Muminken Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 Witam . Mam pytanie. W lewym przednim kole , tak jak obwód nakrętek koła, mocno się grzeje. Mocniej niż pozostałe , pozostałe trzy normalne ,ciepłe, a to jedno gorące. Pytanie czy to łozysko czy coś innego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tremba Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 Łożysko to byłby już extreme. Przejrzyj dokładnie hamulce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 14 minut temu, Muminken napisał(a): Witam . Mam pytanie. W lewym przednim kole , tak jak obwód nakrętek koła, mocno się grzeje. Mocniej niż pozostałe , pozostałe trzy normalne ,ciepłe, a to jedno gorące. Pytanie czy to łozysko czy coś innego. hamulce trzymają: zablokowane klocki w jarzmie, zardzewiałe prowadnice albo tłoczki stoją 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muminken Posted April 15, 2023 Author Share Posted April 15, 2023 43 minuty temu, ir3n3usz napisał(a): hamulce trzymają: zablokowane klocki w jarzmie, zardzewiałe prowadnice albo tłoczki stoją Jakieś trzy miesiące temu prowadniczki wymienione. Tylko że same prowadniczki. I rzeczywiście czuć jak się jedzie , tak jakby coś go trzymało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muminken Posted April 15, 2023 Author Share Posted April 15, 2023 Można jakoś temu zaradzić tak na szybko u siebie w garażu? Czy udac się do fachowca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 (edited) 48 minut temu, Muminken napisał(a): Można jakoś temu zaradzić tak na szybko u siebie w garażu? Czy udac się do fachowca? Jak Ci się tłoczek blokuje i zacisk zapieka to tak za wiele "na szybko" nie zrobisz... Możesz to oczywiście rozebrać, rozciągnąć tłoczek bardziej niż ma to miesjce podczas hamowania, gumę posmarować jakimś smarem który jej nie zabije i to tyle. Raczej niewiele pomoże. Mi się kiedyś zapiekł na trasie tak, że zaczęło śmierdzieć, a najśmieszniejsze jest to, że miałem w bagażniku cały zestaw do regeneracji zacisków bo było to już w planie do zrobienia przez weekend. Kilka mocniejszych hamowań i jakoś puścił i nawet tarcza się nie przegrzała, ale dopiero po regeneracji i wstawieniu nowych gumek, tłoczków itd. zaczęło to to pracować jak powinno, więc proponuję rezerwować termin u fachury. Edit: A, kiedyś miałem też sytuację, że zwyczajnie klocki nie odbijały bo pyliły jak złe. To było TRW. Na tych srebrnych blaszkach było już tyle syfu, że ciągle słyszałem jak klocek delikatnie ociera o tarczę. Aczkolwiek to nie miało wpływu na jazdę, jedynie przeszkadzacz akustyczny. Także blaszki też do wyczyszczenia. Edited April 15, 2023 by Orear Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muminken Posted April 18, 2023 Author Share Posted April 18, 2023 A to napewno nie łożysko? Może głupie pytanie ale grzeje się tak jak obwód szpilek od koła. Czy dobrym pomysłem byłby zakup nowego albo używanego zacisku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted April 18, 2023 Share Posted April 18, 2023 36 minut temu, Muminken napisał(a): A to napewno nie łożysko? Może głupie pytanie ale grzeje się tak jak obwód szpilek od koła. Czy dobrym pomysłem byłby zakup nowego albo używanego zacisku? Łożysko najpierw by nieżle szumiało na łukach. Zacznij od hamulca bo t o najpewniejsze. Unieś na lewarku i poruszaj kołem to się wyjaśni. Najpewniej wystarczy wymienić tłoczki i gumki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muminken Posted April 18, 2023 Author Share Posted April 18, 2023 Tłoczki i gumki wymieniane były kilkaset km temu, no i niby tak się grzało a teraz znowu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted April 18, 2023 Share Posted April 18, 2023 (edited) Na szybko to lewarek, fura do góry, coś podłozyć, żeby się nie "obaliła" na kończyny. Sprawdziłbym ,który zacisk hamulcowy trzyma. Zakładając, że byłyby zaciski ok, to stawiałbym na dokręconą na chama nakrętkę na półośce. Tam jest, o ile dobrze pamiętam 216 Nm do dokrecenia, a niektórzy "tratatają" pneumatem i ściskają łożysko ta nakrętką. Jak ściskają łożysko, to może się grzać. Przy podniesieniu samochodu na lewarku będzie okazja do sprawdzenia łożyska. Chwyt rękoma, za oponę na górze i dole. Kiwamy do tyłu, do przodu. Jak się buja,to kwestia tego, że trzeba być czujnym i od razu wymienić łożysko. Przy opcji zacisków pracujących normalnie, trzeba zakręcić oponą. Jak slychać "szuranie" to koniec łożyska(porownać dzwięki po obu stronach. Można nagrać video telefonem i porownać wtedy) Żeby sprawdzić,czy zacisk zapieczony, tłoczek stoi etc. Odkręcić koła P i L - porownać zużycia okładzin. Jak lewa strona jest "zjechana" do zera, a P np ma 25% zużycia, to wiadomo, że w L zasisk "stoi" (lub na odwrót) Ps Ja to w ten sposób bym na szybkiego sprawdził. Ps2. Jak coś panowie, to prostujcie, podpowiadajcie... Ps3 https://forum.pclab.pl/topic/1205414-zbyt-mocne-dokręcenie-nakrętki-piasty-a-łożysko/ https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3208171.html. Ten link to w sumie fajne wyjaśnienie sprawy i w toku debaty nawiązali do łożysk w Subaru. Edited April 18, 2023 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Przecież gdyby to hamulec trzymał to tarcza by była pierwsza gorąca i klocki byłoby czuć a jeśli łożysko za bardzo ściśnięte to grzeje się piasta i dalej od piasty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muminken Posted April 19, 2023 Author Share Posted April 19, 2023 3 minuty temu, STRAZAK napisał(a): Przecież gdyby to hamulec trzymał to tarcza by była pierwsza gorąca i klocki byłoby czuć a jeśli łożysko za bardzo ściśnięte to grzeje się piasta i dalej od piasty. No mi też się tak wydaje . Bo najbardziej gorące miejsce to okrąg szpilek od koła. Nie ma co gdybać, trza rozbierać, a łożyska i tak nie zaszkodzi zmienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now