Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2023


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, ManoLEE napisał(a):

No nie do końca dużo ład jeździ na oryginalnych silnikach, po prostu są dokładane nowoczesne wtryski i wszelki nowinki jakie tylko można upakować.

Rajdowy Fiat 131 w oryginale posiadał silnik 2.0 na głowicy 16V i wtryskiem mechanicznym Kugelfischer, niezależne zawieszenie i w 77 można było wyciągnąć Mistrza Świata konstruktorów. 

Ale chyba nie mial sekwencjnej szyni biegow , hamulcow itp itd. 

Te Lady tak jak i zdersztra Escorty RS 1800 ktore obecnie sie buduje sa noe do porownania z orginalami z tamtych lat w sesie ze sa o wiele lepsze i szybsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, turdziGT napisał(a):

Ale chyba nie mial sekwencjnej szyni biegow , hamulcow itp itd. 

Otwórz homologację Fiata 131 i zobaczysz jak bardzo to auto było rozbudowane, hebla tam nie brakowało, a skrzynia była Colotti na prostych zębach, gdzie jedynka była do tyłu, a biegi można było zmieniać bez użycia sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ManoLEE napisał(a):

Otwórz homologację Fiata 131 i zobaczysz jak bardzo to auto było rozbudowane, hebla tam nie brakowało, a skrzynia była Colotti na prostych zębach, gdzie jedynka była do tyłu, a biegi można było zmieniać bez użycia sprzęgła.

Nie musze otwierc homologacji bo wiem co w nie było i jak to auto bylo budowane. 

Rozumiem ze chcesz zatem powiedzieć ze skrzynia Colotti jest lepsza i szybsza niz sekwencyjna albo ze mechaniczny wtrysk lepszy niz bezpisredni z możliwością mapowania , bo nie wiem za bardzo co chcesz powiedzieć.  

Tak jak napisałem wcześniej każdy kto buduje klasyczne Escorty ( uzywam tego przykładu bo 131 nikt nie buduje ) powie ci ze repliki budowane dzisiaj sa o wiele leprze i szybsze niz te budowane w epoce. 

Sklada sie na to wiele czynnikow tak jak technologia , obróbka dostępne materiały czy rozwiązania. 

 

Dlatego nie zaskoczy mnie fakt ze taka Lada powiedzmy nawet ze ma silnik Hondy jest szybszym lub rownie dobrym narzędziem co topowy Fiat 131 grupy 4 z epoki.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, turdziGT napisał(a):

Rozumiem ze chcesz zatem powiedzieć ze skrzynia Colotti jest lepsza i szybsza niz sekwencyjna albo ze mechaniczny wtrysk lepszy niz bezpisredni z możliwością mapowania , bo nie wiem za bardzo co chcesz powiedzieć.  

Oczywiście, że nie chce, ale auto budowane zgodnie z homologacją, jeśli było zrobione na dobrych podzespołach było bardzo szybkie, a Fiat 131 do takich aut z epoki należy był autem Mistrzowskim, tak jak Stratos, 037 czy Delta.

 

9 minut temu, turdziGT napisał(a):

Dlatego nie zaskoczy mnie fakt ze taka Lada powiedzmy nawet ze ma silnik Hondy jest szybszym lub rownie dobrym narzędziem co topowy Fiat 131 grupy 4 z epoki. 

Oczywiście, tylko nie wystartujesz tym wszędzie ponieważ jest to auto bez homologacji. Lada ma swoje wady i sam silnik nie wystarczy by wygrać z topowym Abarthem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ManoLEE napisał(a):

Oczywiście, że nie chce, ale auto budowane zgodnie z homologacją, jeśli było zrobione na dobrych podzespołach było bardzo szybkie, a Fiat 131 do takich aut z epoki należy był autem Mistrzowskim, tak jak Stratos, 037 czy Delta.


 

Auto zbudowane zgodnie z homologacja i regulaminami będzie zawsze wolniejsze od zbudowanego bez nich.
 

Auta sprzed kilku dekad zbudowane zgodnie z homologacja nie maja żadnego podejścia do potworków zbudowanych na nowoczesnych podzespołach i tak jak fantazja poniosła.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał(a):

Auto zbudowane zgodnie z homologacja i regulaminami będzie zawsze wolniejsze od zbudowanego bez nich.
 

Auta sprzed kilku dekad zbudowane zgodnie z homologacja nie maja żadnego podejścia do potworków zbudowanych na nowoczesnych podzespołach i tak jak fantazja poniosła.   

Wszystko zależy ile zostaje auta oryginalnego, jeśli tylko część karoserii to tak, jak zostawiamy punkty mocowań zawieszenia to niestety jesteśmy ograniczeni pewnymi rzeczami, o wahaczach i części zawieszenia nie wspominam, z automatu mamy problem z uzyskaniem pozytywnego wyniku na badaniu technicznym, czy w razie wypadku, takie auto nie powinno być użytkowane na drodze publicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ManoLEE napisał(a):

Wszystko zależy ile zostaje auta oryginalnego, jeśli tylko część karoserii to tak, jak zostawiamy punkty mocowań zawieszenia to niestety jesteśmy ograniczeni pewnymi rzeczami, o wahaczach i części zawieszenia nie wspominam, z automatu mamy problem z uzyskaniem pozytywnego wyniku na badaniu technicznym, czy w razie wypadku, takie auto nie powinno być użytkowane na drodze publicznej.

Nie no tak jest duzo niuansow i składowych jak choc by zaczynajac od klasa w jakiej to ma startować. Zresztą i tak wiernej repliki i tak nie da sie zbudować bo chciałbym klatka bezpieczenstwa musi byc bardziej rozbudowana.

Ja nie mówię ze takie 131 z epoki jest zle bo jest to potwór, próbuję tylko powiedzieć ze technologia poszła do przodu przez co auta budowane wedle starej receptury sa tez lepsze. Taka VFTS i jej silnik w epoce wyciagal ile 130-140 KM dzis 180-200 z tej samej bazy. To sam silnik a gdzie tu mowa o zawieszenich czy reszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, turdziGT napisał(a):

Nie no tak jest duzo niuansow i składowych jak choc by zaczynajac od klasa w jakiej to ma startować. Zresztą i tak wiernej repliki i tak nie da sie zbudować bo chciałbym klatka bezpieczenstwa musi byc bardziej rozbudowana.

Ja nie mówię ze takie 131 z epoki jest zle bo jest to potwór, próbuję tylko powiedzieć ze technologia poszła do przodu przez co auta budowane wedle starej receptury sa tez lepsze. Taka VFTS i jej silnik w epoce wyciagal ile 130-140 KM dzis 180-200 z tej samej bazy. To sam silnik a gdzie tu mowa o zawieszenich czy reszcie.

Widzę, że zaczynamy iść w jednym kierunku :thumbup:

Pewnie, że dziś da się zrobić lepiej, ale klasyczne rajdówki w topowej specyfikacji to dalej mocne auta i nie raz budując replikę zachowując jako taki oryginał trudno im dorównać. 

Lada czy FSO niestety trafiły na beton zwany blokiem wschodnim i w motosporcie musiano się ścigać tym co było dostępne, nie można było sobie od tak zamówić 2 tys. jakieś części by zbudować auta do homologacji z zachodnimi podzespołami były to kombinacje alpejskie, w FSO załóżmy starczyło na silnik Fiata 2.0 DOHC, skrzynie i szperę Colotti, wtrysk mechaniczny Kugelfischer, zaciski z Porsche 911, amortyzatory Bilstein i to tyle z grubszych rzeczy, szkoda głowicy 16V ponieważ była dostępna, parę sztuk było w OBR, ale na homologacje nie było szans.

Więc starczało to na jakieś 160-190 KM w topowej specyfikacji. Budowano również potworki w Polsce np. Polonez V6 z częściami Lancii Stratos, Polonez Coupe 2.0 DOHC z Turbo Garretta.  

0bc90af3beb1.jpg

 

Z4277.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ManoLEE napisał(a):

Widzę, że zaczynamy iść w jednym kierunku :thumbup:

Pewnie, że dziś da się zrobić lepiej, ale klasyczne rajdówki w topowej specyfikacji to dalej mocne auta i nie raz budując replikę zachowując jako taki oryginał trudno im dorównać. 

Lada czy FSO niestety trafiły na beton zwany blokiem wschodnim i w motosporcie musiano się ścigać tym co było dostępne, nie można było sobie od tak zamówić 2 tys. jakieś części by zbudować auta do homologacji z zachodnimi podzespołami były to kombinacje alpejskie, w FSO załóżmy starczyło na silnik Fiata 2.0 DOHC, skrzynie i szperę Colotti, wtrysk mechaniczny Kugelfischer, zaciski z Porsche 911, amortyzatory Bilstein i to tyle z grubszych rzeczy, szkoda głowicy 16V ponieważ była dostępna, parę sztuk było w OBR, ale na homologacje nie było szans.

Więc starczało to na jakieś 160-190 KM w topowej specyfikacji. Budowano również potworki w Polsce np. Polonez V6 z częściami Lancii Stratos, Polonez Coupe 2.0 DOHC z Turbo Garretta.  

0bc90af3beb1.jpg

 

Z4277.jpg

 

 

Z ciekawości. Ile rajdówek w życiu zbudowałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ManoLEE napisał(a):

 

Nie budowałem auta rajdowego, za to możesz napisać o swoich rajdówkach ile ich było i w jakiej specyfikacji? 

 

 

Tak myślałem. :mrgreen:

 

To miłego dnia. :thumbup:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ManoLEE napisał(a):

Widzę, że zaczynamy iść w jednym kierunku :thumbup:

Pewnie, że dziś da się zrobić lepiej, ale klasyczne rajdówki w topowej specyfikacji to dalej mocne auta i nie raz budując replikę zachowując jako taki oryginał trudno im dorównać. 

Lada czy FSO niestety trafiły na beton zwany blokiem wschodnim i w motosporcie musiano się ścigać tym co było dostępne, nie można było sobie od tak zamówić 2 tys. jakieś części by zbudować auta do homologacji z zachodnimi podzespołami były to kombinacje alpejskie, w FSO załóżmy starczyło na silnik Fiata 2.0 DOHC, skrzynie i szperę Colotti, wtrysk mechaniczny Kugelfischer, zaciski z Porsche 911, amortyzatory Bilstein i to tyle z grubszych rzeczy, szkoda głowicy 16V ponieważ była dostępna, parę sztuk było w OBR, ale na homologacje nie było szans.

Więc starczało to na jakieś 160-190 KM w topowej specyfikacji. Budowano również potworki w Polsce np. Polonez V6 z częściami Lancii Stratos, Polonez Coupe 2.0 DOHC z Turbo Garretta.  

0bc90af3beb1.jpg

 

Z4277.jpg

Polonez grupy 4 w szczycie swojego rozwoju to byl tak na prawde przyzwoity samochod rajdowy , mowimy to o roku 86 zanim poszli w Turbo. Glowny problem polegal na tym ze bylo to jakies 8-10 lat za pozno bo peak grupy 4 to lata 78-80 a nie 86 bo wtedy to juz nawet grupa B zostala wycofana. Jezli powstal by on wczesniej w tej specyfikacji to byl by to calkiem konurencyjny samochod. Ostatnie budy mial byly powaznie odelzone , z szybami pleksi bez deski tzn. mialy uproszczona i wazyly ok 1000 kg.  Z moca 185 czy 190 KM chodzilo to naprawde dobrze i bylo zdecydowanie szybsze od np Lad VFTS

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedostatnia runda WRC zbliża się dużymi krokami. To chyba jeden z ważniejszych rajdów sezonu który może rzucić różnego rodzaju niespodznki. 

Mimo przewagi mysle ze przed Kalle stoi trochę trudniejsze zadanie niz w zeszłym roku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, turdziGT napisał(a):

Przedostatnia runda WRC zbliża się dużymi krokami. To chyba jeden z ważniejszych rajdów sezonu który może rzucić różnego rodzaju niespodznki. 

Mimo przewagi mysle ze przed Kalle stoi trochę trudniejsze zadanie niz w zeszłym roku.  

Rajd nieznany, więc będzie pewnie sporo niespodzianek i duży przesiew jak "nowa" Japonia w zeszłym roku. Myślę, że w Rally1 bez SR na mecie będzie max 5 załóg.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, turdziGT napisał(a):

Przedostatnia runda WRC zbliża się dużymi krokami. To chyba jeden z ważniejszych rajdów sezonu który może rzucić różnego rodzaju niespodznki. 

Mimo przewagi mysle ze przed Kalle stoi trochę trudniejsze zadanie niz w zeszłym roku.  

Czekam na ten rajd z wypiekami na twarzy :) . Cholernie chciałem jechać ale posypała się trochę ekipa. Odcinki w 3 krajach, asfalty, pewnie zmienna pogoda, nowe odcinki dla wszystkich , zapowiada się grubo ! 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2023 o 20:40, Adi napisał(a):

Robert u Sokoła zdradził, że cały czas u niego stoją w garażu: misiek Evo 6, Clio 1600 i 2 WRCe

To tylko rajdówki :), drugi wurc to oczywiście Fabia WRC :) , ale innych cywilnych rodzynków w garażu nie brakuje ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thierry mówił, że ciężko się przesiąść na asfaltowy spec po niemal pół roku, testy też wspomina słabo, ale SHD wygrał i to ze sporą przewagą.

Zapowiada się ciekawy, zróżnicowany i co najważniejsze, nowy dla wszystkich rajd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Adi napisał(a):

nowy dla wszystkich rajd.

No widzisz, a nasz czołowy reprezentant mówi w wywiadach że nowe odcinki dla wszystkich, ale zaraz nadmienia że inni mają łatwiej bo znają bardziej specyfikę asfaltów....... noż ...wa mać, chłop z Ustronia nie z Mazur, wyrósł na asfalcie....... a tu taka akcja. :cry:

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...