Skocz do zawartości

Filtr skrzyni CVT TR580


lukacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Piszę w sprawie filtra skrzyni CVT. W styczniu będę chciał wymienić olej i stąd moje pytanie bo widziałem różne ceny filtra  oryginał ponad 500zł i zamienniki dużo tańsze. Czy ktoś wkładał zamiennik i może polecić  czy raczej nie bawić się w zamienniki i brać oryginał ??

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Legacy96 napisał(a):

W przypadku skrzyni CVT nie bawilbym sie w zamienniki, w razie problemow strata bedzie duuuzo wieksza niz chwilowa oszczednosc.

No tak jest to zrozumiałe tylko że subaru nie robi tych filtrów a firma zewnetrzna i może zamienniki nie odbiegaja od "oryginału" z logiem subaru 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lukacz napisał(a):

Witam 

 

Piszę w sprawie filtra skrzyni CVT. W styczniu będę chciał wymienić olej i stąd moje pytanie bo widziałem różne ceny filtra  oryginał ponad 500zł i zamienniki dużo tańsze. Czy ktoś wkładał zamiennik i może polecić  czy raczej nie bawić się w zamienniki i brać oryginał ??

 

Pozdrawiam.

 

W CVT jest dwa filtry. Ten w misce to tylko stalowa siatka. Właściwy filtr(papierowy) jest wewnątrz obudowy, żeby go wymienić trzeba rozebrać skrzynię. 

image.thumb.png.2928008f9fe36ca09c10ca392dc49f7e.png

Edytowane przez ir3n3usz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):

 

W CVT jest dwa filtry. Ten w misce to tylko stalowa siatka. Właściwy filtr(papierowy) jest wewnątrz obudowy, żeby go wymienić trzeba rozebrać skrzynię. 

image.thumb.png.2928008f9fe36ca09c10ca392dc49f7e.png

Tak wiem  ze sa dwa i tego papierowego sie nie rusza jak nie ma potrzeby Chodziło mi o ten w misce. Nie ma sensu go wymieniać przy wymianie oleju ? Pytam bo nie mam informacji czy poprzedni właściciel wymienial go podczas wymiany oleju

Edytowane przez lukacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, lukacz napisał(a):

Tak wiem  ze sa dwa i tego papierowego sie nie rusza jak nie ma potrzeby Chodziło mi o ten w misce. Nie ma sensu go wymieniać przy wymianie oleju ? Pytam bo nie mam informacji czy poprzedni właściciel wymienial go podczas wymiany oleju

 

To jest tylko stalowa siatka, więc czy podlega zużyciu? Raczej nie. Jak samochód ma 300tyś km czy więcej to można wypłukać ten filtr i tyle. Jak jest połowa tego, nie widzę sensu ruszać. Ważniejszy jest filtr papierowy, ale ten wymienia się przy naprawie skrzyni.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ir3n3usz napisał(a):

 

To jest tylko stalowa siatka, więc czy podlega zużyciu? Raczej nie. Jak samochód ma 300tyś km czy więcej to można wypłukać ten filtr i tyle. Jak jest połowa tego, nie widzę sensu ruszać. Ważniejszy jest filtr papierowy, ale ten wymienia się przy naprawie skrzyni.

Dzięki bardzo za pomoc w takim razie nie ruszam go i zamawiam tylko olej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem teraz czas i odszukałem ostatnia fakturę z wymiany oleju  w skrzyni  jaka robił poprzedni właściciel , myślałem że będzie nazwa oleju a tam tylko 7L olej do skrzyni cvt zielony  

 

Który olej najlepiej kupić, nadmienię ze będę wymieniał statycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul Multi CVTF ma oficjalne aprobaty Subaru i jest mieszalny z orygialnym olejem co ważne w przypadku wymiany statycznej.

Do TR690 wchodzi całe 8l przy wymianie statycznej w przypadku demontażu miski i wymiany filtra.

 

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lukacz napisał(a):

Miałem teraz czas i odszukałem ostatnia fakturę z wymiany oleju  w skrzyni  jaka robił poprzedni właściciel , myślałem że będzie nazwa oleju a tam tylko 7L olej do skrzyni cvt zielony  

 

Który olej najlepiej kupić, nadmienię ze będę wymieniał statycznie.

 

K0425-Y0710

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jumpman napisał(a):

Motul Multi CVTF ma oficjalne aprobaty Subaru i jest mieszalny z orygialnym olejem co ważne w przypadku wymiany statycznej.

Do TR690 wchodzi całe 8l przy wymianie statycznej w przypadku demontażu miski i wymiany filtra.

 

Dziękuję za podpowiedz tak właśnie czytalem na forum inny wątek i był wymieniony właśnie ten olej oraz Ravenol cvt i eneos cvt Skoro do końca nie mam pewności który był wybrany wcześniej i zalany to chyba motul będzie rozsądnym wyborem skoro mieszalny z innymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lukacz napisał(a):

Chyba coś źle szukam bo nie mogę go znaleźć

 

W sumie to bez większego znaczenia, bo i tak planujesz wlać zamiennik. Ja bym pojechał do ASO i wziął oryginalny olej. Generalnie masz trzy rodzaje oleju: do wolnossaków(TR580), do turbo benzyny i diesla(TR690) i trzeci rodzaj jest to najnowszych skrzyń od 2020r. Z tego co widziałem w necie faktycznie Motul jest zamienny z CVT-HT, czyli turbo benzyna/diesel, ale zamiennika dla zielonego oleju nie widziałem. Jeśli zalewasz zamiennik, to radzę wymienić z trzy razy olej(zrobić pomiędzy z 50km) albo jechać na wymianę dynamiczną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, ir3n3usz napisał(a):

 

W sumie to bez większego znaczenia, bo i tak planujesz wlać zamiennik. Ja bym pojechał do ASO i wziął oryginalny olej. Generalnie masz trzy rodzaje oleju: do wolnossaków(TR580), do turbo benzyny i diesla(TR690) i trzeci rodzaj jest to najnowszych skrzyń od 2020r. Z tego co widziałem w necie faktycznie Motul jest zamienny z CVT-HT, czyli turbo benzyna/diesel, ale zamiennika dla zielonego oleju nie widziałem. Jeśli zalewasz zamiennik, to radzę wymienić z trzy razy olej(zrobić pomiędzy z 50km) albo jechać na wymianę dynamiczną. 

Wolałbym wlac to co miałem ale gdzieś w innym wątku pisali ze w ASO tylko dostępne były jakieś kilkudziesięciolitrowe baniaki za horrendalne kwoty Może faktycznie zadzwonię do ASO i się dowiem jak to kwotowo wygląda. Tylko mam teraz zagwostke z tym co piszesz jeśli chodzi o zamiennik aby 3x wymieniać, biorąc pierwsza lepsza cenę z internetu 50zl/L 7x50=350 to już mamy ponad tysiaka. Orientujesz się może ile wchodzi tego oleju przy statycznej?

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz bo przy dynamicznej wymianie wychodzi coś chyba ponad 10L, tu było 7L  jest prawdopodobne że tu była wymiana x2 po 3.5L ??

 

O dynamicznej na forum już chyba wszystko napisano a i tak człowiek do końca nie wie czy dobra czy zła to metoda. Osobiscie nie chciałbym podzielić losu użytkowników którym po wymianie dynamicznej skrzynie odmówiły posłuszeństwa.

Edytowane przez lukacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukacz napisał(a):

Wolałbym wlac to co miałem ale gdzieś w innym wątku pisali ze w ASO tylko dostępne były jakieś kilkudziesięciolitrowe baniaki za horrendalne kwoty Może faktycznie zadzwonię do ASO i się dowiem jak to kwotowo wygląda. Tylko mam teraz zagwostke z tym co piszesz jeśli chodzi o zamiennik aby 3x wymieniać, biorąc pierwsza lepsza cenę z internetu 50zl/L 7x50=350 to już mamy ponad tysiaka. Orientujesz się może ile wchodzi tego oleju przy statycznej?

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz bo przy dynamicznej wymianie wychodzi coś chyba ponad 10L, tu było 7L  jest prawdopodobne że tu była wymiana x2 po 3.5L ??

 

O dynamicznej na forum już chyba wszystko napisano a i tak człowiek do końca nie wie czy dobra czy zła to metoda. Osobiscie nie chciałbym podzielić losu użytkowników którym po wymianie dynamicznej skrzynie odmówiły posłuszeństwa.

 

Na statyczną wystarcza 5L. Oryginalny olej jest w bańkach 20L, no ale jaki jest problem kupić na litry? Raczej nie powinni robić problemu.


Na pewno robili wymianę dynamiczną? Sądzę, że nie. Policzyli litry po swojemu i tak wyszło, że 5=7. Może jakimś cudem zleciało im więcej oleju, tylko oni to wiedzą... A może faktycznie zrobili 2x3,5. Tego się nie dowiemy

 

Wymieniałem dziesiątki razy olej w CVT zawsze statycznie. Nie przekonuje mnie wymiana dynamiczna tym bardziej, że nie da się normalnie wymienić filtra papierowego. Nie ma pewności, że podczas wymiany dynamicznej nie przytka się filtr. Być może mylę się.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Na statyczną wystarcza 5L. Oryginalny olej jest w bańkach 20L, no ale jaki jest problem kupić na litry? Raczej nie powinni robić problemu.


Na pewno robili wymianę dynamiczną? Sądzę, że nie. Policzyli litry po swojemu i tak wyszło, że 5=7. Może jakimś cudem zleciało im więcej oleju, tylko oni to wiedzą... A może faktycznie zrobili 2x3,5. Tego się nie dowiemy

 

Wymieniałem dziesiątki razy olej w CVT zawsze statycznie. Nie przekonuje mnie wymiana dynamiczna tym bardziej, że nie da się normalnie wymienić filtra papierowego. Nie ma pewności, że podczas wymiany dynamicznej nie przytka się filtr. Być może mylę się.

No właśnie Ja mam obawy o ten filtr żeby syfu nie naleciało pod ciśnieniem i do konwertera No ok w takim razie zadzwonię jutro do ASO  zapytam jak wygląda sprawa z tym olejem zielonym.  

A moze skoro masz za sobą tyle wymian w cvt może polecisz  któreś ASO albo nieautoryzowany serwis na priv ?? A i jeszcze jedna rzecz Wg ciebie ściągać miskę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukacz napisał(a):

No właśnie Ja mam obawy o ten filtr żeby syfu nie naleciało pod ciśnieniem i do konwertera No ok w takim razie zadzwonię jutro do ASO  zapytam jak wygląda sprawa z tym olejem zielonym.  

A moze skoro masz za sobą tyle wymian w cvt może polecisz  któreś ASO albo nieautoryzowany serwis na priv ?? A i jeszcze jedna rzecz Wg ciebie ściągać miskę??

 

Nie polecam żadnych warsztatów, bo jednemu może się spodobać a drugiemu przeciwnie i jest zgrzyt... Demontaż miski w tej skrzyni nic nie zmieni. W TR690 warto zdjąć, bo można spuścić cały olej ze skrzyni po odkręceniu płyty z zaworami, zostaje tylko w konwerterze. W 580 zawory są na górze, więc to bez znaczenia. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

TR690 warto zdjąć, bo można spuścić cały olej ze skrzyni po odkręceniu płyty z zaworami, zostaje tylko w konwerterze. W 580 zawory są na górze

O to jest fajna informacja, nie widzialem zeby ktos o tym wcześniej wspominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2023 o 12:05, Jumpman napisał(a):

Motul Multi CVTF ma oficjalne aprobaty Subaru

Nie. To Motul twierdzi, że ich olej odpowiada określonym produktom Subaru, podobnie jak Millers i parę innych firm olejowych. To nie jest oficjalna aprobata Subaru. Podobnie jest z olejami silnikowymi - zazwyczaj spełniają całą masę  wymagań (wg producenta oleju), ale oficjalne aprobaty są nieliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TOMA52 napisał(a):

Nie. To Motul twierdzi, że ich olej odpowiada określonym produktom Subaru, podobnie jak Millers i parę innych firm olejowych. To nie jest oficjalna aprobata Subaru. Podobnie jest z olejami silnikowymi - zazwyczaj spełniają całą masę  wymagań (wg producenta oleju), ale oficjalne aprobaty są nieliczne.

Masz rację. Bo np orygnialny olej Subaru jest inny do skrzyni TR580 a inny do tr690 a według motul ich olej można wlać do skrzyni tr580 i tr690 gdzie w skrzyni tr580 jest inny kolor ojelu i w tr690 też jest inny kolor oleju.
i to minie zastanawia od zawsze jak to jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jumpman napisał(a):

Ta, i inny olej był to TR690 wcześniej (CVTF II zielony) i inny jest teraz do TR690(HT - CVT-LV bursztynowy), w Foresterze XT lub WRX -  CVT-HT Pomarańczowy.

pobrane.png

To myślisz że między olejem do skrzyni t580 a tr690 nie ma róznicy ?
Co myślicie o oleju Motul ? Lepiej wymienić na oryginale czy na motulu. Różnica w cenie wymiany 2x drożej na oryginalnym.

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat, przeczytałem wiele stron na forum, i w Legacy użyłem Motula do TR690, natomiast w naszym Forku z TR580 wymiana była na olej OEM.

W oby przypadkach wszystko się udało i skrzynie pracują jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim XT z 2013 (TR690) przy 100k wymieniałem dynamicznie na oryginalny, czerwony. Przy 155k statycznie na motul multi cvtf. Nie widzę różnicy w działaniu skrzyni absolutnie żadnej, a koszty oleju nieporównywalnie mniejsze. Nie dajmy się zwariować. Wesołych Świąt!

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...