Sergi Opublikowano 5 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 Cześć. Od niedawna jestem ponownie posiadaczem FXT SJ 2018 i niepokoi mnie jedna sprawa. Podczas zmiany trybu jazdy z P na D towarzyszy temu lekkie szarpniecie często przy tym dźwięk podobny do uślizgu kół dodam tylko że kontrolka trakcji nie miga . Czy spotkaliście się już z taką sytuacją? Co to może być? W moim poprzednim FXT SJ 2014 to nie występowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 Czasem tak szarpie skrzynia automatyczna jak są wyrobione poduszki silnika. Zobacz na nie. No chyba że sprawę zalatwi jakaś adaptacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masteritos Opublikowano 5 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 Czy sytuacja ma miejsce także na płaskiej powierzchni czy tylko na ruszaniu ze wzniesienia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 5 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2023 9 godzin temu, Masteritos napisał(a): Czy sytuacja ma miejsce także na płaskiej powierzchni czy tylko na ruszaniu ze wzniesienia ? Na płaskim często w hali garażowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2023 14 godzin temu, Sergi napisał(a): Na płaskim często w hali garażowej. Masz mocno wciśnięty hamulec podczas przełączania z P na D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 7 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2023 Trudno powiedzieć czy mocno powiedziałbym raczej normalnie, i teraz tak obserwując to wczoraj stwierdziłem ze to niekoniecznie uślizg. To wyglądało w ten sposób że samochód rusza po zmianie z P na D i dosłownie półsekundowa zwłoka i jakby coś się zasprzęgliłó i następuje delikatne szarpnięcie do przodu. Trudno to opisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 7 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2023 Jaka tam skrzynie siedzi, to cvt czy tradycyjny automat? Tak się zachowuje problem z elektrozaworami, potrzeba większego ciśnienia i wtedy jest łup. Spróbuj adaptacji dla tej skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2023 2 godziny temu, Sergi napisał(a): Trudno powiedzieć czy mocno powiedziałbym raczej normalnie, i teraz tak obserwując to wczoraj stwierdziłem ze to niekoniecznie uślizg. To wyglądało w ten sposób że samochód rusza po zmianie z P na D i dosłownie półsekundowa zwłoka i jakby coś się zasprzęgliłó i następuje delikatne szarpnięcie do przodu. Trudno to opisać. Samo delikatne szarpnięcie przy zmianie z P na D to normalna sprawa. Jak nie będzie hamulec odpowiednio mocno wciśnięty, to może mocniej szarpnąć autem, może być słychać też takie łupnięcie podczas przepinania napędu. Z kolei szarpnięcie może przenieść się na koła, a jak wiadomo opony w halach parkingowych lubią wydawać przeróżne dźwięki. 2 godziny temu, Daroot napisał(a): Jaka tam skrzynie siedzi, to cvt czy tradycyjny automat? XT z 2018 to CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 25 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2023 Mam nowy trop, po wyłączeniu kontroli trakcji efekt szarpnięcia i akustyczny po zmianie z P na D jest dużo mniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 29 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 Po odpaleniu samochodu od razu wrzucasz D czy czekasz aż się obroty ustabilizują po nagrzewaniu katalizatora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dubaj Opublikowano 29 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 Szukasz dziury w całym, nie ma się co napinać i na siłę szukać awarii. Jeździć obserwować i się cieszyć zajebistą furą! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 29 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 1 godzinę temu, Tomasz_555 napisał(a): Po odpaleniu samochodu od razu wrzucasz D czy czekasz aż się obroty ustabilizują po nagrzewaniu katalizatora ? Ruszam od razu bez zwloki, jesli z P na R czyli cofam nie ma tego efektu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 29 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 39 minut temu, pianchi napisał(a): Szukasz dziury w całym, nie ma się co napinać i na siłę szukać awarii. Jeździć obserwować i się cieszyć zajebistą furą! Niby tak, jakby to już tak miało by zostać nie było by żle, ale z tylu głowy mam że może mi CVT paść a to duże koszty. Zaprzyjaźniony serwis w Gdyni poradził zacząć od wymiany oleju w CVT. Tak na dobrą sprawę mam wrażenie że się bardziej tym przejęli niż ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 29 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 8 minut temu, Sergi napisał(a): Ruszam od razu bez zwloki, jesli z P na R czyli cofam nie ma tego efektu . Delikatne szarpnięcie (choć wolę określenie spięcie) jest wyczuwalne w tych skrzyniach i jest rzeczą normalną. Jednak jeżeli towarzyszy temu dźwięk pisku i nie pochodzi on od kół (bo w zasadzie nie ma takiej opcji) to już jest nieco niepokojące. Jak byś nagrał ten dźwięk to może udało by się precyzyjniej określić powagę tego problemu. Proponuję też mały test: samochód zimny, odpalasz, czekasz 30-40s aż się dogrzeje katalizator i nieco spadną obroty (można to obserwować na wskaźniku doładowania -> wartość z 0,1 zmienia się na 0,6 przynajmniej u mnie), trzymasz hamulec nożny i spokojnie przełączasz po kolei aż wrzucisz D. Czy w tej sytuacji również będzie szarpnięcie (lub czy będzie mniejsze) i czy pojawi się dźwięk. Napisz jeszcze jaki przebieg i czy kiedykolwiek był zmieniany olej i jaką metodą (statycznie/dynamicznie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dubaj Opublikowano 29 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2023 (edytowane) W dniu 29.10.2023 o 19:19, Sergi napisał(a): Niby tak, jakby to już tak miało by zostać nie było by żle, ale z tylu głowy mam że może mi CVT paść a to duże koszty. Zaprzyjaźniony serwis w Gdyni poradził zacząć od wymiany oleju w CVT. Tak na dobrą sprawę mam wrażenie że się bardziej tym przejęli niż ja. Hej. Myślałem, że od tego zacząłeś. Ja nawet jeszcze po zakupie dobrze auta nie posprzątałem a już w pojechałem na Kraków olej w skrzyni wymienić bo nie był wymieniany. Auto ma teraz przebieg 87 tyś, właśnie wymieniłem olej w silniku, poprzednio olej po poprzednim właścicielu był wymieniany w kwietniu tego roku przy 76 tyś. Będę olej wymieniał co 10 tys, robię co trzeba i cały czas uśmiech na twarzy. Edytowane 30 Października 2023 przez pianchi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 30 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2023 20231030_074552.mp4 Tak wyglada zimny start -tz pochodzil z minutke dwie przed ruszeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 30 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2023 Zaobserwowałem tez ze jak silnik jest rozgrzany i obroty są poniżej 1000 r/nin efekt szrpnięcia nie występuje albo jest bardzo mało wyczuwalny, efekt dźwiękowy nie występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 30 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2023 Pytasz o ten krótki, ostry odgłos, który na filmie pojawia się jakąś sekundę po przejściu z P na D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 30 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2023 3 minuty temu, sartek napisał(a): Pytasz o ten krótki, ostry odgłos, który na filmie pojawia się jakąś sekundę po przejściu z P na D? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 30 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2023 Absolutnie nie jestem fachowcem, ale ja bym się takim czymś niepokoił. U mnie nigdy nic takiego nie wystąpiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 30 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2023 Kolejny filmik ilustrujący ten niepokojący dźwięk. 20231030_085708 (1).mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 30 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2023 2 minuty temu, Sergi napisał(a): Kolejny filmik ilustrujący ten niepokojący dźwięk. 20231030_085708 (1).mp4 Tutaj słychać wyraźniej. Jak już podkreślałem, fachowcem nie jestem, ale nie brzmi to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 31 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2023 Po opisie przypuszczam, że owo szarpnięcie mieści się w granicach normalnego zjawiska. Dźwięk zarejestrowany na filmie normalny nie jest. Konieczna weryfikacja czy pochodzi ze skrzyni czy coś powiązane z układem napędowym. Ostatni test jaki proponuję to przed przełączeniem na D zwolnić hamulec ręczny. Może okładziny ręcznego skrzypią jak napęd zostaje obciążony momentem ze skrzyni. Mało prawdopodobne, ale weryfikacja nic nie kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 31 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2023 (edytowane) Nie znam się, więc się wypowiem Po zaparkowaniu i zmianie z D na P zanim puścisz hamulec nożny powinno się zaciągnąć hamulec ręczny, żeby auto nie stało na (określić to można jako) "napiętej skrzyni". Jeśli najpierw puścisz hamulec nożny (skrzynia już jest w pozycji P) a dopiero potem zaciągniesz ręczny to często po odpaleniu auta i zmianie z P na D odczuwalne będzie szarpnięcie, szczególnie jeśli będzie auto stało na pochyłości. Co do pisku podczas zmiany z P na D (bądź z R na D) to teorii jest kilka, pierwsza to wyrównywanie ciśnienia oleju w skrzyni biegów, szczególnie gdy jest nie rozgrzany i / oraz zasprzęglania skrzyni szczególnie gdy silnik pracuje na wyższych obrotach i olej jest jeszcze zimny a zasprzęglenie działa relatywnie wolniej, doprowadzając do słyszalnego pisku. Ma ta teoria tym większy sens, że jak piszesz gdy auto masz rozgrzane i silnik pracuje w okolicach 1tys obr ten efekt nie występuje. W anglojęzycznych internetach piszą, że to normalne w mocniejszych wersjach tej skrzyni (TR690) a FXT właśnie chyba taką ma, niemniej jednak w moim tego typu efekty dźwiękowe nie wystepują. @Sergi pytanie: czy w Twoim aucie był zmieniany olej w CVT? Jeśli tak, to kiedy? No i ciekaw jestem jaki będzie efekt po wymianie teraz: W dniu 30.10.2023 o 05:19, Sergi napisał(a): Zaprzyjaźniony serwis w Gdyni poradził zacząć od wymiany oleju w CVT. Edytowane 1 Listopada 2023 przez adamW202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergi Opublikowano 31 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2023 10 godzin temu, Tomasz_555 napisał(a): Po opisie przypuszczam, że owo szarpnięcie mieści się w granicach normalnego zjawiska. Dźwięk zarejestrowany na filmie normalny nie jest. Konieczna weryfikacja czy pochodzi ze skrzyni czy coś powiązane z układem napędowym. Ostatni test jaki proponuję to przed przełączeniem na D zwolnić hamulec ręczny. Może okładziny ręcznego skrzypią jak napęd zostaje obciążony momentem ze skrzyni. Mało prawdopodobne, ale weryfikacja nic nie kosztuje. Juz próbowałem tego - ten pierwszy filmik, na drugim ręczny jest zaciągnięty i ten efekt w obu przypadkach jest taki sam, jedyna sytuacja w której nie ma efektu dźwiękowego i samochód rusza z minimalnym szarpnięciem jest kiedy jest rozgrzany i obroty poniżej 1000 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się