Skocz do zawartości

Forester SJ XT Sport MY2018 - szereg błędów dot. zasilania urządzeń pokładowych - fixed


sartek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Od kilku dni mam następujący problem: często nie da się otworzyć/zamknąć samochodu z kluczyka. Otwieranie/zamykanie metodą "keyless" działa normalnie. Poza tym w trakcie jazdy potrafi wyskoczyć komunikat "Access key not detected", choć kluczyk oczywiście przy sobie mam. Problem dotyczy obu kluczyków, w obu wymieniłem baterie na nowe i nie pomogło. Zakładam zatem, że coś nawala po stronie samochodu.
 

Ma ktoś pomysł, czego i gdzie szukać? Może jakaś kostka przy jakiejś centralce nie kontaktuje. Podstawowe rzeczy chętnie posprawdzałbym sam, zanim pojadę z tematem do fachowców.

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz przypadkiem jakiegoś urządzenia działającego w paśmie 433MHz w pobliżu? U mnie był taki przypadek, że dodatkowy pilot do bramy, jak wyczerpują mu się baterie (specyficzna konstrukcja dotykowa), to lubi posiać sobie w tym zakresie fal właśnie przez kilka sekund. Zazwyczaj w tym samym momencie odpalam auto... no i oczywiście brak kluczyka. Możliwe więc, że masz ze sobą jakieś urządzenie, które ten kluczyk zakłóca, ewentualnie jakiś sąsiad czymś sieje... ale to miej prawdopodobne, skoro znika w trakcie jazdy. Pasmo 433MHz jest powszechnie stosowane w zdalnym sterowaniu wszelakiej automatyki. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, aflinta napisał(a):

dodatkowy pilot do bramy, jak wyczerpują mu się baterie (specyficzna konstrukcja dotykowa)

Mam, sprawdzę, dziękuję. Jeździ ze mną na stałe w samochodzie, więc teoretycznie mogłoby się zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sartek napisał(a):

Cześć!

 

Od kilku dni mam następujący problem: często nie da się otworzyć/zamknąć samochodu z kluczyka. Otwieranie/zamykanie metodą "keyless" działa normalnie. Poza tym w trakcie jazdy potrafi wyskoczyć komunikat "Access key not detected", choć kluczyk oczywiście przy sobie mam. Problem dotyczy obu kluczyków, w obu wymieniłem baterie na nowe i nie pomogło. Zakładam zatem, że coś nawala po stronie samochodu.
 

Ma ktoś pomysł, czego i gdzie szukać? Może jakaś kostka przy jakiejś centralce nie kontaktuje. Podstawowe rzeczy chętnie posprawdzałbym sam, zanim pojadę z tematem do fachowców.

Mieliśmy taki problem, wymiana nowych (no name ) na nowe baterie ( duracell) , oraz twardy reset systemu przez SM4 załatwiła sprawę :) 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem baterię z pilota od bramy, niestety nie pomogło.

13 godzin temu, carfit napisał(a):

Mieliśmy taki problem, wymiana nowych (no name ) na nowe baterie ( duracell) , oraz twardy reset systemu przez SM4 załatwiła sprawę :)

Baterie w obu pilotach wymienione z Energizerów na nowe Energizery. Dopytam jeszcze o to SM4: czy chodzi o ten soft diagnostyczny: https://subarutech.net/ ?

Zakładam, że odpięcie aku na dłuższy czas nie liczy się jako taki twardy reset?

 

No dobrze, odpiąłem aku na godzinę, podłączyłem i chyba będzie dobrze. Kluczyk za każdym razem otwiera i zamyka samochód. Teraz muszę jeszcze trochę pojeździć i zobaczyć, czy będzie wracał komunikat "Access key not detected", ale jestem dobrej myśli. @carfit, dziękuję :)

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postój auta zawsze w tym samym miejscu ?

ja ostatnio miałem podobny problem z zamknieciem auta na parkingu pod Lidlem - coś mocno zakłócało sygnał pilota i musialem się nieźle nakombinować żeby zamknąć/odpalić auto

odjechałem 200 metrów i problem zniknał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sartek napisał(a):

Problem występuje wszędzie. Komunikat o braku komunikacji kluczyka z samochodem potrafi wyskoczyć nawet w trakcie jazdy.

U nas też często się zdarza, do tego stopnia, że przyjęliśmy że TTTM.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Guliwer napisał(a):

U nas też często się zdarza, do tego stopnia, że przyjęliśmy że TTTM

Czyli mogę założyć, że raczej nie będzie tak, że kiedyś pojadę na przykład na wakacje i samochód postanowi mnie do siebie nie wpuścić? ;)

Może i TTTM, ale mój typ do niedawna tak nie miał, problemy zaczęły się w zeszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sartek napisał(a):

Problem występuje wszędzie. Komunikat o braku komunikacji kluczyka z samochodem potrafi wyskoczyć nawet w trakcie jazdy.

ja przy ostatniej takiej akcji to wyciagnałem płytke z obudowy i sprawdzałem czy dam rade odpalić i zamknąć auto - okazało się od strzała poszło, wkładam do obudowy i znowu problem - jak znajdę chwilę czasu to bede szukać dalej, ale mam jakis workaround ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samochodu zawsze wejdziesz z kluczyka wysuwanego. Odpalić zawsze możesz po przyłożeniu kluczyka do przycisku start/stop, żeby odczytał immobilizer i zapalił.
A sprawdź tą nową baterię miernikiem jeszcze czy na pewno ma powyżej 3V.

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, lukikosa napisał(a):

A sprawdź tą nową baterię miernikiem jeszcze czy na pewno ma powyżej 3V

Problem pojawił się jednocześnie z oboma kluczykami, w obu wymieniłem baterie na egzemplarze kupione w dwóch różnych sklepach. Moim zdaniem problem leży po stronie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, znowu sobie postałem trzy sekundy przy samochodzie, zanim postanowił mnie do siebie wpuścić...
Koryguję też wcześniejsze deklaracje, otwieranie "keyless" też nie działa, gdy samochód nie widzi kluczyka.

 

No i od razu pytanie: czy odpięcie akumulatora na noc może spowodować, że w samochodzie zresetuje się coś więcej niż przez godzinę (na tyle odpiąłem wczoraj)?

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lukikosa napisał(a):

A sprawdź tą nową baterię miernikiem jeszcze czy na pewno ma powyżej 3V.

No to właśnie sprawdziłem baterię z kluczyka, odczyt: 3,081 volta. Pomierzyłem też poprzednią baterię, wyjętą z kluczyka w weekend: 3,061 volta.

Mimo wszystko włożyłem kolejną baterię, tym razem Made by Ikea. Na razie działa, 20 prób otwarcia/zamknięcia samochodu bez zająknięcia. Mimo wszystko jestem daleki od odtrąbienia sukcesu, dam znać za jakiś czas, czy rzeczywiście problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sartek napisał(a):

No to właśnie sprawdziłem baterię z kluczyka, odczyt: 3,081 volta. Pomierzyłem też poprzednią baterię, wyjętą z kluczyka w weekend: 3,061 volta.

Mimo wszystko włożyłem kolejną baterię, tym razem Made by Ikea. Na razie działa, 20 prób otwarcia/zamknięcia samochodu bez zająknięcia. Mimo wszystko jestem daleki od odtrąbienia sukcesu, dam znać za jakiś czas, czy rzeczywiście problem ustąpił.

Coś słabe te nowe baterie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, lukikosa napisał(a):

nowa ma 3.3V

Nie wiedziałem, kierowałem się nominalną wartością 3V na baterii.

 

Edit:

Trochę pogooglałem i nie znalazłem potwierdzenia, jakoby baterie 2032 miały mieć 3,3V. Skąd ten pomysł?

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sartek napisał(a):

Nie wiedziałem, kierowałem się nominalną wartością 3V na baterii.

 

Edit:

Trochę pogooglałem i nie znalazłem potwierdzenia, jakoby baterie 2032 miały mieć 3,3V. Skąd ten pomysł?

Tyle mają nowe świeże baterie 3V. Akurat z tymi bateriami mam dużo do czynienia. Są w laptopa i komputerach na płytach głównych.
Polecam używać sprawdzonych producentów bo naprawdę potrafią się dziać cuda. Jak nowa bateria ma w okolicach 3V lub ciut poniżej to na pewno nie jest to świeża bateria.
Nowe mają miedzy 3,3V a 3,35V mowa o świeżych markowych bateriach.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baterie kupiłem jedną w kiosku, jedną w Biedronce, obie Energizer. Pomiary masz powyżej.
Pytanie, gdzie zatem kupować baterie, żeby nie kupować leżakowanych latami w magazynach...
Tak czy owak za jakieś kilkadziesiąt kilometrów dam znać, czy jest coś lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sartek napisał(a):

Baterie kupiłem jedną w kiosku, jedną w Biedronce, obie Energizer. Pomiary masz powyżej.
Pytanie, gdzie zatem kupować baterie, żeby nie kupować leżakowanych latami w magazynach...
Tak czy owak za jakieś kilkadziesiąt kilometrów dam znać, czy jest coś lepiej.

Teraz tą co masz założoną. Ta nowa z Ikea ile ma V ?
duracell jest ok nie miałem z nimi problemu. I zawsze miała 3,3V
Twój przypadek to nie musi być akurat bateria. Ale nie podoba mi się to że nowa bateria m 3V a nie około 3,3V.

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, lukikosa napisał(a):

Teraz co masz założoną nową tą z Ikea ile ma V ?

Nowej nie zmierzyłem, bo była już w kluczyku, a mam wrażenie, że każde kolejne otwarcie tego kluczyka zbliża go do punktu, w którym strzeli któryś z zatrzasków ;)
Przejechane dzisiaj z 15 km i nic się nie dzieje, ale to jeszcze za krótki dystans, żeby wyrokować.
Jeżeli przyjąć, że w obu kluczykach miałem słabą baterię i wymieniłem na kolejne słabe egzemplarze, to być może to jest źródło problemów. Nie ukrywam, że bardzo by mnie to cieszyło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, aktualna bateria Made by Ikea niczego nie zmieniła. Zamówiłem Duracelle z oficjalnego sklepu Duracella, chyba trudno o pewniejsze źródło. Z ciekawości przed zamontowaniem je potraktuję miernikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...