Skocz do zawartości

Zimowe kapcie do Legacy?


Bluetooth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakie opony są polecane na zimę do Legacy? Standardowo mam tak jak przychodzi z fabryki - Potenza 215/45R17. Czy na zimę warto rozważać węższe obręcze i wyższy profil gumy?

 

Pozdrawiam

Bluetooth

 

Ja bym założył takie same opony na zimę. Nie sądzę, aby zakładanie węższej opony miało sens na te same felgi. Jeśli już, to można wrzucić 16-ki, ale to wiąże się z zakupem nowych felg i wtedy włożyć troszkę węższą oponę, ale bez przesady - nie mniej niż 205.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja trochę z innej strony zapytam. Jakie felgi stalowe pasują do legacy? Chcę sobie na zimę kupić zwyczajne stalówki, ale panowie sprzedający takowe trochę słabo się orientują gdy podać te dane, które stoją na stronie SIP. Na stronie SIP jest napisane, że mam koła 6,5 JJ 16 (cokolowiek to znaczy - poza tym, że jest to 16'' - reszta jest dla mnie niezrozumiała) a opony 205/55 R 16. Nie ma nic o rozstawie śrub, a może jest, tylko ja słabo czytam...

 

W jaki rozmiar powinienem mierzyć? Czy jest sens zakładać 16 calowe felgi stalowe, czy też założyć 15-tki i trochę wyższe opony? Doradźcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja trochę z innej strony zapytam. Jakie felgi stalowe pasują do legacy? Chcę sobie na zimę kupić zwyczajne stalówki, ale panowie sprzedający takowe trochę słabo się orientują gdy podać te dane, które stoją na stronie SIP. Na stronie SIP jest napisane, że mam koła 6,5 JJ 16 (cokolowiek to znaczy - poza tym, że jest to 16'' - reszta jest dla mnie niezrozumiała) a opony 205/55 R 16. Nie ma nic o rozstawie śrub, a może jest, tylko ja słabo czytam...

 

W jaki rozmiar powinienem mierzyć? Czy jest sens zakładać 16 calowe felgi stalowe, czy też założyć 15-tki i trochę wyższe opony? Doradźcie proszę.

 

6,5 - szerokośc felgi

JJ - typ rantu felgi

16 - średnica

 

Jaki rozstaw śrub ma legac - tego nie wiem. Możesz się dowiedzieć w każdym nieco większym serwisie oponiarskim, który zajmuje się sprzedażą felg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też odnośnie zimówek... Kupiłem autko z 3 zimówkami (1 uszkodzona) i ..raczej do kompletu nie znajdę nigdzie więc pytanie czy jeżeli zakupię 2 inne zimówki to będzie z punktu widzenia zimowej jazdy dobrze - w imprezie gl ? Powiedzieli mi w jakimś punkcie że do autka z napędem na 4 zakłąda się 4 takie same opony ale jeśli to tylko taka gadka szmatka teoretyczna, niewiele w rzeczywistości mająca do rzeczy to szkoda kasy.

 

pzdr

GRzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Do Legacy 3.0 stsujemy ten sam rozmiar, który jest montowany fabrycznie (215/45 17).

Oczywiście zalecamy Pirelli, z kórymi mamy nie tylko umowę, ale i brdzo dobre doświadczenia.

 

 

Łącze pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Legacy 3.0 stsujemy ten sam rozmiar, który jest montowany fabrycznie (215/45 17).

Oczywiście zalecamy Pirelli, z kórymi mamy nie tylko umowę, ale i brdzo dobre doświadczenia.

 

A jakie konkretnie modele Pirelli mamy do wyboru? Trzeba zamawiać, czy są w miarę od ręki (za kilka tygodni będę na przeglądzie 5000 i wtedy pewnie od razu bym skorzystał z oferty, zwłaszcza, że zmieniam zwyczajowo na Wszystkich Świętych)?

 

Pozdrawiam

Bluetooth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Powiedzieli mi w jakimś punkcie że do autka z napędem na 4 zakłąda się 4 takie same opony ale jeśli to tylko taka gadka szmatka teoretyczna, niewiele w rzeczywistości mająca do rzeczy to szkoda kasy.

 

pzdr

GRzegorz

 

Z tego co słyszałem (i czytałem) to nie jest to tylko teoria. Ja też kupiłem auto z 3-ma zimówkami i właśnie poleciały na aukcji :)

Biorę od teścia koła od Passata - on zimą nie jeździ a chyba pasują (jeszcze nie sprawdzałem bo i nie było po co)

Pozdrawiam!

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Ponieważ zima już jutro formalnie przejdzie do historii, chciałem rozliczyć ten wątek.

 

Po pierwsze czapka z głowy przed Dyrekcją za radę pozostania na niskoprofilowym rozmiarze:

Do Legacy 3.0 stsujemy ten sam rozmiar, który jest montowany fabrycznie (215/45 17).

To ma duży sens, bo w sumie jazdy po śniegu w zimie to mniej niz połowa zrobionych kilometrów, a przynajmniej nie ma frustracji że się guma na zakręcie zawija...

 

Po drugie - to pewnie wszyscy wiedzą, ale warto powiedzieć raz jeszcze - S-AWD w zimie to poezja. Napęd w Legacu rozłożony (automat) mocniej na tył niz na przód daje ogromną radość - boczki wychodzą bajecznie łatwo i pewnie ;)

 

Po trzecie - szkoda, że Pirelli nie dostarcza odpowiedniego rozmiaru w górnej klasie :(. Ja w związku z tym zdecydowałem się na Micheliny Alpin 2 i muszę przyznać, że spisały się fenomenalnie (zawsze mam taką zasadę, że jak nie wiem jaką gumę kupić to kupuję Michelina ;)).

 

PS> Najlepsze warunki do zimowego subarzenia znalazłem na Słowacji - tam większość dróg nie jest solona, pozostaje pokryta grubą warstwą ubitego śniegu. Poezja...

 

Cheers,

Bluetooth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń z szerokimi zimówkami wynika,że jeździ się na nich dobrze zarówno po asfalcie jak i po śniegu i lodzie, przeważnie na mokrym są nawet lepsze od węższych, natomiast zawsze było kiepsko przy ruszaniu samochodem po śniegu- zwłaszcza pod górkę- w ośce jest to bardzo denerwujące. Ale piszesz,że w Legasiu zero problemów i warto pozostać przy rozmiarze fabrycznym....dobrze zrozumiałem?Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale piszesz,że w Legasiu zero problemów i warto pozostać przy rozmiarze fabrycznym....dobrze zrozumiałem?

Dokładnie. Jak ktoś jeździ w lecie da niskim profilu to w zimie na wyższym strasznie cierpi. Dlatego po doświadczeniach uważam, że trzeba zostać na fabrycznym - niskim, tylko zmienić typ gumy na zimowy.

 

Z tym ruszaniem to robiłem najróżniejsze eksperymenty i zawsze było bezproblemowo. Bardziej się bałem jakiegoś pływania po błocie pośniegowym itp, ale tutaj symetria napędu jest powalająca. Można przy 40/h dać ognia i auto bez mrugnięcia zbiera się do przodu. Czasem jest minimalne wyjście boczkiem, które dziecinnie łatwo daje się skontrować (a nawet jak się komuś nie uda, to ABSik przyhamuje jedno kółko i auto sie prostuje). Przy skrzyni manualnej, która dzieli moment 50:50 pewnie te boczki będą rzadsze (szkoda ;)).

 

Cheers,

Bluetooth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniełem na 205/60/16 Michelin PA2 (oczywiście razem z felgami)

Na polskie dziurawe drogi super! Przed zakupem obawiałem się troszkę niskiego profilu aczkolwiek Outback stoi na 215/55/17 wybrałem węższe i jestem zadowolony. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...