Geniuszu, poczytaj najpierw o SH-AWD, a dopiero potem takie mądrości szerz.
toż to normalny przyłączany napęd, no może z dużą elektroniką. Zamiast sprzęgieł hydraulicznych są elektromagnetyczne, i gdzie tyle tych dyferencjałów :shock:
"Para elektromagnetycznych sprzęgieł (Direct Electromagnetic Clutch), zlokalizowanych po obydwu stronach hipoidalnego koła zębatego, dostarcza moc do tylnych kół. Gdy sprzęgła te kontrolowane są jednocześnie, ich załączanie i rozłączanie powoduje zmianę dystrybucji momentu obrotowego pomiędzy tylnymi a przednimi kołami – w zależności od sytuacji, tylne koła mogą otrzymać od 30 do 70 procent całkowitej mocy silnika. Obydwa sprzęgła mogą być również kontrolowane niezależnie, co pozwala na przeniesienie 100 procent tylnego momentu obrotowego na tylko jedno koło z tyłu. Elektrozawór kontroluje ciśnienie dostarczane do każdego sprzęgła, co zwalnia obrót koła centralnego w przekładni planetarnej i moduluje moment obrotowy wysyłany do przeciwległego koła. Sprzęgła spełniają w ten sposób funkcję dyferencjału o ograniczonym poślizgu."