Skocz do zawartości

Kilka pytań technicznych od nowego posiadacza Outback...


Maniss

Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz się tu naczytasz, że diesel boxer to kiepski wybór - tylko uprzedzam, żeby nie było zdziwienia. Na forum jest pełno tematów, możesz sobie poczytać. 

 

1. Przy włączonej klimatyzacji, czy bez niej też? Włączający się kompresor na postoju może powodować delikatne podniesienie obrotów i uczucie jakby drżenia. 

2. Dziurawe turbo może robić takie doznania akustyczne.

3. Nie, to nie klasyka, maska ma nie podskakiwać, zamek do sprawdzenia, bo prawdopodobnie wyrobił się metalowy element który wskakuje w zamek i ma luz po prostu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maniss napisał(a):

Czytałem na wielu forach, ze to powszechny problem i dotyczy kalibracji wtrysków, ale u mnie to występuje prawie zawsze na postoju. 


Kalibracja inicjowana jest wyłącznie na postoju. Jeśli zakończy się sukcesem przez dłuższy czas masz spokój, jeśli nie - będzie wracała jak bumerang. Sam proces trudno pomylić z czymś innym. W trakcie zmienia się praca silnika, obroty, dźwięk i nieregularnie trzęsie.

Niestety wtryski w SBD łatwo się brudzą. Dodanie preparatu do paliwa może nie wystarczyć. U mnie wtryski udało się wyczyścić dopiero przy  drugim z kolei zabiegu robionym w trybie warsztatowym (silnik pobiera czysty preparat prosto z opakowania z pominięciem zbiornika).

Podjeździe gdzieś na sprawdzenie komputerowe korekt wtryskiwaczy - będzie wiadomo, czy są brudne.

Niestety ten silnik potrafi zaskoczyć nietypowymi zachowaniami - nawet przy małym przebiegu.

 

18 godzin temu, Maniss napisał(a):

Czy to normalne, ze przy każdej zmianie biegu, jest słyszany taki jakby "blow-off" ale w dużo cichszej wersji i ten zgrzyt jest ledwo słyszalny?


Nic takiego nie powinno się dziać. Może to dwumasa ma luz?

 

17 godzin temu, Orear napisał(a):

3. Nie, to nie klasyka, maska ma nie podskakiwać, zamek do sprawdzenia, bo prawdopodobnie wyrobił się metalowy element który wskakuje w zamek i ma luz po prostu. 


Można jeszcze spróbować wykręcić odbojniki.

 

18 godzin temu, Maniss napisał(a):

Czy można jakoś przeprogramować komputer, aby zwalniał hamulec ręczny nawet gdy nie mamy zapiętych pasów bezpieczeństwa?


Chyba nie. Taki sam problem jest gdy nie są dokładnie domknięte drzwi. Pasażer z tylnego siedzenia sobie wysiadł na światłach i zatrzasnął drzwi tylko na pierwszy zatrzask - nie pojedziesz, jeśli miałeś w tym momencie zaciągnięty ręczny. Ja tak kiedyś zostałem unieruchomiony na światłach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten "blow-off" przy zmianie biegów i u Carfita mi powiedzieli ze to początek końca panewki. Ale wycieku z silnika jeszcze nie było. Miałem Outbacka  2013 w manualu. 

Edytowane przez RSK7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał(a):

Jestem tylko ciekawy czy ludzie którzy go wybierają robią to w pełni świadomie...

Ponoć od 2012 shortblock pada rzadko, a jednak w tej cenie cóż można innego dostać... Owszem można, ale 5 lat starszy samochód, gdzie już 2013 to nie jest młodzian. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem, że wraz z tym „bujaniem” na wolnych obrotach, gdy silnik jest rozgrzany (powiedzmy po 15km) słychać  klepanie jakby wtrysków (metaliczny stukot) ale tylko przy niskich obrotach do 1800 obrotów. Potem jest cisza. I właśnie tylko po dłuższej trasie. Może nie dłuższej ale gdy silnik w pełni rozgrzany. Metaliczny stukot podczas przyspieszania do 1800 obrotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy to może mieć związek ze stukami przy przyspieszaniu? Czy ta rolka normalnie tak powinna się raz obracać, raz stawać? Wydaje mi się, ze to od sprężarki klimatyzacji. Dodam, ze jak się obraca to właśnie słychać od silnika takie stukanie. Nawet na postoju. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2023 o 21:02, Maniss napisał(a):

I czy to może mieć związek ze stukami przy przyspieszaniu? Czy ta rolka normalnie tak powinna się raz obracać, raz stawać? Wydaje mi się, ze to od sprężarki klimatyzacji. Dodam, ze jak się obraca to właśnie słychać od silnika takie stukanie. Nawet na postoju. 

IMG_0582.MOV 49.8 MB · 0 pobrań  

 

 

Tak ma być, to sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Silnik pracuje bardzo ładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...