Skocz do zawartości

Zgrzytanie przy wrzucaniu 3 biegu?


arosiak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

adamusmax, teoretycznie tak, ale zdarza sie tylko i wylacznie przy trojce (pomijam wsteczny - szczegolnie, jak jeszcze obroty >jalowego, lub zaraz po jedynce).

 

ze swoich spostrzezen

 

jedynke wbijasz zanim ruszysz - masz na to troche czasu

dwojke wbijasz ciagnac dzwignie do siebie - szybszy i silniejszy ruch

trojke wbijasz odpychajac dzwignie od siebie - dluzszy i wolniejszy ruch niz przyciagniecie do siebie

czworke wbijasz znowu ciagnac dzwignie do siebie

a na piatce to juz nik sie nie sciga - wiec masz troche czasu na wrzucenie jej i robisz to dokladniej

 

przyuwaz jak to Ci idzie ze zgraniem sprzegla i biegu - ja to u siebie zauwazylem - od tamtej pory dokladniej wyciskam sprzeglo i pilnuje, zeby bylo wcisniete tak dlugo az bieg bedzie zapiety - oczywiscie czasami trafi sie misshift :oops:

Moze tak. Ale jak w takim razie wytlumaczysz, ze w Nubirze zgrzytala mi czasem dwojka, a w Hyundaiu czworka, ale tylko przy redukcji? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zauważyłem standardowy zgrzyt przy wbijaniu wstecznego na zimno... normalka teraz po prostu zazwyczaj zostawiam na wstecznym i po kłopocie... oraz przy szybkich próbach zmian biegów od czasu do czasu zazgrzyta bez znaczenie co wbijam... poszukałem na forum Swifta i znalazłem że to dość popularne... pocieszam się że skrzynka od AWD podobno dość pancerna jest :)

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pytanie: gdzie i za ile mniej więcej kupie w Kraku lub okolicach polecany przez Was olej do skrzyni Shell Gear Oil 80w90 ??

 

Ja bralem ostatnio z Accorda w Wieliczce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj analizowałem sobie pracę skrzyni i sposób wkładania przeze mnie 3 biegu i zawsze zgrzyta przy każdej próbie wbicia (oprócz jak wejdzie mi 3 wyjmę na luz i znowu wbije nie puszczając sprzegła - to wtedy jest ok).

Troszkę się zastanawiam nad tym, że stało mi się to z dnia na dzień.

Wiem, że moje sprzęgło nie jest pierwszej młodości i czasem mi wpadało.

Poradzono mi wymienić płyn.

Nie spuszczałem całego tylko wyciągnąłem ze zbiorniczka co się dało i dolałem nowego.

Myślę, że to może być przyczyna.

Czy jest jakiś konkretny płyn hamulcowy który trzeba lać??

Na korku jest napisane Dot3 ja wlałem dot4?

 

Co o tym sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj analizowałem sobie pracę skrzyni i sposób wkładania przeze mnie 3 biegu i zawsze zgrzyta przy każdej próbie wbicia (oprócz jak wejdzie mi 3 wyjmę na luz i znowu wbije nie puszczając sprzegła - to wtedy jest ok).

Troszkę się zastanawiam nad tym, że stało mi się to z dnia na dzień.

Wiem, że moje sprzęgło nie jest pierwszej młodości i czasem mi wpadało.

Poradzono mi wymienić płyn.

Nie spuszczałem całego tylko wyciągnąłem ze zbiorniczka co się dało i dolałem nowego.

Myślę, że to może być przyczyna.

Czy jest jakiś konkretny płyn hamulcowy który trzeba lać??

Na korku jest napisane Dot3 ja wlałem dot4?

 

Co o tym sądzicie??

 

Podjedz do Zbyszka na Bajeczna - w sprawie tego wpadajacego sprzegla - jest to wina slabo odpowietrzonej pompy. U mnie Zbyszek odpowietrzyl rok temu i mam swiety spokoj ze sprzeglem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arosiak, ważne żeby siłownik dobrze odpowietrzyć.

 

pompe Kubus - pompe - w zeszlym roku mialem akcje z wpadajacym sprzeglem - wymienilem silownik i to bylo bez sensu - na starym silowniku po odpowietrzeniu dokladnym pompy przestalo wpadac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arosiak, ważne żeby siłownik dobrze odpowietrzyć.

 

pompe Kubus - pompe - w zeszlym roku mialem akcje z wpadajacym sprzeglem - wymienilem silownik i to bylo bez sensu - na starym silowniku po odpowietrzeniu dokladnym pompy przestalo wpadac ;)

Jak Ci wymienili pompe a nie odpowietrzyli siłownika :shock: :shock:

Przeceż odpowietrznik od całego ukł znajduje się na siłowniku

 

Byłem szybszy :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arosiak, ważne żeby siłownik dobrze odpowietrzyć.

 

pompe Kubus - pompe - w zeszlym roku mialem akcje z wpadajacym sprzeglem - wymienilem silownik i to bylo bez sensu - na starym silowniku po odpowietrzeniu dokladnym pompy przestalo wpadac ;)

Jak Ci wymienili pompe a nie odpowietrzyli siłownika :shock: :shock:

Przeceż odpowietrznik od całego ukł znajduje się na siłowniku

 

Ty zadales pytanie pierwszy, ale odpowiedz bedzie do Ciebie i Kuby ;)

 

odpowietrzanie na samym silowniku czasami nie daje porzadanego efektu. U mnie bylo odpowietrzane z czysta razy i dopiero jak podjechalem do Zbyszka odpowietrzyl caly uklad, ma taki patent, ktorego nie bede zdradzal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma taki patent, ktorego nie bede zdradzal

Jak ty nie możesz bo przysięgałeś to ja zdradze :razz:

Wsadzi kawałek gwożdża 4 calowego (dłuszego od orginalnego popychacza siłownika o ok 1 cm co ciekawe to działa :razz:

 

nie prawda ;) - tak jak napisal Az - trza to zdzielac na zewnatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie!

 

Ktoś gdzieś pisal a ja nie nie zanotowalem... Potrzebuje numerek części do zamówienia w ASO, chodzi o sprężynkę w dole skrzyni odpowiedzialna za utrzymywania lewarka w pionie i redukcje jego skoku jalowego.

 

Z góry dzięki wielkie za info! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...