adamusmax Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 taka dziwna akcje mam - zmienilem ostatnio wydech - jest teraz przelot 60 mm tylko zostawilem na chwile seryjny koncowy z GieTeka. wczoraj koncowy zmienilem na ostatni wydech STI i dzisiaj przejechalem sie i strasznie cos gwizdze - nie jest to typowy swist turbiny (nawet padajaca swiszcze) ale gwizd - jakby ktos na palcach gwizdal i zaczyna sie gdzies ok 4 tys obr - na GieTekowym nie gwizdalo - przy turbinie nic nie bylo grzebane (bo tylko koncowy tlumik zostal wymieniony teraz - wczesniej caly wydech ale po tej operacji nic nie gwizdalo) hopaki z bajecznej mieli juz podobno taki przypadek w WRXie - zaczelo gwizdac wlasnie po zalozeniu ostatniego tlumika STI spotkal sie ktos z takim czyms :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Tak ja sie spotkałem, miałem to samo jak założyłem końcowy tłumik Devila to całego seryjnego układu, chodził Fiat 125p i gwizdał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Tak ja sie spotkałem, miałem to samo jak założyłem końcowy tłumik Devila to całego seryjnego układu, chodził Fiat 125p i gwizdał ja nie mam seryjnego ukladu wydechowego tylko 2,35 cala turboback na serio sie pytam, bo ostatnio troche ironii przez Ciebie przemawia i nie wiem czy se jaja robisz czy na serio mowisz a gwizdze dokladnie jak stary dobry kredens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 adamusmax, może ktoś na Ciebie na ulicy gwizdał! :wink: Może wpada w dziwny rezonans, załóż poprzedni tłumik. :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 carfit, bo z paseczkiem pojadę za robienie se zbytków z biednego Kiblogłowego i jego gwiżdżącej* turbowanny w Dziale Technicznym... (* - A znacie to? Przychodzi baba do lekarza i mówi: - Panie doktorze, mam gwiżdżący biust - Niech pani rozepnie stanik - Nie mogę, bo jak mi gwizdnie o podłogę! To może właśnie taki gwiżdżący wydech ma adamusmax? ) Wracając do tematu: adamusmax, chyba nie jest istotna przyczyna, ważne jest efekt. Jeśli gwiżdże po wymianie back boxa, a nic innego nie było modyfikowane, oznacza to, że to wynik zastosowania takiego, a nie innego backboxa. Jestem gotów się zaoferować, że podjedziemy do Dżanka, przełożymy mój z Twoim i sprawdzimy, czy efekt się powtarza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 carfit, bo z paseczkiem pojadę za robienie se zbytków z biednego Kiblogłowego i jego gwiżdżącej* turbowanny w Dziale Technicznym... (* - A znacie to? Przychodzi baba do lekarza i mówi: - Panie doktorze, mam gwiżdżący biust - Niech pani rozepnie stanik - Nie mogę, bo jak mi gwizdnie o podłogę! To może właśnie taki gwiżdżący wydech ma adamusmax? ) Wracając do tematu: adamusmax, chyba nie jest istotna przyczyna, ważne jest efekt. Jeśli gwiżdże po wymianie back boxa, a nic innego nie było modyfikowane, oznacza to, że to wynik zastosowania takiego, a nie innego backboxa. Jestem gotów się zaoferować, że podjedziemy do Dżanka, przełożymy mój z Twoim i sprawdzimy, czy efekt się powtarza... dzieki Kudlaty - dziwna sprawa z tym wydechem - w poniedzialek pewnie zostanie przerobiony i wtedy sie zobaczy tak sie zapytalem z ciekawosci bo dziwna akcja - zaczal se gwizdac jak gdyby nigdy nic :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 carfit, bo z paseczkiem pojadę za robienie se zbytków z biednego Kiblogłowego i jego gwiżdżącej* turbowanny w Dziale Technicznym... Aaaale wstyd. STi carfit faktycznie gwizdało. Nawet się śmialiśmy przy tej okazji z So What!'em z polszczyzny niektórych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Aaaale wstyd. STi carfit faktycznie gwizdało. Ale przecież carfit napisał, że go założył do F125 i stąd moje wrażenie, że to zbytki . O: ałożyłem końcowy tłumik Devila to całego seryjnego układu, chodził Fiat 125p i gwizdał Ale teraz czuję, że przed tym "Fiat 125p" zabrało słowa "jak" :cool:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Więc jaki wniosek, Panie Kudłaty? O taki: http://youtube.com/watch?v=qa_4fvLQRVo Lub: PS. I odebrałbyś telefon czasem... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 PS. I odebrałbyś telefon czasem... :roll: a Ty mi miales dac znak sygnal co do telefonu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 I odebrałbyś telefon czasem Nawet nie wiem, gdzie teraz jest... Nie kituję . Ostatnio stosuję telefoniczny ostracyzm . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Aaaale wstyd. STi carfit faktycznie gwizdało. Ale przecież carfit napisał, że go założył do F125 i stąd moje wrażenie, że to zbytki . O: ałożyłem końcowy tłumik Devila to całego seryjnego układu, chodził Fiat 125p i gwizdał Ale teraz czuję, że przed tym "Fiat 125p" zabrało słowa "jak" :cool:. Co ja bym bez Ciebie biedaku zrobił oczywiście że brakowało "jak" ale tak szybko pisałem, bo widziałem w oczach zfrustrowanie adamusa, że chciałem mu jak najszybciej odpowiedziec , a że jestem jak co dzień wieczorkiem po jakimś małym drinku więc wybaczcie :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 adamusmax. Jeżeli nie tjuningowałeś dodatkowo GT'ka, to rzeczywiście wszystko wskazuje na jakieś problemu z końcówką wydechu. Co ja bym bez Ciebie biedaku zrobił Chyba chciałeś napisać, "co ja bym biedny bez Ciebie zrobił" :wink: Nawet się śmialiśmy przy tej okazji z So What!'em z polszczyzny niektórych Chyba sklerozę starczą mam, bo sobie jakoś skojarzyć nie mogę :roll: PS Przemeq, pięknie to napisałeś. Jest element grozy, szczypta humory z najwyższej półki. Wypowiedzi merytorycznej też nie zabrakło. Wzór niedościgniony po prostu :cool: No może stopniowania nastroju trochę zabrakło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Niektóre wydechy tak mają, w jednym GT też gwiżdże na pełnym doładowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Niektóre wydechy tak mają, w jednym GT też gwiżdże na pełnym doładowaniu. uspokoiliscie mnie dzieki dzieciaki a carfit za wyzlosliwianie sie bedize musial wypic szklanke wody ( i nie ma w tym wyrazie "ó" ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 taka dziwna akcje mam - zmienilem ostatnio wydech - jest teraz przelot 60 mm tylko zostawilem na chwile seryjny koncowy z GieTeka. wczoraj koncowy zmienilem na ostatni wydech STI i dzisiaj przejechalem sie i strasznie cos gwizdze - nie jest to typowy swist turbiny (nawet padajaca swiszcze) ale gwizd - jakby ktos na palcach gwizdal i zaczyna sie gdzies ok 4 tys obr - na GieTekowym nie gwizdalo - przy turbinie nic nie bylo grzebane (bo tylko koncowy tlumik zostal wymieniony teraz - wczesniej caly wydech ale po tej operacji nic nie gwizdalo) hopaki z bajecznej mieli juz podobno taki przypadek w WRXie - zaczelo gwizdac wlasnie po zalozeniu ostatniego tlumika STI Ty to modzisz z tymi wydechami strasznie? A czy końcowy jest przelotowy?? Bo nie wiem jak to jest w STi, ale w WRX czy GT nie był przelotowy. Jezeli masz cały wydech przelotowy a sam koniec "zatkany" to spaliny nie mogą Ci szybko uciekać. To jest moja ocena na w/w wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 taka dziwna akcje mam - zmienilem ostatnio wydech - jest teraz przelot 60 mm tylko zostawilem na chwile seryjny koncowy z GieTeka. wczoraj koncowy zmienilem na ostatni wydech STI i dzisiaj przejechalem sie i strasznie cos gwizdze - nie jest to typowy swist turbiny (nawet padajaca swiszcze) ale gwizd - jakby ktos na palcach gwizdal i zaczyna sie gdzies ok 4 tys obr - na GieTekowym nie gwizdalo - przy turbinie nic nie bylo grzebane (bo tylko koncowy tlumik zostal wymieniony teraz - wczesniej caly wydech ale po tej operacji nic nie gwizdalo) hopaki z bajecznej mieli juz podobno taki przypadek w WRXie - zaczelo gwizdac wlasnie po zalozeniu ostatniego tlumika STI Ty to modzisz z tymi wydechami strasznie? A czy końcowy jest przelotowy?? Bo nie wiem jak to jest w STi, ale w WRX czy GT nie był przelotowy. Jezeli masz cały wydech przelotowy a sam koniec "zatkany" to spaliny nie mogą Ci szybko uciekać. To jest moja ocena na w/w wątek. Dokladnie jak pisze Czarny, koncowy w STI nie jest przelotowy tylko komorowy.Z ciekawosci widzial ktos tlumik koncowy z Subaru w srodku? Bo ja tak-to mega porazka... Wam tez pokaze: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Z ciekawosci widzial ktos tlumik koncowy z Subaru w srodku? widzial, ale nigdy nie byl taki swiezy (antyki) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Chyba sklerozę starczą mam, bo sobie jakoś skojarzyć nie mogę :roll: - Heh, śmiesznie gwiżdże! - Masz rację, faktycznie gwiżdże. - Kurde, ale gwizda! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 komancz, co wskazuje na porażkowość tego rozwiązania? Pytam z ciekawości bo temat konstrukcji tłumików nie jest mi specjalnie znany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 komancz, co wskazuje na porażkowość tego rozwiązania? Pytam z ciekawości bo temat konstrukcji tłumików nie jest mi specjalnie znany. dla silnika turbo bardzo wazna jest w miare szybka mozliwosc pozbywania sie spalin, jezeli na samym koncu wsadzimy puszke z 3 przegrodami, kilkoma rurkami tak zaprojektowanymi ze spaliny nie wiedza gdzie maja wyleciec to w prosty sposob mozna wyliczyc jakim cudem wkladajac przelotowy wydech zyskujemy od kilku do kilkunastu koni, i sporo momentu dostepnego nizej niz w serii.Seryjny wydech z puszka komorowa ma tylko jedna zalete: jest sporo ciszej niz na przelocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Więc co - właściwie wymiana samego tłumika końcowego poprawi osiągi..? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Więc co - właściwie wymiana samego tłumika końcowego poprawi osiągi..? Raczej nie, kiedys widzialem pomiary seryjnego tlumika od WRX (dwururkowego) i jego przeplyw byl zblizony do tego co przeplywa przez silnik, czyli ze jest dobrze dopasowany so seryjnego samochodu. Kolejna sprawa ze spaliny im dalej w ukladzie wydechowym, tym sa bardziej schlodzone i przez to maja mniejsza objetosc oraz predkosc przeplywu. Najwiekszy zysku uzyskuje sie przez uwolnienie downpipe. Ja przez dluzsza chwile jezdzilem z przelotowyn downpipe przykrecona do seryjnej czesci centralnej i koncowej. Po zmianie na przelot 2.5 cala nie zaowazylem jakis wiekszych popraw osiagow, poza nizsza temperatura EGT i glosniejszym wydechem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi