s888 Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 Ja wiem, temat był już poruszany ale nie znalazłem żadnych konkretów. Chodzi o to czy ktoś ma może jakieś przemyślenia w jaki sposób sterownik silnika sprawdza podczas jazdy czy zawór EGR działa właściwie? Problem wziął się stąd, że wsadziłem silnik EJ202 z Forestera do Legacy i ten silnik z Forka nie ma w głowicy otworu na rurkę EGR. Nie będę raczej wiercił otworu w głowicy (chociaż przez chwilę o tym myślałem ) i raczej nie mam zamiaru przeprogramowywać sterownika bo to skomplikowane i kosztowne. Zastanawiałem się bardziej czy jest szansa oszukać sterownik silnika, tak że EGR działa właściwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwiutki Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 Odezwij się do Jako na forum pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 Do popularnych diesli są takie specjalne emulatory. Ale do Subaru to się nie spotkałem. Sterownik wie czy pracuje EGR bo: A - sam EGR ma czujnik położenia więc sterownik widzi czy działa B - Jest jeszcze przepływomierz którego odczyty też są zależne od stopnia otwarcia egr. Nie tak łatwo będzie ecu oszukać. Jedynie zmiana softu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 Są firmy które zajmują się usuwaniem z komputera m.in pompy powietrza wtórnego. Może i EGR da się tak usunąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 25 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Tak obstawiam, że przeprogramowanie sterownika to koszt rzędu 2000zł i sporo zachodu Zrobiłem pewien "research" i chyba wiem już jak to działa. Odczytałem raporty ze sterownika i oczywiście test EGR wychodzi OK ale testowany jest tylko zawór, natomiast w teście drogowym nie ukończył testu katalizatora. Zabrakło jednego wyniku do ukończenia testu: TID:$02 CID:$01 - Lean to Rich sensor threshold voltage (constant) - Min: 33 312 Current: 32 741 Wychodzi na to: w teście drogowym sterownik silnika po otwarciu zaworu EGR oczekuje że sonda odczyta mniejszą wartość tlenu czyli bogatszą mieszankę. W takiej sytuacji bardzo trudno będzie oszukać komputer. Można oszukać czujnik temperatury, ciśnienia, przepływomierz ale oszukać sondę to już grubszy temat. Tak jak pisał pablonas są dostępne emulatory, na przykład firma Lepard robi taki do Toyoty ale działają niestety na innej zasadzie. W Toyocie jest EGR z czujnikiem położenia i sterowany jednym sygnałem PWM, emulator wtedy oszukuje sygnał z przepływomierza. W tym Subaru nawet nie ma przepływomierza, jest klasyczny silnik krokowy z czterema kablami i bez czujnika położenia, otwarcie zaworu natomiast bada sonda lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 25 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Można teoretycznie stworzyć taki emulator który na podstawie sygnałów PWM zaworu będzie oszukiwał sondę ale liczba godzin potrzebnych na zrobienie i testowanie takiego emulatora mocno mnie zniechęca Lepszym rozwiązaniem wydaje mi się po prostu poprowadzić rurkę z zaworu EGR do kolektora wydechowego, gdzieś tuż przy głowicy. Powinno wtedy to działać dobrze. Ponieważ obok zaworu EGR przechodzi odma z lewej pokrywy zaworowej, miałem jeszcze taki głupi pomysł, aby na próbę podpiąć EGR do odmy Średnica praktycznie taka sama. Na razie auto jeździe dobrze pomimo błędu, więc sprawa nie jest jakaś pilna, natomiast będę ciągle nadal próbował rozwiązać problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maksym2209 Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Mam ten emulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 26 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 No fajnie, tylko że w Legacy 2004 SOHC nie ma pompy powietrza , a zawór EGR jest na swoim miejscu więc nie ma potrzeby go emulować. Błąd P0400 oznacza Exhaust Gas Recirculation Flow i spowodowany jest u mnie odczytem z sondy lambda. Spokojnie rozpracuję to kiedyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 3 godziny temu, s888 napisał(a): No fajnie, tylko że w Legacy 2004 SOHC nie ma pompy powietrza , a zawór EGR jest na swoim miejscu więc nie ma potrzeby go emulować. Błąd P0400 oznacza Exhaust Gas Recirculation Flow i spowodowany jest u mnie odczytem z sondy lambda. Spokojnie rozpracuję to kiedyś Kup sobie Tactrix, ściągnij EcuFlash do Subaru, wyłącz odpowiednie DTC i masz po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 27 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 No i to jest jakiś pomysł warto spróbować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 15 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Kup sobie Tactrix, ściągnij EcuFlash do Subaru A to działa w wersjach na EU? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 21 minut temu, ura_bus napisał(a): A to działa w wersjach na EU? Pozdrawiam, Ściągnij program i zobacz listę obsługiwanych sterowników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 27 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Nie widzę niestety sterownika na liście, są jakieś wynalazki Legacy GT, Legacy 3.0, może być problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 28 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 W dniu 27.11.2023 o 21:06, s888 napisał(a): Nie widzę niestety sterownika na liście, są jakieś wynalazki Legacy GT, Legacy 3.0, może być problem Sprawdź Romraider, na forum programu można znaleźć sporo definicji do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 ja u siebie mam zaślepiony zawór EGR, oczywiście miałem błąd z tym związany. Posiadam kabel Tactrix, pobrałem soft z ECU, ale nie mogłem znaleźć odpowiedniej definicji do mojej wersji softu. Szukałem pomocy na forum RomRaider i jeden z forumowiczów pomógł mi z modyfikacją softu, żeby teraz błąd EGR się nie zgłaszał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 Dzięki za info, jeszcze nie mam Tactrixa, dopiero zamówiłem, spróbuję na razie ściągnąć soft innymi kablami ale obawiam się, że RomRaider może nie mieć odpowiedniej definicji. Żeby poznać wsad Rom i tak trzeba go podobno ściągnąć, co prawda program FreeSSM wyświetla niby ROM ID ale nijak to się ma do nazwy Romu z RomRaidera lutek34 napisz jeszcze proszę, czy sam w końcu wyedytowałeś jakimś edytorem ręcznie, czy ktoś to dla Ciebie zmodyfikował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 9 minut temu, s888 napisał(a): lutek34 napisz jeszcze proszę, czy sam w końcu wyedytowałeś jakimś edytorem ręcznie, czy ktoś to dla Ciebie zmodyfikował? pomógł mi jeden z forumowiczów z RomRaider, przesłałem mu soft pobrany z mojego ECU, on z niego wyrzucił najprawdopodobniej zgłaszanie błędów związanych z EGR, przesłał mi zmodyfikowaną wersję, którą załadowałem do ECU i tak jeżdżę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 24 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2023 Zgłębiłem nieco temat sterowników i flashowania, problem w tym przypadku może polegać na tym że mam tu prawdopodobnie sterownik Hitachi. Romrider i EcuFlash były tworzone głównie z myślą o sterownikach Denso, który był stosowany w autach np. 2.5i, 3.0, GT, STI, WRX, USA, AUS, itd... Bez problemu mogę modyfikować soft i wyłączać błędy DTC w moim EJ253, natomiast modyfikacja sterownika Hitachi to wiedza tajemna, wymaga innych narzędzi, tylko garstka ludzi to ogarnia. Modyfikacje Denso już powoli ogarniam, teraz będę drążył temat dalej jak wyłączyć błędy EGR w Hitachi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 1 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Temat ogarnięty! Okazało się że wyprogramowywanie błędów DTC ze sterowników Hitachi jest bardzo skomplikowane, na szczęście znalazłem sklep tuningowy online gdzie mają ok. 1250 różnych map do Subaru i kupiłem odpowiednią mapę za 50$ z usuniętym katem i EGR, potem ją wgrałem za pomocą programu PCMflash i śmiga Tutaj link do sklepu jakby co: https://ecutune.shop/downloads/2f44107306_tune_e2/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego W dniu 1.02.2024 o 18:19, s888 napisał(a): Temat ogarnięty! Okazało się że wyprogramowywanie błędów DTC ze sterowników Hitachi jest bardzo skomplikowane, na szczęście znalazłem sklep tuningowy online gdzie mają ok. 1250 różnych map do Subaru i kupiłem odpowiednią mapę za 50$ z usuniętym katem i EGR, potem ją wgrałem za pomocą programu PCMflash i śmiga Tutaj link do sklepu jakby co: https://ecutune.shop/downloads/2f44107306_tune_e2/ Można to zrobić prościej i za darmo ale ja się swoją całą krwawicą dzielił nie będę publicznie tylu Was się tu mądrzyło a to jest banalnie proste Wystarczyło pomyśleć Swoją drogą fajny link, szkoda że tak późno trafiłem na ten wątek bo bym Ci pomógł szybko i tanio W dniu 24.11.2023 o 18:29, pablonas napisał(a): Sterownik wie czy pracuje EGR bo: A - sam EGR ma czujnik położenia więc sterownik widzi czy działa B - Jest jeszcze przepływomierz którego odczyty też są zależne od stopnia otwarcia egr. Tutaj już dałeś dużą podpowiedź jak to działa i jak można to prosto rozwiązać gdy głowica nie 'dziurki' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 13 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Jakoś nie jestem przekonany Tu nieco inna sytuacja, nie ma tu przepływomierza, a zawór EGR nie ma czujnika. Zawór jest na swoim miejscu i otwiera się prawidłowo. Ponieważ brak metalowej rurki EGR - głowica problem jest w teście drogowym spowodowany brakiem reakcji sondy lambda na otwarcie zaworu EGR. Jedyna tutaj jak dla mnie opcja wyprogramować EGR z ECU, niestety to Hitachi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 1 godzinę temu, s888 napisał(a): Jakoś nie jestem przekonany Tu nieco inna sytuacja, nie ma tu przepływomierza, a zawór EGR nie ma czujnika. Zawór jest na swoim miejscu i otwiera się prawidłowo. Ponieważ brak metalowej rurki EGR - głowica problem jest w teście drogowym spowodowany brakiem reakcji sondy lambda na otwarcie zaworu EGR. Jedyna tutaj jak dla mnie opcja wyprogramować EGR z ECU, niestety to Hitachi... A zaślepiłeś zawór na wejściu spalin czy zostawiłeś otwarty na powietrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 13 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Zaślepiłem gumowym korkiem żeby syf do środka nie leciał i nie dostawało się jeszcze więcej powietrza. Miałem jeszcze taki pomysł żeby podpiąć pod odmę z pokrywy zaworowej bo przechodzi akurat obok, ale to raczej głupi pomysł... lepiej było by dospawać rurkę do kolektora, taka rzeźba ale wtedy EGR powinien działać. Przeglądałem różne serwisówki i materiały techniczne, wychodzi na to że akurat w tym modelu sterownik silnika oczekuje po otwarciu EGR że sonda lambda pokaże bogatą mieszankę (bo więcej CO2 i mniej O2) i obniży dawkę paliwa, bez tego wywala błąd P0400 po kilkudziesięciu kilometrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego No i wszystko dla mnie jasne ważne że sobie jakoś poradziłeś ze swoim problemem, ja bym to zrobił inaczej ale temat ogarnięty więc super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 13 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Z początku kombinowałem Ale te auta po 2003 roku strasznie wrażliwe na pracę drugiej sondy, wywalają jakieś błędy, wprowadzają różne dziwne korekty paliwowe, a u mnie w katalizatorze dawno już więcej oleju i nagaru niż platyny, najlepiej to wyprogramować i śmigać dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się