Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2023


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, turdziGT napisał(a):

Elfyn tez sobie niezła robótkę zafundował. I pomyśleć ze po takim serwisie jeszcze musi sie skoncentrować i jechać oes. 

 

 

 

 

Zawsze mi sie podobały szutrowe, rajdowe felgi...ta masywność. Tam nikt nie kombinuje z wzornictwem, ten sam design od lat...materiały co najwyżej się zmieniają i technologie produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, turdziGT napisał(a):

U mnie ostatnio za grosze byly do kupienia ogrinalne OZety z Accenta WRC. Magnezowe za grosze tylko jakiś malo popularny rozstaw szpilek. 

 

Godzinę temu, GdaKon napisał(a):

5x114.3 ? ;)

 

16 minut temu, turdziGT napisał(a):

Wiesz co nie pamiętam alle chyba cos kolo tego. 

 

To raczej wybitnie popularny, bo cała Japonia (i Korea) już od XXIw śmiga na takim rozstawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hyundaiu po staremu.
Lappi zapytany czy teraz wygra Safari stwierdził "depends who is behind"

A podsumowując geeenialny rajd.
Nasi pojechali świetnie. Umowmy się, Kajto nie miał szans na nic więcej.
Nie wygra z facetami, którzy jeździli w fabryce kilka sezonów. Rossel tak dowalił na PS, że mialem obawy, ale KK po profesorsku utrzymał ciśnienie.

Najbardziej szkoda MSportu. Fourmaux niestety pojechał tak jak to miał w zwyczaju w WRC.

A Hyundai wygrał chyba głównie dlatego, że jako jedyni nie mieli problemów na watersplashach. To je rally

  • Super! 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Kajto i jego tempem jest jest niestety ten sam problem co zawsze. On za mało jeździ.

Mamy czerwiec, a to był jego drugi rajd w tym roku.

Dla Fourmaux ósmy, Caisa i Gryazina siódmy, Solberga i Greensmitha szósty, Mikkelsena, Pajariego i Lindholma piąty, Rossela czwarty, Suninena trzeci.

W tych warunkach tym bardziej świetny wynik.

 

Kompletnie nie rozumiem czemu on nie pojechał Polskiego normalnie. Przecież łączne koszty udziału jako zero i zawodnik są niemal identyczne, zwłaszcza dla zawodnika sponsorowanego przez głównego sponsora rajdu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tym niepojechaniem "Polskiego" wzbudził w kibicach mieszane uczucia. 

Nikt przy zdrowych zmysłach nie uwierzył w brak budżetu w domowym rajdzie sygnowanym przez własnego sponsora.

Pomyśleliśmy za to już o zmierzchu kariery, o niechęci konfrontacji.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2023 o 12:19, Bosman napisał(a):

Z Kajto i jego tempem jest jest niestety ten sam problem co zawsze. On za mało jeździ.

Mamy czerwiec, a to był jego drugi rajd w tym roku.

Dla Fourmaux ósmy, Caisa i Gryazina siódmy, Solberga i Greensmitha szósty, Mikkelsena, Pajariego i Lindholma piąty, Rossela czwarty, Suninena trzeci.

W tych warunkach tym bardziej świetny wynik.

 

Kompletnie nie rozumiem czemu on nie pojechał Polskiego normalnie. Przecież łączne koszty udziału jako zero i zawodnik są niemal identyczne, zwłaszcza dla zawodnika sponsorowanego przez głównego sponsora rajdu.

Możliwość sa w zasadzie dwie. Albo boi sie konfrontacji albo budżet jest tak napięty ze w razie uszkodzenia auta nie miał by czym jechać w WRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 5.06.2023 o 12:19, Bosman napisał(a):

Kompletnie nie rozumiem czemu on nie pojechał Polskiego normalnie. Przecież łączne koszty udziału jako zero i zawodnik są niemal identyczne

Z mojego doświadczenia wynika, że tak nie jest. Koszty przy starcie w rajdzie są zdecydowanie wyższe, niż gdy jedzie się jako 0.

Przyczyny dotyczą samych kosztów eksploatacyjnych,  oraz kosztów powiązanych.

Co do pierwszych - firmy wynajmujące samochód rajdowy liczą koszty wg. ilości kilometrów OS-owych. Kilometry dojazdówek nie są wcale uwzględniane. Kilometry na OS-ach pokonywanych jako 0 są liczone po znacznie niższej stawce, niż przy faktycznym starcie w rajdzie. Jest to oczywiście zrozumiałe  gdy uwzględnimy fakt zdecydowanie mniejszego obciążenia mechanizmów samochodu, gdy nie jest eksploatowany „na max”.

I tak np. w ramach eksploatacji rajdówki po pokonaniu określonej ilości kilometrów OS-owych dokonuje się kompletnej renowacji silnika , skrzyni itd. Tu też nie uwzględnia się wcale kilometrów dojazdówek, a w niewielkim  np. jazda jako 0.

Kolejny punkt, to koszty dodatkowe (koszt stanowiska serwisowego, wpisowego na rajd, zakwaterowania i wyżywienia zespołu, pensji itd.).

Przy starcie jako 0 dwa pierwsze elementy odpadają, kolejne zazwyczaj są pokrywane na imprezach tej rangi przez organizatora. Mechanicy zwykle mają zróżnicowana stawkę zależnie od pracy stacjonarnej w bazie zespołu (najniższa), na treningach/testach/startach jako 0 (średnia) i startach w rajdzie (najwyższa). Jest to związane z komfortem samej pracy, jej intensywnością, poziomem odpowiedzialności i stresem.

Ponadto do obsługi 0 wystarczy mniejsza ilość mechaników …

Niepotrzebny jest też rzecznik prasowy, fotograf, a zwykle też zbędny będzie koordynator.

 

Moje doświadczenie w tym zakresie pochodzi wprawdzie sprzed kilku lat, ale sądzę że nie tak wiele się tu zmieniło … 

 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za obszerne wyjaśnienie, zwłaszcza co do kosztów "okołorajdowych".

Miałem na myśli, że przypadek tego "zero" był ponoć specyficzny i osiągane czasy dałyby miejsce w czołówce :) 

Ale to tylko nieoficjalne odsłuchy z obsługi rajdu i nie wiem czy na pewno prawdziwe.

Wydaje się to jednak dość logiczne biorąc pod uwagę cel występu.

Ale być może wypożyczający mimo to policzył jak za występ typowego "0" i wtedy cały koncept mógł mieć sens.

 

Tak czy inaczej podejrzewam że meandry współpracy z takim sponsorem jak Orlen są dość specyficzne i Kajto robi co może by startować jak najwięcej. 

Po prostu szkoda że w ostatnich latach zawodnik tej klasy ma budżet tylko na ok 7 startów w sezonie. To mocno ogranicza szanse na końcowy sukces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Adi napisał(a):

 

Stałem tam na "Polskim" jak pokazał podwozie. 

To był fajny wariat, nudy z nim nie było ;) 

Najsłynniejszy jump to on wykonał w Finlandii 2009

To fakt, brakuje takich postaci, ale one zwykle nie zagrzewają miejsca na zbyt długo nawet jeśli maja bogatych rodziców/sponsorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę mniej rajdowy temat chciałem zapodać ale... Chyba ciekawy. Na najbliższym superoesie na torze w Miedzianej Górze wystąpi Miko Marczyk. Wsiądzie za stery najnowszej Fabii R5. Będzie pełnoprawnie uczestniczył w zawodach ( nie jako zerówka). 

Ciekawe jest to ponieważ :

1.nidgy na superoesie nie pojawił się samochód klasy r5. Tym bardziej ze świetnym kierowcą.( był Bouffier jednak jechał Proto). 

2. Będzie to ciekawe porównanie "zwykłej" Er piątki z kilkunastoma potworami na gładkim slicku. ( Miko pojedzie na oponie rajdowej). Potworami z plastiku mającymi ponad 500 koni, sekwencje, klówki, moteki, pektele inny bajery. Potworami bez podłogi i fotela pasażera i oczywiście często bez klatki. 

3. Miko się "nie boi". Wiecie o co mi chodzi?  Nie obawia się konfrontacji z ludźmi w autach mocniejszych na lepszej oponie jeżdżącymi kilkanaście lat po tym obiekcie.  Żaden utytułowany kierowca nie pozwolił sobie na ryzyko "porażki = nie wygrania" w tak "podrzędnych" zawodach i nigdy nie przystąpił do konkurencji. Szacunek 

4. Przeznaczył cześć budżetu żeby pokazać nam to auto  na naszym podwórku. 

 

 

Superoes w Kielcach to poważna  impreza w świecie amatorskiego motorsportu . Istnieje już 20 lat a ten rok jest rokiem jubileuszowym. Nie ma tu właściwie żadnych regulacji,   a bk jest pozorne. Dlatego skupia ludzi i auta, którzy jadą po bandzie. Jest tu niesprawiedliwie, cholernie szybko i brutalnie. Szczególnie w walce o 1 miejsce w generalce. Sam wygrywałem tą imprezę kilkukrotnie więc znam jej zasady. Najmniejszy błąd, nadster, zawahanie czy nie trafiony bieg kończy się spadkiem o kilka miejsc. Trzeba jechać na 110% od poczta do końca. I nie kalkulować. 

Tu będą wyniki:

http://kielce.chronotec.pl/

 

Pozdrawiam! 

Marcin Markowicz :)

 

Zdjęcia dla uwagi ;)

 

IMG_20230331_115155.jpg

  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, marcinwrxsti napisał(a):

3. Miko się "nie boi". Wiecie o co mi chodzi?  Nie obawia się konfrontacji z ludźmi w autach mocniejszych na lepszej oponie jeżdżącymi kilkanaście lat po tym obiekcie.  Żaden utytułowany kierowca nie pozwolił sobie na ryzyko "porażki = nie wygrania" w tak "podrzędnych" zawodach i nigdy nie przystąpił do konkurencji. Szacunek

 

Pierwsza zasada zawodowców? Nie "grać" z amatorami. Szczególnie w sporcie gdzie sprzęt przygotowany wg. rygorystycznych regulaminów ma tak duże znaczenie. 

 

Trzeba mieć wielkie jaja i jeszcze większy dystans oraz ciekawość aby ją złamać. ;)

 

Już się nie mogę doczekać tej konfrontacji, to będzie naprawdę ciekawe doświadczenie. 

 

Jeżeli się komuś uda sklepać Miko, to będzie to opowiadał do śmierci... 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co z tego wyjdzie.
"Amatorzy" mają zwykle tendencję do przeceniania wpływu ukladu napedowego na wynik, zwlaszcza mocy. Natomiast nie doceniaja kwestii zawieszeniowo - trakcyjnych. A Fabia Rally 2 to jednak mimo mniejszej mocy i wiekszej masy ultra profesjonalne i nowoczesne narzędzie do skutecznej jazdy.

Dlatego w np w rajdowych warunkach "żałosne" 3cylindrowe ale profi zbudowane Rally4 potrafi kręcić lepsze czasy niż 400 konne M3 e46.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich podobnych konfrontacjach zawsze mistrz pokazuje klasę. 

Nie przytoczę z pamięci, ale kilka razy coś takiego miało miejsce i za każdym razem widać gołym okiem i po stoperze, że tytuły same nie wpadły ;)

Miko może być spokojny 

Fajnie, że jedzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi napisał(a):

We wszystkich podobnych konfrontacjach zawsze mistrz pokazuje klasę. 

Nie przytoczę z pamięci, ale kilka razy coś takiego miało miejsce i za każdym razem widać gołym okiem i po stoperze, że tytuły same nie wpadły ;)

Miko może być spokojny 

Fajnie, że jedzie 


 

Dlatego będę trzymał kciuki za amatorów!! 
 

Lać Miko!! :twisted:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bosman napisał(a):

Ciekawe co z tego wyjdzie.
"Amatorzy" mają zwykle tendencję do przeceniania wpływu ukladu napedowego na wynik, zwlaszcza mocy. Natomiast nie doceniaja kwestii zawieszeniowo - trakcyjnych. A Fabia Rally 2 to jednak mimo mniejszej mocy i wiekszej masy ultra profesjonalne i nowoczesne narzędzie do skutecznej jazdy.

Dlatego w np w rajdowych warunkach "żałosne" 3cylindrowe ale profi zbudowane Rally4 potrafi kręcić lepsze czasy niż 400 konne M3 e46.

W tej konkretnej sytuacji amatorzy są na dosyć wysokim poziomie.  Nie, źle piszę.  Są świetni na tym konkretnym obiekcie.  Mają wszystko rozcykane na wszystkie możliwe sposoby przez lata współzawodnictwa w Kielcach. Wielu z nich nie jeździ nigdzie indziej. Ich samochody bowiem nie przejdą żadnego badania.  Dbają o opony i Kilogramy, a auto ma wytrzymać 3 minuty jazdy. 

Nie powinni jednak zapominać, że Miko zna Kielce jak własną kieszeń. Zna trzymające" łaty", niewidoczne pochylenia nawierzchni, charakterystykę poszczególnych zakrętów. Przecież był tu dziesiątki razy. 

 

Obserwując ruch na pewnych grupach ( rallysprintowych) zauważyłem pojawiająca się u niektórych niemal pewność, że samochód r5 jest autem :ciężkim, wolnym i, że nie da się nim jutro wygrać. 

 

Ja sam się z tym nie zgadzam. Podobnie jak Wy stawiam na Miko :)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...