Skocz do zawartości

Wydech do Forestera


Hogi

Rekomendowane odpowiedzi

subirak,

 

kurcze napisalem dlugi wywod do ciebie i sie chol... nie wyslalo jak bede w dobrym humorze napisze raz jeszcze w podobnym pozytywnym klimacie. ogolnie streszcze to jednym zdaniem. zamowilem konkrestnie na mnie skrojony wydech i liczylem iz taki otrzymam. kilkaset kilometrow kilka godzin, zamrzniety i niezadowolony wyjechalem z serwisu mam prawo chyba powiedziec nie akceptuje takiego traktowania klienta.

 

tomasz

 

-- Wt mar 22, 2011 2:02 pm --

 

zamieszanie,

 

piotrze jestem po b.dlugiej rozmowie z p.mackiem producentem wydechow. znowu odnosze wrazenie ze wie co mowi czemu tylko mialem pecha trafiajac na ludzi ktorzy mieli sie logistycznie i warsztatowo zajac wydechem a dali d...?

...wydaje sie byc rozsadnym czlowiekiem, ktory nie zrobi problemu ze zwrotem produktu. ja ze swojej strony postaram sie mu pomoc w poprawieniu produktu dla przyszlych uzytkownikow. powinni byc zadowoleni.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ,

 

swieta racja dlatego wydech musi wyraznie bulgotac, a nie buczec. owszem wydech bakupno brzmi znosnie moze nawet w trasie by dalo rade zniesc. jest jednak chyba okragly a nie o ksztalcie elipsoidalnym jak inne H&S byc moze przez to brzmi lepiej. nie wiem. okazuje sie ze nie powinienem sie wypowiadac na temat wydechow bo nie umialem sobie dobrac odpowiedniego dla siebie.

 

tomasz p.

Wydech bakupno daje bardzo mocno i nie chodzi tylko o głośność, ale o ogólne wrażenia, efekt jest piorunujący :twisted: , ale osobiście nie wyobrażam sobie takiego wydechu u mnie i od początku założenie było inne. Natomiast fajnie, że są forumowicze, jak Piotrek np., u których takich efektów można posłuchać :wink:

Z doborem wydechu wcale nie jest łatwo, sam backbox sprawy nie załatwia, chociaż w głw. mierze decyduje o dźwięku, ten sam setup na każdym aucie będzie brzmiał minimalnie inaczej...

Poza tym wydaje mi się, że powierzając auto profesjonalistom, nie Twoją rolą jest dobór wydechu, gdyż oni powinni znać się lepiej i umieć coś doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrze jestem po b.dlugiej rozmowie z p.mackiem producentem wydechow. znowu odnosze wrazenie ze wie co mowi czemu tylko mialem pecha trafiajac na ludzi ktorzy mieli sie logistycznie i warsztatowo zajac wydechem a dali d...?

...wydaje sie byc rozsadnym czlowiekiem, ktory nie zrobi problemu ze zwrotem produktu. ja ze swojej strony postaram sie mu pomoc w poprawieniu produktu dla przyszlych uzytkownikow. powinni byc zadowoleni.

 

tomasz p.

 

Hej

 

no to fajno, że się dogadaliście. nasze ustalenia aktualne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam OEM prodrive do forestera.

 

jak dla mnie super policzony bo:

 

jak stoję za autem to bulgocze,

podczas rodzinnej jazdy nie przeszkadza

jak ruszam z pod świateł to go słyszę

a jak daje ogień to go koledzy w KFC słyszą

wszystko zależy od otwarcia przepustnicy.

 

Podpisuję się pod tym w całej rozciągłości. Mam taki sam (zresztą dzięki Koledze AdaSch). Nie wyobrażam sobie powrotu do seryjnego tłumika. IMO z prodrive jest idealnie. Oczywiście są różne gusta i komuś może się on wydawać za cichy, jednak jest naprawdę uniwersalny - w mieście fajnie podkreśla dźwięk boksera, na trasie nie ma z nim najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subirak,

 

kurcze napisalem dlugi wywod do ciebie i sie chol... nie wyslalo jak bede w dobrym humorze napisze raz jeszcze w podobnym pozytywnym klimacie. ogolnie streszcze to jednym zdaniem. zamowilem konkrestnie na mnie skrojony wydech i liczylem iz taki otrzymam. kilkaset kilometrow kilka godzin, zamrzniety i niezadowolony wyjechalem z serwisu mam prawo chyba powiedziec nie akceptuje takiego traktowania klienta.

 

tomasz

 

-- Wt mar 22, 2011 2:02 pm --

 

zamieszanie,

 

piotrze jestem po b.dlugiej rozmowie z p.mackiem producentem wydechow. znowu odnosze wrazenie ze wie co mowi czemu tylko mialem pecha trafiajac na ludzi ktorzy mieli sie logistycznie i warsztatowo zajac wydechem a dali d...?

...wydaje sie byc rozsadnym czlowiekiem, ktory nie zrobi problemu ze zwrotem produktu. ja ze swojej strony postaram sie mu pomoc w poprawieniu produktu dla przyszlych uzytkownikow. powinni byc zadowoleni.

 

tomasz p.

 

to że Maciej z proex ma odpowiednie podejście do klientów to ja już poznałem po sobie i nigdy nie wątpiłem w jego nastawienie

 

co do wydechu miałeś dać filmik z nagraniem oraz może byś napisał co masz w układzie wydechowym bo jak piszę koledzy - pomimo tego że wydech jest dobrze skrojony może nie dać takiego efektu jak się spodziewałeś. Dawałeś jeszcze jakieś wytyczne poza hasłem prodrive np ciszej, głośniej itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subirak,

 

wydaje mi sie iz kilkanascie emaili oraz okreslenie bulgotu ze wskazaniem nawet kilku linkow do YT dotyczacych wlasnie subaru z prodrivem z okragla puszka powinno dac efekt dobrego skrojenia. rozumiem ze to bulka wiec zrobienie go to nie latwa sztuka, ale nie udalo sie wstrzelic w moje oczekiwanie. brzmienie jest niemniej glosnie jak zalozenie koncowki z STI fajne dla osob ktore chca cichy rowny wydech.

ja bezwzglednie oczekiwalem PRODRIVEa:

 

 

...a wyszlo cos innego, jeszcze raz powtarzam nie myli sie kto nic nie robi. szanuje duzy wklad p. macka w zagadnienie wyspawania dobrego wydechu, ale jako laik musze przyznac nie tego oczekiwalem. dogadamy sie z panem maciejem jak mniemam i pozostanie jedynie mile wspomnienie.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

mam do sprzedania nówkę (prawie) H&S backbox 2.5" do Forka. W ostatni piątek przypłynął z UK; przebieg... 10 km; dla mnie jednak za głośny :roll:

 

cena 1500 PLN. Fotki i skan faktury mogę prześłać na PW.

 

pzdr

t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subirak,

 

powinno byc:

 

http://www.youtube.com/watch?v=qg7x7z4p ... re=related

 

a jest:

 

 

...sam ocen jak dla mnie to nie to samo choc nagralo sie dosc glosno.

 

tomasz

 

-- Wt mar 22, 2011 9:30 pm --

 

subirak,

 

poprawka bo cos ten link (powinno byc) nie odpadla:

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subirak,

 

powinno byc:

 

http://www.youtube.com/watch?v=qg7x7z4p ... re=related

 

a jest:

 

 

...sam ocen jak dla mnie to nie to samo choc nagralo sie dosc glosno.

 

tomasz

 

-- Wt mar 22, 2011 9:30 pm --

 

subirak,

 

poprawka bo cos ten link (powinno byc) nie odpadla:

 

 

tomasz

Wiesz co, generalnie odsłuchy przez YT nie są do końca miarodajne, ale jak dla mnie, bez urazy rzecz jasna, to co jest to jest nic... sorki, ale to żaden wydech... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ,

 

...zamiescilem plik na YT dlatego ze mimo ok.20sec. mial ponad 120MB, owszem to nadal nic nie zmienia. ale wolalem dac go pod ocene kolegow moze wyszedlbym na malkontenta, ale upenilem sie iz ze mna raczej wporzadku.

 

pozdrawiam tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu :evil: Moja seria lepiej gada.

Inna sprawa, że się już psuje, tj. naprawia :mrgreen:

 

tadaoando zwrot, towar nie spełnia oczekiwań kompletnie!

 

zależy jak się dogadał przed transakcją wg prawa wyrób na indywidualne zamówienie nie podlega zwrotowi tylko co najwyżej modyfikacji jeśli wykonawca jest w stanie takową zrobić

 

-- Śr mar 23, 2011 8:36 pm --

 

drout,

 

wlasnie zarezerwowalem sobie oryginalnego PRODRIVEa P1 dobry wybor ??? bo mnie cala ta sytuacja tak wku...a ze mam dosyc fachowcow co slowo profesjonalizm znaja tylko ze sluchu bo kawalek szpopy i migomat nie tworzy zen profesjonalistow. zobaczymy tylko czy pan M. zwroci grzecznie pieniazki, kolega jednak uwaza ze to godny polecenia producent i zachowa sie wporzadku.

 

tomasz p.

 

tak jak pisałem on nie ma żadnego obowiązku zwracania pieniędzy wg prawa - zależy jak się dogadałeś przed transakcją bo inaczej to sam będziesz mógł go grzecznie poprosić o zmiany

 

-- Śr mar 23, 2011 8:39 pm --

 

BartZ,

 

w warszawie na woli, Przyce ...robilem wspawanie back boxa do mojego wydechu. ale winowajca okazuje sie zarowno p.mariusz ktory twierdzil ze wszytko ustalone oraz p.piotr ktory jest rzeczywistym spawaczem i mimo iz wiedzial ze mam przyjechac przyjol inne auto miast mego oraz nie przygotowal rurek z kwasowki z ktorych mialy byc wyspawane brakujace odcinki za wydechem. bo p. maciek producent puszki winny jest jej nieodpowiednim brzmieniu i kiepskim raczej spawaniu choc podobn jego racownik ma fach w rekach od nastu lat. no niestety tego na moim wydechu nie widac.

postanowilem wiec nieodwolalnie zwrocic produkt.

 

tomasz

 

-- Pn mar 21, 2011 12:24 pm --

 

bakupno,

 

ladnie bulgocze czy tylko buczy ???

 

tomasz p.

 

a skąd wiesz że kiepsko spawane?

 

-- Śr mar 23, 2011 8:43 pm --

 

a właśnie jaką masz konstrukcję wnętrza tego tłumika patrzałeś może do środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subirak,

 

szanowny kolego odnosze dziwne wrazenie iz ty i p. maciej to jedna i ta sama osoba ! mylę się ? wiesz jesli mam rację to wydaje mi sie iz powinienesś sie ujawnic i uczciwie poprosic o zołty NICK.

odnsze to wrazenie po wszelkich rozmowach przeprowadzonych z p.mackiem i on uzywal dokladnie tych samych sformuowan. myle sie ???

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie

 

pewnie chodzi tobie o moją wiedzę a pochodzi ona stąd że pracuję w firmie gdzie robimy na zamówienia m.in koła zębate i wiem że jeśli "klient" chce oddać wykonany na jego zamówienie towar (gdzieś się walnął w wymiarach ale jest możliwość poprawy) to szef wyciąga ustawę , daje mu do ręki i zamyka drzwi.

 

Lepszy numer jest jak "klient" zamawia coś tam utoczonego wpłaca zaliczkę , towar wykonany a pacjenta nie ma - do prawnika i do prokuratora "próba wyłudzenia".

 

Niestety wnioskuję po Twoim poście że się nie zabezpieczyłeś zawierając umowę wykonania i chwytasz się wszystkiego.

 

tak poza tym chciałbym mieć taką firemkę związaną z tuningiem fajnie było by :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subirak,

 

nie do konca, zakupilem bowiem tlumik przez allegro. licze poprostu iz skoro p.maciej powiedzial ze nie powinno byc z tym problemow, uda sie odzyskac pieniazki po zwrocie nietrafionego tlumika. nie widze bowiem szans na to by zaczol sam z siebie brzmiec jak prawdziwy prodrive.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam użytkowników forum, a szczególnie osoby zgłębiające wiedzę w tym temacie. Nawiązując do wspomnianego zgłębiania wiedzy, doradzę, aby czerpać ją od osób mających choć trochę pojęcia o tym, o czym starają się mówić. Przedstawię się jako

 

p.mariusz

 

nazywany inaczej szczeniakiem, gówniarzem, bądź innym żałośnie brzmiącym przezwiskiem, nieużywanym zazwyczaj przez osoby starające się być kimś na poziomie (a tutaj powiedzieć "po prostu być kimś na poziomie" to powiedziane duuużo za dużo).

 

Przedstawię na początku, jak wyglądała kwestia zamówienia. P. Tomasz zgłasza się do P. Macieja z PROEX w kwestii zamówienia tłumika końcowego, dzięki któremu uzyska dźwięk podobny do tłumika PRODRIVE. P. Maciej przyjmuje zamówienie, twierdząc, iż jest w stanie tego dokonać. Następuje realizacja zamówienia, wskutek czego p. Tomasz otrzymuje tłumik końcowy. Dowiaduje się, że może pospawać go w Warszawie we wskazanym warsztacie, dzięki czemu przedłuży sobie gwarancję. Wypytuję się przez telefon o średnicę układu, gdyż do tłumika miała być dorobiona rura wydechowa odcinka końcowego. Słyszę o rozmiarze 55. Uprzedzam warsztat, że będzie potrzeba zbudowania tego odcinka. Nie było problemu, materiał w tej średnicy jest popularny i sam z niego spawałem tłumik TWIN LOOP 2 dni wcześniej. Dzień przed przyjazdem dowiaduję się jednak, że potrzebna średnica to 2,5 cala. Informuję warsztat, gdzie p. Piotr stwierdza, iż materiał się znajdzie. W sobotę, w dzień montażu ulegam zaskoczeniu, że materiału jednak nie ma, przez co moje zdenerwowanie sięgało zenitu, tym bardziej, że będąc po długiej trasie i trzech godzinach snu niekoniecznie wszystko "rejestrowałem".

 

 

 

wydech maly lekki kiepsko i krzywo pospawany miejscami niedospawane mnostwo smarkow wokol rury koncowej.

 

tomasz p.

 

wydech mały - nie zaprzeczę. Lekki? Wystarczyło poprosić, aby przyspawać do niego jakieś ciężkie blaszane elementy - wszystko jest do zrealizowania.

Krzywo pospawany? Proszę mi pokazać to na zdjęciach, gdyż nie jestem w stanie w to uwierzyć.

 

Bardzo jestem ciekaw, jak wykrywa Pan, że tłumik jest "miejscami niedospawany". Proszę mi objaśnić, chętnie poznam szybką metodę kontroli, może dzięki temu Pan Maciej nie będzie już potrzebował testowania ciśnieniowego.

 

Mnóstwo smarków wokół rury wydechowej? Czas najwyższy, aby sobie Pan przypomniał, gdzie Pana seryjny tłumik zaczął rdzewieć i pękać od instalacji gazowej, a bardziej temperatury i suchoty gazów powstających wskutek spalania LPG. Tutaj bym napisał prędzej, że wydech jest WZMOCNIONY. Ale cóż, gdy będzie Pan odwiedzał kuzyna w Grójcu, proszę przejechać przez Warszawę, usunę bezpłatnie te nadlewy oraz obciążę tłumik - na tyle grubo, że nie nazwie Pan go małym.

 

Przejdźmy teraz do barwy dźwięku wydechu.

 

subirak,

brzmienie kiepsciutkie blizsze buczacemu STI niz PRODRIVEowi.

tomasz p.

 

Może zapoznajmy się najpierw z zasadą działania wydechu, zanim zaczniemy marudzić w sposób niepojęty. Bulgot sześciocylindrowego silnika Boxer to ukazanie jego nierównej pracy, dzięki czemu dźwięk nie jest jednolity. Układ wydechowy ma za zadanie utrzymania odpowiedniego ciśnienia gazów wylotowych, przez co nie jest prostą rurą i totalnie przelotową (innymi słowy - posiada tłumiki). Dodatkowo ten silnik posiada turbosprężarkę (może już Pan wie, ale patrząc na dotychczasowe doświadczenia - wątpię), która z kolei wycisza układ wydechowy. Gdybyśmy zamontowali oba tłumiki przelotowe na cienkiej ściance - faktycznie, dźwięk byłby bardziej prawdziwy. Pragnę zauważyć, że gdy w Warsztacie przemieścił się Pan samochodem o ~metr, bez końcowego tłumika, to również nie było słychać bulgotu boxera. I faktycznie, teraz p. Maciej jest winny temu, że mimo, iż tłumik został założony, nie wyciągnęliśmy nagle dźwięku boxera. Proszę spojrzeć do środka rury tłumika - jest pełen przelot! Jakim więc prawem narzeka Pan, że jest za cicho, i że tłumik miał być głośniejszy? Wystarczyło poprosić, aby go podziurawić, wtedy zagwarantuję, że hałas by urósł.

 

Porównując: gdy zamawia Pan tort, i prosi o umieszczenie wisienki na samej górze, to wraca Pan potem do cukierni, że jak zaczął Pan jeść od dołu to nie było czuć smaku tej wisienki (notabene, która według umowy miała smakować właśnie jak wisienka).

 

Wracając do samego montażu. Fakt, nie udało się przygotować tego odcinka rury - za to już się z warsztatem policzyłem. Jakość spawów? Dlaczego stawia Pan tutaj jakikolwiek zarzut? Bo oglądając je osobiście, nie miałem prawa nic zarzucić. Tłumiki PROEXA spawamy w tym warsztacie, gdyż właśnie P. Piotr wykonuje spawy w sposób mistrzowski. Bardzo rzadko zdarza się, żeby ktoś przyjeżdżał na poprawki.

 

p.mariusz to jakis szczeniak niepowazny gowniaz ktory nie jest wlascicielem serwisu tlumikow.

 

Hola hola! Chciałem nazwać tą część wypowiedzi krytyką, jednakże tutaj to nieodpowiednie słowo. Typowa podwórkowa obelga, w dodatku praktycznie niczym nie podparta. Rozumiem, że jak Pan się urodził, to na starcie miał Pan już 22 lata? Czy może w wieku 21 lat latał Pan po podwórku wydając psie odgłosy? Bo nie wiem, czy osoba mająca choć trochę honoru, czy nawet elokwencji jest w stanie operować słownictwem godnym podwórkowych lumpów?

 

I gdzie ja kiedykolwiek powiedziałem/napisałem, że jestem właścicielem serwisu? To kolejny Pana wymysł.

 

Podsumowanie podzielę na cztery podpunkty:

1. Co do realizacji całościowego zamówienia, P. Maciej nie jest tutaj ku niczemu winny, wykonał kawał dobrej roboty w dobrych pieniądzach, jak zwykle zresztą. Montaż, faktycznie, chciałem za tamto przeprosić i szykowałem się z zamiarem zapłacenia z własnej kieszeni za przespawanie końcowego w ramach rekompensaty. Niestety, jednak Pana małpie zachowanie (rozumiem, że nie ma Pan nic przeciwko gdy wyzywa się innych ludzi? Zresztą po co pytam, sam tego doświadczyłem) bezwzględnie odroczyło mnie od tego pomysłu.

2. Pański charakter zasługuje na całkowitą pogardę. Czy widział Pan kiedykolwiek, żeby np. dróżnik kolejowy pchał się do polityki? Jeśli się o czymś nie ma pojęcia to nie staramy się rozwijać danego tematu i tym bardziej nie utwierdzamy w nim swoich mało prawdziwych argumentów! Żałuję, że z taką osobą rozpoczęła się współpraca.

3. Co do całokształtu mojej współpracy z PROEX, prawie każdy klient w Warszawie montuje tłumiki w Tym warsztacie, który Pan odwiedził. I bezwzględnie to Pan jest pierwszym klientem, który pogardził efektem pracy p. Macieja, gdzie tak naprawdę najbardziej pasuje przytoczenie wywodu z tortem i wisienką. Dotychczas każdy był zadowolony i nierzadko przyjeżdżał klient, któremu tłumik został polecony przez osobę znajomą/bliską

4. Posiadam Hondę Civic z silnikiem D16Z6 o pojemności 1.6 litra, do którego zamontowałem kompresor. U p. Macieja poprosiłem o zbudowanie tłumików w taki sposób, by dźwięk kompresora ładnie zagrał w wydechu, duże upusty ciśnienia były słyszalne, jak i duże jego przyrosty. Ja jednak pomyślałem i wiedziałem, jak działa układ wydechowy przez co wiedziałem, że zakładając tłumik końcowy jedynie będę w stanie podnieść poziom głośności. Stąd, w celu optymalizacji dźwięki kompresora oraz Faz VTEC zbudowałem układ wydechowy od początku do końca. Zastosowałem kolektor sportowy 4-2-1, przelotowy układ wydechowy. P. Maciej spisał się wzorow, budując dla mnie tłumik środkowy i końcowy, że uznałem, iż współpraca z tym człowiekiem to będzie strzał w dziesiątkę. I tak też się stało i dzieje się dalej. Okej, gdybyśmy chcieli zbudować cały układ, wtedy miałby Pan prawo jęczeć i stękać. Teraz jednak - sam się Pan ośmiesza.

 

 

Pragnę zauważyć, iż często warto wysłuchać dwóch stron, niż na słowo wierzyć jednej. Przepraszam za dość długi wywód. Przepraszam również, gdyby ktoś trzeci poczuł się urażony wypowiedzią.

 

Pozdrawiam serdecznie, Mariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saiti,

 

p.mariuszu potrfie powiedziec PRZEPRASZAM co niniejszym czynie, ale pierwszy post powstal juz w chwile po calym dla mnie b.dlugim i bardzo nieprofesjonalnie przeprowadzonym montazu w warsztacie (FAKT).

jako klient mam prawo opisac swoje doznania w stanie wzburzenia po opuszczeniu warsztatu nie po pol godzinie czy nawet godzinie tylko po 5godzinach bezowocnego krecenia sie po warsztacie zgadzajac sie ostatecznie w chwili rozpaczy na ciecie oryginalnego wydechu gdyz zarowno rurki z kwasowki ani w rozmiarze 55 ani 63 (2,5cala nie musialem tego wiedziec) nie bylo w warsztacie ani szybkiego ich zdobycia (FAKT).

jakosc spawow wydechu custom nawet przy panu jesli niemyle sie p.piotr skrytykowal okreslajac to fuszerka (FAKT).

podpieranie sie w tej dyskusji stanem mojego wydechu po jego pocieciu czemu ma sluzyc ???

aby nie okazac sie goloslownym i przesadnie czepliwym zamiescilem na forum link do strony YT z brzmieniem wydechu. wielu kolegow znanych jedynie z nickow okreslilo wydech jako dalego odbiegajacy od zamawianego PRODRIVE (FAKT). tlumaczenie iz wyspawalo sie mnostwo tlumikow i bylo ok. prosze wybaczyc ale silnik boksera ma swoja specyfike jakim laikiem bym nie byl. nie wystarczy wyspawac wydech przelotowy i stwierdzic iz klient nie ma prawa go nie zaakceptowac, ze nie ma prawa powiedziec iz nie o to prosil, ze nie ma prawa wkurzyc sie nawet bardzo wyjezdzajac po kilku godzinach z warsztatu majac zamontowany wydech o brzmieniu daleko odbiegajacym od UMOWIONEGO w sposob DALEKI od UMOWIONEGO.

 

...za bardzo sie rozpisalem. powiem krotko jeszcze raz powiem PRZEPRASZAM za gowniarza, bo nie wiek swiadczy o czlowieku a czyny jego. a czyny pana ...ah

...p.maciek jest zapewne fachowcem i pewnie z duzym doswiadczeniem ale po mesku trzeba przyznac iz ten model poprostu mu sie nie udal.

 

pozdrawiam serdecznie tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Mariuszu,

abstrahując nieco od Waszych waśni, mam pytanie pozbawione jakiejkolwiek złośliwości, wg. mojej wiedzy za ostateczne brzmienie wydechu odpowiada głównie tłumik końcowy, a tu u kolegi tadaoando, przynajmniej z filmu na YT (które jak podkreślałem wcześniej nie są do końca miarodajne), wynika, iż ten wydech pozbawiony jest powiedzmy "lepszego" brzmienia.

Gdzie leży przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowiada się drugie dno i sytuacja nie do końca jest taka jak ją do tej pory znaliśmy

 

a tak swoja droga to dziwne że wydech nawet w turbo jest całkowicie cichy bez końcowego tłumika - obym nie był złym prorokiem jak coś jest w tym aucie namiziane a wyszło przy okazji zmiany wydechu i wtedy się okaże że tłumik jest dobry. Bo czyż nie jest zastanawiające że tak jak pisze p. Mariusz tłumik z proex jest całkowicie przelotowy (notabene wiem od swojego kumpla że to najbezpieczniejsza konstrukcja dla żywotności turbiny - ktoś może to potwierdzić? a właściciel odczuwa zamulenia? Tego w turbo nie powinno być.

 

Podaj dźwięk lub linka do tego wydechu może wspólnymi siłami rozwiążemy problem tylko taki z przegazówką a nie że stoi

 

tadaoando : polegasz na opinii fachowca który składał tobie wydech jednocześnie naśmiewając się z jego pracy? - to się nazywa brak konsekwencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowiada się drugie dno i sytuacja nie do końca jest taka jak ją do tej pory znaliśmy

 

...coz wiec naklamalem ? wydech mial brzmiec jak PRODRIVE :

 

http://www.youtube.com/watch?v=qg7x7z4p ... re=related

 

a brzmi:

 

 

 

a tak swoja droga to dziwne że wydech nawet w turbo jest całkowicie cichy bez końcowego tłumika - obym nie był złym prorokiem jak coś jest w tym aucie namiziane a wyszło przy okazji zmiany wydechu i wtedy się okaże że tłumik jest dobry. Bo czyż nie jest zastanawiające że tak jak pisze p. Mariusz tłumik z proex jest całkowicie przelotowy a właściciel odczuwa zamulenia? Tego w turbo nie powinno być.

 

subirak poczytaj kilka postow wyzej kilku kolegow potwerdzilo podobne objawy. umnie one pojawiaja sie w zakresie 70-100km/h.

 

Podaj dźwięk lub linka do tego wydechu może wspólnymi siłami rozwiążemy problem

wydaje mi sie iz p.maciej biorac pod uwage moje sugestie juz znalazl jedno z prawdopodobienstw tego dziwnego zachowania.robiac wydech nie wziol pod uwage iz moj forek to 2,5 turbo ale z automatem. pomoge mu tak bardzo na ile to bedzie mozliwe by inni koledzy mogli kozystac z jego wiedzy i byc bardziej zadowoleni.

 

tomasz

 

-- Cz mar 24, 2011 9:55 pm --

 

witam!

 

...czytajac ten dlugi wywod p. mariusza zachodze w glowe nad jednym, dlaczego nadal w polsce nie szanuje sie klienta ?, a kiedy ma odwage powiedziec ZARAZ NIE O TO PROSILEM- to mu sie wmawia ze nie ma racji. nie rozumiem tez czemu zamiast powiedziec po mesku przepraszam zawalilismy stara sie odwrocic uwage zarzucajac mnostwem informacji co do ktorych sprawa jest wg. mnie przesadzona.

...wydech nie spelnil moich oczekiwan. montaz (jako calosc) nie spelnila moich oczekiwan. TO TYLE CO MAM DOPOWIEDZENIA.

 

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Mariuszu,

wg. mojej wiedzy za ostateczne brzmienie wydechu odpowiada głównie tłumik końcowy

Gdzie leży przyczyna?

 

Tłumikiem końcowym możemy oczywiście wymodelować dźwięk, ale najmniejsze pole do popisu jest wtedy, gdy układ wydechowy ma przeszkody (czyt. inne tłumiki komorowe, nie w pełni przelotowe. To jest jak z zabawą w głuchy telefon - im więcej osób stoi na drodze przekazu, tym bardziej ten przekaz jest wątpliwy. Puszka tłumika oraz siatkowana rura przelotowa są tak zbudowane w tłumiku P. Tomasza, aby maksymalnie uzyskać dźwięk częstotliwości suwów cylindrów. Budowa bloku silnika i głowicy (mam na myśli układ boxer) powoduje, że drogi od kanałów wydechowych do tłumika końcowego są różnej długości, o większych różnicach niż w czterocylindrowcach. Stąd budowa silnika i jego praca powoduje taki, a nie inny dźwięk. Cały układ zbudowany jest tak, aby zachować odpowiednie ciśnienie. Montaż tłumika (jak sama nazwa mówi) ma wyciszyć jego pracę. Przekładając na nasze, niweluje dźwięki silnika. Proszę zobaczyć, jak zbudowane są układy do samochodów w wersjach sportowych. Nierzadko tłumiki są przelotowe, a jeśli już komorowe, to komory są obszerne i odpowiednio ukształtowane.

 

 

Saiti,

(...)po b.dlugim i bardzo nieprofesjonalnie przeprowadzonym montazu w warsztacie (FAKT)

ten fakt niestety zmuszony jestem potwierdzić, teraz będę sprowadzać elementy na wydech samemu, bo tego błędu się po nich nie spodziewałem, a jakby nie patrzeć, klient przez to dostał po łapach. A sam tego zachowania nie lubię.

 

Saiti,

rurki z kwasowki ani w rozmiarze 55 ani 63 (2,5cala nie musialem tego wiedziec) nie bylo w warsztacie ani szybkiego ich zdobycia (FAKT).

 

Umawialiśmy się, iż materiałem na wydech nie będzie kwasówka (koszta byłyby dużo większe, sam materiał około 150 zł), prędzej nierdzewka, choć początkowo kwotę ustalaliśmy na blasze aluminiowanej. Ale nie o tym teraz.

Co do materiału - średnica 55 mm była dostępna, nie było 63 mm. Co do szybkiego zdobycia, hurt metali nieopodal warsztatu nie pracuje niestety w sobotę. Ale w żaden sposób nie wychodzę naprzeciw Pana argumentom, gdyż zapewniano mnie dzień wcześniej, iż materiał będzie. Nie było, też czuję się oszukany w tej sprawie.

Podsumowując - fakt potwierdzam.

 

 

Saiti,

jakosc spawow wydechu custom nawet przy panu jesli niemyle sie p.piotr skrytykowal okreslajac to fuszerka (FAKT).

 

Jeszcze raz powtarzam, iż spawy do aut z gazem lub tłumików blisko kolektora wydechowego mają spawy nadlewane, dzięki temu łączenia są nie do zdarcia. Sam Pan zobaczy, że spawy wytrzymają najdłużej.

 

Mimo tego utrzymuję, iż nie czuję się wprost winny osobiście zaistniałej sytuacji. Potwierdzam swoją winę za to, że warsztat nie był przygotowany. Winę wobec Pana, gdyż zaproponowałem warsztat, który miał być gotowy do tej pracy. Ale wina bezpośrednia leży już po stronie warsztatu. Ja, będąc pośrednikiem, teraz mogę czuć się jak przewód elektryczny, gdzie przepływa przeze mnie napięcie od odbiornika do nadajnika, i nie mam na to wpływu. Wobec warsztatu wyciągam odpowiednie konsekwencje, gdyż dostali już ode mnie dużo zleceń, szczęście w nieszczęściu dotąd nigdy nie zawiedli.

 

Dodam jeszcze od siebie kilka rzeczy. Po pierwsze, subirak, wydech przelotowy jest bezpieczniejszy dla turbiny, która sama sobie dobiera ciśnienie za pomocą BOV lub wastegate`a. W tłumiku przelotowym ciśnienie jest niższe (nie naprężają się spaliny wylatując z wydechu) i niwelujemy sprzężenie zwrotne wobec turbiny.

 

Z własnego doświadczenia wiem, iż często ludzie montując tłumik bardziej rasowy gubią się we własnej podświadomości. Żeby łatwiej to zrozumieć:

 

"Założyłem strój Supermana, ale jakoś nie mogę latać"

 

Po prostu w polskim słowie mówiąc podświadomie uzyskują rasowy dźwięk silnika spodziewamy się więcej, a nie możemy, stąd może być wynik podejrzenia zamulenia samochodu. Jest to praktycznie niemożliwe, patrząc na prawa fizyki, żeby zjawisko zamulenia auta zostało spowodowane tłumikiem końcowym. I raczej wątpię, żeby auto zostało zamulone.

 

Z racji tego, że nie jestem pewien, zadaję pytania:

czy omawiany PRODRIVE daje taki dźwięk samym tłumikiem końcowym? Oraz czy P. Tomasz jest pewien, że przy większych prędkościach obrotowych silnika nie byłoby narzekań, iż jest za głośno?

 

Uzupełniając:

Nie użyję słowa przepraszam za to, co przeczytałem w pierwszym poście po montażu wydechu. Jestem świadom pośrednio swojej winy, a napewno Pana straconego czasu. Potrafię się do tego przyznać. Ale nawiązując do wspomnianego postu, nie napiszę, ani wewnętrznie nie poczuję, że jest mi głupio, chociaż nim przeczytałem post to na pewno czułem się jako winny.

 

Ale nadal utwierdzam fakt, że p. Maciej nie zawiódł w żaden sposób i nie budował tłumika w stylu "A, Pier***ę, zrobię ot tak, niech się martwi", bo nierzadko montowaliśmy tłumiki, które miały być zbudowane odpowiednio (np głośne, z mocną reakcją na gaz, nabierające rasowości w górnej partii obrotów). Ja takie tłumiki dostałem. Takie tłumiki też montowaliśmy i każdy osłuchałem. Nie ukrywam, że jestem w pełni świadom, iż nie został uzyskany efekt, którego Pan oczekiwał, ale nie winię tutaj P. Macieja i jego pracy, a co do przyczyny (domniemywanej) to proszę spojrzeć na fragment, gdzie opisałem czynniki wpływające na dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Mariuszu,

wg. mojej wiedzy za ostateczne brzmienie wydechu odpowiada głównie tłumik końcowy

Gdzie leży przyczyna?

 

Tłumikiem końcowym możemy oczywiście wymodelować dźwięk, ale najmniejsze pole do popisu jest wtedy, gdy układ wydechowy ma przeszkody (czyt. inne tłumiki komorowe, nie w pełni przelotowe. To jest jak z zabawą w głuchy telefon - im więcej osób stoi na drodze przekazu, tym bardziej ten przekaz jest wątpliwy. Puszka tłumika oraz siatkowana rura przelotowa są tak zbudowane w tłumiku P. Tomasza, aby maksymalnie uzyskać dźwięk częstotliwości suwów cylindrów. Budowa bloku silnika i głowicy (mam na myśli układ boxer) powoduje, że drogi od kanałów wydechowych do tłumika końcowego są różnej długości, o większych różnicach niż w czterocylindrowcach. Stąd budowa silnika i jego praca powoduje taki, a nie inny dźwięk. Cały układ zbudowany jest tak, aby zachować odpowiednie ciśnienie. Montaż tłumika (jak sama nazwa mówi) ma wyciszyć jego pracę. Przekładając na nasze, niweluje dźwięki silnika. Proszę zobaczyć, jak zbudowane są układy do samochodów w wersjach sportowych. Nierzadko tłumiki są przelotowe, a jeśli już komorowe, to komory są obszerne i odpowiednio ukształtowane.

Dziękuję, to cenne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...