Jump to content

Hondowskie SH-AWD


Adam12
 Share

Recommended Posts

Sorry za offtop

 

Ale jeśli to ma być ten dobry napęd w Legend ...

 

ZESTAW SPRZĘGIEŁ ELEKTROMAGNETYCZNYCH I 2-BIEGOWYCH PRZEKŁADNI PLANETARNYCH

 

Będąc elementem systemu indywidualnej kontroli wszystkich kół napędowych (SH-AWD), kombinacja zestawu 2-biegowych przekładni planetarnych współpracujących ze sprzęgłami elektromagnetycznymi zapewnia Hondzie Legend znakomitą sprawność w prowadzeniu. Podczas jazdy po prostej rozdział momentu obrotowego na koła jest standardowy. Przy ostrzejszej jeździe te dwa systemy, współdziałając, automatycznie w ułamku sekundy zmieniają rozdział momentu obrotowego na tył w zakresie od 0 do 100% na każde z tylnych kół. Dzięki skierowaniu momentu obrotowego na koło, na którym jest najbardziej potrzebny, zwiększa się stabilność i siła skrętu Hondy Legend. Dla kierowcy cała ta operacja jest zupełnie niezauważalna, zapewniając mu pełną kontrolę nad pojazdem i pasjonujący sposób prowadzenia.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Adam12, podobnie jak w EVO. Tylko zamiast szper są hamulce.

 

 

Może niech moderator to wydzieli?

 

Tylko robi pewną różnicę ..... :grin:

 

Ciekawę co się dzieje jak takie tylne koło z przyłożonym 100% momentu wjeżdża na plamę oleju....

Link to comment
Share on other sites

Jechałem za taką Legendą w zimie jak było bardzo śliski - kierownik jechał raczej geriatrycznie jakby był mocno przerażony, objechałem go 2 razy do okoła i jak jego stylizacja nadwozia mnie znudziła powiedziałem papa. Może to nic nie znaczyć, może ja bardziej ufam swojemu sporzętowi a może po prostu.... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jechałem za taką Legendą w zimie jak było bardzo śliski - kierownik jechał raczej geriatrycznie jakby był mocno przerażony, objechałem go 2 razy do okoła i jak jego stylizacja nadwozia mnie znudziła powiedziałem papa. Może to nic nie znaczyć, może ja bardziej ufam swojemu sporzętowi a może po prostu.... :twisted:

 

Większość użytkowników Legenda nie należy do demonów prędkości stąd może kierownik się bał. Ja też codziennie wyprzedzam kierowników Subaru, którzy nie wiedzą co mają.

 

Subaru nie produkuje samochodu w tym segmencie co Legend więc ja bym nie porównywał. Co do napędu to jeździłem na suchym i na deszczu i nie widzę różnicy z outbackiem, poza tą, że się na zakrętach Honda się tak nie wychyla :mrgreen: Co nie zmienia faktu że lubię moje OBK. :twisted:

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Ciekawę co się dzieje jak takie tylne koło z przyłożonym 100% momentu wjeżdża na plamę oleju....

 

 

Pewnie kręci bąką, tak samo jak symetryczne AWD Subaru :twisted:.

 

To może Twoje... :roll:

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sorry za offtop

 

Ale jeśli to ma być ten dobry napęd w Legend ...

 

ZESTAW SPRZĘGIEŁ ELEKTROMAGNETYCZNYCH I 2-BIEGOWYCH PRZEKŁADNI PLANETARNYCH

 

Będąc elementem systemu indywidualnej kontroli wszystkich kół napędowych (SH-AWD), kombinacja zestawu 2-biegowych przekładni planetarnych współpracujących ze sprzęgłami elektromagnetycznymi zapewnia Hondzie Legend znakomitą sprawność w prowadzeniu. Podczas jazdy po prostej rozdział momentu obrotowego na koła jest standardowy. Przy ostrzejszej jeździe te dwa systemy, współdziałając, automatycznie w ułamku sekundy zmieniają rozdział momentu obrotowego na tył w zakresie od 0 do 100% na każde z tylnych kół. Dzięki skierowaniu momentu obrotowego na koło, na którym jest najbardziej potrzebny, zwiększa się stabilność i siła skrętu Hondy Legend. Dla kierowcy cała ta operacja jest zupełnie niezauważalna, zapewniając mu pełną kontrolę nad pojazdem i pasjonujący sposób prowadzenia.

 

W programie "5th gear" było prównanie na torze nowego Legenda, Audi A6 3.0 ośka oraz BMW 530i tradycyjnie na tył. BMW objechało wszystkich, AUDI w prowadzeniu było nudne do bólu, ale precyzyjne, HONDA najwolniejsza. Na każdym okrązeniu dostała 11 sekund!!

Link to comment
Share on other sites

Na pewno nie mniej torowym niż A6 ośka :twisted: .

 

 

Szczególnie, że A6 nie występuje jako ośka z silnikiem 3.0 TDi, a benzynowe jest 3.2 - i też tylko 4x4... :twisted:

 

 

EDIT: Jest chyba 3.2 ośka - ale w teście było Quattro - a prowadzący nie zwalił złego czasu na AWD, tylko na zbyt miękkie zawieszenie - a BMW było z pakietem Sport.

 

Link to comment
Share on other sites

[

Subaru nie produkuje samochodu w tym segmencie co Legend więc ja bym nie porównywał. Co do napędu to jeździłem na suchym i na deszczu i nie widzę różnicy z outbackiem, poza tą, że się na zakrętach Honda się tak nie wychyla :mrgreen: Co nie zmienia faktu że lubię moje OBK. :twisted:

pozdr

 

OBK jest wyżej zawieszone a na dodatek MY07 jest bardziej komfortowo/miękko ustawione.

Na www Hondy piszą, że podstawowa wersja Legenda 3.5 kosztuje 230.000 brutto.

Wspominałeś coś o cenie porównywalnej lub nawet niższej niż OBK. Jeśli Panowie z Hondy dają

ponad 20% rabatu to mają super sposób na sprzedaż luksusowych samochodów.

 

 

Kolejny OFFTOP.

 

We Wrocku mamy chyba pierwszego w Polsce Bugatti Veyron

 

http://forum.scigacz.pl/about9793.html

 

Fajny jest.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

We Wrocku mamy chyba pierwszego w Polsce Bugatti Veyron

 

Macie ? Tzn każdy Wrocławianin się może przejechać ? :mrgreen:

 

 

Znaczy jeden bogaty Pan mieszkający we Wrocku ma. Jest na tyle kulturalny, że pozwala popatrzeć. No przynajmniej mnie nie przegonił jak go spotkałem na stacji Shell. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Na www Hondy piszą, że podstawowa wersja Legenda 3.5 kosztuje 230.000 brutto.

Wspominałeś coś o cenie porównywalnej lub nawet niższej niż OBK. Jeśli Panowie z Hondy dają

ponad 20% rabatu to mają super sposób na sprzedaż luksusowych samochodów.

 

:cool: i to nie jest najbiedniejsza wersja :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Na www Hondy piszą, że podstawowa wersja Legenda 3.5 kosztuje 230.000 brutto.

Wspominałeś coś o cenie porównywalnej lub nawet niższej niż OBK. Jeśli Panowie z Hondy dają

ponad 20% rabatu to mają super sposób na sprzedaż luksusowych samochodów.

 

:cool: i to nie jest najbiedniejsza wersja :mrgreen:

 

 

To znaczy, że dają 30 % rabatu. Auto wystawione za 250.000 jest sprzedawane za 180.000.

Gdzie tu logika ?

Chyba, że był znaczący powód takiej ceny.

 

PS. W salonie Hondy we Wrocku ponad rok temu zaproponowali mi do zakupu najwyższej wersji Avensis alarm i 30% rabatu na zakup opon zimowych.

To tak na marginesie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...