Skocz do zawartości

Jarek1964r

Nowy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Niemcz
  • Auto
    Subaru XV 2015 1,6

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Jarek1964r

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

2

Reputacja

  1. Co do rzepa masz rację, wprawdzie dachowania jeszcze nie przerabiałem, ale na zbyt szybko przejechanych progach kółko "podskakuje", a przy jego wadze to spory łomot... Muszę jakiś pasek wykombinować.
  2. Pewnie masz rację, ale uznałem taką wersję za najbliższą oryginałowi. Teraz już planów nie zmienię, bo drugiego Clariona już mam. Co do podnoszenia wartości - nie robię dużych przebiegów, auto ma obecnie trochę ponad 60 tys., jeśli nic w nim nie będzie się psuło, zamierzam go długo trzymać.
  3. Ja kupiłem swojego XV bez zestawu naprawczego, temat zapasu rozwiązałem tak, że na felgę 16 calową 5x100 od Seata Cordoby założyłem oponę 215x65R16, sprawdziłem dopasowanie poprzez montaż z przodu i z tyłu, na koniec pokrowiec z Allegro i... gotowe. Koło zajmuje wprawdzie spory kawał bagażnika, ale na co dzień mi to nie przeszkadza. Koszt niewielki, a rozwiązanie na pewno lepsze od zestawu naprawczego.
  4. Ja natomiast zamierzam zdać relację z zamiany, do której się szykuję, na razie czekam na przejściówkę do podłączenia kamerki, cały czas obczytuję temat samej kamerki, chciałbym to zrobić "jednoprzebiegowo", czyli jednego dnia zrobić wszystko, żeby auto nie stało na kołkach, ani też żeby nie jeździć rozbebeszonym samochodem.
  5. Hmmm, znalazłem taką ruską stronę: https://www.drive2.ru/l/6799523/ Tam gostek przepina fabryczne radio z XV na radio z Forestera, dokładnie takie samo, jak ja kupiłem, jemu niby wszystko działa - jest film, pokazujący grające radio, dla niewprawionych w cyrylicy - pisze także, że połączył się z "ajfonką"... Może to jednak kwestia tego, jak bardzo czasowo różnią się auta?
  6. Ja się też przywitam, na forum od niedawna, w Subaru XV od 3 lat... Wygląda mi to na stałe uczucie... :-)
  7. Takiego właśnie mam...
  8. Zdecydowanie reduktor. Dodatkowa wajcha za dźwignią biegów, a przed asymetrycznie ustawionym hamulcem ręcznym. Po podniesieniu dźwigni wśród kontrolek zapala się żółte "Lo". Nie potrafię z głowy podać, jaki jest stopień redukcji, tak na czuja to ok. 1/3...
  9. Moja żona ufa mi w wyborze "dziwnych samochodów" od czasu, jak kilkanaście lat temu uparłem się na Hyundaia Santa Fe jedynkę... "Ponton" był tani, robił w lekkim terenie to samo, co dużo droższe uterenowione SUV-y, miał rewelacyjne skóry, które wytrzymały obsłużenie trwającej prawie 2 lata budowy domu, a na końcu dobrze się sprzedał. Więc kiedy przyszłą pora na XV, to było tylko na początku, że trochę mały, ale jak w Kotlinie Kłodzkiej dzięki reduktorowi dojechałem na kwaterę, do której pozostali, zostawiwszy auta 50 m niżej, szli piechotą, to dostałem brawa... :-)
  10. Jarek1964r

    Opony

    Ja pod koniec jesieni stwierdziłem zbliżający się kres Geolandarów i - będąc wierny marce - kupiłem BluEarth-4S AW21. Zima była symboliczna, śniegu tylko kilka dni, w zasadzie bardziej "pora deszczowa", jak dotąd jestem zadowolony z zakupu, choć moje maksymalne "wyczyny" terenowe to błotnista po deszczu leśna droga. Sprawdziłem je też jednak przez te parę dni śnieżnych i w moim przekonaniu nie ustępują specjalnie oponom typowo zimowym. To taka opona uniwersalna z ukłonem w stronę zimy.
  11. Mam xv 1,6 z 2014 r (rejestracja 2015), który ma kierownicę bez jakiegokolwiek sterowania (jest klakson :-)) i typowe radio. Celem jego uszlachetnienia nabyłem stację multimedialną Clarion, która była fabrycznym wyposażeniem Forestera z 2011 (CP435L1). Efekt, na który liczę, to podłączenie kamery cofania (nie oryginalnej, bo takowej u mnie nie ma, tylko uniwersalnej, zapewne na 12 V wzięte ze świateł cofania) i integracja z telefonem, jako zestaw głośnomówiący. Nie chciałbym zmieniać kierownicy (po 61 tys. przebiegu wygląda ciągle jak nowa), ani też dorabiać do niej guzików. Czy - Waszym zdaniem - zadanie jest wykonalne? Czy istnieje w Subaru coś takiego, jak "wiązka uniwersalna", czyli biedniejsze i bogatsze wersję mają podobne kable i może jest szansa na uniknięcie prowadzenia jakichś kabli albo dokupowania przejściówek itp.? Grzebałem w materiałach forum, wiem, że podobnych operacji przeprowadzono i opisano już wiele, sporo przeczytałem i pościągałem rysunków z rozkminką wtyczek, a od filmików na yutube oczy mi latają jak w jednorękim bandycie. tym nie mniej nie znalazłem nigdzie specyfikacji stacji multimedialnej, o której piszę wyżej. Może ktoś ma? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie - raczej niestety łopatologiczne, bo dotychczas w elektryce samochodowej raczej nie grzebałem i zaawansowanego żargonu mogę nie zrozumieć... Z racji tego, że to mój debiut, pozdrawiam serdecznie wszystkich.
  12. Mam kilka pytań do tego tematu: 1) Skąd wiedza o tym, który bogatszy wyświetlacz wybrać? Szukałem po numerach fabrycznych i jest ich co najmniej kilka (np. 85261FJ130, Twój ma końcówkę SG 660). Musi pasować pojemność silnika, jest inny klucz, czy po prostu liczymy na łut szczęścia? 2) W opisie jest informacja, że po podłączeniu "plug & play" pojawia się tylko ekran podstawowy i trzeba dorabiać przełączniki na kierownicy. W jakim stopniu sterowanie od poprzedniego uboższego wyświetlacza - guzikiem przy licznikach - możemy zmieniać cokolwiek na wyświetlaczu bogatszym? 3) czy cała opisana powyżej operacja się powiodła? Pozdrowienia z Niemcza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...