Jump to content

Grzanie koła.


Muminken

Recommended Posts

Witam . Mam pytanie. W lewym przednim kole , tak jak obwód nakrętek koła, mocno się grzeje. Mocniej niż pozostałe , pozostałe trzy normalne ,ciepłe, a to jedno gorące. Pytanie czy to łozysko czy coś innego. 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Muminken napisał(a):

Witam . Mam pytanie. W lewym przednim kole , tak jak obwód nakrętek koła, mocno się grzeje. Mocniej niż pozostałe , pozostałe trzy normalne ,ciepłe, a to jedno gorące. Pytanie czy to łozysko czy coś innego. 


hamulce trzymają: zablokowane klocki w jarzmie, zardzewiałe prowadnice albo tłoczki stoją 

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, ir3n3usz napisał(a):


hamulce trzymają: zablokowane klocki w jarzmie, zardzewiałe prowadnice albo tłoczki stoją 

Jakieś trzy miesiące temu prowadniczki wymienione. Tylko że same prowadniczki.  I rzeczywiście czuć jak się jedzie , tak jakby coś go trzymało.

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Muminken napisał(a):

Można jakoś temu zaradzić tak na szybko u siebie w garażu? Czy udac się do fachowca? 

Jak Ci się tłoczek blokuje i zacisk zapieka to tak za wiele "na szybko" nie zrobisz... Możesz to oczywiście rozebrać, rozciągnąć tłoczek bardziej niż ma to miesjce podczas hamowania, gumę posmarować jakimś smarem który jej nie zabije i to tyle. Raczej niewiele pomoże. 

Mi się kiedyś zapiekł na trasie tak, że zaczęło śmierdzieć, a najśmieszniejsze jest to, że miałem w bagażniku cały zestaw do regeneracji zacisków bo było to już w planie do zrobienia przez weekend. Kilka mocniejszych hamowań i jakoś puścił i nawet tarcza się nie przegrzała, ale dopiero po regeneracji i wstawieniu nowych gumek, tłoczków itd. zaczęło to to pracować jak powinno, więc proponuję rezerwować termin u fachury. 

 

Edit:

A, kiedyś miałem też sytuację, że zwyczajnie klocki nie odbijały bo pyliły jak złe. To było TRW. Na tych srebrnych blaszkach było już tyle syfu, że ciągle słyszałem jak klocek delikatnie ociera o tarczę. Aczkolwiek to nie miało wpływu na jazdę, jedynie przeszkadzacz akustyczny. Także blaszki też do wyczyszczenia. 

Edited by Orear
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, Muminken napisał(a):

A to napewno nie łożysko? Może głupie pytanie ale grzeje się tak jak obwód szpilek od koła.  Czy dobrym pomysłem byłby zakup nowego albo używanego zacisku? 

Łożysko najpierw by nieżle szumiało na  łukach. Zacznij od hamulca bo t o   najpewniejsze.

Unieś na lewarku i poruszaj kołem to się wyjaśni.  Najpewniej  wystarczy wymienić  tłoczki i gumki.

Link to comment
Share on other sites

Na szybko to lewarek, fura do góry, coś podłozyć, żeby się nie "obaliła" na kończyny. Sprawdziłbym ,który zacisk hamulcowy trzyma. Zakładając, że byłyby zaciski ok, to stawiałbym na dokręconą na chama nakrętkę na półośce. Tam jest, o ile dobrze pamiętam 216 Nm do dokrecenia, a niektórzy "tratatają" pneumatem i ściskają łożysko ta nakrętką. Jak ściskają łożysko, to może się grzać. 

Przy podniesieniu samochodu na lewarku będzie okazja do sprawdzenia łożyska. Chwyt rękoma, za oponę na górze i dole. Kiwamy do tyłu, do przodu. Jak się buja,to kwestia tego, że trzeba być czujnym i od razu wymienić łożysko.

Przy opcji zacisków pracujących normalnie, trzeba zakręcić oponą. Jak slychać "szuranie" to koniec łożyska(porownać dzwięki po obu stronach. Można nagrać video telefonem i porownać wtedy)

Żeby sprawdzić,czy zacisk zapieczony, tłoczek stoi etc. Odkręcić koła P i L - porownać zużycia okładzin. Jak lewa strona jest "zjechana" do zera, a P np ma 25% zużycia, to wiadomo, że w L zasisk "stoi" (lub na odwrót)

Ps Ja to w ten sposób bym na szybkiego sprawdził.

Ps2. Jak coś panowie, to prostujcie, podpowiadajcie... :)

Ps3 

https://forum.pclab.pl/topic/1205414-zbyt-mocne-dokręcenie-nakrętki-piasty-a-łożysko/

 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3208171.html

Ten link to w sumie fajne wyjaśnienie sprawy i w toku debaty nawiązali do łożysk w Subaru.

 

 

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

Przecież gdyby to hamulec trzymał to tarcza by była pierwsza gorąca i klocki byłoby czuć a jeśli łożysko za bardzo ściśnięte to grzeje się piasta i dalej od piasty.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, STRAZAK napisał(a):

Przecież gdyby to hamulec trzymał to tarcza by była pierwsza gorąca i klocki byłoby czuć a jeśli łożysko za bardzo ściśnięte to grzeje się piasta i dalej od piasty.

No mi też się tak wydaje . Bo najbardziej gorące miejsce to okrąg szpilek od koła. Nie ma co gdybać, trza rozbierać, a łożyska i tak nie zaszkodzi zmienić. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...