arosiak Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Witam serdecznie Proszę o pomoc co może być skutkiem i jakie koszty naprawy. Forester turbo z 99r. od dzisiaj przy wrzucaniu 3 biegu słychać zgrzytanie. Co to może być? Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 synchronizator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Mam to samo, choc na razie delikatne i nie zawsze. U ciebie pojawilo sie zero-jedynkowo, czy tez byl taki okres przejsciowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Synchronizatory + można sprawdzić przy okazji większej obecności na warsztacie sprzęgło + docisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 A jak mialaby sie sprawa przy dosc porzadnym zgrzycie podczas wrzucania wstecznego w imprezie 95? Ma ktos jakies sugestie? Bo slyszalem juz gdzies wyrok, ze to koniec skrzyni moze byc, co by mnie mocno zmartwilo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 u mnie zgrzytajaca 3ka skonczyla sie ogoleniem zebow, nastepnie lekko zgrzytajaca 2ka skonczyla sie wycieciem 2och zebow - proponuje po pierwsze zmienic olej na Shell Gear Oil 80w90 - wtedy zobaczysz czy cos sie poprawi - jak nie to masz PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 ... proponuje po pierwsze zmienic olej na Shell Gear Oil 80w90 - wtedy zobaczysz czy cos sie poprawi - jak nie to ... Ceramizer i ewentualnie trochę ropy :wink: ...żeby nie było - to taki żarcik, ale w Betach sposób idealny ,a to co napisał Adam to wbrew pozorom nie taka głupia rada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Simon1, wsteczny nie jest synchronizowany to jak ma nie zgrzytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 U mnie zmieniany byl olej w skrzyni na nowy, ale sytuacji to nie poprawilo. Jakie sa koszta wymiany synchronizatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Olleo, Olleo - wymiana synchronizatora to kompletny demontaż skryni, a wiec zestaw uszczelek nowych + wszystko co wyjdize, mogąbyć zużyte łożyska luzy na przesuwkach... trudno oszacować. Rozbiórka i montaz skrzyni to zależnie od warsztatu kilkaset PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Trochę OT, ale tylko trochę. A wiela (pi x drzwi) kosztuje wymiana łożyska wyciskowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 leonID, w sumie ta sama operacja co wymiana sprzęgła. Bardzo zależy od kosztó robocizny w danym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 A jak mialaby sie sprawa przy dosc porzadnym zgrzycie podczas wrzucania wstecznego w imprezie 95? Ma ktos jakies sugestie? Bo slyszalem juz gdzies wyrok, ze to koniec skrzyni moze byc, co by mnie mocno zmartwilo... BZDURA 1. Wyciągnąć 5 dywanów z pod pedłu sprzęgła ew. dokładnie wciskać pedał 2. Wyregulować sprzęgło 3. przyjrzeć się pracy sprzęgła ps; dlaczego się tak dzieje pisałem proponuje poszukac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Olleo, Olleo - wymiana synchronizatora to kompletny demontaż skryni, a wiec zestaw uszczelek nowych + wszystko co wyjdize, mogąbyć zużyte łożyska luzy na przesuwkach... trudno oszacować. Rozbiórka i montaz skrzyni to zależnie od warsztatu kilkaset PLN. Przed wymiana sprzegla piskalo mi (o ile dobrze pamietam) "lozysko na wale sprzeglowym" (jest cos takiego?). Przy okazji sprzegla Marek z Dzierzoniowa mi wymienil i to lozysko. Niestety wymiana nie pomogla zbyt wiele - ot, zamiast piskac na zimnym zawsze i bardzo glosno, zaczelo piskac tylko czasami i ciszej. Co sie mialem zebrac i zadzwonic do Marka, to przestawalo, ale nie na dlugo. Moze mi to zrobi na gwarancji i od razu synchronizator wymieni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Na pewno bym się do Marka z tym zgłosił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Olleo, Olleo - wymiana synchronizatora to kompletny demontaż skryni, a wiec zestaw uszczelek nowych + wszystko co wyjdize, mogąbyć zużyte łożyska luzy na przesuwkach... trudno oszacować. Rozbiórka i montaz skrzyni to zależnie od warsztatu kilkaset PLN. Właśnie przerabiam ten temat wiec już służę szczegółami: - demontaż, rozebranie i przepatrzenie skrzyni, montaż- 800 PLN - synchronizator z przesuwka 1 szt 450 PLN Ceny krakowskie I pytanie: gdzie i za ile mniej więcej kupie w Kraku lub okolicach polecany przez Was olej do skrzyni Shell Gear Oil 80w90 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 STACHU, napisz do Carfita, pewnie coś znajdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 STACHU, nie-ASO ma ten olej na stanie, ASO powinno tez mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 A ja tylko napiszę, że w mojej zredukowanej skrzyni jest jakiś tam olej z beczki Parametry te same co Shella o ile pamiętam, tyle, że beczkę sygnuje BP - nie wiem co z zawartością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Moze doprecyzuje. Zgrzyta, to moze za mocne slowo - po prostu przy pewnych obrotach, jak dokladnie nie wcisne sprzegla (przy czym przy innych biegach to nic nie szkodzi) i zbyt szybko zechce wbic trojke, to czasem przyhaczy. Duzo mi jeszcze do wyszczerbienia zebow zostalo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Moze doprecyzuje. Zgrzyta, to moze za mocne slowo - po prostu przy pewnych obrotach, jak dokladnie nie wcisne sprzegla (przy czym przy innych biegach to nic nie szkodzi) i zbyt szybko zechce wbic trojke, to czasem przyhaczy. Duzo mi jeszcze do wyszczerbienia zebow zostalo? moze nie zgrana noga z reka - i jak chcesz szybko zmienic bieg juz zaczynasz odpuszczac sprzeglo a dopiero wbijasz bieg - czasami tez mi sie to zdarza jakos tak jak sie zamysle troche ja dzisiaj odebralem auto - skrzynka chodzi jak zloto - Zbyszek na Bajecznej na prawde wzorowo ogarnia skrzynki - calosc mu zajela lacznie 6-7 godzin - w ciagu dwoch dni, bo w miedzyczasie jeszcze silnik zlozyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 adamusmax, teoretycznie tak, ale zdarza sie tylko i wylacznie przy trojce (pomijam wsteczny - szczegolnie, jak jeszcze obroty >jalowego, lub zaraz po jedynce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 adamusmax, teoretycznie tak, ale zdarza sie tylko i wylacznie przy trojce (pomijam wsteczny - szczegolnie, jak jeszcze obroty >jalowego, lub zaraz po jedynce). ze swoich spostrzezen jedynke wbijasz zanim ruszysz - masz na to troche czasu dwojke wbijasz ciagnac dzwignie do siebie - szybszy i silniejszy ruch trojke wbijasz odpychajac dzwignie od siebie - dluzszy i wolniejszy ruch niz przyciagniecie do siebie czworke wbijasz znowu ciagnac dzwignie do siebie a na piatce to juz nik sie nie sciga - wiec masz troche czasu na wrzucenie jej i robisz to dokladniej przyuwaz jak to Ci idzie ze zgraniem sprzegla i biegu - ja to u siebie zauwazylem - od tamtej pory dokladniej wyciskam sprzeglo i pilnuje, zeby bylo wcisniete tak dlugo az bieg bedzie zapiety - oczywiscie czasami trafi sie misshift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 wooow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 wooow taki przeblysk mialem :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi