Skocz do zawartości

Wymiana foteli w WRX-ie


marcinJ

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany foteli na jakieś bardziej sportowe.

Konkretnie chodzi mi o fotele z Miśka EVO VIII.

 

I tu powstaje jeden problem. Fotele w SI mocowanie pasów mają przytwierdzone do foteli, notomiast w Miśku są one przymocowane do podłogi/tunelu środkowego. Czyli nie ma miejsca przy fotelach evo do przymocowania tego ustrojstwa.

 

Co z tym zrobić, gdzie przymocować to mocowanie pasa?

Wiercić dziury w tunelu i gwintować, mam obawy co do wytrzymałości takiej konstrukcji :roll:

Najważniejsze żeby nie było druciarstwa, priorytetem jest dla mnie bezpieczeństwo.

 

Any idea :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co rzeźbić z fotelami z Miśka? Są lepsze niż te w WRX ale jak już zadajesz sobie trud i ci naprawdę zależy na lepszych krzesełkach to załóż prawdziwe kubły. Te z Miśka nawet nie mają otworu w siedzisku na pasy.

 

No tak ale prawdziwe kubły to utrudnione wsiadanie i brak możliwości używania standardowych pasów, tylko szelki, a ja sporo jeżdze po mieście często wsiadając i wysiadając :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim autem jeżdżę codziennie. Fakt, że z moim Sparco Corsa trudniej sie wsiada i wysiada ale stanowczo bym go nie zamienił na miśkowe fotele.

Ale to kwestia indywidualna.

Acha, by odpowiedzieć na oryginalne pytanie:

Wątpię czy uda ci się użyć wszystkich standardowych dziur by założyć fotel miśka w Subaru. Także skoro i tak musisz wyrzeźbić jakiś adapter to wystarczy wziąć pod uwagę ten drobiazg do pasów i tyle.

W moim wypadku dokładnie tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co rzeźbić z fotelami z Miśka? Są lepsze niż te w WRX ale jak już zadajesz sobie trud i ci naprawdę zależy na lepszych krzesełkach to załóż prawdziwe kubły. Te z Miśka nawet nie mają otworu w siedzisku na pasy.

 

No tak ale prawdziwe kubły to utrudnione wsiadanie i brak możliwości używania standardowych pasów, tylko szelki, a ja sporo jeżdze po mieście często wsiadając i wysiadając :roll:

 

Marcin, pogadaj z Miśkiem4, on ma w swoim sti fotele z Evo7.

Namiary na priva.

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu powstaje jeden problem. Fotele w SI mocowanie pasów mają przytwierdzone do foteli, notomiast w Miśku są one przymocowane do podłogi/tunelu środkowego. Czyli nie ma miejsca przy fotelach evo do przymocowania tego ustrojstwa.

 

Co z tym zrobić, gdzie przymocować to mocowanie pasa?

Wiercić dziury w tunelu i gwintować, mam obawy co do wytrzymałości takiej konstrukcji :roll:

Najważniejsze żeby nie było druciarstwa, priorytetem jest dla mnie bezpieczeństwo.

 

 

Druciarstwa ni ma. Montujac kubel i tak trzeba zamontowac inne niz seryjne pasy: szelki 4-ro lub 6-cio punktowe. Do ich mocowania uzywa sie wkrecanych w pologe mocowan wykorzystujac otwory przygotowane przez fabryke, lub wykonujac swoje. Jak zdecydujesz sie na to drugie rozwiazanie to nie kombinuj z zadnym gwintowaniem. Mocowanie musi byc solidne. Od spodu podlogi nalezy dospawac nakretke, wczesniej wspawana we wzmocnienie (wzmocnieniem jest kawalek stali 4x50x50mm z wywierconym otworem). Jak cie zainteresuje taka idea to wal na priva:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim autem jeżdżę codziennie. Fakt, że z moim Sparco Corsa trudniej sie wsiada i wysiada ale stanowczo bym go nie zamienił na miśkowe fotele.

Ale to kwestia indywidualna.

Acha, by odpowiedzieć na oryginalne pytanie:

Wątpię czy uda ci się użyć wszystkich standardowych dziur by założyć fotel miśka w Subaru. Także skoro i tak musisz wyrzeźbić jakiś adapter to wystarczy wziąć pod uwagę ten drobiazg do pasów i tyle.

W moim wypadku dokładnie tak jest.

 

Rafał, a nie chcesz się pozbyć oryginalnych foteli :?: Chyba, że już się pozbyłeś :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zminione mam tylko krzesło kierowcy a ten OEM zachowuję na wypadek sprzedaży (coraz bardziej chodzi mi po głowie Elise ;-) ). A Kuba ma rację, krzesła w wersji USA są takie jak w WRX tylko, że są niebieskie. Tragedia! :-( Jakby były zbliżone do tych w EVO to pewnie bym nie zmieniał.

Zresztą patrząc z perspektywy chyba jakbym kupił EVO to znacznie mniej kasy bym wydał jak by się nie popsuło. Wystarczyłoby trochę poprawić silnik, większy swaybar na tył i już. Tylko ten mój brak zaufania do Mitsu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem, z tymi fotelami od sti to same problemy :(

 

W Japonii i UK jest tego sporo, ale problem z regulacją wysokości (bo fotel kierowcy w UK/JP jest fotelem pasażera w UE)

W US Spec z kolei się dowiaduję, że są one takie jak w wrx EU.

Z kolei w EU jest ich jak na lekarstwo. Na Ebayach francuskich, włoskich, niemieckich się w ogóle ich nie spotyka.

 

Wygląda na to że jedyna opcja to salon subaru, ale nawet nie zadzwonie spytać się o cene, wolę pozostać w błogiej nieświadomości :)

 

 

ps.

chyba się zdecyduje na te od Evo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem, z tymi fotelami od sti to same problemy :(

 

Wygląda na to że jedyna opcja to salon subaru, ale nawet nie zadzwonie spytać się o cene, wolę pozostać w błogiej nieświadomości :)

 

 

ps.

chyba się zdecyduje na te od Evo

 

Ja się kiedyś przy okazji zapytałem w salonie..... ok. 20.000 :))

Za jeden oczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprinty to gówno a ten gość z aukcji straszne bzdury wypisuje. Ciekawe ile jeszcze Sprint utrzyma homologację skoro, będąc konstrukcją rurową, nie zapewnia ochrony przed przebiciem oparcia jak coś chce wleźć kierowcy w plecy? Tak naprawdę to nie jestem nawet pewien czy nie straciło homologacji bo coraz więcej miejsc sprzedających je nie podaje tej informacji przy Sprintach.

Poza tym są cholernie niewygodne a jedyna ich zaleta to cena.

Jakby, jak pisze gostek, te z laminatów były niebezpieczne to ludzie by za nie nie płacili 3x więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się kiedyś przy okazji zapytałem w salonie..... ok. 20.000 :))

Za jeden oczywiście...

 

:shock: Toż to rozbój w biały dzień

 

 

Wielkopolanin: ten fotel to sparco siena, wygląda ładnie ale podobno beznadziejny jeśli chodzi o trzymanie i komfort, ja w nim nie siedziałem, ale taka opinia obiła mi się pare razy o uszy, podobno to niewypał, więc wolałbym nie ryzykować.

 

Azrael: Torino to rzeczywiście dobry fotel, tylko jakoś mi się już opatrzył, taki przestarzały :roll:

 

A jak by mi nie zależało na standardowych pasach, to wybrałbym ten:

http://www.rajdy.hoga.pl/big_fot.asp?ob ... prowrc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...