Skocz do zawartości

Wydech do Forestera


Hogi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Panowie prosze o pomoc, mam obecnie VORTEXa warczy fajnie. Urodzila mi sie cora i zona kolki ciosa na glowie bym go zamienil na cichszy (niestety wrocilem do samego backboxa H&S, ale przy moim automacie i sportowym kacie rodem ze specC. brzmi tak cichutko ze chce wrocic do Vortexa, co zrobic by moc przy kobitkach w aucie jezdzic ciszej, a samemu glosniej jak (jeszcze) lubie ?

Pomyslalem o silencerze ale sprzedawcy pisza iz to nic nie da ! ze sama wkladka nie wyciszy Boxa ???

Co wy na to?

Jakies pomysly ?

 

KACPERO_1

 

corka wracala ze szpitala juz na Vortexie i potem kilkanascie razy jazda po miescie, ale zona marudzi ze ogluchnie mi dziecko itd... wiec zmienilem moj H&S jest z racji automatu oraz sportowego kata duuuzo cichszy wiec juz tak nie cieszy. Czy wsadzenie silencer-a jest rozwiazaniem czy tez nie warto nawet tych 30 pln wydac ???

 

Tomasz

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

po przeczytaniu watku troszke mi sie pomieszało

mam pytanie

pacjent to subaru forester 2006r 2.5turbo w automacie(nie wiem czy to ma znaczenie)

jego dzwiek -no coż chyba brak dzwieku dobija

czy wymiana tylko ostatniego tłumika pomoze aby wydobyć charakterystyczny bulgot subaru

samochod sluzy rowniez do tras wiec zeby nie bylo za glosno-chociaz dzwiek to priorytet:)

jak da rade wydobyc ten bulgot samym tłumikiem,to co proponujecie??

z góry dzieki za odpowiedz i doradzenie,bo teraz to strasznie dziwnie sie jezdzi

psnie zalezy mi na zwiekszaniu mocy interesuje mnie sam dzwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nieszczelny, tylko po remapie tak w rurze dmucha :mrgreen:

 

Dmucha jak ta lala, nieco głośniej od mojego, ale to pewnie dlatego, że ma więcej mocy. Niemniej dźwięki przyjemne dla ucha a odpycha się świetnie. Dzięki za spota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nieszczelny, tylko po remapie tak w rurze dmucha :mrgreen:

 

Dmucha jak ta lala, nieco głośniej od mojego, ale to pewnie dlatego, że ma więcej mocy. Niemniej dźwięki przyjemne dla ucha a odpycha się świetnie. Dzięki za spota.

NP, żona jechała obok i mówi że wrzeszczy teraz. Ale śmiga rzeczywiście duuużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie otóż od kilku dni, przy mocniejszym depnięciu raz na jakiś czas pojawia się syczenie z wydechu, szczególnie na pierwszym biegu. Z początku wydawało mi się, że to turbina, ale odgłos wyraźnie idzie z wydechu. U siebie mam dp perrina ze sportowym katem, center zostawiłem seryjny, a backbox mam prodrive. Wydaje mi się że auto jest też trochę słabsze. Nie wyświetla mi się żaden komunikat, nie podłączałem jeszcze kompa. Może być to padnięta lub padająca sonda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1kowal1

 

...automat no coz moim zdaniem a sam mam automat, to bulgot bedzie nieco mniej wyrazny niz przy manualu, czemu? nie wiem, ale u mnie jest tak. Kolega posiadajacy ten sam model, ten sam silnik (ale manual), przelozyl moj srodek+ puszke (obie H&S-a) do siebie i bulgot byl duuuzo wyrazniejszy nie glosniejszy moze, ale wyrazniejszy !!!

Niemniej na trasy i do lansu polecam zestaw H&S-a własnie lub PRODRIVE.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

 

Wiem, że temat przewija się co chwilę i nawet tu był poruszany jednak ja dalej nie znalazłem 100% odpowiedzi.

 

2009 Forester XT, na początku zmieniłem końcowe puszki, bo z fabrycznego wydechu wydobywał się tylko świst powietrza, poprawiło się, jednak za mało. Następnie pod młotek poszedł środkowy i taka mała puszka z sondą ( 2 lub 3 kat? ) która była przed nim i przed DP. Jest lepiej i to sporo, ale jak to mówią apetyt rośnie…

 

Pytanie moje jest następujące: Czy przy zmianie Downpipe KONIECZNYM jest zrobienie remapu, czy tylko zalecane aby w pełni wykorzystać zalety wydechu turbo back? Jakie są konsekwencje wymiany DP bez remapu? o ile w ogóle jakieś są. Dlaczego kombinuję i nie chcę jechać na remap? Silnik EJ255 słynie raczej z tego, że można mu zrobić kuku nawet przy fabrycznej mocy, więc póki co nie chciałbym ryzykować i musiał bym zmienić wtryskiwacze podtlenku na wydajniejsze (obecnie 60km/cyl), a to już się wiąże z wydatkiem rzędu 4-5k za remap + modyfikację instalacji gazowej.

 

Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

Pozdrawiam, Przemek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwolniony downpipe najbardziej wpływa na przepływ spalin z silnika do wydechu i na doładowanie turbiny.

najczęściej kończy się zbyt wysokim doładowaniem i nierówną pracą turbo - np falowaniem doładowania.

w skrócie -można sobie (a właściwie silnikowi) zrobić kuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wystarczy w razie odchyłów wyregulować ciśnienie doładowania i powinno być cacy. Podjadę do kogoś kto się tym zajmuje i dopytam jeszcze jak to się ma w praktyce.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Herostrates, nie wiem jak tutaj, ale przeważnie gdy usuwałem z układu katalizator, zastępując go przelotówką, różnica w brzmieniu była spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele tematów i postów o tym na forum, po zmianie dp robi się trochę głośniej bo zwyczajnie wiecej przepływa spalin ale barwa dźwięku i jej charakterystyka ta sama. Za dźwięk najbardziej odpowiada to co wymieniłeś. Btw kompletnie nie rozumiem z jednej strony chcesz dbać o silnik itp. A z drugiej bawić się w niebezpieczna wymianę dp bez remapu. Wóz albo przewóz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swojego czasu, już ponat 3 lata temu, w poprzednim aucie (GTek) wymieniłem downpipe na przelotowy, pozostawiając seryjny tłumik końcowy.

doładowanie wzrosło minimalnie, a dźwięk prawie się nie zmienił. było ciut głośniej, ale rasowego bulgotu i tak nie było - za to akurat odpowiada kolektor wydechowy (nierównoodległościowy) i tłumik końcowy uwydatniajacy brzmienie (czyli po prostu nie tłumiący ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wóz albo przewóz
pisałem kiedyś na ten temat z COBB'em powiedzieli wprost, że downpipe nawet z zamiennikiem katalizatora WYMAGA z ich doświadczenia REMAPu inaczej szanse na uszkodzenie silnika są duże. Zaznazcylem w korespondencji, że jestem z Polski wiec na bank nie chodzilo o naciągnięcie mnie na remap u nich :-) Grzebiąc po necie, jest sporo info, z których wynika, że odetkanie wydechu na seryjnych mapach znacznie zubaża mieszankę, oraz, że subary do 1996 Sobie radzą dobrze bez grzebania z ECU natomiast późniejsze już ne-e :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szukam nowego tłumika do MY'06 wolnego ssaka i nie zależy mi ani na wyglądzie czy dźwięku (no może troszeczkę ;) tylko na trwałości i cenie. Możecie podpowiedzieć gdzie szukać i o który pytać? Jeśli mają dobre ceny to dobrze gdyby mieli cały kompletny wydech, wymienię dla świętego spokoju.

Może być gdzieś w Warszawie, Radomiu, Kielcach, Krakowie lub w Rzeszowie.

Edytowane przez sfinks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto: SF5, downpipe i centerpipe przelot ok. 2.25 cala czyli średnica seryjna, tylna puszka: custom by I-dont-know, było harcząco i dość głośno (tak lubił poprzedni właściciel, mi też się podobało).

 

Wymieniłem tylną puszkę na serię - charakter boxera zanikł :) i zrobiło się nieco tylko głośniej niż seria i praktycznie bez bulgotu. Przyjemniej za to na długich trasach...

 

Ostatnio włożona została puszka H&S dedykowana do Forka, i znowu jest głośno - muszę powiedzieć bardzo podobnie do tego, co było na początku, znowu w trasie przy 3,5-4 tys.rpm będzie trzeba się przyzwyczaić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...