vespa Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca Po zakupie OBK olej wymieniony i nie ubywa go. Podczas wym oleju mech. sprawdzał czy UPG jest wydmuchana. Ponoć jest OK. Pomimo to chłodnica sie grzeje wiatrak uruchamia i ...wypluwa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Po długiej trasie ok 200 km chłodnica gorąca -ubytek plynu ok 1.5 litra ale w wyrównawczym zb.płyn...chłodny, albo ledwo, ledwo letni. Co to moze być? Nawiew ciepłego powietrza w aucie jest. Wygląda na to że po wiekszym "pałowaniu" czyli jazda 160 -170 km/h takie objawy występują. Z chłodnicy, spod korka nie cieknie, ale może to kwestia samego korka, bo PONOĆ tam jest autregulacja dzieki uszczelce - zasłyszna opinia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca (edytowane) Jak z temperaturą silnika podczas jazdy? Korek chlodnicy może być walnięty i nie trzyma ciśnienia tylko całe wywala do zbiorniczka. Edytowane 6 Marca przez xt6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 6 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca Niewidomo, bo w tym OBK 2011 nie ma wskaznika. Tylko znaczek temp. miga jak jest wysoka temp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca Kup jakiś tani skaner pod OBD2 i na bieżąco w trakcie jazdy podglądaj temperaturę silnika. Jak będzie stale powyżej 100 stopni to masz odpowiedź.Ale tak jak napisał kolega zmień najpierw korek na oryginalny o właściwym dla danego modelu ciśnieniu otwarcia, nie duży koszt.Mi dwa razy się zdarzyło że to korek był przyczyną wywalania płynu do zbiornika i nie zasysania go z powrotem przy chłodzeniu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca 3 godziny temu, vespa napisał(a): Niewidomo, bo w tym OBK 2011 nie ma wskaznika. Tylko znaczek temp. miga jak jest wysoka temp Jak by mi płyn wywalało to w ogóle bym nie jeździł autem bez możliwości pełnej kontroli temperatury, musisz kupic jakieś OBD plus apkę na telefon do monitorowania temperatury płynu w silniku. Żeby nie było za późno gdy się lampka zapali na czerwono.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Przewody wodne twarde na rozgrzanym silniku? Dużo już zostało powiedziane. Pierwsze do wymiany to korek. Druga sprawa porządny test co2 najlepiej wykonany na korku ciśnieniowym chłodnicy. I tyle. Tu nie ma wielkiej filozofii. Jeszcze jedno. Obejrzeć dobrze chłodnicę. Często zdarza się jej rozszczelnienie (zwłaszcza u góry na łączeniu plastiku z aluminium). Wtedy będą wycieki płynu, a jako, że płyn jest rozgrzany to dość szybko odparowuje i czasem nie widać że coś kapie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca No właśnie tak, tez tak pomyślalem i nie jeżdżę po tym incydencie. Ale wczoraj nieoczekiwanie udało mi sie korek wymienić. Miałem do tej pory oryginalny na chłodnicy i zauważylem że nie odbija ten krążek z uszczelką. Teraz pojeżdżę krótkie dystanse poobserwuje. Bo faktycznie cos podobnego miałem w Forester SG. Chłodnicę musialem wymienic ze starosci i po czasie....korek (bo był jakiś wadliwy) Natomiast z OBD b.dobry pomysl. Moze znajde jakieś niedrogie OBD na Aliexpres dedykowane do tego modelu. Dziękuje koledzy za wsparcie i cenne uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 55 minut temu, pablonas napisał(a): Przewody wodne twarde na rozgrzanym silniku? Twarde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca 4 godziny temu, pablonas napisał(a): Obejrzeć dobrze chłodnicę. Często zdarza się jej rozszczelnienie (zwłaszcza u góry na łączeniu plastiku z aluminium). Dokładnie. U mnie było podobnie (choć ubytek płynu był mniejszy). Pewnego razu zimą na postoju po dłuższej jeździe zacząłem zauważać dymek spod maski:) Możliwe, że u Ciebie też gdzieś paruje, tylko pogoda nie pozwala tego zauważyć. Choć 1,5 l na 200 km, to nie wiem czy poprzez odparowanie zniknie. @vespaOBD szukaj lokalnie, to nie jest duży koszt. P.S. Nie czujesz jakiegoś dziwnego, słodkawego zapachu w czasie jazdy? P.S.2. Sprawdź czy na podszybiu nad otworami wentylacyjnymi nie masz tłustego nalotu na szybie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca (edytowane) Nie czuje nic. Ale tak zrobie. Sprawdze dokładnie co i jak i co z tym nalotem czy występuje u mnie Edytowane 7 Marca przez vespa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca 3 godziny temu, Lipton napisał(a): @vespaOBD szukaj lokalnie, to nie jest duży koszt. P.S. Nie czujesz jakiegoś dziwnego, słodkawego zapachu w czasie jazdy? P.S.2. Sprawdź czy na podszybiu nad otworami wentylacyjnymi nie masz tłustego nalotu na szybie. Jak miałem forka to nie czuć było nic w kabinie. Ale słychać było przelewanie płynu z okolicy nagrzewnicy. Płyn wyrzucało, ale nie dużo. To doprowadziło do UPG pewnie pośrednio, potem wine zwalałem na korek. Przelewanie w nagrzewnicy skończyło się po jej wymianie i mimo że nie było widać wycieku to problem ustąpił. W międzyczasie okazało się że chłodnica jest nie drożna i się przegrzewa, po wymianie było ok w trasie. Pamiętać trzeba żeby korek był OEM, nie z zamiennika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 8 Marca Udostępnij Opublikowano 8 Marca 19 godzin temu, ewemarkam napisał(a): Pamiętać trzeba żeby korek był OEM, nie z zamiennika. Popieram w 100%. 19 godzin temu, ewemarkam napisał(a): Jak miałem forka to nie czuć było nic w kabinie. U mnie czasami było czuć w kabinie jak chłodnica górą puszczała, ale nieregularnie, z tego co pamiętam to tylko jak nie wiało na zewnątrz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 8 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca Chyba powoli sie wyjaśnia. Korek zamieniony, auto przejechalo ok 7 km i wentylatory chodziły. Na OBD pokzywało 99 stopni C. Górny wąż od chodnicy gorący i twardy, za to dolny wąż wychodzący z chłodnicy, do termostatu miękki i zimny. Więc prawdopodobnie to termostat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się