstawowe: co to daje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 podtrzymujesz obroty na wyzszym poziomie. Dobrze mowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Kruk, spróbuj przy redukcji zdjąc nogę ze sprzęgła - czujesz to szarpnięcie? Tutaj mozesz to robić błyskawicznie i nie ma żadnego szarpnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 chcialem juz rozciagac stope, ale przy Tobie Dzanek mnie ostudzil, ze w ten sposob oszczedze skrzynie, ale poddam probie silnik - skaczace wysoko obroty :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 foreksz, jak zmieniasz biegi we włąściwych momentach to się silnikowi nic nie dzieje, z reszta masz limiter więc go nie przekręcisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ok, zatem rozciagam. warto tyci tyci zainwestowac w nakladki - jestem leworeczny i lewonozny, mam z prawa stopa problemy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 foreksz, musze obadać czy w tym Twoim STI pedały są dobrze ustawione czy źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Azrael, w sumie dostales juz propozycje nie-do-odrzucenia a w temacie dzis po konsultacjach z Toba i cafitem w koncu, jakies 8m-cy za pozno, umowilem sie jutro na wstepne ploteczki z Wroblem na bemowie. nie kaz mi cytowac naszej rozmowy, ale juz goscia polubilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 foreksz, daj znać jak poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Przy redukcji biegu palcami u nogi naciskasz hamulec a pieta dodajesz gazu spróbuj przy redukcji zdjąc nogę ze sprzęgła - czujesz to szarpnięcie? Tutaj mozesz to robić błyskawicznie i nie ma żadnego szarpnięcia. W teorii trudno mi to sobie wyobrazić - muszę kogoś popodglądać to skumam (tylko kogo?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się