Skocz do zawartości

Subaru Outback 2018 AT. Ściąga na lewo po wymianie opon i ustawieniu geometrii z przodu. (EDIT 2023 Ściąganie powróciło.)


xtrshadow

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, xtrshadow napisał(a):

Subaru Outback ściąga w lewo, historii ciąg dalszy. 
Auto sprawdzone ponownie na geometrii. Mam wrażenie ze dla świętego spokoju pozmieniali niektóre wartości, teraz pytanie czy dobrze. Co nie zmienia faktu, że problem jak był tak jest. Samochód jedzie w lewo, puszczenie kierownicy przy jeździe na wprost powoduje samoczynny skręt kierownicy w lewo. 
Wręcz odnoszę wrażenie ze skręcanie w lewo jest lżejsze niż w prawo, gdzie czuje większy opór. Czasem podczas jazdy zdarzy się ze auto jedzie prosto. 
Zrobiłem jeszcze taka próbę; na postoju skręciłem kierownice maksymalnie w prawo i powrót, cisza. Maksymalnie w lewo i przy powrocie zaraz na samym początku słyszalne metaliczne klikanie. 
Jakieś sugestie? Mi to wyglada na luz maglownicy, listwy zębatej.

Dziękuję za wszystkie poprzednie i przyszłe odpowiedzi.

pozdrawiam

4EA4D1AE-CB18-4B82-80A5-63601F973871.thumb.jpeg.c3e4804fcd10010be6b4cfd7d7980876.jpeg

 

Stukanie przy skręcaniu może pochodzić od maglownicy i może to powodować trudności z utrzymaniem kierunku jazdy. Jest to bardzo ważne, sam kiedyś męczyłem się ze swoim samochodem. Usunięcie luzów w maglownicy rozwiązało problem. Niestety ale Legacy i Outback mają jakieś słabe te magle, bo przy małych przebiegach pojawiają się problemy. Praktycznie od początku Legacy V i Outback IV jest problem z maglownicami. 
W ogóle wg tego wydruku wynika, że lewe koło jest rozbieżne, a prawe zbieżne. Czyli jedno i drugie koło skręca w lewo. Totalnie źle, albo po prostu nie ustawili dokładnie kierownicy na wprost. Poza tym dalej nie jest ustawiony poprawnie kąt pochylenia przednich kół...

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, artaa napisał(a):

Czy po zmianie opon, lewa/prawa

nadal ściąga w lewo?

Nie było takiej zmiany. Z tym muszę jechać na wulkanizację, opony są kierunkowe i jedyne co sam mógłbym zrobić to zamienić opony tył -> przód. Z tym ze są to nowe opony i je najmniej podejrzewam, aczkolwiek może się okazać coś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Stukanie przy skręcaniu może pochodzić od maglownicy i może to powodować trudności z utrzymaniem kierunku jazdy. Jest to bardzo ważne, sam kiedyś męczyłem się ze swoim samochodem. Usunięcie luzów w maglownicy rozwiązało problem. Niestety ale Legacy i Outback mają jakieś słabe te magle, bo przy małych przebiegach pojawiają się problemy. Praktycznie od początku Legacy V i Outback IV jest problem z maglownicami. 
W ogóle wg tego wydruku wynika, że lewe koło jest rozbieżne, a prawe zbieżne. Czyli jedno i drugie koło skręca w lewo. Totalnie źle, albo po prostu nie ustawili dokładnie kierownicy na wprost. Poza tym dalej nie jest ustawiony poprawnie kąt pochylenia przednich kół...

Tak, stukanie występuje i do tego doszło jeszcze ciekawe zjawisko. Po manewrowaniu np, na parkingu, wyjazd na prostą drogę auto jedzie prosto. Przejazd po nierównościach, auto zaczyna skręcać w lewo. Samochód w piątek wraca do Subaru na ponowne sprawdzenie. Podczas poprzedniego sprawdzania nie było żadnych luzów na zawieszeniu/układzie kierowniczym. Więc nie wiem jak oni to sprawdzali. 
 

@ir3n3usz czy Ty zawodowo zajmujesz się Subaru na jakimś(swoim?) serwisie? Bo może bym do Ciebie podjechał na ustawienie tej geometrii. Lub gdzie w okolicach Jasło Gorlice Tarnów Kraków mogę znaleść kogoś kto zrobi to tak jak trzeba i się na tym zna?

Edytowane przez xtrshadow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xtrshadow napisał(a):

Tak, stukanie występuje i do tego doszło jeszcze ciekawe zjawisko. Po manewrowaniu np, na parkingu, wyjazd na prostą drogę auto jedzie prosto. Przejazd po nierównościach, auto zaczyna skręcać w lewo. Samochód w piątek wraca do Subaru na ponowne sprawdzenie. Podczas poprzedniego sprawdzania nie było żadnych luzów na zawieszeniu/układzie kierowniczym. Więc nie wiem jak oni to sprawdzali. 
 

@ir3n3usz czy Ty zawodowo zajmujesz się Subaru na jakimś(swoim?) serwisie? Bo może bym do Ciebie podjechał na ustawienie tej geometrii. Lub gdzie w okolicach Jasło Gorlice Tarnów Kraków mogę znaleść kogoś kto zrobi to tak jak trzeba i się na tym zna?

 

zawodowo od 9 lat tylko Subaru, mazowieckie, więc daleko. Fachowców od Subaru masz w Nowy Sączu Carfit.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sartek napisał(a):

Niby mało, ale maglownice w Subaru chyba nie należą do najmocniejszych elementów tych aut

Niestety stukają i to przy mniejszych przebiegach,nawet nie wiadomo czy nowe są poprawione,niby był service letter na ten temat ,ale czy nowa maglownica jest zmodyfikowana tego nie wiadomo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2022 o 10:34, xtrshadow napisał(a):

Po manewrowaniu np, na parkingu, wyjazd na prostą drogę auto jedzie prosto. Przejazd po nierównościach, auto zaczyna skręcać w lewo.

Albo gdzieś masz luz albo ,albo nadmierne opory w elementach ruchomych , albo hamulec lewy blokuje-sprawdzałeś?

Ale dla pewności zrób w kolejności : zamianę kół przednich lewo-prawo i nie przejmujsię kierunkowością opon.,

niech wyrównaja wreszcie negatywy z przodu-te pół stopnia różnicy, potem do sprawdzenia łożyska kolumn przednich i maglownica.

Poszarp kierą przy wyłączonym silniku lewo -prawo w położeniach : prosto .lekko w lewo i lekko w prawo -niesymetryczne zachowania nie są ok.

I nie przejmuj sie zbieżnością, bo nie ma wpływu na ściąganie.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2022 o 11:46, artaa napisał(a):

Moja maglownica w SG stukała od ok 230kkm, luzy miała od 300kkm i nie było problemu ze ściąganiem.

Oczywiście gdy opony były w miarę OK (bo idealne nigdy nie są) i geometria była OK na 100%.


Magiel z SG nie ma totalnie nic wspólnego z tym w Outback. Od samego początku jak zaczął jeździć Outback IV i Legacy V jest problem z maglownicami w tych samochodach. Stuki zazwyczaj zaczynały się w okolicach 100tyś i doraźnym rozwiązaniem jest dokręcenie śruby regulacyjnej o listwy zębatej. Rozwiązuje to problem z trudnością w utrzymaniu kierunku jazdy, jeśli jest luz na listwie. Sprawdziło się to w niejednym samochodzie.
Tak poza tym, jeśli magiel stuka tzn. że już  jest wyklepany jak zawias w starym polonezie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej, ja słyszałem czasem, i mój spec od geometrii,

99%  mechaników "fachowców" nic nie zauważyło.

Zwykły kierowca to by nawet nie widział że coś się w maglownicy zużywa...

 

Auto prowadziło się dobrze i nie ściągało, przynajmniej z prędkościami do 160 ;-)

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. 

Od początku tego wątku mineło 10000km, samochód został sprawdzony od A-Z. Wszystko w porządku nic nie znaleziono. Nagle samochód od tak, z dnia nadzień zaczął jeździć prosto. Niestety, nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie co było przyczyną ściągania w lewo. 

 

Pozdrawiam

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, 

Sciąganie w lewo powróciło. 

Tym razem dodatkowy objaw. W menu serwisowym, kąt położenia kierownicy przy wizualnie prostej kierownicy to -2°. Ustawiając kierownice na 0° samochód jedzie prosto(kierownica wizualnie skręcona w prawo), niestety puszczenie kierownicy powoduje sciąganie w lewo. 

Jakieś pomysły co to może być? 

Pozdrawiam

Edytowane przez xtrshadow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • xtrshadow zmienił(a) tytuł na Subaru Outback 2018 AT. Ściąga na lewo po wymianie opon i ustawieniu geometrii z przodu. (EDIT 2023 Ściąganie powróciło.)
17 godzin temu, xtrshadow napisał(a):

Witam, 

Sciąganie w lewo powróciło. 

Tym razem dodatkowy objaw. W menu serwisowym, kąt położenia kierownicy przy wizualnie prostej kierownicy to -2°. Ustawiając kierownice na 0° samochód jedzie prosto(kierownica wizualnie skręcona w prawo), niestety puszczenie kierownicy powoduje sciąganie w lewo. 

Jakieś pomysły co to może być? 

Pozdrawiam

 

Podczas ustawiania zbieżności  źle była ustawiona kierownica. Skopana robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...