Skocz do zawartości

Outback BS (2015-2020), MY18 2.5i, czyli (prawie) najbardziej uniwersalne auto świata


Ace_748

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Z racji, że częściej teraz będę użytkował takiego oto Outbacka więc pomyślałem, że może przyszedł czas i na wątek. O piątej generacji (BS) na forum lekka próżnia, jak wiadomo rynek nie lubi próżni więc jestem i ja by ją wypełnić. Inspiracją wątku o szóstej generacji (BT), postaram się opisać użytkowanie i eksploatację najpopularniejszego Outbacka na otomoto na dzień dzisiejszy czyli zawrotne 55 sztuk.

 

Nawiązując do tytułu, bardziej do słowa prawie, dla mnie brakuje mu trochę mocy do szybszego jeżdżenia po autostradach, natomiast i do tego się nada. Ciężko jest go zastąpić (bez wydawania sporych ilości banknotów) dlatego zostaje na dłużej.

 

Kawałek historii mojego egzemplarza

 

20231103_072210.thumb.jpg.9a9a582171e89ea0e7c17ca6886a0337.jpg20231103_072237.thumb.jpg.881eb0f6b52e3a2be4e8e2c670da15bf.jpg

 

Kupiony w polskim salonie, odebrany w lipcu 2018 r, silnik oczywiście 2.5i FB25, wersja wyposażenia Exclusive, ulubiony kolor każdego :D więc odcień szarości (61K - dark grey metallic) z pięknym jasnym wnętrzem (brakuje mu tylko jasnego dywanu do pełni mojego szczęścia) 

 

Link do cennika MY18: https://www.subaru.pl/datasheet/2018outback.pdf

 

Link do cennika MY15 (pierwszy rocznik BS) : https://www.subaru.pl/datasheet/2015outback.pdf

 

20231103_072310.thumb.jpg.83ddbc88104281670c8507998fbc5c04.jpg20231103_072430.thumb.jpg.29be3e5008ec740556dedaa8376e4519.jpg

 

Przez pierwsze 100 tyś kilometrów użytkowany (prawie) bezawaryjnie w moim przypadku. Z rzeczy eksploatacyjnych odkryłem, że grubość tarczy Subaru OEM schodzą szybciej niż ciepłe kajzerki w lidlu, szybko zmieniłem na komplet tarcze + klocki Brembo, jest lepiej natomiast ostatnio natrafiłem na nieprzyjemną sytuację gdzie przy końcowym dohamowaniu z okolic 10 kmh klocki zaczęły wydawać z siebie głośny huk? coś jak gdy zaczynają się przegrzewać ale nie zależy to od ich temperatury, zmieniłem na klocki ATE zobaczymy co z tego będzie, jak narazie wszystko okej. Po ich zdjęciu (brembo) okazało się, że powierzchnia ścieralna jest w kiepskim stanie.

 

Parę słów o spalaniu, średnio trochę miasta trochę trasy, w 10 w zupełności da się zamknąć, przy bardzo spokojnej jeździe i płaskim terenie to i 7 spali więc tragedi nie ma, ja takich wygód nie mam więc i klocki szybko schodzą i spalanie wyższe ;)

 

Dywaniki letnie, jeśli kupujecie nowe Subaru to moim zdaniem warto rozważyć dywaniki premium, po 112k prawie nie widać śladów użycia, natomiast równolegle mam zwykłe dywaniki do nowego Outbacka i po 45k km włoski są już w przeciętnym stanie. 

 

Jak już jesteśmy przy zużyciu wnętrza to tak wygląda fotel kierowcy i kierownica (trochę się świeci i spróbuje ją porządnie wyczyścić następnym razem, natomiast faktura materiału nadal pozostała). Poza tym to tzw “nic nie stuka nic nie puka nic nie trzeszczy” oprócz jednego, uchwytu pasa pasażera w którym można regulować wysokość, co jeszcze zabawniejsze w BT trzeszczy mi dokładnie tak samo, na szczęście słychać to tylko siedząc na fotelu pasażera.

 

20231103_072510.thumb.jpg.ed0c11584659655a6473cd46e20a0105.jpg20231103_072529.thumb.jpg.dc9f055fabaad9bac46c7a07d068ecd4.jpg

 

Auto jest amatorsko zabezpieczone przed korozją, w niektórych miejscach barankiem, tam gdzie dostęp jest gorszy to waxoyl. Temat polecam zrobić każdemu jeśli w planie jest pojeździć dłuższy okres czasu. Dodatkowo 5 lat temu została nałożona ceramika, z której niewiele już zostało, na niektórych elementach dalej lakier ma tą śliskość, ale fakt jest też taki, że nie odnawiałem tej powłoki w żaden sposób.

 

Co ja o nim myślę i trochę porównań z VI

 

Zacznijmy od silnika, polubiłem się z jego wolnossącą charakterystyką pracy natomiast jak zawsze mocy nigdy za wiele, brakuje mu turbo i kiedyś kiedyś w dalekiej przyszłości (planuje raczej zachować go na dłużej) może się skusze na swap na 2.4t, co do porównania do “”nowej” jednostki z BT, w niższych partiach obrotomierza nowszy ma więcej momentu obrotowego i spokojniejsza jazda jest w nim przyjemniejsza natomiast czuć tam zestrojenie pod normy emisji spalin i niższe spalanie, szczególnie pedał gazu i skrzyni co zabiera odrobinę frajdy. Jeździłem 3.6 i na autostrady i trasę super, ale nie zastąpi to doładowania co czuć w mieście i przymiejskich drogach. CVT, jak to CVT, dla mnie jest okej, na tyle dobrze udaje automat, że da się z tym jeździć, do tego auto zdecydowanie ożywa w trybie manualnym, jak ktoś rozważa zakup to polecam się przejechać takim autem, żaden film na youtube nie odda tego jak działa ta skrzynia i jakie są wrażenia z jazdy jako całość. Zawieszeniowo, mi się podoba, jest miękki, trochę jak bujany fotel ale z pokonywania zakrętów dalej można mieć choć trochę frajdy. Wygłuszenie i audio, no tutaj odstaje od nowego szczególnie w wyciszeniu, harman kardon może gra troszkę lepiej niż w VI ale ciężko to obiektywnie ocenić, jakoś to gra, niekoniecznie wybitnie ale słucham w nim muzyki głośniej za każdym razem. 

 

2018bezrejki.thumb.jpg.52203bc68115b063a50c93303210330b.jpg

 

Dla potomnych, link do archiwum oferty modelowej i cenników subaru: https://subaru.pl/archiwum_modele.html, natomiast broszury znajdziemy tutaj: https://www.subaru.pl/broszury_arch2009_2020.html

 

Wymiana oleju w skrzyni biegów

 

Często padają pytania na grupie Subaru na FB o tą sprawę, jak każdy powinien wiedzieć, olej wymieniać trzeba, nawet ASO zaleca. Pierwszy raz robiłem w ASO metodą statyczną przy około 60k km, drugi raz przejechałem się do Nowego Sącza do Carfit przy przebiegu +- 105k km, metoda dynamiczna i to rozwiązanie mogę zdecydowanie polecić, przy okazji cena prawie przez pół w porównaniu do ASO.

 

20180813_195100.thumb.jpg.f22f74bfef733162280ea62f5310b90d.jpg

 

 

Awarie i usterki mojego egzemplarza

 

Jedyne co padło to elastyczny łącznik kolektora z wydechem po przekroczeniu 100k km, w ASO okazało się, że pękł. Odesłali mnie do warsztatu zajmującego się wydechami w Rzeszowie, znali temat, wiedzieli co z tym zrobić, wstawili część z Volkswagena, wyszło taniej niż kupowanie nowego kolektora, a i podobno ma wytrzymać dłużej. Objawy, to tak jakbyśmy wycięli tłumiki, silnik głośno pracował na zewnątrz i było słychać, że dźwięk pochodzi z przedniej części samochodu. Pewnego dnia zaczęło migać podświetlenie pokrętła głośności, wejścia na płyty CD i pokrętła wyboru, później przestały świecić, stało się to jeszcze na gwarancji więc w ASO wymienili mi główny ekran, ciekawostka, żebym mógł dalej sam aktualizować mapy używając metody subaru maps: https://subaru-maps.com/#/auth/sign-in , musieli mi przypisać nr VIN do nowego radia. Dziś dała o sobie znać jeszcze jedna sprawa, tzw szpilki piasty / gwint na nakrętke trzymającą felgę, już któryś raz gwint jest całkowicie zniszczony i nadaje się do wymiany, w poniedziałek jadę kupić razem z nakrętką do ASO, dam znać co jak i za ile. Fakt jest taki, że jest to po części przez nieuwagę mechanika, ale jak twierdzi ASO temat dość popularny. Poza tym nic jak narazie

 

Na temat diesla ciężko mi się wypowiedzieć, nie miałem, nie jeździłem, chyba bym nie kupił ze względu na awaryjność. 

 

Moje plany:

- wygłuszenie, drzwi może zacznę jeszcze przed zimą, ale resztę planuje zostawić na wiosnę jak już będzie cieplej (dzięki @Orear @dirkdiggler za podpowiedzi)

- cieszyć się wygodą którą oferuje Outback

- czytałem gdzieś, że większe hamulce od Ascent’a pasują, może jak zjadę ten komplet to bardziej się w to zagłębie

- może inne felgi na lato i ori przełożyć na zimę ale narazie to odległa sprawa

- zastanawiam się nad przejściem na 5w30, Subaru rekomenduje 0w20, ale wiadomo jak jest, szczególnie przy jeżdżeniu po autostradach w ciepłe dni

 

Na koniec ciekawostka

 

Nie każdy chyba wie, przynajmniej ja byłem tego nieświadomy do pewnego momentu, na tylnej klapie bagażnika po prawej stronie od oświetlenia rejestracji jest przycisk do zamykania auta, nie występuje on obok zamykania klapy więc wygodne dopóki auto czyste :D

 

20231103_072443.thumb.jpg.f611749b1cfa7ddac06b03c9858dc9a3.jpg

 

Mam nadzieję, że miło się czytało, ciąg dalszy opowieści w poniedziałek po wizycie w ASO.

 

  • Super! 4
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ace_748 napisał(a):

Na koniec ciekawostka

 

Nie każdy chyba wie, przynajmniej ja byłem tego nieświadomy do pewnego momentu, na tylnej klapie bagażnika po prawej stronie od oświetlenia rejestracji jest przycisk do zamykania auta, nie występuje on obok zamykania klapy więc wygodne dopóki auto czyste :D

Bardzo dziękuję! Po dziesięciu miesiącach posiadania Forestera w końcu przestanę chodzić do czujnika w przedniej klamce... sprawdziłem, też mam taki przycisk i też nie wiedziałem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, sartek napisał(a):

Bardzo dziękuję! Po dziesięciu miesiącach posiadania Forestera w końcu przestanę chodzić do czujnika w przedniej klamce... sprawdziłem, też mam taki przycisk i też nie wiedziałem :facepalm:

 

Stary patent, był w OBK IV, mamy też w Avensisie 2011. W Subaru można dodatkowo ustawić czterocyfrowy pin do otwarcia auta bez kluczyka ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny wątek się zapowiada.

Zwłaszcza przez pryzmat porównania obu generacji które posiadasz.

 

W sumie to BS mi uciekł z oferty razem z Forkiem XT w 2018/2019r.

 

Jak byłem na poszukiwaniu wozu to były ostatnie niedobitki XTków i właśnie Outbackow BS. Jak już byłem gotów do decyzji to na placach nie było już nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany szybko się zmieniają, więc byłem dziś

 

Cena za komplet śruba + nakrętka około 55zl, wziałem jeden na zapas, na zdjęciu są dwie śruby i nakrętka

 

Uwaga: numery części EU i USA mogą być różne

 

20231107_135625.thumb.jpg.87e7b35f65cf31faba8a89e8d49076bd.jpg

 

Przy okazji założyłem koła zimowe, felgi ATT 15P rozmiar zbliżony do oryginału, 7,5x18 ET50, na tym zimówki Goodyear 225/60/18 na ostatni sezon, musze przyznać, że oprocz slyszalnej roznicy w hałasie to całkiem nieźle kleją do asfaltu

 

20231107_124544.thumb.jpg.b8d5f64e524400d76a46ab103dc7536e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, vespa napisał(a):

Czy prawda jest ze 2018 po zmianach w oprogramowaniu (ponoć)  ma ciut inną charatkerystyke zamieszenia  i bardziej buja czyli jest bardziej miekki niż na przykład 2015 - 2016? 

Nie mam pojęcia, jeździłem przedliftem, ale na tyle dawno że nie pamiętam, zawieszenie jest pasywne więc zmiany w oprogramowaniu niekoniecznie mają na to wpływ, trzeba by się przejechać jednym po drugim i ocenić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2023 o 14:40, vespa napisał(a):

Ano wlasnie...Moż ektos jeszcze wypowie sie w temacie

Poczytałem trochę i rzeczywiście Subaru w press release twierdzi, że pozmieniali coś w zawieszeniu w stronę komfortu. 

"Enhancements made throughout the Outback chassis include retuned suspension dampers for a smoother ride"

 

źrodło: https://media.subaru.com/newsrelease.do?id=1153&mid=#:~:text=Enhancements made throughout the Outback,Outback even quieter for 2018.

 

Natomiast jest to info dla rynku US gdzie i tak mają inne zawieszenie vs EU, stąd np różnica w prześwicie 20cm (EUDM) vs 22cm (USDM), niezależnie od tego zmiany pewnie jakieś były jak to przystało w faceliftingach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, przyszły dziś do mnie materiały do wygłuszenia, zamówiłem 2x Dynamat Xtreme bulk pack zakładając, że robie raz a porządnie i zostanie mi na resztę w następną wiosnę. Kupiłem w CentrumAudio, wysłali szybko nie mam nic do zarzucenia. Do roboty zabiorę się pewnie jutro/sobotę, opiszę wszystko co i jak wygląda

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ace_748 napisał(a):

Przy okazji, przyszły dziś do mnie materiały do wygłuszenia, zamówiłem 2x Dynamat Xtreme bulk pack zakładając, że robie raz a porządnie i zostanie mi na resztę w następną wiosnę. Kupiłem w CentrumAudio, wysłali szybko nie mam nic do zarzucenia. Do roboty zabiorę się pewnie jutro/sobotę, opiszę wszystko co i jak wygląda

 

Trzymam kciuki:ok:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozmieniali na pewno. Nie jest ponoć taki sztywniutki jak inne modele lub poprzednicy. Skrzynia cvt tez inaczej juz pracuje. Ale jak inaczej nie wiem.

No to ja jestem przed zakupem Outbacka i wolałbym wersję poprzednią sztywniejszą, ważny byłby dla mnie komfort na zakrętach czyli lepsze przyklejenie do drogi.

 

Wersja usa jest wyższa o 2 cm? Tak samo w rocznikach 2015-2017? Skąd ta różnica? Myślałem ze to kwestia opon, średnicy felg. Po cholere mieliby robic różny prześwit, przeciez to nieekonomiczne

Edytowane przez vespa
Edycja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, vespa napisał(a):

Wersja usa jest wyższa o 2 cm? Tak samo w rocznikach 2015-2017? Skąd ta różnica? Myślałem ze to kwestia opon, średnicy felg. Po cholere mieliby robic różny prześwit, przeciez to nieekonomiczne

Z Subaru of America to tak właśnie jest, w VI generacji zrobili inny wygląd przodu dla rynków USDM, jakimś cudem im się to opłaca, plus auta na USDM sa produkowane w USA więc w zasadzie to nie ma żadnego konfliktu, z internetu wynika że przedlift też tak miał z tym prześwitem a słyszałem, że EU jest z deka twardsze niż USA. Polifty miałem USA i EU obok siebie, różnica jest zauważalna, felgi i opony te same 225/60/18. Różnica w zawieszeniu raczej jest marginalna, natomiast jak zawsze powtarzam, przejedź się każdym i zobaczysz co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, vespa napisał(a):

Wersja usa jest wyższa o 2 cm? Tak samo w rocznikach 2015-2017? Skąd ta różnica? Myślałem ze to kwestia opon, średnicy felg. Po cholere mieliby robic różny prześwit, przeciez to nieekonomiczne

Prześwit na poziomie 8,7 cala (22 cm) pozwala kwalifikować tamtejsze subaru jako "light truck" (także inny kształt tylnego zderzaka i schowana rura wydechowa), a to oznacza inne, korzystniejsze normy spalania dla producenta.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, vespa napisał(a):

 

No to ja jestem przed zakupem Outbacka i wolałbym wersję poprzednią sztywniejszą, ważny byłby dla mnie komfort na zakrętach czyli lepsze przyklejenie do drogi.

 

 

Myślę że w tym przypadku nie odczujesz znaczacej różnicy miedzy przedliftem a poliftem. OBK stoi wysoko na wysokoprofilowych i dość wąskich oponach i to one grają pierwsze skrzypce przy dynamicznej jezdzie, czy jezdzie na zakrętach.  A taki format gumy jaki jest w obk jest akurat stworzony pod komfort,, dobrą izolację od drogi i tłumienia mniejszych lub większych nierowności.

Zresztą całe auto jest raczej stworzone by odizolować od drogi i dać komfort niż dostarczać wrażeń.

Ten typ jeest zdecydowanie antyzakrętowy:biglol:

 

Jeśli jednak zakręty i przyklejenie do drogi są dla ciebie tak istotne to koniecznie przejedź się obkiem bo może się okazać, że taki format auta Tobie wogóle nie siądzie.

 

Edytowane przez dirkdiggler
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, dirkdiggler napisał(a):

 

 

Jeśli jednak zakręty i przyklejenie do drogi są dla ciebie tak istotne to koniecznie przejedź się obkiem bo może się okazać, że taki format auta Tobie wogóle nie siądzie.

 

 Ano wlasnie. Mam starego forestera.czyli z 2003 r i w związku z tym że jak wiadomo jest na innej płycie i to inna zupełnie konstrukcja to nie ma co go porównawać do OBK. Ale z takiego Forestera ciezej (choć nie jakoś tragicznie) przyzwyczaic aie do "miekszej" charakterystyki jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję swojego Outbacka od grudnia 2020 i początkowo nie mogłem przekonać się do dynamiki tej 2.5 litrowej jednostki, ale... teraz jedynym autem, które bym brał pod uwagę byłby Outback BT, który urzekł mnie swoim wnętrzem i bardzo dobrze wyporfilowanymi fotelami.

Auto w mojej ocenie (BS) pozwala bardzo przyjemnie podróżować a przy tym dobrze wcinać się w zakręty, zwłaszcza gdy jeździ się w trybie pracy na łopatkach przy kierownicy. Charakterystyka nie odbiega tej skrzyni od tego jak zachowuje się Forester SJ 2.0 XT. 

Minusem jest dla mnie to jak można łatwo załatwić akumulator... bo np. wyjmując coś wysokiego z bagażnika możemy zaczepić o przycisk podświetlenia bagażnika i tak po dniach nieużywania auta nie odpalimy go. Nie ma systemu zarządzania akumulatorem, który w innych markach chroni nas przed tym. Dzieci też dołożą swoje bądź ktoś kto pozostawi włączone oświetlenie w przestrzeni pasażerskiej. Później dochodzi konieczność ratowania akumulatora i nauka modułu otwierania szyb dla kierowcy itd.

Kolejny minus to jednak korzystając z android auto zdarza mi się co jakiś czas zawiesić jednostkę i trzeba odpiąć telefon a najlepiej uruchomić ponownie auto.

Tak to jest to genialne rodzinne wozidło na trasy i patrząc przez pryzmat ceny jaka była a jaka jest za BS czy inne porównywalne kombi 4x4 z wyższym zawieszeniem, uznaję to auto za świetny wybór.

20221016_121431.jpg

20221030_115355.jpg

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, LukasWS said:

Kolejny minus to jednak korzystając z android auto zdarza mi się co jakiś czas zawiesić jednostkę i trzeba odpiąć telefon a najlepiej uruchomić ponownie auto.

 

W BT można zrestartować system multimedialny przytrzymując długo wciśnięte pokrętło głośności. Pewnie w BS też jest jakiś sposób zrestartowania systemu multimedialnego podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, vespa napisał(a):

A czy system eyesith jest faktycznie użyteczny, czy jednak lekko przereklamowany? Fajnie byłoby gdyby Subaru miał wykrywanie przeszkód przed sobą  działający obligatoryjnie a nie po uatawieniu kontroli jazdy w korku czy jakos tam. 

Widzę, że mój wpis się nie pojawił a miałbyś moje spostrzeżenia z każdego systemu. Napiszę moje spostrzeżenia w najbliższym czasie co do systemów asystujących. Generalnie wszystkie działają dobrze ale... eyesight potrafi reagować alarmująco gdy jadę w łuku a on widzi znak czy barierke informujące o zakręcie znajdujące się na wprost i ostrzega o możliwości kolizji. Kierownica jak i koła skręcone więc może szybkość systemu w porządku natomiast fakt nagłego dohamowania jest czymś co potrafi mocno zirytować. Nie działa czyli wyłączą się przy bardzo złych warunkach pogodowych np. gęsta mgła, bardzo mocny opad śniegu czy deszcz i wyłączą się. Może to I lepiej bo różnie byłby to w stanie interpretować. W każdej innej sytuacji natomiast zachował się właściwie. O innych systemach napiszę wkrótce.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, LukasWS napisał(a):

Kolejny minus to jednak korzystając z android auto zdarza mi się co jakiś czas zawiesić jednostkę i trzeba odpiąć telefon a najlepiej uruchomić ponownie auto.

Chyba mam dużo szczęścia, w żadnym aucie nie mam problemów z łącznością z telefonem / android auto. Super dodatek do wątku dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem ja, korzystając z ciepłego garażu i suszarki do włosów rozpocząłem dziś nierówną walke z wygłuszeniem

 

Zaczałem od zdjęcia boczku, do odkręcenia dwie śrubki, pare zatrzasków i wysuwamy boczek do góry, trzeba uważać bo do boczku są podlączone kable w 4 różnych miejsach i łatwo można się zapomnieć

20231110_123607kopia.thumb.jpg.08ece2c2324605fbd4af5cb34f9f6b20.jpg

 

image.thumb.jpeg.fba5d831f75390231743f7936019be26.jpeg

 

20231110_130814.thumb.jpg.df386cbc4641402d02245e8e0d6807b8.jpg

 

Każda wtyczka ma "dyngsa" czy jak kolwiek można to nazwać którego należy wcisnąć i wtedy łatwo wychodzi, mi największą trudność sprawił największy connector, którego dyngs znajduje się od wewnętrznej strony drzwi i zajeło mi to zbyt dużo czasu żeby to zauważyć i później spróbować go nacisnąć

 

20231110_142528.thumb.jpg.8552cd9c54d289a61513708a1e6d7ed7.jpg

 

Linki do klamki najpierw należy wyciągnąć w stronę drzwi i później wyjąć okrągłe "bolce" 

 

Po odpięciu wszytkiego nasze drzwi wyglądają następująco

20231110_142513.thumb.jpg.c6954be55f24578799689d137e7bf6fe.jpg

 

Folię przy użyciu trochę ciepła ściąga się bardzo łatwo, mimo tego ja postanowiłem nie ściągać jej w całości, trochę przeszkadzała natomiast dało się też i tak

 

20231110_162354.thumb.jpg.bbd5bc0faec951b9401a1c5864671358.jpg

 

Ostatecznie odkręciłem też głośnik by uzyskać lepszy dostęp z drugiej strony

 

image.thumb.png.a8032e68df0a834d94f786641cdb2074.png

 

Kolorem to czego nie widać, na całość wnętrza drzwi zużyłem jeden arkusz, przed klejeniem wyczyściłem i odtłuściłem powierzchnię, jak już przychodzi do klejenia to robota zaczyna nabierać tempa

 

Schemat działania to wymierzyć, wyciąć kształt z czegokolwiek, dopasować, wyciąć to samo z arkusza maty przyłożyć przykleić i od nowa.

 

Pod głośnik założyłem filcowe podkładki z dziurką na śrubę, chyba niewiele to da ale zawsze coś, wcześniej drgania z głośnika przenosiły się na podłokietnik

 

20231110_182226.thumb.jpg.0b8fe1de4fa5535889b3a02d6d190784.jpg

20231110_184058.thumb.jpg.688a65ae7269766e49c865f36e07839a.jpg

 

Pozostało przykleić spowrotem folię i założyć tapicerkę, u strony pasażera podejrzewam, że jest analogicznie ale z mniejszą ilością wtyczek więc tamte drzwi pozwolę sobie pominąć. Całość zajeła mi ładnych 6h z przerwami (zrobiłem tylko drzwi kierowcy), myślałem, że pójdzie szybciej ale wtyczka miała inne plany. Jak na to, że boczki w aucie zdejmowałem może pare razy w życiu to uważam, że nie wyszło najgorzej i w zasadzie każdy jest w stanie coś takiego wykonać. Jedyne co to na zimnie bym sobie odpuścił robienie czegoś takiego, folia będzie ciężko schodzić a maty słabo przyklejać więc albo ciepły garaż albo lato.

 

Ciąg dalszy jutro

Edytowane przez Ace_748
  • Super! 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...