carfit Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Kuba, jest, jak czujnik stiwerdzi zbyt niska temp to przekaźnik odcina, bez elektroniki. Wlasciwie to zbyt niskie cisnienie po stronie ssacej kompresora. ATB To ja Was pogodze , ani to, ani to, ilością czynnika w układzie parownika steruje tylko i wyłącznie zawór rozprężny przed parownikiem. Czujnik ciśnienia ma za zadanie wyłączyć sprężarkę , gdy za duże ciśnienie, ewentualnie zależy od samochodu załączy wentylatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Masz racje w Foresterze 06 tak jest :cool: i nie jestem tym patentem zachwycony bo jak dziś jechalem do Kielc to cały prawie czas bez klimy w STI MY06 tez sie wylacza przy pelnym obciazeniu silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Masz racje w Foresterze 06 tak jest :cool: i nie jestem tym patentem zachwycony bo jak dziś jechalem do Kielc to cały prawie czas bez klimy w STI MY06 tez sie wylacza przy pelnym obciazeniu silnika W STI musi być jeszcze oprócz w/w coś innego, że wyłącza klimę , albo od temp. wody, albo jeszcze cuś innego, bo jak sie przegrzewa silnik to automatycznie wyłącza klimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 A czy na moc silnika z turbo nie ma wiekszego (od klimy) wplywu wyzsza temperatura powietrza wypadajacego z IC? g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GC8 Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Kuba, jest, jak czujnik stiwerdzi zbyt niska temp to przekaźnik odcina, bez elektroniki. Wlasciwie to zbyt niskie cisnienie po stronie ssacej kompresora. ATB To ja Was pogodze , ani to, ani to, ilością czynnika w układzie parownika steruje tylko i wyłącznie zawór rozprężny przed parownikiem. Czujnik ciśnienia ma za zadanie wyłączyć sprężarkę , gdy za duże ciśnienie, ewentualnie zależy od samochodu załączy wentylatory. No czesciowo masz racje z tym zaworem rozpreznym ale zapomniales dodac, ze tym zaworem steruje wlasnie cisnienie za parownikiem (czyli go otwiera albo przymyka). Sa przynajmniej dwa czujniki cisnienia, jeden po stronie ssawnej i tlocznej sprezarki i obydwa zaczymaja sprezarke. Ten po stronie tlocznej jest zabezpieczeniem przed zbyt wysokim cisnieniem w skraplaczy oraz uruchamia wiatrak, a ten po stronie ssawnej zatrzymuje sprezarke gdy system osiagnie zadane cisnienie (czytaj temperature). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Wszystko pięknie ładnie, ale ja to napisałem celowo, w duzym uproszczeniu, aby nie wnikac w budowe i zasade działania klimatyzacji, bo jest wiele rozwiązań, wiele samochodów ma 1 czujnik cisnienia i tyle :!: , a zawór rozprężny jest zintegrowany czujnikiem (pot.termopara) i tyle. np. HONDA CIVIC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GC8 Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Wszystko pięknie ładnie, ale ja to napisałem celowo, w duzym uproszczeniu, aby nie wnikac w budowe i zasade działania klimatyzacji, bo jest wiele rozwiązań, wiele samochodów ma 1 czujnik cisnienia i tyle :!: , a zawór rozprężny jest zintegrowany czujnikiem (pot.termopara) i tyle. np. HONDA CIVIC. carfit, peace, nigdy sie nie "bawilem" klimatyzacja samochodowa. PS. Spac nie mozesz w niedzielny poranek czyco? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Kazdy z was podaje rozne dane i ubytki mocy poczekajmy az ktos zmierzy wklei wykresy i bedzie wszysko jasne . Pewne jest ze cos tam zabiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 A czy przypadkiem nie jest tak, że pedal to the metal powoduje wyłączenie sprężarki klimy? W niektórych markach chyba tak jest... Tak mialem w Nubirze z klimatronikiem, ale tam po wlaczeniu klimy odejmowalo parenascie, czy nawet 20KM mocy. Z 4 osobami, w upal (mniej tlenu) i z klima auto prawie nie przyspieszalo. O dziwo w Forku prawie wlaczenia klimy nie czuc, pomimo ze mocy w s-Turbo niewiele - zaledwie 170KM. W klimatyzatorsztacie powiedziano mi, ze to dlatego, ze te roczniki forka mialy sprezarke lopatkowa miast tloczkowej i zabiera tylko jakies 5KM. Ale czy nie sciemniali, to nie mam pojecia. Z drugiej strony, jak Witek mi prezentowal przyspieszenie WRX-a, to tez tak drastycznej roznicy nie bylo z klima i bez, choc bardziej odczuwalna chyba, niz u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 O dziwo w Forku prawie wlaczenia klimy nie czuc, pomimo ze mocy w s-Turbo niewiele - zaledwie 170KM. Nie zabiera? Czasem jak spokojnie jade i sie wlacza kompresor, to czuje, jakbym jechal z kims na holu :-) W klimatyzatorsztacie powiedziano mi, ze to dlatego, ze te roczniki forka mialy sprezarke lopatkowa miast tloczkowej i zabiera tylko jakies 5KM. Nie KM, tylko kW. I nie zabiera, tylko daje (chlodu, bo z silnika zabiera 2x tyle) :-) Po tych poprawkach moge sie z nimi zgodzic :-) Zreszta... Ile by nie zabierala i ile by nie palila (u mnie okolo litra/100km), to ja i tak lubie :-) Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 A mi sie zapach nie podoba =) Ale fakt faktem, ze i tak niewiele tych furek, ktore w ogole sie leniwie zgodza sciac z lodowka we Wrocku, ma szanse w ogole dogonic mnie na nastepnych swiatlach, mimo ze "mistrzem nastepnych swiatel" nie jestem =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 A mi sie zapach nie podoba =) No, fakt... Zaskoczyly mnie oszczednosci w postaci braku filtra kabinowego. Jest przewidziany, jest miejsce, jest... zaslepka. Oszczednosci jak w polonezie... No, chyba, ze jakis cel wyzszy, ktorego nie pojmuje? A co do zapachu - Plak do klimatyzacji rozwiazuje problem na dlugo. Chyba najtanszy a najbardziej mi odpowiada. Dwa - trzy razy w roku wypelniam piana obudowe parownika i jest ok. Mozna sie przyzwyczaic :-) Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 To ja dorzucę jeszcze swoją opinię: w STI po włączeniu klimy czuję, jakby ubyło z 50-100KM i na dodatek silnik gorzej reaguje "z dołu". Dla odmiany w skodowskim dyszlu prawie nie czułem włączonej klimy... różnica była niemal niezauważalna. Na dodatek skodowska klima była chyba bardziej wydajna. Ciekawe czemu się tak dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Ja ostatnio jak wracałem z Jury to non-stop miałem klimę. Przy wysokich obrotach jeszcze w miarę Forek szedł do przodu, ale z niskich zdecydowanie nie chciał przyspieszać. W Audi jak jechałem sam po raz pierwszy i załączyłem klimę to miałem dziwne wrażenie, że za dużo przycisków nacisnąłem i coś zepsułem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 To ja dorzucę jeszcze swoją opinię: w STI po włączeniu klimy czuję, jakby ubyło z 50-100KM i na dodatek silnik gorzej reaguje "z dołu". . Ale na jakiej podstawie tak oceniasz i mowisz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Ale na jakiej podstawie tak oceniasz i mowisz??chyba na podstawie wlasnych odczuc i stanu posiadania Mam podobne odczucie jesli chodzi o tdi - praktycznie nie wyczuwalne obciazenie sprezarka klimy. W sti jednak czuc - choc u mnie w MY06 jest automat ktory ja wysprzegla przy butowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 To ja dorzucę jeszcze swoją opinię: w STI po włączeniu klimy czuję, jakby ubyło z 50-100KM i na dodatek silnik gorzej reaguje "z dołu".Ciekawe czemu się tak dzieje. Mam takie same odczucia :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Ciekawe czemu się tak dzieje. bo wozisz pod maska goracego potworka, w korku czuc przez podloge jak grzeje od komory silnika, przy otwartym oknie i zalaczonym wentylatorze chlodnicy nadciaga powiew goraca z piekla rodem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Jestem ciekaw az ktos wkoncu ten spadek mocu udokumentuje :grin: P.S. Szwagier w sprt tez mowi ze odczuwa spadek mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 To ja dorzucę jeszcze swoją opinię: w STI po włączeniu klimy czuję, jakby ubyło z 50-100KM i na dodatek silnik gorzej reaguje "z dołu". . Ale na jakiej podstawie tak oceniasz i mowisz?? Na takiej podstawie, że codziennie jeżdżę STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Szfagier szwagier :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doxa Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 No i po co ja to wszystko czytałam? Po co? Teraz za każdym razem kiedy włączam klimatyzację czuję spadek mocy silnika, wyłączam ją przed wyprzedzaniem, a ze świateł już kilkakrotnie udało mi się wystrzelić żabką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 To ja dorzucę jeszcze swoją opinię: w STI po włączeniu klimy czuję, jakby ubyło z 50-100KM i na dodatek silnik gorzej reaguje "z dołu". Podpisuję się pod tym i ja . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 To ja dorzucę jeszcze swoją opinię: w STI po włączeniu klimy czuję, jakby ubyło z 50-100KM i na dodatek silnik gorzej reaguje "z dołu". Podpisuję się pod tym i ja . "z dołu" to wam po prostu wolno ssie :wink: trza sie naumiec jeździć, a nie wydziwiacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 I szarpie bardziej podczas jazdy w korku w czasie zmiany biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się