Skocz do zawartości

Forester SF 1998 EJ20J - swap napędu z SG?


izajasz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od jakiegoś czasu noszę się aby napisać ten post bo nie wiem do końca którą drogą pójść. Gwóźdź przybiło zużywające się sprzęgło a że skrzynia też jest do wymiany bo ma luz , do tego biegi wchodzą chrobocząc to zastanawiam się którą drogą pójść. O ile dobrze się rozeznałem to jedyne sensowne opcje to wymiana skrzyni na używaną lub swap całego napędu na ten z modelu SG. Jako że chcę jeszcze pojeździć kilka lat to przychylam się do opcji 2 ale nie wiem na ile to ma sens - ile jest cięcia i przeróbek i na ile jest to odporne na korozję. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

 

P.S. Jeszcze jedno, czy przekładka mechanizmu różnicowego ze skrzyni do skrzyni wymaga jakichś unikatowych kluczy?

Edytowane przez izajasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego po prostu nie wymienisz sprzegłaxna nowe ( Exedy 800 zł )

Skrzynia do rewizji, remontu ?

Ewentualnie kupno używanej ( loteria )

 

Mam SF 320k nalotu, skrzynia ori, działa lux.

Sprzęgło drugie po ori Exedy złożone LUK ( nigdy wiecej )

 

Nie wiem jak zmęczony jest Twój Forek, gdy rozwarzasz swap całego napędu.

Dopasuj przełożenia, traf dobrą sprawną skrzynie, dla mnie przerost formy.

Manual SF -  SG moim zdaniem to samo, nic nie ugrasz.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Rozważam tę opcję bo najprawdopodobniej tylny most ma jeszcze luz. Pomijając napęd i rdzewięjący lewy tylny błotnik to mój forek jest w niemal w idealnym stanie. (kielichy robione). Na alledrogo używane skrzynie są tylko 2, jedna za 1100 druga za 1600. Też tanio nie jest. A sprzęgło - dzięki za polecenie producenta.

 

EDIT: Czym się różni skrzynia TY753XR1 od TZ1A3ZN3A? Obie opisane są jako że pasują do forestera SF 2.0.

Edytowane przez izajasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, izajasz napisał(a):

Czym się różni skrzynia TY753XR1 od TZ1A3ZN3A?

Te z kodem zaczynającym się od TZ to automaty.

A co do pierwotnego pytania. Jeśli kupisz komplet czyli skrzynię + tylny dyferencjał z jednego auta z SG to nie powinno być problemu z montażem tego w SF.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mirasek napisał(a):

Trzeba będzie zmienić przednie półosie, przełożyć czujnik prędkości i dorobić szpilkę pod mocowanie rozrusznika. Chyba tyle.

To nie brzmi źle. Obawiałem się że będzie trzeba naruszyć podłogę i zacznie jeść ruda jak ktoś to zrobi na odwal się. Pozostaje jeszcze tylko pytanie czy przekładka mechanizmu różnicowego wymaga jakiegoś specjalnego klucza Subaru? To pytanie pod kątem zmiany skrzyni na taką z SF. Mam zregenerowany mechanizm więc jeśli zdecydowałbym się na zmianę samej skrzyni to przełożył bym sobie mechanizm różnicowy ze swojej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, izajasz napisał(a):

Pozostaje jeszcze tylko pytanie czy przekładka mechanizmu różnicowego wymaga jakiegoś specjalnego klucza Subaru?

O który mechanizm różnicowy pytasz, bo w skrzyni są dwa. Domyślam się że chodzi o międzyosiowy mechanizm z wiskozą, specjalnych kluczy nie potrzeba, w Twojej wersji łożyska są walcowe ale i tak warto sprawdzić luzy osiowe wałków i ew. wyregulować podkładkami.

Jeżeli masz EJ20J to skrzynia powinna być starego typu z wiskozą której się nie regeneruje, piszesz że masz zregenerowaną więc pewnie nowszy typ, jak coś to nie są zamienne.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kiedyś rozbitka na części, może poszukaj w ten sposób. Generalnie wyniósł mnie mniej niż cześci do naprawy. Poszukaj na grupch FB, może ktoś będzie miał. 

Przełożyłem co miałem przełożyć, masz oddać względnie kompletny, to czy silnik i skrzynia będą zamontowane czy w samochodzie w bagażniku czy na miejscu kierowcy to ich nie interesuje. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2024 o 08:46, mirasek napisał(a):

O który mechanizm różnicowy pytasz, bo w skrzyni są dwa. Domyślam się że chodzi o międzyosiowy mechanizm z wiskozą, specjalnych kluczy nie potrzeba, w Twojej wersji łożyska są walcowe ale i tak warto sprawdzić luzy osiowe wałków i ew. wyregulować podkładkami.

Jeżeli masz EJ20J to skrzynia powinna być starego typu z wiskozą której się nie regeneruje, piszesz że masz zregenerowaną więc pewnie nowszy typ, jak coś to nie są zamienne.

Kurczę, sam już nie wiem. Zapłaciłem za regenerację. Wsteczny już się blokował a po "regeneracji" działa elegancko i samochód jest trochę bardziej zwarty więc albo mam nowszy typ albo pomyliłem nazwy (nie jestem jakimś ekspertem) :). To trochę komplikuje sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...