Jump to content

Subaru outback, zasada dzialania napędów


Kubix180

Recommended Posts

Witam

Kupiłem dzisiaj subaru 2005 rok 2.5 benz manual i wziąłem go na testy na żwirownie. Auto fajnie szło ale wwaliłem się w piasek i zawisłem. 

Na jakiej zasadzie działa tu napęd 4x4? Jest jakiś guzik do załaczania? Auto jak juz wisiało na podwoziu to kręciły sie tylko koła po przekątnej, prawy przód, lewy tył, reszta stała. Załaczyłem reduktor. Myślałam że wszystkie koła kręcą sie na raz, chyba że coś jest zepsute. 

Musiał mnie wyciągać ciagnik. 

Messenger_creation_50a9f9e0-3cfa-499f-a5c7-9922fc9389e6.jpeg

Messenger_creation_0019c9b6-8554-4106-bd57-bac8a729ad6f.jpeg

Messenger_creation_c6825576-e7f5-4529-81c0-c9a176a32d33.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Fachowcem nie jestem, ale Twój OBK po prostu ma zapewne w pełni otwarte dyfry - moment ucieka kołem, które nie ma akurat przyczepności. W tej konkretnej sytuacji wygląda na to, że przyczepności nie miały koła po przekątnej.

 

Guzika do załączania nie ma, napęd jest zawsze mniej lub bardziej zapięty.

Edited by sartek
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Subaru (standardowe z salonu) nie jest terenówką z blokadami mostów.

Marketing sobie, a rzeczywistość sobie... jak już wiesz. ;-)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Twoj samochod ma staly naped na 4 kola, wiskoze blokujaca centralny dyferencjal i  blokade tylnego dyferencjalu. Jesl kola krecily sie po przekatnej to cos jest nie tak z blokada tylnego dyferencjalu.

Edited by Legacy96
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, sartek napisał(a):

Fachowcem nie jestem, ale Twój OBK po prostu ma zapewne w pełni otwarte dyfry - moment ucieka kołem, które nie ma akurat przyczepności. W tej konkretnej sytuacji wygląda na to, że przyczepności nie miały koła po przekątnej.

 

Guzika do załączania nie ma, napęd jest zawsze mniej lub bardziej zapięty.

Manual wiec otwarty dyfer.  Przed lift więc nie ma zapewne nawet lekkiego LSD z tyłu. Do tego piach spory a opony zwykłe.. i już.
https://www.cars101.com/subaru_terms.html#awd

Też dokładnie kiedys sie tak zakopałem w Forku :)  niestety kręcać kółka przy małej prędkośći jest to łatwe. Oczywisćie reduktor włączaj przed wjazdjem w teren. On nic w napędzie nie zmienia (nie blokuje niczego).

Edited by beren
Link to comment
Share on other sites

Wszystkie OBK 2005 na rynek niemiecki mialy szpere z tylu, obojetnie czy manual czy automat: https://www.subaru.de/fileadmin/downloads/prospektarchiv/outback/technische-daten-subaru-outback-kombi-allrad-suv-mj-2005.pdf . A SIP sciagal OBK z Niemiec.

Jak auto zawiesi sie podwoziem na takim piachu to zadna szpera nie pomoze. No ale powinny sie krecic dwa kola z tylu i jedno z przodu.

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Kubix180 napisał(a):

Jest jakiś guzik do załaczania?

Tak. Na kolumnie kierowniczej :mrgreen:

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Legacy96 napisał(a):

Wszystkie OBK 2005 na rynek niemiecki mialy szpere z tylu, obojetnie czy manual czy automat: https://www.subaru.de/fileadmin/downloads/prospektarchiv/outback/technische-daten-subaru-outback-kombi-allrad-suv-mj-2005.pdf . A SIP sciagal OBK z Niemiec.

Jak auto zawiesi sie podwoziem na takim piachu to zadna szpera nie pomoze. No ale powinny sie krecic dwa kola z tylu i jedno z przodu.

W podlinkowanym przez Ciebie dokumencie widzę tylko Elektronische Wegfahrsperre, czyli dohamowywanie kół za pomocą elektroniki. Ma to niewiele wspólnego z LSD czy szperą (zwłaszcza we wczesnych odsłonach elektronicznego dohamowywania) i w takim piachu raczej na pewno nic nie da, ale faktem jest, że działanie sprawnego systemu tego typu powinno dać się zaobserwować gołym okiem jako przyhamowywanie swobodnie obracającego się koła.

Link to comment
Share on other sites

Elektronische Wegfahrsperre to immobilizer, on nie blokuje dyferencjalow. Przewin na dol do tabelki Technik/Sicherheit i zobacz co jest przy Hinterachs-Sperrdifferential - to jest wlasnie tylny dyferencjal. Jet blokada? No jest :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Legacy96 napisał(a):

Elektronische Wegfahrsperre to immobilizer, on nie blokuje dyferencjalow. Przewin na dol do tabelki Technik/Sicherheit i zobacz co jest przy Hinterachs-Sperrdifferential - to jest wlasnie tylny dyferencjal. Jet blokada? No jest :)

Zwracam honor, jest tak, jak pisałeś od początku. :drinks:

 

Ale przyznam, że nie wpadłbym na to, że Elektronische Wegfahrsperre to immobilizer ;)

 

A wracając do tematu: zakładam, że Hinterachs-Sperrdifferential to standardowe subarowe LSD, które w takim piachu, przy takim stopniu zakopania, raczej niewiele pomoże...

Link to comment
Share on other sites

Na piasku pomaga, gorzej w blocie. Jezdzilem H6 po plazy, nie bylo problemow. Ale kolega Kubix180 wjechal w zbyt gleboki piasek. W takim piasku pomaga tyko Traktor.

Edited by Legacy96
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Legacy96 napisał(a):

Wiec sie rozumiemy, Outback to nie terenowka.

Mimo wszystko uważam, że Outbackowi należy oddać honor - ze zdjęć wynika, że daleko zajechał zanim poległ :)

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Legacy96 napisał(a):

Jet blokada? No jest :)

Są szpery i szpery....

 

Napęd zachował się prawidłowo, jest sprawny :) Nie miałeś szans z stamtąd wyjechać wisząc na brzuchu... nawet ze szperą.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W trudnym terenie wiskoza tylnego dyfra w moim Forku też nie daje rady. Można podobno pokombinować i ją wzmocnić, ale nie próbowałem. Polecam natomiast spuszczenie ciśnienia z opon przed wjazdem w piach. Gwarantuję, że będzie lepiej. Oczywiście też się zakopiesz, ale za to duuuużo dalej  :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...