Skocz do zawartości

Opony


RoAn52

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, RoAn52 napisał(a):

Yokohama Geloandar A/T (G015) czy BF Goodrich A/T KO2 ?

Co preferujecie, bo stoję przed wyborem kupna...

Do jakiej jazdy? Zrobiłeś rozstrzał od najbardziej lajtowego Ateka do najbardziej agresywnego Ateka.

Geoalndar najsłabszy z wszystkich, często rozwalają się boki o ostre kamienie, BF najmocniejsza opona i najcięższa, hałas nie do wytrzymania podczas jazdy.

Zobacz jeszcze Falken Wildpeak, Toyo Open Country at3 czy Cooper Discoverer

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koziolek napisał(a):

Cooper Discoverer

Czasem spoglądam na nie przychylnym okiem. Ktoś może przerabiał w praktyce te gumy?
Kiedyś rozmawiałem z facetem, który na nich jeździ. Twierdził, że ogólnie bardzo spoko, jedynie na mokrym asfalcie nie można na nich przeginać, bo limity pojawiają się szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, sartek napisał(a):

Czasem spoglądam na nie przychylnym okiem. Ktoś może przerabiał w praktyce te gumy?
Kiedyś rozmawiałem z facetem, który na nich jeździ. Twierdził, że ogólnie bardzo spoko, jedynie na mokrym asfalcie nie można na nich przeginać, bo limity pojawiają się szybciej.

Używam od wiosny Cooper Discoverer AT3 4S 215/65R17. Jak każy chyba AT-ek wielosezonowy, wymaga pewnej uwagi na mokrym. Ale jak dotąd nie zaskoczyły mnie ani razu negatywnie. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, radix99 napisał(a):

Używam od wiosny Cooper Discoverer AT3 4S 215/65R17

Czy są jakoś istotnie cięższe niż opony szosowe? (pytam o obciążenie napędu) Albo w sumie doprecyzuję pytanie: czy około 2 kg dodatkowej masy na każdym kole robi realną różnicę z punktu widzenia trwałości napędu? No i czy są jakoś problematycznie głośne przy wyższych prędkościach?

Do tej pory rozważałem letniego Discoverera ATT. Discoverer AT3 4S nie występuje w moim rozmiarze (225/55 R18).

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, sartek napisał(a):

Czasem spoglądam na nie przychylnym okiem. Ktoś może przerabiał w praktyce te gumy?
Kiedyś rozmawiałem z facetem, który na nich jeździ. Twierdził, że ogólnie bardzo spoko, jedynie na mokrym asfalcie nie można na nich przeginać, bo limity pojawiają się szybciej.

Mam je właśnie na tapecie od jesieni, lubię testować ATeki.

Jak dotychczas bez zastrzeżeń co do trakcji, tak na mokrym jak i na lodzie, parę dni temu się rozpędzałem w koleinach, auto zaczęło myszkować/delikatnie latać na boki.

Wiedziałem że jest ślisko, ale po naciśnięciu hamulca na max auto jechało jak na łyżwach, przy delikatnym hamowaniu normalnie zwalniało bez jakichś spektakularnych uślizgów.

Na śniegu czy błocie auto idzie jak traktor bez żadnego problemu. 

Niestety przy 120km/h hałasują, nie tak jak BF ale w porównaniu do poprzednich Falken Wildpeak to przepaść.

Szerszy test planuję zrobić za miesiąc, jazda przez zaśnieżone góry aż dojedziemy do jakichś ciepłych plaż.

23 minuty temu, sartek napisał(a):

Czy są jakoś istotnie cięższe niż opony szosowe? (pytam o obciążenie napędu) Albo w sumie doprecyzuję pytanie: czy około 2 kg dodatkowej masy na każdym kole robi realną różnicę z punktu widzenia trwałości napędu? No i czy są jakoś problematycznie głośne przy wyższych prędkościach?

Do tej pory rozważałem letniego Discoverera ATT. Discoverer AT3 4S nie występuje w moim rozmiarze (225/55 R18).

Nie potrafię odpowiedzieć dokładnie bo zawsze zakładam większy rozmiar co wiąże się ze zwiększoną wagą, ale wydaje mi się że nie są mocno cięższe.

Jeśli miałbym wybierać pomiędzy Falken Wildpeak a Cooper Discoverer, teraz wybrałbym ponownie Falkeny ze względu na hałas.

Coopery wygrały białymi napisami:faja:

Na Falkenach byłem zimą w Finlandii i  Norwegii daleko za kołem podbiegunowym jak i latem w Turcji pod Iranem, spisywały się idealnie i do tego robiły to cichoB)

Zaznaczam że używam opon na VW T5 więc jest trochę inny rozkład masy.

IMG_2888.JPG

IMG_2879.JPG

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sartek napisał(a):

Czy są jakoś istotnie cięższe niż opony szosowe? (pytam o obciążenie napędu) Albo w sumie doprecyzuję pytanie: czy około 2 kg dodatkowej masy na każdym kole robi realną różnicę z punktu widzenia trwałości napędu? No i czy są jakoś problematycznie głośne przy wyższych prędkościach?

Do tej pory rozważałem letniego Discoverera ATT. Discoverer AT3 4S nie występuje w moim rozmiarze (225/55 R18).

Jak dobrze poszukasz na forum w dziale XV, to znajdziesz tabelkę z porównaniem wagi opon AT do XV/Crosstrek. Zamieszczałem.

 

No, dobra, mnie jest prościej szukać :upside-down-face_1f643-small:

Klikaj:

 

Edytowane przez radix99
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sartek napisał(a):

Czasem spoglądam na nie przychylnym okiem. Ktoś może przerabiał w praktyce te gumy?
Kiedyś rozmawiałem z facetem, który na nich jeździ. Twierdził, że ogólnie bardzo spoko, jedynie na mokrym asfalcie nie można na nich przeginać, bo limity pojawiają się szybciej.

To prawda.

I na śniegu kiepskie.

Przerabialem w rozmiarze 255/70r17.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po doświadczaniu G 015 w wersji Extra load 215/65/17 , czyli tzw pizza cutters;). Mam swojego faworyta na całoroczne opony. Cichsza od zimowej 225/55/18, lżejsza od letnich 225/55/18. Pali mniej niż zimówka B/A/B. Daje radę na śniegu , Radzi sobie na kamieniach , szutrze , niskim (1,8) ciśnieniu. Wyższy profil zwiększa komfort. Jest dyskretna , tzn bez białych napisów, odporniejsza  na przebicia od zwykłej opony. Dla mnie zestaw ok. 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pan Dziedzic napisał(a):

Tak. At3 4s.

Trzymam je na jakieś letnie dłuższe przeloty ( Chorwacja np. ) 

Na zimę mam coopera weathermaster wsc, i BFG MT, do jazdy na codzień w okresie wiosna/lato/jesień.

 

W Jeepie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, RoAn52 napisał(a):

Rozważam jeszcze caloroczne BF Goodrich Trail terrain A/T

Niezłe opinie, dobry opis. 

No i to bardziej szosowa opona. 

20230928_165212.jpg

Pytanie już padło. Zależy co jest priorytetem , do overlandingu , pewnie lżejsza , cichsza i odgarniająca  się na wodzie ( bo przebiegi na asfalcie dłuższe niż w terenie i w EU woda może być) czym więcej terenu i na południu, gdzie sucho , można się zastanowić nad innym rozwiązaniem . Tutaj przykładowo BFG T-T/AT  vs G015 w rozmiarze 215/65/17 dane ze sklepopon.pl. Wydaje się , że 2,3 kg na oponie na plus robi  róznicę. A w wersji XL mamy nieco mocniejszą ścianę. 

IMG_2606.jpeg

IMG_2605.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, RoAn52 napisał(a):

Rozważam jeszcze caloroczne BF Goodrich Trail terrain A/T

Niezłe opinie, dobry opis. 

No i to bardziej szosowa opona. 

20230928_165212.jpg

Fajne opony i do Forestera według mnie idealne. Odporniejsze na przecięcia niż 100% szosowe.

KO2 faktycznie fajniej wyglądają i jak w innym wątku widać z relacji że przy rozsądnym użytkowaniu auto dało radę.

Przatrzac czysto pragnatycznie, Trail Terrain czyli łagodniejsze, lżejsze opony bardziej się nadają do Forestera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 11.03.2024 o 21:26, wojdur napisał(a):

Ja mogę polecić moje YOKOHAMA 225/60 R17 99H używane 4 miesiące które dostałem z fabryki ;-) Jak coś to prv ;-)

Yokohama, ale jakie? 

H/T, G015, X-AT... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2024 o 08:35, koziolek napisał(a):

 

Geoalndar najsłabszy z wszystkich, często rozwalają się boki o ostre kamienie, 

Geolandar to tragedia jak chodzi o trwalosc boki rozlaza sie w oczach. Ale za to ciche i komfortowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szczepan napisał(a):

Geolandar to tragedia jak chodzi o trwalosc boki rozlaza sie w oczach. Ale za to ciche i komfortowe

Dlatego pytam o który model Geolandar chodzi.

Ja mam bardzo dobre zdanie o Geolandar. Miałem jedne takie toporne szosowe które dostałem z fabryki z Foresterem w 2013 roku. Oczywiście delikatne w porównaniu z MT, jednak adekwatne do typu samochodu, jego specyfikacji z kompromisem na rzecz komfortu i zużycia paliwa.

Z kolei dla Subaru z oferty Yokohama sugeruje Geolandar X-AT to taki hardcore acz do przyjęcia - na pewno o uszkodzenie będzie dużo trudniej. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2024 o 19:00, Szczepan napisał(a):

Geolandar to tragedia jak chodzi o trwalosc boki rozlaza sie w oczach. Ale za to ciche i komfortowe

X-AT g016: 3Ply

AT g015: 2Ply, nie rozlazły się po ok 40 kkm, nie zawsze po czarnym 

IMG_2258.jpeg

IMG_2264.jpeg

 

IMG_1860.jpeg

Edytowane przez CUV
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pod koniec jesieni stwierdziłem zbliżający się kres Geolandarów i - będąc wierny marce - kupiłem BluEarth-4S AW21. Zima była symboliczna, śniegu tylko kilka dni, w zasadzie bardziej "pora deszczowa", jak dotąd jestem zadowolony z zakupu, choć moje maksymalne "wyczyny" terenowe to błotnista po deszczu leśna droga. Sprawdziłem je też jednak przez te parę dni śnieżnych i w moim przekonaniu nie ustępują specjalnie oponom typowo zimowym. To taka opona uniwersalna z ukłonem w stronę zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...