Jump to content

Kilka pytań technicznych od nowego posiadacza Outback...


Maniss

Recommended Posts

Zaraz się tu naczytasz, że diesel boxer to kiepski wybór - tylko uprzedzam, żeby nie było zdziwienia. Na forum jest pełno tematów, możesz sobie poczytać. 

 

1. Przy włączonej klimatyzacji, czy bez niej też? Włączający się kompresor na postoju może powodować delikatne podniesienie obrotów i uczucie jakby drżenia. 

2. Dziurawe turbo może robić takie doznania akustyczne.

3. Nie, to nie klasyka, maska ma nie podskakiwać, zamek do sprawdzenia, bo prawdopodobnie wyrobił się metalowy element który wskakuje w zamek i ma luz po prostu. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maniss napisał(a):

Czytałem na wielu forach, ze to powszechny problem i dotyczy kalibracji wtrysków, ale u mnie to występuje prawie zawsze na postoju. 


Kalibracja inicjowana jest wyłącznie na postoju. Jeśli zakończy się sukcesem przez dłuższy czas masz spokój, jeśli nie - będzie wracała jak bumerang. Sam proces trudno pomylić z czymś innym. W trakcie zmienia się praca silnika, obroty, dźwięk i nieregularnie trzęsie.

Niestety wtryski w SBD łatwo się brudzą. Dodanie preparatu do paliwa może nie wystarczyć. U mnie wtryski udało się wyczyścić dopiero przy  drugim z kolei zabiegu robionym w trybie warsztatowym (silnik pobiera czysty preparat prosto z opakowania z pominięciem zbiornika).

Podjeździe gdzieś na sprawdzenie komputerowe korekt wtryskiwaczy - będzie wiadomo, czy są brudne.

Niestety ten silnik potrafi zaskoczyć nietypowymi zachowaniami - nawet przy małym przebiegu.

 

18 godzin temu, Maniss napisał(a):

Czy to normalne, ze przy każdej zmianie biegu, jest słyszany taki jakby "blow-off" ale w dużo cichszej wersji i ten zgrzyt jest ledwo słyszalny?


Nic takiego nie powinno się dziać. Może to dwumasa ma luz?

 

17 godzin temu, Orear napisał(a):

3. Nie, to nie klasyka, maska ma nie podskakiwać, zamek do sprawdzenia, bo prawdopodobnie wyrobił się metalowy element który wskakuje w zamek i ma luz po prostu. 


Można jeszcze spróbować wykręcić odbojniki.

 

18 godzin temu, Maniss napisał(a):

Czy można jakoś przeprogramować komputer, aby zwalniał hamulec ręczny nawet gdy nie mamy zapiętych pasów bezpieczeństwa?


Chyba nie. Taki sam problem jest gdy nie są dokładnie domknięte drzwi. Pasażer z tylnego siedzenia sobie wysiadł na światłach i zatrzasnął drzwi tylko na pierwszy zatrzask - nie pojedziesz, jeśli miałeś w tym momencie zaciągnięty ręczny. Ja tak kiedyś zostałem unieruchomiony na światłach. 

Link to comment
Share on other sites

Miałem ten "blow-off" przy zmianie biegów i u Carfita mi powiedzieli ze to początek końca panewki. Ale wycieku z silnika jeszcze nie było. Miałem Outbacka  2013 w manualu. 

Edited by RSK7
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, spawalniczy napisał(a):

Można jeszcze spróbować wykręcić odbojniki.

Kto by pomyślał, ze problem będzie tak prozaiczny. Odkręciłem lekko oba odbojniki i problem ustał. Nawet na progach maska ani drgnie. Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Nie miałem, raz jechałem, sprawiał bardzo pozytywne wrażenia. Nie mniej nie kupiłbym nigdy.

 

Jestem tylko ciekawy czy ludzie którzy go wybierają robią to w pełni świadomie...

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ewemarkam napisał(a):

Jestem tylko ciekawy czy ludzie którzy go wybierają robią to w pełni świadomie...

Ponoć od 2012 shortblock pada rzadko, a jednak w tej cenie cóż można innego dostać... Owszem można, ale 5 lat starszy samochód, gdzie już 2013 to nie jest młodzian. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Maniss napisał(a):

Ponoć od 2012 shortblock pada rzadko, a jednak w tej cenie cóż można innego dostać... Owszem można, ale 5 lat starszy samochód, gdzie już 2013 to nie jest młodzian. 

 

No wiesz! :foch:

  • Confused 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zauwazylem, że wraz z tym „bujaniem” na wolnych obrotach, gdy silnik jest rozgrzany (powiedzmy po 15km) słychać  klepanie jakby wtrysków (metaliczny stukot) ale tylko przy niskich obrotach do 1800 obrotów. Potem jest cisza. I właśnie tylko po dłuższej trasie. Może nie dłuższej ale gdy silnik w pełni rozgrzany. Metaliczny stukot podczas przyspieszania do 1800 obrotów. 

Link to comment
Share on other sites

I czy to może mieć związek ze stukami przy przyspieszaniu? Czy ta rolka normalnie tak powinna się raz obracać, raz stawać? Wydaje mi się, ze to od sprężarki klimatyzacji. Dodam, ze jak się obraca to właśnie słychać od silnika takie stukanie. Nawet na postoju. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.05.2023 o 21:02, Maniss napisał(a):

I czy to może mieć związek ze stukami przy przyspieszaniu? Czy ta rolka normalnie tak powinna się raz obracać, raz stawać? Wydaje mi się, ze to od sprężarki klimatyzacji. Dodam, ze jak się obraca to właśnie słychać od silnika takie stukanie. Nawet na postoju. 

IMG_0582.MOV 49.8 MB · 0 pobrań  

 

 

Tak ma być, to sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Silnik pracuje bardzo ładnie. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...