Skocz do zawartości

supertechnik

Nowy
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    zewsząd
  • Zainteresowania
    zawsze cos nowego

Osiągnięcia supertechnik

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Dziwne z tym przegrzewaniem się, ale w moim MY07 jest to samo. Może mi ktoś wskazać, czy był jakiś odrębny wątek? Bo niby jest gwarancja a nie uznają jak się zbyt szybko zedrze tarcza. W korkach jak się przegrzeje jest makabrycznie
  2. -odznaczyć "wynalazki" - wyszukiwanie proste- odznaczyć "nazwa uprawnionego" - wpisać: łagiewka Jest skrót opisu łącznie z rysunkiem http://www.uprp.pl/patentwebaccess/ a tu jest w bazie europejskiej: http://v3.espacenet.com/textdoc?DB=EPODOC&IDX=US2007007780&F=0 w bazie espacenet jest więcej patentów łagiewki, -advanced search-inventor-lagiewka
  3. To już kolega idzie w epokę przed Chrystusem Może trafniej powiedzieć przed Gierkiem to tak nie do końca. Może ja pamietam czasy sprzed narodzin? :wink:
  4. Zadna nowosc, nawet jest on na oficjalnej stronie SIPu http://www.subaru.pl/subaru_multimedia.html no doooobra :sad: ale główne tematy, co do których nowi przyjaciele najchętniej by zaglądali trzeba by chyba jakoś wydzielić :?:
  5. No dobrze, ale te pustki na ulicach przy Klossie to już chyba niewielu pamięta? - subaraków. Można mnożyć: a kto pamięta Jacka i Agatkę? albo Ptysia i Balbinkę --- dobre sam jestem zadowolony a to rzadkość :shock:
  6. właściwie to dla początkujących w AWD przydałby się jakiś główny link do różnych i przeróżnistych przecież filmików jak np. ten: Może to jest dobry pomysł, żeby był jakowyś stały dział poświęcony głównym tematom :?:
  7. Dobre bo stare :wink: A swoją drogą możnaby to zawsze jakoś wklejać z automatu na posty o AWD :wink: Tak na dobry początek
  8. supertechnik

    1 sierpnia

    A co do elit, to ich zniknięcie bardziej spowodowało późniejsze 50 letnie ich świadome rugowanie z życia. Nie zapominajmy, że ci którzy się ostali z czystek tak niemieckich jak i sowieckich to po prostu wyjechali, zarówno z własnej woli jak wbrew. Debatowanie o Powstaniu w kontekście zniknięcia elit jest raczej chybione.
  9. pedro - to jest dobry link, szkoda, że większość polskich stron jest w formie marketingowego chłamu a strony techniczne robią jacyś zapaleńcy też nie do końca zaopatrzeni w odpowiednią wiedzę. Ale cóż - takie czasy - większość z dzisiejszych "miłośników techniki" ( nie mówię tu o forum subaru ) zna jedynie same hasła typu "haldex" "torsen" i odmienia je przez przypadki. A propos to kierowca tego nieszczęsnego autobusu może też wiedział, że ma "ceramy" w kołach i "jest "cool" i nie wiedział, że silnik może pracować jako sprężarka i ciepło przy hamowaniu może przez chłodnicę ocieplać klimat dookoła zamiast tarcz. :sad:
  10. Mogą być dwa ;-) I wtym właśnie rzecz się ma :cool: Ja tam wolę kałasznikowa, tzn. napęd, który ma centralną przekładnię różnicową i już raczej jest mi obojętne czy rozdział momentu między przód i tył jest sprzęgłem wiskotycznym rozróżniającym różnicę prędkości obrotowych jak w subaru, czy mechanicznie przez rozróżnianie zapotrzebowania momentu jak a audi (quatro). I z kałasznikowów jest jeszcze porsche, no i może jeszcze parę pojedyńczych egzemplarzy z jakiś marek czego nie wiem. Ale dziękuje serdecznie za elektroniczne przyłączanie/rozłączanie obojętnie z jaką hi-tech elektroniką jest to sterowane bo raz na tysiąc może się zdażyć, że ta hi-tech elektronika przyłączy mi napęd nie na to koło co potrzeba, albo nie z takim momentem albo nie w tym momencie, a wtedy nie chciał bym być na ośnieżonym zakręcie i dlatego mam subaru i dlatego je wybrałem :!:
  11. Geniuszu, poczytaj najpierw o SH-AWD, a dopiero potem takie mądrości szerz. toż to normalny przyłączany napęd, no może z dużą elektroniką. Zamiast sprzęgieł hydraulicznych są elektromagnetyczne, i gdzie tyle tych dyferencjałów :shock: "Para elektromagnetycznych sprzęgieł (Direct Electromagnetic Clutch), zlokalizowanych po obydwu stronach hipoidalnego koła zębatego, dostarcza moc do tylnych kół. Gdy sprzęgła te kontrolowane są jednocześnie, ich załączanie i rozłączanie powoduje zmianę dystrybucji momentu obrotowego pomiędzy tylnymi a przednimi kołami – w zależności od sytuacji, tylne koła mogą otrzymać od 30 do 70 procent całkowitej mocy silnika. Obydwa sprzęgła mogą być również kontrolowane niezależnie, co pozwala na przeniesienie 100 procent tylnego momentu obrotowego na tylko jedno koło z tyłu. Elektrozawór kontroluje ciśnienie dostarczane do każdego sprzęgła, co zwalnia obrót koła centralnego w przekładni planetarnej i moduluje moment obrotowy wysyłany do przeciwległego koła. Sprzęgła spełniają w ten sposób funkcję dyferencjału o ograniczonym poślizgu."
  12. Ciekawe, jak szybko powstala nam kasta nowych bogaczy. I jakos wszyscy zwiazani z ceglami. Budowę dachu ciężko jest wykonać cegłami :shock: Poza tym nie ma teraz do kogo pisać bo wszyscy są Herosami
  13. ten trzeci to chyba w kierownicy "stały napęd czterech kół z elektronicznie sterowanym centralnym mechanizmem różnicowym. Standardowy rozdział momentu to 38% na przód i 62% na tył, " ( tyle tylko, że to jest o Porsche) :roll:
  14. Czyli jakiej? Mieć możliwość dania rabatu co widać po innych krajach :shock: , ale go nie dac? SIP i dilerzy wprowadziliby inną taktykę gdyby naprawdę ilość subaru kupowanych abroad była znacząca ale jak się tego dowiedzieć :?: Mogłoby się okazać, że rabaty zrekompesowałyby się wzrostem sprzedaży. Ale dopóki dilerzy żyją w nieświadomości strat od niesprzedanych aut to będzie tak jak jest :cool:
  15. SIP i dilerzy wprowadziliby inną taktykę gdyby naprawdę ilość subaru kupowanych abroad była znacząca ale jak się tego dowiedzieć :?:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...