Skocz do zawartości

Na co wskazują objawy (poza UPG) OBK IV


vespa

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie OBK olej wymieniony i nie ubywa go. Podczas wym oleju mech. sprawdzał czy UPG jest wydmuchana. Ponoć jest OK. Pomimo to chłodnica sie grzeje wiatrak uruchamia i ...wypluwa płyn  ze zbiorniczka wyrównawczego. Po długiej trasie ok 200 km chłodnica gorąca -ubytek plynu ok 1.5 litra ale w wyrównawczym zb.płyn...chłodny, albo ledwo, ledwo letni. Co to moze być? Nawiew ciepłego powietrza w aucie jest. Wygląda na to że po wiekszym "pałowaniu" czyli jazda 160 -170 km/h takie objawy występują. Z chłodnicy, spod korka nie cieknie, ale może to kwestia samego korka, bo PONOĆ tam jest autregulacja dzieki uszczelce - zasłyszna opinia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z temperaturą silnika podczas jazdy? Korek chlodnicy może być walnięty i nie trzyma ciśnienia tylko całe wywala do zbiorniczka.

Edytowane przez xt6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jakiś tani skaner pod OBD2 i na bieżąco w trakcie jazdy podglądaj temperaturę silnika.
Jak będzie stale powyżej 100 stopni to masz odpowiedź.
Ale tak jak napisał kolega zmień najpierw korek na oryginalny o właściwym dla danego modelu ciśnieniu otwarcia, nie duży koszt.
Mi dwa razy się zdarzyło że to korek był przyczyną wywalania płynu do zbiornika i nie zasysania go z powrotem przy chłodzeniu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, vespa napisał(a):

Niewidomo, bo w tym OBK 2011 nie ma wskaznika. Tylko znaczek temp. miga jak jest wysoka temp

Jak by mi płyn wywalało to w ogóle bym nie jeździł autem bez możliwości pełnej kontroli temperatury, musisz kupic jakieś OBD plus apkę na telefon do monitorowania temperatury płynu w silniku. Żeby nie było za późno gdy się lampka zapali na czerwono....

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody wodne twarde na rozgrzanym silniku?

Dużo już zostało powiedziane. Pierwsze do wymiany to korek. Druga sprawa porządny test co2 najlepiej wykonany na korku ciśnieniowym chłodnicy. I tyle. Tu nie ma wielkiej filozofii.
Jeszcze jedno. Obejrzeć dobrze chłodnicę. Często zdarza się jej rozszczelnienie (zwłaszcza u góry na łączeniu plastiku z aluminium). Wtedy będą wycieki płynu, a jako, że płyn jest rozgrzany to dość szybko odparowuje i czasem nie widać że coś kapie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak, tez tak pomyślalem i nie jeżdżę po tym incydencie. Ale wczoraj nieoczekiwanie  udało mi sie korek wymienić. Miałem do tej pory oryginalny na chłodnicy i zauważylem że nie odbija ten krążek z uszczelką. Teraz pojeżdżę krótkie dystanse poobserwuje. Bo faktycznie cos podobnego miałem w Forester SG. Chłodnicę musialem wymienic ze starosci i po czasie....korek (bo był jakiś wadliwy) Natomiast z OBD b.dobry pomysl. Moze znajde jakieś niedrogie OBD na Aliexpres dedykowane do tego modelu.

Dziękuje koledzy za wsparcie i cenne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pablonas napisał(a):

Obejrzeć dobrze chłodnicę. Często zdarza się jej rozszczelnienie (zwłaszcza u góry na łączeniu plastiku z aluminium).

Dokładnie. U mnie było podobnie (choć ubytek płynu był mniejszy). Pewnego razu zimą na postoju po dłuższej jeździe zacząłem zauważać dymek spod maski:) Możliwe, że u Ciebie też gdzieś paruje, tylko pogoda nie pozwala tego zauważyć. Choć 1,5 l na 200 km, to nie wiem czy poprzez odparowanie zniknie.

 

@vespaOBD szukaj lokalnie, to nie jest duży koszt. P.S. Nie czujesz jakiegoś dziwnego, słodkawego zapachu w czasie jazdy? P.S.2. Sprawdź czy na podszybiu nad otworami wentylacyjnymi nie masz tłustego nalotu na szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lipton napisał(a):

@vespaOBD szukaj lokalnie, to nie jest duży koszt. P.S. Nie czujesz jakiegoś dziwnego, słodkawego zapachu w czasie jazdy? P.S.2. Sprawdź czy na podszybiu nad otworami wentylacyjnymi nie masz tłustego nalotu na szybie.

Jak miałem forka to nie czuć było nic w kabinie. Ale słychać było przelewanie płynu z okolicy nagrzewnicy. Płyn wyrzucało, ale nie dużo. To doprowadziło do UPG pewnie pośrednio, potem wine zwalałem na korek. Przelewanie w nagrzewnicy skończyło się po jej wymianie i mimo że nie było widać wycieku to problem ustąpił. W międzyczasie okazało się że chłodnica jest nie drożna i się przegrzewa, po wymianie było ok w trasie. 

 

Pamiętać trzeba żeby korek był OEM, nie z zamiennika. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ewemarkam napisał(a):

Pamiętać trzeba żeby korek był OEM, nie z zamiennika.

Popieram w 100%.

 

19 godzin temu, ewemarkam napisał(a):

Jak miałem forka to nie czuć było nic w kabinie.

U mnie czasami było czuć w kabinie jak chłodnica górą puszczała, ale nieregularnie, z tego co pamiętam to tylko jak nie wiało na zewnątrz.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba powoli sie wyjaśnia. Korek zamieniony, auto przejechalo ok 7 km i wentylatory chodziły. Na OBD pokzywało 99 stopni C.  Górny wąż od chodnicy gorący i twardy, za to dolny wąż wychodzący z chłodnicy, do termostatu miękki i zimny. Więc prawdopodobnie to termostat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...