Kubix180 Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Witam Kupiłem dzisiaj subaru 2005 rok 2.5 benz manual i wziąłem go na testy na żwirownie. Auto fajnie szło ale wwaliłem się w piasek i zawisłem. Na jakiej zasadzie działa tu napęd 4x4? Jest jakiś guzik do załaczania? Auto jak juz wisiało na podwoziu to kręciły sie tylko koła po przekątnej, prawy przód, lewy tył, reszta stała. Załaczyłem reduktor. Myślałam że wszystkie koła kręcą sie na raz, chyba że coś jest zepsute. Musiał mnie wyciągać ciagnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca (edytowane) Fachowcem nie jestem, ale Twój OBK po prostu ma zapewne w pełni otwarte dyfry - moment ucieka kołem, które nie ma akurat przyczepności. W tej konkretnej sytuacji wygląda na to, że przyczepności nie miały koła po przekątnej. Guzika do załączania nie ma, napęd jest zawsze mniej lub bardziej zapięty. Edytowane 9 Czerwca przez sartek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Subaru (standardowe z salonu) nie jest terenówką z blokadami mostów. Marketing sobie, a rzeczywistość sobie... jak już wiesz. ;-) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca (edytowane) Twoj samochod ma staly naped na 4 kola, wiskoze blokujaca centralny dyferencjal i blokade tylnego dyferencjalu. Jesl kola krecily sie po przekatnej to cos jest nie tak z blokada tylnego dyferencjalu. Edytowane 10 Czerwca przez Legacy96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca (edytowane) 13 godzin temu, sartek napisał(a): Fachowcem nie jestem, ale Twój OBK po prostu ma zapewne w pełni otwarte dyfry - moment ucieka kołem, które nie ma akurat przyczepności. W tej konkretnej sytuacji wygląda na to, że przyczepności nie miały koła po przekątnej. Guzika do załączania nie ma, napęd jest zawsze mniej lub bardziej zapięty. Manual wiec otwarty dyfer. Przed lift więc nie ma zapewne nawet lekkiego LSD z tyłu. Do tego piach spory a opony zwykłe.. i już. https://www.cars101.com/subaru_terms.html#awd Też dokładnie kiedys sie tak zakopałem w Forku niestety kręcać kółka przy małej prędkośći jest to łatwe. Oczywisćie reduktor włączaj przed wjazdjem w teren. On nic w napędzie nie zmienia (nie blokuje niczego). Edytowane 10 Czerwca przez beren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca Wszystkie OBK 2005 na rynek niemiecki mialy szpere z tylu, obojetnie czy manual czy automat: https://www.subaru.de/fileadmin/downloads/prospektarchiv/outback/technische-daten-subaru-outback-kombi-allrad-suv-mj-2005.pdf . A SIP sciagal OBK z Niemiec. Jak auto zawiesi sie podwoziem na takim piachu to zadna szpera nie pomoze. No ale powinny sie krecic dwa kola z tylu i jedno z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 19 godzin temu, Kubix180 napisał(a): Jest jakiś guzik do załaczania? Tak. Na kolumnie kierowniczej 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 6 godzin temu, Legacy96 napisał(a): Wszystkie OBK 2005 na rynek niemiecki mialy szpere z tylu, obojetnie czy manual czy automat: https://www.subaru.de/fileadmin/downloads/prospektarchiv/outback/technische-daten-subaru-outback-kombi-allrad-suv-mj-2005.pdf . A SIP sciagal OBK z Niemiec. Jak auto zawiesi sie podwoziem na takim piachu to zadna szpera nie pomoze. No ale powinny sie krecic dwa kola z tylu i jedno z przodu. W podlinkowanym przez Ciebie dokumencie widzę tylko Elektronische Wegfahrsperre, czyli dohamowywanie kół za pomocą elektroniki. Ma to niewiele wspólnego z LSD czy szperą (zwłaszcza we wczesnych odsłonach elektronicznego dohamowywania) i w takim piachu raczej na pewno nic nie da, ale faktem jest, że działanie sprawnego systemu tego typu powinno dać się zaobserwować gołym okiem jako przyhamowywanie swobodnie obracającego się koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca Elektronische Wegfahrsperre to immobilizer, on nie blokuje dyferencjalow. Przewin na dol do tabelki Technik/Sicherheit i zobacz co jest przy Hinterachs-Sperrdifferential - to jest wlasnie tylny dyferencjal. Jet blokada? No jest 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2 minuty temu, Legacy96 napisał(a): Elektronische Wegfahrsperre to immobilizer, on nie blokuje dyferencjalow. Przewin na dol do tabelki Technik/Sicherheit i zobacz co jest przy Hinterachs-Sperrdifferential - to jest wlasnie tylny dyferencjal. Jet blokada? No jest Zwracam honor, jest tak, jak pisałeś od początku. Ale przyznam, że nie wpadłbym na to, że Elektronische Wegfahrsperre to immobilizer A wracając do tematu: zakładam, że Hinterachs-Sperrdifferential to standardowe subarowe LSD, które w takim piachu, przy takim stopniu zakopania, raczej niewiele pomoże... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca (edytowane) Na piasku pomaga, gorzej w blocie. Jezdzilem H6 po plazy, nie bylo problemow. Ale kolega Kubix180 wjechal w zbyt gleboki piasek. W takim piasku pomaga tyko Traktor. Edytowane 10 Czerwca przez Legacy96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 16 minut temu, Legacy96 napisał(a): wjechal w zbyt gleboki piasek to miałem na myśli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca Wiec sie rozumiemy, Outback to nie terenowka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 24 minuty temu, Legacy96 napisał(a): Wiec sie rozumiemy, Outback to nie terenowka. Mimo wszystko uważam, że Outbackowi należy oddać honor - ze zdjęć wynika, że daleko zajechał zanim poległ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca im lepszy napęd tym dalej po traktor 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 18 godzin temu, Legacy96 napisał(a): Jet blokada? No jest Są szpery i szpery.... Napęd zachował się prawidłowo, jest sprawny Nie miałeś szans z stamtąd wyjechać wisząc na brzuchu... nawet ze szperą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilej Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca W trudnym terenie wiskoza tylnego dyfra w moim Forku też nie daje rady. Można podobno pokombinować i ją wzmocnić, ale nie próbowałem. Polecam natomiast spuszczenie ciśnienia z opon przed wjazdem w piach. Gwarantuję, że będzie lepiej. Oczywiście też się zakopiesz, ale za to duuuużo dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKo Opublikowano 13 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia Witam, Posiadam Obk z 2020 roku BT, 2.5l, USA Limited. Muszę zmienić dyfer. Czy w każdym Obk po tym roku dyfer jest ze szperą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 13 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia Nie, te modele nie maja mechanicznej szpery, zostala zastapiona elektronika (przyhamowywanie kola nie majacego trakcji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKo Opublikowano 14 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia Ok. Mój dyferencjał z 2020 ma pęknięty dekiel. Kupiłem drugi z 2023 roku...I mój mech stwierdził po "ręcznym" testowaniu że ten drugi nie ma szpery. Chyba lepiej stary wsadzić i dekiel z drugiego założyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 15 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia A stary ma szpere? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKo Opublikowano 15 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia Podobno ma....w aso stwierdzili po vin-ach ze dwa dyfry różne i się nie zamieniają 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się