Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2023


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Problemy Forda chyba w dużej mierze biorą się też ze slabej sprzedaży Fiest Rally2 / R5, a z tego mieli kiedyś spory dochód. Wczesniej tu dominowali, a teraz totalnie dominuje Skoda.
Obecnie nawet Huyndajów i Cytryn jest więcej na oesach niz Fordów i mają lepsze wyniki. W Monte bylo niestety podobnie.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jumpman napisał(a):

 

Tak czy inaczej M-Sport mega rozczarowanie :(  wróży to tak średnio dla przebiegu sezonu...

Ja uważam dokładnie odwrotnie i  nie wiem czego innego sie spodziewaliście? 

Tanak pojechał ten rajd mega rozsądnie i strategicznie, potraktował go po prostu jako test. Liczyłem po cichu ze na PS odkręci i da proper push i to zrobił pawie wydrywajac PS. To dla mnie bardzo budujące bo teraz maja dane i mogą pracować zeby rozwinąć samochód na Chorwację. Plan myse ze wykonany w 100%. Jeśli by rozbił ten samochód to stracil by sporo kilometrów a team zaraz skupić się na rozwóju musiał by odbudowywać auto , a tak to wywozi bardzo przyzwoite punkty chyba najlepsze od paru lat. 

 

Co do Hyundaia to najwiekszm chyba rozczawaniem byl Dani bo od Lappiego ciezko bylo wymagać czegoś lepszego w nowym rajdzie i aucie jak by nie było. 

Cyril z kolei jeżeli wykonuje swoja prace czego po bym szefie teamu F1 mozna sie spodziewać pierwszm pytaniem przy analizie tego rajdu powinno być  dlaczego Solberg wyleciał i temu ? Oliver mimo ze nie jest żadnym specjalista asfaltowym po prostu zdominował ten rajd wygrywając najwięcej odcinków specjalnych. Mimo ze wyniku na mecie niema ale pokazał klasę kierowcy. 

Toyota coz pełną dominacja ale budujące jest to ze wszyscy rywale Kalle wywożą tu zdecydowanie więcej punktów niz w zeszłym roku. 

 

Seb oczywiście klasa. 9 zwycięstw w MC przechodzi do historii i zabierze to trochę czasu żeby ktoś to pobił no chyba ze Seb Loeb wystartuje w przyszłym roku :biglol:

 

O braku serwisu w połowie dnia juz pisałem. Kompletna bzdura.

 

Za dwa tygodnie Szwecja Wiec teamy zwłaszcza M-sport ma co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanak w całym tym bałaganie po prostu wyciągnął wszystko co się dało jak na mistrza przystało.

 

34 minuty temu, turdziGT napisał(a):

Ja uważam dokładnie odwrotnie i  nie wiem czego innego sie spodziewaliście? 

Lepszego tempa i działającego auta.

 

Z resztą... sam napisałeś:

36 minut temu, turdziGT napisał(a):

teamy zwłaszcza M-sport ma co robić.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostanie Monte które Ott wogole ukończył było 2019 i przyjechał na P3 Yarisem wiec biorąc pod uwagę tylko ta statystykę to zaczyna sezon najlepiej od 3 lat. Jak wiemy deal był załatwiony bardzo późno wiec praktycznie nie miał szans na poznanie samochodu a jeden dzień w teście przed Monte to stanowczo za mało.

W tych okicznosciach w mojej ocenie liczenie na pudlo albo wygrana to jak wierzyć w swietego mikołaj. 

Czas oczywiście pokarze ale ja uwazam ze na mistrza w tym roku i tak nie ma najmniejszych szans bo zespół ma po prostu za slaby skład bo przy tak mocnej konkurencji potrzebujesz teammateow ktorzy odbieraja punkty twoim konkurentom jezeli masz kiepski rajd a Loubet co pokazalo nawet Monte tego nie zrobi. Dlatego jedyne z czego bedziemy mogli sie cieszyc to moze z wygranych paru rajdów jak dobrze zawieje co tez nie jest takie oczywiste bo Toyota wyglada mega mocno.

Dlatego dla mnie lepsze jest to ze startuje mimo ze ze stracinej pozycji niz takie hejtowanie ktore I tak nic nie wnosi. Wole widzieć Tanak w Msporcie który nie wygrywa niz Greensmitha bo to juz gwarantowany brak emocji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare ciekawych wypowiedzi Otta dla delfi: 

 

1075132478_Screenshot_20230122-203306_SamsungInternet.thumb.jpg.104c5b120c6bfa6dbdb4286c46c0cfbb.jpg

 

 

 

Z tej perspektywy plan wykonany w  100% . 

Chris Williams zresztą tex w wywiadzie powiedzal ze przed Monte po prostu juz zabraklo czasu zeby dostosowac setup auta do preferencji Otta. Do Chorwacji maja 3 miesiące wiec tam poznamy odpiwiedz gdzie sa na setupie asfaltowym. 

Z punktu widzenia calego sezonu najważniejsze jest zeby mieli duzo dni testowych i dobry setup szutrowy bo w sezonie jest wiecej rajdów o tej nawierzchni. Od Portugalii zaczyna sie seria 7 rajdów szutrowych wiec te pierwsze 2-3 rajdy w sezonie ktore sa specyficzne Ott musi po prostu zminimalizowac straty. 

 

Ja jestem optymista i wirze ze sie ogarnie. Juz nawet po Monte widac ze jest o wiele bardziej wyluzowany I w o wiele lepszym nastroju. Ewidentnie srodowisko w Hyundaiu mu nie służyło to tam czasy czas mial nerwa i kompletnie stracił ta iskre do jazdy.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał(a):

takie hejtowanie ktore I tak nic nie wnosi

Bez jaj, napisanie ze M-sport mnie rozczarowal jest dla Ciebie hejtem? :mrgreen:

Napisalem ze Msport rozczarował nie Tanak.... nie musisz mnie przekonywac ze zrobił dobrą robotę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba w tym wszystkim jeszcze pamiętać, że Ford nigdy nie był dominatorem na czysto asfaltowych rajdach, a takie było tegoroczne Monte.

Najważniejsze, żeby na szutrze pakiet był konkurencyjny, bo 9/13 rajdów w sezonie jest na luźnej nawierzchni.

 

Po Monte powiedziałbym wręcz, że problemem nie jest słaby MSport, co dominacja Toyoty.

Huyndai też był słabiutki na ich tle. Thierry dwoił się i troił, a i tak nie mógł za wiele zrobić. A to przecież jedyny "nie Sebastien" który wygrał Monte w WRC w ostatnich 15 latach i zawsze był tu mocny. Sordo i Lappi nie istnieli, nie byli w stanie powalczyc nawet z Katsutą, co dobrze pokazuje przewagę Toyoty.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem nawet filmik, normalnie z bocznych kałuż wlewali wodę na drogę, takich kibiców powinno się karać wysokimi mandatami, bądź nawet sprawa w sądzie o narażenia czyjegoś życia... 

https://fb.watch/iedVWQSJtw/

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki dla J-records. Oni zawsze mieli najlepsze video z Finlandii, a i z Monte jak widać potrafią oddać prędkość.

Nie wiem czemu oficjalne relacje nie potrafią tak oddać tej prędkości, chyba za dużo się bawią zoomem.

 

To jest niesamowite co potrafią obecne Rally1 i Rally2/R5.

Mega sprzęty.

Dobrze też, że hybrydyzacja nie zepsuła dźwięku, a wręcz poprawiła bo strzelają jak porąbane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzieliście na necie te opowieści o podlewaniu zakrętów wodą przez kibiców, żeby się robił lód? :facepalm:
 
Co to za jaja są? 
Taka tradycyjna brzydka zabawa na Monte.
Jak dobrze pamiętam, to już Rauno Aaltonen w latach 60tych narzekał, że śnieg nanosili celowo.
Dlatego Thierry się tak irytował, bo nie miał info o tym lodzie od szpiegów mimo że warunki były stabilne.
Kolejni byli ostrzegani na starcie, że gdzieś jest pułapka i przetaczali się całą sekcje, bo nie mieli tego info od szpiegów konkretnego.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bosman napisał(a):

Taka tradycyjna brzydka zabawa na Monte.
Jak dobrze pamiętam, to już Rauno Aaltonen w latach 60tych narzekał, że śnieg nanosili celowo.
Dlatego Thierry się tak irytował, bo nie miał info o tym lodzie od szpiegów mimo że warunki były stabilne.
Kolejni byli ostrzegani na starcie, że gdzieś jest pułapka i przetaczali się całą sekcje, bo nie mieli tego info od szpiegów konkretnego.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

To nie o to chodzilo z tym lodem jezeli mowisz o piatku wieczorem. Tam byla rzeczka ktora przecinala droge wjezdzala sie do wawozu a poten po dugiej stronie rzeki wyjezdzalo bokiem zbocza i jak sie zrobilo chlodniej wieczorem jakis czas po przejezdze szpiegow to wilgoc osiadala na drodze w formie szaci, i to zlapalo Therrego. Kierowczy dostali jakies tam info ze marznie ale nikt nie wiedzial dokladnie ktory to zakret.  To sa miedzy innymi kaie miejsca dzie Seb Ogier czy Loeb maja ogromna przewage bo wychowali sie na takich drogach i po topografi terenu moga wlasnie przewidziec takie miesca , czy na przyklad jakies zacienione zakrety gdzie moze byc slisko. Miedzy innymi dlatego sa po prostu nie do pobicia. 

A z tym wrzucaniem sniegu , tak bylo jest i zawsze bedzie na Monte. Taki obyczaj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, turdziGT napisał(a):

A z tym wrzucaniem sniegu , tak bylo jest i zawsze bedzie na Monte. Taki obyczaj 

Kiedyś tradycją było rozbieganie się przed jadącą rajdówką wszystko spoko do czasu aż ktoś zginie bądź mocno ucierpi, głupota czasem dużo kosztuje. Takie postępowanie nie powinno mieć miejsca i przymykania oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, turdziGT napisał(a):

Tymczasem Lappi w rundzie Fnlandii autem Rally1 jako trening przed Swecja.  Eh Ottowi tez by sie taki trening przydal......no ale pomaarzyc zawsze mozna......

Czasem marzenia się spełniają ;) 

 

AA3BDF81-1B19-4B69-9EA1-7E4FEF8B6B91.jpeg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...