Skocz do zawartości

Strzela napęd na zimnym


Cypis0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

ostatnio mój obk 2004 at5 h6 przeszedł sporo prac i na zimnym i mocnym skręcie jak opuszczam podjazd pojawia się dziwne stukanie. Przy dużym skręcie i wolnej jeździe jak by napęd był napręrażony  ( stukanie) . Po przejechaniu 500m znika to i też nie występuje w czasie startu i jazdy na wprost. 
dyfry były uszczelniane i zalane nowym olejem ( brak śladów metalu) do tego auto całe jest na poliuretanach.  Jakieś pomysły ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Daroot napisał(a):

viskoza centralna - poczytaj, popularny temat.

W skrzyni ręcznej tak, ale w AT? Tam jest sprzęgło wielopłytkowe, ewentualnie spięte z centralnym mechanizmem różnicowym. Pewnie problem ze sterowaniem siły spięcia tego sprzęgła. 

  • Super! 1
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie dlatego coś mi nie pasowało … ps olej w skrzyni po wymianie statycznej motul multi atf do tego auto stało długo bez prądu. Kalibracja w aso ? Zmienia przełożenia perfekcyjnie, problem tylko po staniu 8h i w czasie jak opuszczam garaż, potem znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cypis0 napisał(a):

Dokładnie dlatego coś mi nie pasowało … ps olej w skrzyni po wymianie statycznej motul multi atf do tego auto stało długo bez prądu. Kalibracja w aso ? Zmienia przełożenia perfekcyjnie, problem tylko po staniu 8h i w czasie jak opuszczam garaż, potem znika

Nie sądzę żeby adaptacja skrzyni coś pomogła, albo uwalony czujnik, albo płytki, bez diagnostyki za pomocą SSM3 raczej się nie obejdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu tylko po rozruchu i jak auto wystygnie? Po przejechaniu max 500m wszystko działa idealnie! Napędy nie strzelają 4x4 działa bardzo dobrze.  Ps pozdrawiam po 13 latach Carfit a Ty dalej tu … a może to być wina oleju? Wcześniej tego nie było. A i jeszcze jedno jak auto było na podnośniku załapałem milion błędów na desce ( odpalałem bez tylnich lampa) co powoduje błędy w module abs i at. Rozumiem że diagnostyka skrzyni i auta tylko aso i specjalny diagnozer ( brak can) 

Edytowane przez Cypis0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Cypis0 napisał(a):

A czemu tylko po rozruchu i jak auto wystygnie? Po przejechaniu max 500m wszystko działa idealnie! Napędy nie strzelają 4x4 działa bardzo dobrze.  Ps pozdrawiam po 13 latach Carfit a Ty dalej tu … a może to być wina oleju? Wcześniej tego nie było. A i jeszcze jedno jak auto było na podnośniku załapałem milion błędów na desce ( odpalałem bez tylnich lampa) co powoduje błędy w module abs i at. Rozumiem że diagnostyka skrzyni i auta tylko aso i specjalny diagnozer ( brak can) 

Może tak być jak płytki są brudne, zużyte, a olej jest jeszcze gęsty. Na podnośniku poprzez róznice prędkości każdego z kół wali błędami, to norma :) . Co do diagnostyki skrzyni, to najlepszzy jest mechanik który potrafi analizować odczyty z SSM lub innego komputera co obsługuje poprawnie Subaru, wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obk 3 przed liftem jak nie zamontujesz tylnich lamp wali w błędami i wyłącza abs vdc itp (tak sprytnie zrobili) na forum USA dopiero to wykopałem po schematach. Jedynie co kojarzę do aso w mikolowie tylko działają w dziwnych porach … przepłucze skrzynie raz jeszce i zmienię filtr i miskę wyczyszczę i tak miałem to w planach . Do wymiany i rozebrania na dole wszystkiego do piaskowania tego problemu nie było. Potem wizyta w serwisie 

 

Edytowane przez Cypis0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Cypis0 napisał(a):

przepłucze skrzynie raz jeszce

jak się już sam za to zabierasz.... to lepiej wypłucz, wymyj kosz  płytkami.... co do tylnych lamp to wystarczy że żarniki od lamp stop ( obydwie naraz ) nawet w EU odcina moc :) Nie jest to dla mnie zaskoczeniem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie mam eu tylko obk ma bardzo mocno działające forum USA i dużo ciekawostek tam można znaleść. Więc zamawiam olej i filtr miska na glebę i zobaczymy ( i już jest zabawa na deszczowy weekend) co do czyszczenia płytek jak się zabrać za to ? Kilka rad uwag bo nie chce wywalać otwartych drzwi, a mądrego zawsze warto posłuchać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duty C (Transfer) Solenoid albo już zużyte sprzęgła cierne od napędu. Możesz zacząć od zrobienia na parkingu kilku(nastu) wolnych "ósemek" na w pełni skręconych kołach, ponoć pomaga. Jak nie pomoże to amerykany leją "trans-fixa" do skrzyni i też ponoć na kilkanaście/dziesiąt tysięcy mil pomaga. Tyle możesz zrobić "bezkosztowo".

 

Skoro pojawiło się po wymianie oleju to świeży olej po prostu ujawnił (częsty) problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nowe 4 więc odpada, to auto robi po 200km miesięcznie i w zasadzie wsiadam do niego w weekend lub jak mam ochotę się gdzieś przejechać…w zasadzie jak dziś dojechałem do parkingu gdzie mogę zrobić kółka 300m dalej objaw już nie występował … w zasadzie wystąpiło to po piaskowaniu budy, wymianie zawiasu i przy okazji oleju. Więc myślałem że coś poszło nie tak ale nie znalazłem niczego. Aso ma termin jaki mi odpowiada za 2 tyg by się wpiąć. Najgorsze że jak dojadę do nich nie będę w stanie zobrazować problemu! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BelegUS napisał(a):

Duty C (Transfer) Solenoid albo już zużyte sprzęgła cierne od napędu. Możesz zacząć od zrobienia na parkingu kilku(nastu) wolnych "ósemek" na w pełni skręconych kołach, ponoć pomaga. Jak nie pomoże to amerykany leją "trans-fixa" do skrzyni i też ponoć na kilkanaście/dziesiąt tysięcy mil pomaga. Tyle możesz zrobić "bezkosztowo".

 

Skoro pojawiło się po wymianie oleju to świeży olej po prostu ujawnił (częsty) problem.

Co to za zawór o którym piszesz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cypis0 napisał(a):

Opony nowe 4 więc odpada, to auto robi po 200km miesięcznie i w zasadzie wsiadam do niego w weekend lub jak mam ochotę się gdzieś przejechać…w zasadzie jak dziś dojechałem do parkingu gdzie mogę zrobić kółka 300m dalej objaw już nie występował … w zasadzie wystąpiło to po piaskowaniu budy, wymianie zawiasu i przy okazji oleju. Więc myślałem że coś poszło nie tak ale nie znalazłem niczego. Aso ma termin jaki mi odpowiada za 2 tyg by się wpiąć. Najgorsze że jak dojadę do nich nie będę w stanie zobrazować problemu! 

 

Umów się, że zostawisz na noc tak żeby mogli uruchomić zimny samochód. Myślę, że nie będą mieli z tym problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony są nowe z nalotem może 1000km , ale dziś postanowiłem do pracy pojechać obk i pierwsze co rano  pojechałem na spory plac.  Z 5 min kręcenia 8, teraz jak wracałem do domu cisza nic nie strzelało. Wcześniej jak z parkingu pod pracą wyjechałem też sobie postrzelał. Zważywszy że auto długo stało a ostatnie jazdy to było asfalt  i pogibanie się z dziećmi. Chyba się 4x4 zastało… chyba taki problem był też w zc70 i 90 jak ktoś tylko po asfalcie jeździł. … temat do obserwacji , w weekend wymiana znowu oleju i czyszczenie. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...