Herostrates Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 czy ma ktoś może doświadczenie z tłumikiem Prodrive WSport oval tip na foresterze? Zastanawiam się nad instalacją tegoż z przelotowym centerpipe. Nie chcę mieć głośno w samochodzie.. Ja mam dokładnie taki dedykowany Prodrive do Forestera, dźwięk jak dla mnie idealny do cywilnego auta, lekki basowy pomruk, w środku niemal jak przy seryjnym a na zewnątrz wyraźna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 tzn u mnie najlepiej pomrukiwał z centerpipem i tłumikiem końcowym H&S teraz jak założyłem downpipe i upipe już jest troszeczkę gorzej ... owszem, słychać boxera, ale w kabinie jest głośniej (+świsty turbiny) wygłuszyłem cały bagażnik, teraz jeszcze wygłuszę całą podłogę PS nie wiem czy nie owinąć bandażem downpipe w celu wyciszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 co doradzacie ? jest cały przelot H&S czyli UP, DW , Center i tłumik końcowy (bez katów) lampka żadna się nie pali, ale jest za głośno ! zaraz będzie remap, a ja nie bardzo wiem co zrobić ? czy wymienić na inny tłumik końcowy, czy np założyć jakieś tłumiki na centerpipa, czy może silenta ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Mi się wydech "ułożył" po jakiś 15 tys :-) a mam dokładnie taki sam zestaw tylko w starszym Forku bardziej mnie interesuje brak CL bo u mnie jedyna metoda by go zgasić to wykręcić żarówkę.. No chyba że rzeczywiście tylko sonda odeszła do krainy wiecznych części tez wygłuszyłem cały tył ale nie tylko matami które są cholernie ciężkie ale jakąś taką 2cm matą z fizeliny czy jakoś tak... i jest ok... jak na luzie stoi to nawet nie słychać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 a ja poszedłem w drugą stronę. miałem dość głośny wydech na ~2.2 calowym przelocie, ale zapragnąłem nieco więcej ciszy. wsadziłem seryjną puszkę od WRX 05, i od razu powiem - cała ta rurka z końcową puszką jest do Forka nieco za krótka, i wydech nie wystawał spod zderzaka (tak było przynajmniej w moim przypadku) . przespawać wieszaków i sztukować rury w środku nie chciałem, zresztą puszki od WRX sedan nie dałoby się bardziej cofnąć, bo by wadziła o podłogę auta (jest dużo wyższa niż moja w Forku). odcięta została sama końcówka puszki, i między puszkę a ozdobną końcówkę wspawana rurka długości 15 cm. . z zewnątrz nie widać róznicy... no i teraz jest cicho, przy wyższych obrotach słychać przyjemny delikatny warkot. Fotkę zrobię przy jakiejś okazji, dla potomnych - może się ta wiedza komuś przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Mam kolejne pytanie - czy downpipe ze sportowym katalizatorem i centerpipe (rezonator) o wielkości 3 da się połączyć z backboxem prodrive 2,5 i czy konieczny będzie remap. Gdzieś czytałem, że jeśli się zwiększy średnicę dp i cp do 3 to konieczny będzie remap bo wariować będzie komp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 jeżeli jest katalizator, to nie tylko połączenie będzie utrudnione, bo lepiej jak 3 przechodzi w 2,5, a tak masz 2 różne grubości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Gdzieś czytałem, że jeśli się zwiększy średnicę dp i cp do 3 to konieczny będzie remap bo wariować będzie komp. Remap jest konieczny, jak mieszasz przy katalizatorach, niezależnie czy montujesz 2,5" czy 3" ... jeśli zostawiasz seryjny katalizator remap nie jest konieczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Z tą koniecznością remapu są na forum różne opinie. Tutaj piszą, że jednak remap jest konieczny nawet przy 2,5 http://muellermotorwerks.blogspot.com/2012/08/product-review-cobb-tuning-ss-3-downpipe.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 @@Herostrates, zasada jest prosta: ruszasz katalizator = robisz remap (nieważne jakiej średnicy) usuwając katalizator istnieje ryzyko przeładowania, więcej powietrza to dobrze, ale trzeba przynajmniej sprawdzić, czy paliwa też jest w zapasie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Panowie , może doradzicie mi jakiś niedrogi , sensowny wydech końcowy do Forka 2,5 N.A ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 (edytowane) niedrogi , sensowny wydech taaa to coś jak małomówna kobieta... a szczerze, to chyba pozostaje jakiś warsztat ... Edytowane 29 Listopada 2012 przez Piskoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albajn Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 ja właśnie wczoraj założyłem resztę czyli mam już cały przelot, UP, DW, Center i końcowy tłumik i jest głośno, naprawdę głośno, ale żadna kontrolka się nie pali pojeżdzę jeszcze kilka dni i remapujemy :-P Masz seryjne TD04L ? sprawdzałeś czy podniosło Ci doładowanie po zmianie up i down? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 niedrogi , sensowny wydech taaa to coś jak małomówna kobieta... a szczerze, to chyba pozostaje jakiś warsztat ... To zależy co znaczy nie drogi Nawet nie wiem ile bym musiał mieć na coś sensownego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) ja właśnie wczoraj założyłem resztę czyli mam już cały przelot, UP, DW, Center i końcowy tłumik i jest głośno, naprawdę głośno, ale żadna kontrolka się nie pali pojeżdzę jeszcze kilka dni i remapujemy :-P Masz seryjne TD04L ? sprawdzałeś czy podniosło Ci doładowanie po zmianie up i down? wszystko seria, nie wiem czy się nie podniosło, jeżdzę tak do 2tyś obrotów, delikatnie w przyszłym tyg bedzię remapowany i wtedy dr Carfit ustawi wszystko... ale DW jest z 3 na 2,5 także chyba dlatego słychać świst turbiny, jest ona fabryczna, gdyż myślę że wystarczy dla mojej "mocy" Edytowane 1 Grudnia 2012 przez KACPERO_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albajn Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) właśnie jestem ciekaw czy na Twojej seryjnej turbinie tez doładowanie wzrosło po uwolnieniu wydechu. Ja w miejsce oryginalnej FXT 2,0 włożyłem taką jak Ty masz w serii czyli TD04L, uwolniłem wydech, i doładowanie wzrosło mi do 0,7 z seryjnego 0,5.. Sterownik to o dziwo przełknał, EGT w normie, AFR do korekty tylko w mapie gazowej, na benzynie ok. Jest głośno i szybko. Auto jedzie płynniej niz seryjnie, nie szarpie ani nic podobnego. I pytanie do mądrzejszych... Ciekawe? czy normalne? Edytowane 1 Grudnia 2012 przez Albajn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 ja wskażnik dopiero teraz będę podłączał, ale u mnie po wstawieniu całego kompletnego przelotu H&S bez katów, nie pali się żadna kontrolka, tzn jest wszystko ok, a czytałem że zazwyczaj po "wywaleniu" katów - świeci się Check, czy inne.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albajn Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 u mnie tez nic nie świeci, póki co.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 to gitara :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cieba7 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 swieci sie check i miga cruise Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albajn Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 swieci sie check i miga cruise to chyba zasługa drugiej sondy. U mnie jest ona zamocowana i na razie nie zgłasza błędu. Ciekawe czy tak zostanie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Jeżdziłem jakiś czas bez remapu z downpipem Cobba. Też się nic nie świeciło do momentu kiedy nie poleciałem szybko po obwodnicy.Wtedy było krótkie szarpnięcie silnika i włączył się check i cruise. Po odpięciu akumulatora lub po kilku dniach spokojnej jazdy lampki same gasły. CACPERO_1 Szczerze polecam ci owinąć downpipa dobrym bandażem, u mnie to znacznie wyciszyło świsty od turbiny jak i też ogólnie głośność wydechu. Dodam też , że po czasie widzę,że robienie wydechu bez remapu to jakieś nieporozumienie.Remap musi być,kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 No w końcu konkretna odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 tak, tak remap musowo - to wiem, nastąpi w piątek, chyba że zasypie śniegiem Nowy Sącz :-P chodziło mi o zmniejszenie głośności... i właśnie rozważałem sprawę bandaża z dobrymi opaskami żeby wystarczył na dłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 U mnie na seryjnej TD04L jest doładowanie po uwolnieniu wydechu 0,6 choć jak wdepnę w pedał to chwilowy peak miałem chyba max 0,8 Remap...no - po przejechaniu 50 tys z uwolnionym wydechem dojrzałem do tego i wstępne rozmowy z Jako odbyte :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się